ترفند کامپیوتر

چگونه سیستم کنترل از طرف والدین را در macOS مدیریت کنیم

how to manage parental controls

اگر شما قصد دارید که لپ تاپ شخصی اپل تان را در اختیار فرزندان و یا دوستانتان قرار دهید این برنامه یک راهکار بسیار مناسب برای شما است که آن ها را از اطلاعات شخصی خود دور نگه دارید و همچنین به فرزندانتان تجربه ای امن و مناسب از وب گردی و استفاده از کامپیوتر هدیه بدهید، پس از آن که  حساب شخصی تان را در این نرم افزار باز کردید قادر خواهید بود تا به اعمال محدودیت سازی ها بپردازید.

باید گفت که در macOS کنترل سطوح مختلف و ایجاد محدودیت کار نسبتا آسانی است چرا که در این نرم افزار می شود بر اساس سن کاربران و به طور مثال فرزندانتان محدودیت هایی به صورت مناسب ایجاد کرد و همچنین سیستم کنترل شما را برای آن چه که فرزندتان با لپ تاپ‌ شما انجام می دهند بسیار آسان تر خواهد کرد.

اگرچه بسیاری از محدودیت های درون این نرم افزار برای محدود کردن کودکان و فرزندان برنامه ریزی و طراحی شده است اما آپشن هایی وجود دارد که شما می توانید بر اساس سن کاربر و یا شرایط خودتان محدودیت هایی به دلخواه خودتان را ایجاد کنید.

به طور مثال شما می توانید یک لیست مورد قبول خودتان از سایت ها و صفحات وب ایجاد کنید که فرزندانتان فقط بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند و یا از گزینه های قفل کردن تنظیمات چاپگر و اسکنرتان استفاده کنید تا به این وسیله از ایجاد تغییرات از طرف ان ها جلوگیری کنید و حتی می توانید در مورد طول مدت استفاده ی کاربر از سیستم محدودیت زمانی ایجاد کنید.

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

۱.در ابتدا در صفحه ی اصلی در گوشه ی بالا سمت چپ نماد اپل را انتخاب کرده و به قسمت System Preferences…. بروید.

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

۲.سپس در این قسمت گزینه ی Parental Controls را انتخاب کنید.

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

۳.سپس بر روی نماد قفل در گوشه ی سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید.

۴. سپس رمزی که از قبل برای این نرم افزار گذاشته بودید وارد کنید.

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

چگونگی مدیریت محدودیت ها در نرم افزار کنترل از طرف والدین

۵.سپس‌ در ستون سمت چپ اسم فرد و کاربر مورد نظر که می خواهید محدودیت ها را راجع به آن اعمال کنید انتخاب کنید.

با اعمال کردن مراحل بالا شما قادر خواهید بود که محدودیت های زیادی را از طریق انتخاب گزینه ی مدیریت محدودیت ها ایجاد کنید. در پایین خلاصه ای از گزینه هایی که می توانید مدیریت بر روی ایجاد محدودیتاشان اعمال کنید آورده ایم.

اگر به این موضوع علاقه مندید قطعا مقاله ی چگونه Parental Controls را برای یک حساب کاربری macOS غیر فعال کنیم؟ ، چگونه Parental Controls را برای یک حساب کاربری macOS فعال کنیم؟ و چگونه در لپ تاپ مک اکانتی برای کنترل کردن فرزندان خود بسازیم؟ برایتان جذاب است

⬛نرم افزار ها:باید گفت که این منو به شما اجازه می دهد که دسترسی به دوربین داخلی لپ تاپتان را محدود کنید و همچنین می توانید محدودیت پیوستن به بازی های آنلاین چند نفره برای کاربر مورد نظر و همچنین عدم دسترسی به ایمیل هایتان برای کاربر را ایجاد کنید و همچنین می توانید درباره ی دسترسی به  نرم افزار های دیگر نیز محدودیت ایجاد کنید.

⬛اینترنت: در این قسمت به شما اجازه داده می شود تا دسترسی به سایت ها را برای کاربران محدود کنید

⬛Stores: در این قسمت می توانید محدودیت در مورد دسترسی به فیلم ها و عکس ها و ویدیو ها و موسیقی ها بر روی اپل استور ایجاد کنید

⬛زمان بندی: محدود کردن ساعت فعالیت با سیستم به طور مثال فقط در روزهای تعطیل و یا جمعه ها

⬛حریم شخصی: در این قسمت به شما اجازه داده می شود که مشخص کنید کاربر به کدام یک از فایل ها و نرم افزار ها توانایی دسترسی داشته باشد

⬛و غیره: در این قسمت به شما اجازه داده می شود که دسترسی به سیستم‌ سیری و یا تایپ صوتی اینترنتی را برای کاربر مورد نظر محدود کنید، همچنین در این قسمت قادر خواهید بود که برای کاربران یک دسکتاپ ساده و بدون نشان دادن همه ی نرم افزار هایتان طراحی کنید.

مطالب مرتبط