اخبار فناوری

نسخه نهایی سیستم عامل های اپل دردسترس قرارگرفت

نسخه نهایی سیستم عامل های اپل دردسترس قرارگرفت

نسخه نهایی iOS 12.3 ،tvOS 12.3 ،watchOS 5.2.1 و macOS 10.14.5 برای عموم کاربران دردسترس قرارگرفت.

در کنفرانس اخیر اپل در روز 25 مارس این شرکت از چندین سرویس و خدمات خود رونمایی کرد که هیچ کدام از آنها بجز Apple News دردسترس قرارنگرفت و ارائه آن ها به نسخه های بعدی سیستم عامل های اپل موکول شد.

اما امروز با ارائه بروزرسانی هایی برای iOS 12.3 ،tvOS 12.3 ،watchOS 5.2.1 و macOS 10.14.5 چندین سرویس در دسترس عموم قرارگرفت. مهم‌ترین ویژگی اضافه شده به این نسخه پشتیبانی از اپلیکیشن جدید Apple TV  است. این سرویس با پشتیبانی از شبکه‌های ویدیویی در قالب یک اپلیکیشن واحد به کاربران این امکان را می‌دهد که با خرید یک اشتراک به چندین سرویس سریال و فیلم دسترسی داشته باشند. این ویژگی با ظاهری کاملا جدید و جداب در نسخه جدید iOS و tvOS از همین حالا در دسترس عموم است.

در همه سیستم عامل ها باگ های نرم افزاری برطرف شده و سرعت عملکرد آن ها بهبود یافته استدر ios تغیرات مثبتی در  سرویس‌های  Apple News+ ،Apple Music ،Apple TV Remote ،AirPlay 2 داشته ایم خبر خوب برای دارندگان ساعت هوشمند اپل پشتیبانی کشورهای جدید از قابلیت بسیار مفید سلامتی است (ECG) اگر تمایل دارید بیشتر راجع به نظارت بر سلامتی به کمک ECG  بدانید می توانید این مقاله را مطالعه کنید. اما باید بگویم در سیستم عامل macOS شاهد عرضه اپلیکیشن Apple TV نیستسم و همچنان باید صبر کنیم.

در tvOS  شاهد پشتیبانی از AirPlay ۲ هستیم در ماه ژانویه، اپل اعلام کرد که HomeKit و AirPlay ۲ در ورود به تعدادی ازتلویزیون‌های هوشمند از جمله مدل‌های محبوب  سامسونگ، سونی، ال جی و… هستند. تغییرات زیادی در این بروزرسانی ارائه شده‌است که اهمیت AirPlay ۲ نشان می‌دهد. در حال حاضر با یک ضربه به طور اتوماتیک نمایش تلویزیونی منتخب شما را نمایش می‌دهد و یا فیلم را در آخرین صفحه که از آن استفاده می‌کنید براساس زمان و مکان نمایش به شما نشان  می‌دهد. همچنین  Siri برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اکنون شامل گزینه AirPlay است و به شما پیشنهاد های خوبی می دهد. و این پیشنهاد ها همگی بر روی دستگاه شما انجام می‌شوند، بنابراین جزئیات مربوط به چیزی که تماشا می‌کنید خصوصی می‌ماند و شخص دیگری از آن اطلاع پیدا نمی کند.

.

مطالب مرتبط