ترفند کامپیوتر

نحوه توقف اتصال خودکار ایرپادز به mac

نحوه متوقف کردن اتصال خودکاد ایرپادز به مک

نحوه توقف اتصال خودکار ایرپادز به mac سوال بسیاری از کاربران است که در این مقاله آن را آموزش می دهیم.

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چطور می توان اتصال خودکار ایرپادز به مک را متوقف کرد. ایرپادزها تجربه شنیداری بسیار جذابی را رقم زده اند. بهتر است برای اینکه به طور اتوماتیک ایرپادز شما به مک متصل شود، این ویژگی را در مک غیر فعال کنید.

چرا که اگر شما به طور همزمان از گوشی آیفون، آیپد یا دستگاه های دیگر استفاده کنید ممکن است کامپیوتر مک آخرین گزینه شما برای اتصال ایرپادز به آن باشد. در سیستم عامل های iOS 14، iPadOS 14 و macOS Big Sur اپل ویژگی اتصال خودکار ایرپادز و ایرپادز پرو را ارائه داده است.

تا زمانی که از یک حساب کاربری مشترک اپل در همه دیوایس های خود استفاده می کنید این ویژگی به طور پیش فرض فعال است. اگر در حال استفاده از آیفون و آیپد باشید تمام ویژگی ها همانطور که گفته شده و بدون مشکل انجام وظیفه خواهند کرد.

اما اگر به طور مرتب از آیفون و مک خود با هم استفاده کنید ممکن است این ویژگی کمی به هم ریخته عمل کند. گاهی اوقات ایرپادز به طور اتوماتیک اتصال خود را به مک برقرار می کند. این مورد بیشتر در مواردی که قبل از آن به آیپد متصل بود رخ می دهد. مشکل بعدی این است که وقتی برای مثال گوشی آیفون شما زنگ می خورد ایرپادز اتصال خود را به مک قطع نمی کند تا شما بتوانید تماس را از طریق آن پاسخ دهید.

نحوه توقف اتصال خودکار ایرپادز به mac

برای کاربران مک بهتر است که این ویژگی  را غیر فعال کنند تا دردسرهای کمتری با این موارد داشته باشند. در صورتی که می خواهند ایرپادز در مواردی علاوه بر گوشی آیفون به مک متصل شود یا بین آنها یک گزینه قابل انتخاب باشد، هم می توانند از تنظیمات دستی آن بهره ببرند.

مرحله اول: منو را بر روی سیستم مک باز کنید

بر روی دستگاه مک خود بر روی لوگوی اپل که در گوشه سمت چپ بالای منو بار قرار گرفته است، کلیک کنید سپس گزینه System Preferences را انتخاب نمایید.

نحوه توقف اتصال خودکار ایرپادز به mac

منو را بر روی سیستم مک باز کنید و بر روی System Preferences کلیک کنید

مرحله دوم: آیکون بلوتوث را انتخاب نمایید

بعد از باز کردن  قسمت System Preferences باید گزینه بلوتوث را در میان گزینه ها انتخاب نمایید و بر روی آن کلیک کنید.

آیکون بلوتوث را انتخاب نمایید

آیکون بلوتوث را انتخاب نمایید

مرحله سوم: بر روی گزینه Options کلیک کنید

در این مرحله ابتدا لازم است مطمئن شوید که ایرپادز شما به مک متصل و جفت شده اند. از بخشDevices  نام ایرپادز خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه Options کلیک کنید.

بر روی گزینه Options کلیک کنید

ایرپادز خود را پیدا کنید و بر روی گزینه Options کلیک کنید

مرحله چهارم: اتصال ایرپادز را قطع کنید

از منوی Connect to This Mac و از منوی کشویی آن که به سمت پایین باز می شود گزینه When Last Connected To This Mac را انتخاب نمایید. سپس بر روی دکمه Done کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

اتصال خودکار ایرپادز را قطع کنید

اتصال خودکار ایرپادز را قطع کنید

با انجام این مراحل اتصال ایرپادز از مک قطع شده است و شما می توانید برای فعال کردن این ویژگی مجددا همین مراحل را طی کنید.

مراحل اتصال Air pods و Air pods Pro به مک

راه های زیادی وجود دارند که شما بتوانید به طور دستی ایرپادز و ایپرپادز پرو خود را به مک متصل کنید. حتی می توانید از یک برنامه ثالث مانند ToothFairy به عنوان یک راه حل امن بهره ببرید.

مرحله اول: استفاده از Control Center برای اتصال ایرپادز و ایپرپادز پرو به مک

در سیستم عامل macOS Big Sur و ورژن های بالاتر آن شما همچنین می توانید از Control Center یا همان مرکز کنترل بر روی مک استفاده کنید تا با سرعت بیشتری بتوانید به ایرپادز خود متصل شوید. برای این کار از طریق منو بار بر روی دکمه Control Center کلیک کنید و گزینه Bluetooth را انتخاب نمایید.

استفاده از Control Center برای اتصال ایرپادز و ایپرپادز پرو به مک

استفاده از Control Center برای اتصال ایرپادز و ایپرپادز پرو به مک

مرحله دوم: بر روی گزینه AirPods خود در دستگاه کلیک کنید

در این قسمت بر روی گزینه AirPods یا AirPods Pro خود بر روی دستگاه کلیک کنید. در این قسمت ایرپادز به کامپیوتر مک شما متصل خواهد شد.

بر روی گزینه AirPods خود در دستگاه کلیک کنید

بر روی گزینه AirPods خود در دستگاه کلیک کنید

مرحله سوم: بر روی گزینه noise Cancelation کلیک کنید

به محض اینکه ایرپادز شما متصل شد، می توانید در بین گزینه های مختلف noise Cancelation و یا Transparency گزینه مورد نظر خود را انتخاب یا آن را تغییر دهید.

بر روی گزینه noise Cancelation کلیک کنید

بر روی گزینه noise Cancelation کلیک کنید

چند وقت پیش با عرضه آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4 با قابلیت های بیشتر گزینه هایی نیز برای اتصال بهتر و بهبود یافته ایرپادز و ایرپادز پرو در آیفون و آیپد در نظر گرفته شده بود. اپل علاوه بر مدل های مختلف و البته محبوب ایرپادز از ایرپادز مکس اپل که یک هدست بطراحی متفاوت می باشد هم رونمایی کرده است. این هدست یکی از برترین هدست های موجود در بازار گجت هاست اما بهترین جایگزین ها برای ایرپادز مکس اپل هم در سایت کوک موبایل معرفی شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *