ترفند کامپیوتر

نحوه تبدیل متن ایمیل به پی دی اف در جیمیل

نحوه تبدیل متن ایمیل به پی دی اف در Gmail

در این مطلب قصد داریم تا در مورد نحوه تبدیل متن ایمیل به پی دی اف در Gmail صحبت کنیم. اکثر افراد این روزها از یک حساب کاربری جی میل برخوردارند. این حساب کاربری ممکن است برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. اما ممکن است گاهی متن ایمیل ما حاوی اطلاعاتی باشد که بخواهیم آن اطلاعات را برای خود به صورت ذخیره نگه داریم. در این مطلب آموز می بینیم چطور می توان متن یک ایمیل را در داخل پلتفرم Gmail به فایل پی دی اف رخیره کرد تا در صورت نیاز آن را به صورت آفلاین هم مشاهده کنیم.

مراحل تبدیل متن ایمیل به پی دی اف در ویندوز

در هر دو سیستم عامل مک و ویندوز این امکان وجود دارد که از PDF Printer استفاده کنیم. هر فایلی که شما برای پرینت کردن انتخاب کنید می تواند به پی دی اف تبدیل شود. این فایل قابلیت جابجایی دارد و می توان آن را به اشتراک گذاشت. این فایل ها پرینت نخواهند شد و فقط به صورت یک نسخه PDF ذخیره می شوند مگر اینکه شما تصمیم بگیرید این فایل را بعدا پرینت بگیرید. می توانید جیمیل را در گوشی موبایل، تبلت یا سیستم کامپیوتر خود باز کنید و از این شیوه برای ذخیره ایمیل های خود بهره ببرید.

تقریبا تمام مرورگرها از سیستم پرینت گرفتن اطلاعات پشتیبانی می کنند. شما می توانید برای این کار از مایکروسافت ادج، گوگل کروم و فایرفاکس برای تبدیل ایمیل های خود به فایل پی دی اف استفاده نمایید. برای شروع مرورگر مورد استفاده خود را باز کنید و به سایت Gmail مراجعه نمایید. سپس در حساب کاربری جی میل خود لاگین کنید اگر که از قبل وارد حساب کاربری خود نشده بودید.

مرحله اول: ایمیل مورد نظر خود را باز کنید

ابتدا ایمیل مورد نظر را که می خواهید متن آن را به پی دی اف تبدیل کنید را باز کنید. همانطور که در تصویر زیر می بینید بر روی سه نقطه (منو) که در گوشه سمت راست بالای متن ایمیل قرار دارد بزنید. سپس گزینه Print را انتخاب نمایید.

ایمیلی مورد نظر خود را باز کنید

ایمیلی مورد نظر خود را باز کنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Save as PDF در ویندوز بزنید

وقتی پنجره Print برای شما باز شد بر روی قسمت Destination بزنید و گزینه Save as PDF را انتخاب کنید. در این مرحله اگر تنظیمات دیگری مورد نیاز است آن را تغییر دهید. برای مثال می توانید مارجین صفحه را مطابق میل خود تغییر دهید. وقتی آماده گرفتن پرینت بودید بر روی گزینه Save بزنید. پروسه ایجاد فایل پی دی اف آغاز می شود.

بر روی گزینه Save as PDF در ویندوز بزنید

بر روی گزینه Save as PDF در ویندوز بزنید

مرحله سوم: نام فایل را انتخاب و بر روی گزینه Save بزنید

بعد از این مرحله پنجره جدیدی برای شما باز می شود و شما باید نام فایل خود را انتخاب کنید. بر روی گزینه File Name بزنید. سپس فولدری را برای فایل پی دی اف خود انتخاب کنید و آن را ذخیره کنید.

نام فایل را انتخاب و بر روی گزینه Save بزنید

نام فایل را انتخاب و بر روی گزینه Save بزنید

با این روش می توانید هر تعداد از ایمیل های خود را که بخواهید ذخیره سازی کنید. اینکار به مرتب سازی ایمیل ها برای ذخیره آنها کمک می کند. فقط کافی است که بر روی گزینه Print  بزنید.

مراحل تبدیل متن ایمیل به پی دی اف در مک

همانطور که در ویندوز به راحتی این کار صورت گرفت شما در کامپیوتر و لپ تاپ مک هم می توانید متن ایمیل های خود را در Gmail به پی دی اف تبدیل کنید. سیستم تبدیل متن در مرورگر به پی دی اف در سیستم مک هم وجود دارد.

مرحله اول: جیمیل خود را بر روی مک باز و متن ایمیل مورد نظر را انتخاب نمایید

وارد حساب کاربری جی میل خود بر روی مرورگری که انتخاب کرده اید شوید. سپس ایمیلی را که می خواهید آن را به پی دی اف تبدیل کنید را باز کرده. بر روی متن آن و در گوشه سمت راست بالای تصویر بر روی منو یا علامت سه نقطه مطابق شکل زیر بزنید.

  • در این قسمت اگر از مرورگر فایر فاکس بر روی مک خود استفاده می کنید ممکن است یک پیام بر روی صفحه نمایش داده شود. اگر این پیام ظاهر شد بر روی گزینه Preferences در بالای پنجره جی میل بزنید. سپس مجددا بر روی گزینه Print کلیک نمایید.
جی میل خود را بر روی مک باز و متن ایمیل مورد نظر را انتخاب نمایید

جی میل خود را بر روی مک باز و متن ایمیل مورد نظر را انتخاب نمایید

مرحله دوم: در پنجره پرینت بر روی Save as PDF بزنید

در پنجره پرینت که برای شما باز می شود در قسمت منوی Destination بر روی گزینه Save as PDF بزنید. اگر نیاز است که قبل از ذخیره کردن فایل تنظیمات دیگری را اعمال کنید آن را اجرا و سپس بر روی گزینه Save بزنید.

در پنجره پرینت بر روی Save as PDF بزنید

در پنجره پرینت بر روی Save as PDF بزنید

مرحله سوم: در سافاری بر روی دکمه PDF و بعد Save بزنید

اگر از مرورگر سافاری بر روی مک خود استفاده می کنید، ابتدا بر روی دکمه کوچک PDF که در پایین تصویر قرار دارد بزنید. از منوی آن گزینه Save as PDF را انتخاب نمایید.

در سافاری بر روی دکمه PDF و بعد Save بزنید

در سافاری بر روی دکمه PDF و بعد Save بزنید

مرحله چهارم: نام فایل را در باکس مربوطه وارد کنید

در پنجره ذخیره سازی نام فایل پی دی اف خود را وارد کنید. این باکس در بالای صفحه برای شما باز می شود. سپس یک فولدر را برای ذخیره سازی فایل پی دی اف خود انتخاب کنید و سپس گزینه Save را بزنید. (در سافاری ممکن است پنجره ای که در مک برای شما در این قسمت باز می شود با تصویر زیر کمی متفاوت باشد).

نام فایل را در باکس مربوطه وارد کنید

نام فایل را در باکس مربوطه وارد کنید

حالا می توانید در فولدری که انتخاب کرده بودید فایل های پی دی اف خود را ببینید. این پروسه را برای هر کدام از ایمیل هایی که می خواهید ذخیره کنید تکرار نمایید. همچنین می توانید اگر تعداد ایمیل های شما زیاد است آنها را حذف کنید. نحوه جستجو و حذف ایمیل های غیر کاربردی در مقاله ایی در کوک موبایل توضیح داده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *