ترفند کامپیوتر

نحوه اتصال دستگاه های بلوتوثی به کروم بوک

نحوه اتصال کروم بوک به بلوتوث دستگاه های دیگر

در این مطلب قصد داریم تا نحوه اتصال دستگاه های بلوتوثی به کروم بوک را بررسی کنیم. در یک تعریف ساده کروم بوک ها لپ تاپ ‌هایی هستند که سیستم عامل کروم را به جای ویندوز یا مک او اس معمولی اجرا می‌ کنند.

سیستم عامل کروم یک افزونه از مرورگر گوگل کروم است که به صورت اختصاصی برای این دستگاه ها به کار می رود. به طور خلاصه، کروم بوک لپ تاپی است که مرورگر گوگل کروم را اجرا می‌کند.

این دیوایس ها این روزها طرفداران زیادی دارند چرا که هم کارکرد ساده ای دارند و هم مثل یک لپ تاپ می توانند نیازهای کاربر را برطرف کنند. ضمن اینکه این دستگاه ها ارزان تر از لپ تاپ ها نیز هستند.

نحوه اتصال دستگاه های بلوتوثی به کروم بوک

گاهی نیاز است یکی از دستگاه هایی را که از سیستم بلوتوث پشتیبانی می کنند مانند لپ تاپ، کامپیوتر رومیزی، گوشی موبایل یا تبلت را به کروم بوک خود متصل نمایید. راهکار ساده ای برای آن وجود دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

مرحله اول: بلوتوث کروم بوک را روشن کنید

برای شروع و البته روش ساده این است که بر روی نواری که در کنار گزینه ساعت در پایین صفحه قرار دارد بزنید. وقتی این قسمت برای شما باز شد بر روی گزینه بلوتوث بزنید. حالا شما بلوتوث دستگاه خود را روشن کرده اید و باقی راه مربوط می شود به اتصال آن به دستگاه های دیگر از طریق بلوتوث.

نحوه اتصال دستگاه های بلوتوثی به کروم بوک

بلوتوث کروم بوک را روشن کنید

مرحله دوم: بر روی نوار کنار ساعت بزنید و تنظیمات را انتخاب نمایید

در این مرحله نیاز است یک بار دیگر بر روی نوار پایین کنار ساعت بزنید. حالا در میان گزینه ها بر روی علامت چرخدنده که قسمت Setting دستگاه را نشان می دهد بزنید.

بر روی نوار کنار ساعت بزنید و تنظیمات را انتخاب نمایید

بر روی نوار کنار ساعت بزنید و تنظیمات را انتخاب نمایید

مرحله سوم: گزینه Bluetooth را انتخاب کنید

حالا به سمت پایین اسکرول کنید و در بین برنامه های قسمت تنظیمات گزینه Bluetooth را انتخاب نمایید.

گزینه Bluetooth را انتخاب کنید

گزینه Bluetooth را انتخاب کنید

مرحله چهارم: گزینه Bluetooth را بر روی حالت on قرار دهید

این گزینه به صورت پیش فرض روشن نمی باشد. با زدن بر روی آن و آبی شدن گزینه کناری، دستگاه شروع به اسکن کردن دیوایس های اطراف می کند که بلوتوث آنها روشن است. توجه داشته باشید که بلوتوث دستگاهی را که می خواهید به کروم بوک متصل کنید هم روشن باشد. در برخی دستگاه ها ممکن است نیاز باشد این گزینه بر روی Pairing Mode باشد.

گزینه Bluetooth را بر روی حالت on قرار دهید

گزینه Bluetooth را بر روی حالت on قرار دهید

مرحله پنجم: دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید

در این قسمت در زیر قسمت Unpaired Devices نام دستگاه هایی را که در اطراف شما روشن هستند می توانید ببینید. بر روی نام دستگاه مورد نظر خود که در اینجا نمایش داده می شود بزنید.

دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید

دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید

مرحله ششم: مشاهده دستگاه متصل شده به کروم بوک

در این قسمت یک پیام بر روی صفحه برای شما نمایش داده می شود که شما به دستگاه مورد نظر از طریق بلوتوث متصل شده اید. همانطور که در شکل زیر می بینید چون یک موس بلوتوث به کروم بوک متصل شده است نوشته زیر نام موس به رنگ سبز در آمده است. این مورد برای دیگر دستگاه ها نیز صدق می کند.

مشاهده دستگاه متصل شده به کروم بوک

مشاهده دستگاه متصل شده به کروم بوک

اتصال گوشی موبایل اندرویدی به کروم بوک

اگر دستگاهی که شما می خواهید به کروم بوک متصل کنید یک گوشی موبایل از نوع اندرویدی است، یک ویژگی دیگر را هم پشتیبانی می کند.

ویژگی Phone Hub که بعد از اتصال گوشی موبایل اندرویدی به کروم بوک صورت می پذیرد به شما اجازه می دهد تا علاوه بر حالت اتصال عادی گوشی به کروم بوک،

نوتیفیکیشن های گوشی موبایل خود را نیز بر روی کروم بوک ببینید و آنها را به همراه چیزهایی دیگری از گوشی موبایل خود را کنترل نمایید.

اتصال گوشی موبایل اندرویدی به کروم بوک

اتصال گوشی موبایل اندرویدی به کروم بوک

این حالت پایه و ابتدایی برای اتصال دستگاه ها به کروم بوک بود. برای اتصال دستگاه های دیگر مانند موس، کیبورد و هدفون ها به کروم بوک ممکن است نیاز به مرحله شناسایی و تایید مجددی وجود داشته باشد. برای مثال در برخی دستگاه ها ممکن است از شما پسورد خواسته شود یا نیاز باشد دستورالعمل خاصی را دنبال کنید تا دو دستگاه به هم متصل شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *