تعمیرات

هزینه و روش تعویض گلس گوشی چگونه است

blank

هزینه و روش تعویض گلس گوشی چگونه است که در این مقاله به صورت کامل به آن می پردازیم.

ترک خوردگی و شکستگی ال سی دی گوشی موبایل، حادثه ناخوشایندی است که ممکن است برای هر کاربری اتفاق بیفتد. افتادن گوشی از دست و برخورد نمایشگر با اجسام سخت، ضربه و فشار از جمله دلایل اصلی آسیب به صفحه نمایش موبایل می باشد. خب، حتماً می گویید این که چیزی نیست، گوشی من بالای صد بار از دستم افتاده، خیلی وقت ها شکسته و بیشتر مواقع هم، اتفاق بدی برایش نیفتاده است. در این موارد شانس با شما یار بوده است، چرا که معمولاً بعد از اینکه گوشی از دست سقوط می کند، روی پنل جلو ترک های ریز بهم چسبیده و تار عکنبوتی ظاهر می شود و علاوه بر اینکه شکل ظاهری گوشی تان را از بین می برد، کار کردن با آن را سخت می کند.

پس راه چاره چیست؟ آیا باید ال سی دی گوشی را تعویض کنم؟ هزینه تعویض گلس چقدر می شود؟ چه زمانی باید برای تعویض گلس مراجعه کنم؟ و برای دریافت خدمات تعویض گلس به کدام مرکز تعمیر موبایل بروم؟. با کوک موبایل همراه باشید تا در پست زیر به تمام این سوالات شما پاسخ دهیم.

هزینه و روش تعویض گلس گوشی چگونه است

خوشبختانه، در حوزه تعمیرات موبایل و به خصوص تعمیرات آیفون، فناوری جدیدی به نام تعویض گلس ال سی دی معرفی شده است که از این طریق، تکه های شکسته گلس روی LCD گوشی موبایل بوسیله تجهیزات و ابزارهای مخصوص، برداشته شده و گلس اورجینال جدید روی آن نصب می گردد.

منظور از تعویض گلس گوشی چیست؟

گلس شیشه نازک، شفاف و نسبتاً مقاومی است که در واقع شرکت های سازنده نمایشگر گوشی های موبایل برای محافظت از تاچ و ال سی دی، روی پنل جلو نصب می کنند. این شیشه با لایه پلیمری که در فروشگاه های لوازم جانبی موبایل به فروش می رسد و معمولاً توسط فروشنده و یا خود کاربر روی ال سی دی نصب می شود متفاوت است. به اولی گلس و به دومی محافظ گلس گفته می شود. اما در بازار و کاربران عادی، به اشتباه، هر دو را گلس می نامند. پس منظور ما از گلس گوشی های موبایل شیشه محافظی است که به صورت یکپارچه با مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی پرس و نصب شده است و کاربر در نصب یا برداشتن آن هیچ دخالتی ندارد.

تعویض گلس موبایل چه زمانی انجام می‌شود؟

اما حتما این سوال در ذهنتان ایجاد خواهد شد که اصلا تعویض گلس گوشی چه زمانی انجام می‌شود و به چه دردی می‌خورد! قبل از اینکه در رابطه با این موضوع صحبت کنیم بهتر است شما را با اجزای تشکیل دهنده پنل تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل امروزی آشنا سازیم. پس از اینکه با جزئیات این مسئله آشنا شدید، توضیحات تکمیلی ما را در رابطه با زمان و شرایط مناسب برای تعویض گلس موبایل، بهتر درک خواهید کرد.

هزینه و روش تعویض گلس گوشی چگونه است

گلس ال سی دی موبایل

تاچ ال سی دی گوشی های موبایل امروزی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. اگر از لایه بیرونی به سمت داخل پیش برویم اولین بخش گلس روی ال سی دی است که وظیفه محافظت از آن در برابر برخورد با اشیا و عوامل خارجی را بر عهده دارد. پشت این گلس تاچ یا اصطلاحا دیجیتایزر نصب شده که وظیفه آن تشخیص محل لمس کاربر یا شناسایی دستورات لمسی او خواهد بود. در پشت تاچ هم ال سی دی و چراغ های نوردهنده پشت آن قرار دارند که محتوای نمایشگر را به تصویر می ‌کشند. در نهایت هم فریم ال سی دی آخرین قطعه تشکیل دهنده این مجموعه خواهد بود که تمام اجزای تشکیل دهنده تاچ ال سی دی گوشی را در کنار هم به صورت فشرده نگه می‌دارد. بنابراین وقتی از تاچ ال سی دی گوشی صحبت می‌کنیم، منظورمان، مجموعه مذکور است. اما چه زمانی به تعویض گلس گوشی موبایل نیاز پیدا خواهید کرد؟

در برخی شرایط خاص ممکن است در اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد می‌شود، گلس روی ال سی دی آن بشکند اما سایر اجزای تشکیل دهنده تاچ ال سی دی گوشی یعنی تاچ، ال سی دی و فریم آن سالم باقی بمانند. در این شرایط شکستگی صفحه نمایش گوشی مشهود خواهد شد و روی صفحه ترک های ریزی ایجاد خواهد شد اما با این حال ال سی دی و تاچ گوشی بدون مشکل عمل می ‌کنند. برای اینکه مطمئن شوید که تاچ ال سی دی گوشی سالم می باشد و تنها گلس، آسیب دیده است. براحتی انگشت خود را پنل و به خصوص کانون ترک خوردگی بکشید، با منوها کار کنید و آنها را لمس کنید، اگر گوشی به دستورات شما پاسخ می دهد، پس تاچ کاملاً سالم است. همچنین به خوبی بررسی کنید، ببنید روی ال سی دی لکه های تیره و یا بنفش رنگ دیده نمی شود، و این صدمه، در میزان روشنایی آن هیچ تاثیری نگذاشته است. در اینگونه شرایط خاص می ‌توانید با تعویض گلس گوشی موبایل خود مشکل آن را برطرف سازید و از تعویض گلس موبایل به عنوان جایگزین تعویض کل مجموعه تاچ ال سی دی استفاده کنید.

تعویض گلس گوشی چه مزیتی نسبت به تعویض تاچ ال سی دی دارد؟

ال سی دی شکسته گوشی آیفون

ال سی دی شکسته گوشی آیفون

اصلی ترین مزیتی که تعویض گلس گوشی موبایل در مقایسه با تعویض تاچ ال سی دی دارد مربوط به هزینه و قیمت تعمیر می ‌شود. حتما می ‌دانید که تعویض تاچ ال سی دی گوشی های موبایل یکی از گران قیمت ترین تعمیرات این محصولات به شمار می ‌رود. عموما بخش عظیمی از قیمت گوشی ها مربوط به صفحه نمایش آن ها می‌شود، بنابراین طبیعی است که هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی بالا باشد. اما زمانی که مشکل صفحه نمایش با تعویض گلس گوشی قابل حل باشد، هزینه تعمیر به شدت کاهش پیدا می ‌کند ، چون در این حالت عملا نیازی به تعویض تاچ و ال سی دی نخواهید بود و فقط گلس روی آن تعویض می‌ شود. بنابراین کاهش هزینه تعمیر گوشی اپل اصلی ترین مزیت تعویض گلس گوشی در مقایسه با تعویض ال سی دی آن خواهد بود.

از سوی دیگر زمانی که شما مشکل صفحه نمایش گوشی خود را با تعویض گلس رفع می ‌کنید، تاچ و ال سی دی فابریک و اصلی گوشی را در دستگاه نگه داشته ‌اید که این موضوع هم خود می ‌تواند نقطه قوت دیگری باشد. همیشه صفحه نمایش های اصلی و فابریکی که روی گوشی های موبایل متصل هستند در مقایسه با اغلب صفحه نمایش یا تاچ ال سی دی های دیگر که به عنوان قطعه تعمیری در بازار عرضه می ‌شوند کیفیت بهتری دارند. بنابراین این مسئله و حفظ تاچ ال سی دی فابریک گوشی هم می ‌تواند یکی دیگر از مزیت های تعویض گلس گوشی موبایل در مقایسه با تعویض تاچ ال سی دی باشد.

هزینه تعویض گلس چقدر می باشد؟

یکی از مهمترین عواملی که کاربر بر اساس آن تصمیم می گیرد که عملیات تعمیر و یا تعویض گلس خود را انجام دهد، یا خیر، بحث هزینه هاست. هزینه تعویض گلس به مراتب کمتر از تعویض ال سی دی است، در بالا گفته شد که تعویض گلس با هزینه پایین چه مزیتی بزرگی محسوب می شود. اما دانستن نکات زیر خالی از لطف نیست.

هزینه تعویض گلس و مقدار پولی که بابت دریافت این خدمات باید پرداخت کنید به چند فاکتور بستگی دارد. مدل و نوع گوشی موبایل خیلی تاثیر گذار است، گوشی های آیفون معمولاً هزینه بیشتری نسبت به گوشی های سامسونگ و به طور کلی اندروید دارند، صفحات بزرگ و اج (همان صفحات منحنی) مثل گوشی گلکسی سامسونگ سری های S نسبت به گوشی های با ال سی دی تخت نیز هزینه به مراتب بالاتری دارند. به هزینه های خود باید پول خرید چسب OCA را نیز اضافه کنید. دستمزد تعمیرکار هم که جای خودش. شاید با خود فکر کنید که جمع اینها خیلی زیاد می شود، اما واقعا اینطور نیست، ما گلس و چسب را که به طور مستقیم از کشورهای همسایه وارد می شوند و دست اول می باشند را با سود بسیار کم به مشتری عرضه می کنیم، اجرت تعویض گلس نیز مطابق نرخنامه مصوب اتحادیه گوشی و بسیار مقرون به صرفه و پایین دریافت می شود. برای اطلاع دقیق از هزینه تعویض گلس، با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید، مدل گوشی خود را به کارشناس ما اعلام کنید، و ضمن دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان،از هزینه آن مطلع شوید.

مراحل تعویض گلس گوشی موبایل

مراحل تعویض گلس ال سی دی گوشی

مراحل تعویض گلس ال سی دی گوشی

اگر به خاطر داشته باشید در مطلب تعمیر گوشی گلس شکسته با دستگاه لمینیت تا حدی در رابطه با جزئیات تعویض گلس گوشی های موبایل صحبت کردیم، اما حالا و در این بخش می‌ خواهیم به طور مختصر در رابطه با مراحلی که باید در پروسه تعویض گلس گوشی طی شوند بیشتر صحبت کنیم. پیش از هر چیز باید بگوییم که به منظور تعویض گلس موبایل باید از ابزارها و دستگاه های خاصی استفاده شود که قیمت بالایی دارند. این دستگاه در تمام مغازه ها و مراکز تعمیرات موبایل وجود ندارند، بنابراین نمی‌توانید تعویض گلس گوشی موبایل خود را به هر تعمیرکاری واگذار کنید و برای انجام این کار حتما باید به مراکز منتخب تعمیرات موبایل با امکانات ویژه مراجعه نمایید.

در پروسه تعویض گلس گوشی های موبایل، ابتدا، تکه های گلس شکسته و معیوب با دستگاه های خاص همچون سپراتور گلس Sunshine S-918 از روی ال سی دی گوشی جدا می شود. این مرحله از کار نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد، در غیر این صورت ممکن است به تاچ ال سی دی سالم گوشی آسیب وارد شود و کاربر ملزم به تعویض کل تاچ ال سی دی دستگاه گردد.

بعد از اینکه گلس شکسته ال سی دی از روی تاچ برداشته شد و بقایای آن و چسب های باقیمانده به طور کامل تمیزکاری شدند، نوبت به نصب گلس جدید می ‌رسد. برای چسباندن گلس روی LCD نیاز به چسب دوطرفه مخصوص می باشد. برای این کار از چسب OCA درجه یک استفاده می شود، شفافیت و ممتاز بودن این چسب در وضوح تصویر، تاثیرگذار می باشد. اکنون گلس جدید روی آن تراز می شود و با غلطک صاف می گردد و با نصب گلس، صفحه نمایش داخل دستگاه لیمنت قرار داده می شود تا از طریق پرس حرارتی ایجاده شده، گلس بر روی فریم LCD محکم شود و حباب های زیر آن نیز برداشته شود. پس از اینکه پرس انجام شد یک مرحله دیگر از کار باقی می‌ ماند که اصطلاحا به آن مرحله حباب گیری نهایی گفته می ‌شود. در این مرحله، برای اینکه حباب های هوای زیر گلس ال سی دی به طور کامل از بین بروند، از اتوکلاو استفاده خواهد شد. بعد از سپری کردن این مرحله تعویض گلس گوشی با موفقیت انجام شده است. لازم به اشاره است که در برخی دستگاه ها ممکن است پروسه تعویض گلس گوشی به شیوه دیگری انجام شود یا یک دستگاه به تنهایی قابلیت های جداسازی گلس شکسته، پرس گلس جدید و حباب گیری را ارائه کند.

جالب است بدانید تمام این پروسه در مدت زمان حدود 2 ساعت طول می کشد و در صورتی که گوشی گلس شکسته خود را برای تعویض به مرکز خدمات تعمیرات موبایل ما بسپارید، تا دور کوچکی بزنید و برگردید، ال سی دی گوشی شما نوسازی شده و به همین سرعت، آماده تحویل می باشد.

تعویض گلس آیفون و گوشی سامسونگ خود را به کوک موبایل بسپارید!

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تعویض گلس به تجهیزات و ابزارهای پیشرفته ای نیاز دارد. این دستگاه ها گران قیمت هستند و در کمتر مراکز تعمیر موبایلی یافت می شوند. علاوه بر این، ارائه این خدمات نیازمند تخصص و مهارت تعمیرکار موبایل می باشد. چرا که هر گونه سهل انگاری و خطا ممکن است هزینه جبران ناپذیری به کاربر تحمیل کنند.

در کوک موبایل تمامی تجهیزات پیشرفته لازم برای تعویض گلس مهیا شده است و تمام پروسه این خدمات توسط استادکار ماهر که از سابقه درخشانی در این حوزه برخوردار می باشد و تجربه تعویض صدها گلس ال سی دی از انواع گوشی های موبایل آیفون، سامسونگ، نوکیا، شیائومی و غیره را داشته است، انجام می گردد.

تعویض گلس ال سی دی در کوک موبایل

تعویض گلس ال سی دی در کوک موبایل

اگر می‌خواهید تعویض گلس گوشی موبایل شما با صرف کمترین قیمت و هزینه ممکن و در عین حال بهترین کیفیت انجام گیرد، می ‌توانید از کارشناسان کوک موبایل یاری بخواهید. به منظور برقراری ارتباط با کارشناسان کوک موبایل و کسب راهنمایی در رابطه با تعویض گلس ال سی دی گوشی موبایل خود و همچنین سایر هزینه های تعمیرات موبایل می ‌توانید با شماره تلفن 02167319 تماس حاصل کنید یا به آدرس دفتر مرکزی شرکت مراجعه حضوری داشته باشید.

علاوه بر این با مراجعه به وب سایت فروش محصولات و قطعات اصلی ما و در این خصوص وب سایت فروش ال سی دی گوشی می توانید از قیمت خرید انواع ال سی دی های موبایل مطلع شوید.

امیدواریم که تعویض گلس و نکات آن را به خوبی برای شما تشریح کرده باشیم. لطفاً دیدگاه و نظرات خود را در زیر همین صفحه برای ما ارسال کنید. به ما بگویید که دوست دارید در مورد چه موضوعاتی از گوشی و فناوری موبایل برای شما بنویسیم. از توجه و حوصله ای که به خرج داده اید. تشکر و سپاسگزاری می کنیم.

مطالب مرتبط