اخبار فناوری

۱۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی جذاب برای IOS (قسمت دوم)

(Vuforia Chalk (Free

در قسمت قبل برای شما 6 نرم افزار را معرفی کردیم، حال 4 نرم افزار باقی مانده را شرح می دهیم.

(Zombie Gunship Revenant AR (Free

این اپلیکیشن رایگان می باشد و شما در این برنامه نقش یک خلبان هلی کوپتر را دارید و وظیفه تان مورد هدف قرار دادن پایگاهی است که مورد اشغال زامبی ها قرار گرفته است. برای یک شلیک بهتر بعضی مواقع لازم‌است که به صورت فیزیکی در جایی که نشستید تغییر مکان داده تا به موقعیت بهتری دست پیدا کنید. در این زمینه Zombie Gunship Revenant AR یکی معدود بازی هایی است که می توانید هیجان را در آن تجربه کنید.

(Zombie Gunship Revenant AR (Free

(Zombie Gunship Revenant AR (Free

 فرق این بازی با هم رده های دیگرش در این است که نیازی به دیدن تصاویر واقعی پیرامون اطرافتان در فضا و پس زمینه ی گوشی خود ندارید اگرچه برای بهتر بازی کردن و به موفقیت رسیدن در این بازی نیاز دارید در فضای واقعی پیرامونی جا به جا شوید و حرکت کنید.

(Vuforia Chalk (Free

هر موقع که تصور می کنیم که واقعیت مجازی بخش گریز ناپذیری از زندگی آینده ی ما خواهد بود، باید گفت در واقع به چیزی شبیه به این اپلیکیشن فکر می کنیم. در واقع بسیار شبیه نرم افزار فیس تایم می باشد چرا که به صورت پایه ای بیس آن بر ویدیو کال قرار گرفته است ولی در این مورد شما می توانید دوربین و گوشی را به صورت سه بعدی در فصای اطراف بچرخانید و همه جا را مورد مشاهده قرار دهید.

ولی بعضی از مواقع دچار ایراداتی می شود چرا که دوریین عقب آیفون ها از سنسور تشخیص عمق مناسب برخوردار نمی باشند. این نرم افزار تنها به شما امکان استفاده  به مدت ۳ دقیقه رایگان را می دهد، ولی با همه ی این ها باید گفت که تجربه ی سرگرم کننده ای خواهد بود

(IKEA Place (Free

(IKEA Place (Free

(Vuforia Chalk (Free

اگر نرم افزار فیس تایم‌ انقلابی در  شور و هیجان کاربران ایجاد کرده است، این نرم افزار که به صورت ۳ بعدی و واقعیت مجازی فیس تایم هست قادر خواهد بود که اوج شور و هیجان و جذابیت در ارتباط  بر قرار کردن را به کاربران هدیه بدهد و باید منتظر پیشرفت های گسترده از طرف اپل در این رابطه باشیم.

(IKEA Place (Free

 ممکن است در نگاه اول این نرم ‌افزار خسته کننده بنظر برسد ولی باید بدانید که این امکان برای شما فراهم‌شده که بدون دردسر و هیچ زحمتی از تغییرات دکوراسیون و نحوه ای که ان ها بعد از اعمال به نظر خواهند رسید آگاه شوید به صورتی که مثلا اگر کاناپه را در بغل شومینه قرار دهید چگونه به نظر خواهد آمد و همه ی این ها در صورتی است که شما هیچ گاه کاناپه را واقعا به بغل شومینه منتقل نکرده اید و همه ی این تغییرات در نرم افزار اتفاق افتاده است و شما بدون زحمت از چگونگی تغییرات مد نطرتان مطلع شدید. این یک نرم افزار بسیار مفید است و از هدر دادن پول و وقتتان جلوگیری خواهد کرد.

(Vuforia Chalk (Free

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که با اسکن کردن یکی از وسایل خانه مثلا مبل تک نفره تان آن‌ را در فضای اسکن شده ی اتاقتان مورد جا به جایی قرار دهید و همچنین در آینده که اپل اقدام‌ به قرار دادن سنسور های تشخیص عمق پیشرفته تری در محصولات خود نماید شما می توانید با کارکرد بهتری از این نرم افزار رو به رو شوید.

(Dance Reality (Free

 برای یاد گرفتن رقص شما در واقع باید تحت آموزش و تعالیم در جمعی از اشخاص قرار بگیرید و هنوز هم واقعیت مجازی از این امر فاصله دارد که شما را از این اقدام ‌مصون بدارد و دیگر نیاز نداشته باشید که برای آموزش فعالیت های فیزیکی از فضای واقعی استفاده نکنید ولی باید گفت که این نرم افزار تا حدودی شما را در این عرصه کمک خواهد کرد به صورتی که حرکات را به شما نشان خواهد داد آن هم به صورت ۳ بعدی و همچنین شما قادر خواهید بود که با استفاده از دوربین گوشی خود جای پا هایتان را در جا به جایی های بعدی ببینید و این سیستم کار شما را راحت تر خواهد کرد.

(Dance Reality (Free

(Dance Reality (Free

همچنین شما قادر خواهید بود که صحنه های رقص را در این نرم افزار به صورت شبیه سازی شده مشاهده کنید که به نظر بسیار کاربردی تر از ویدیو های یوتیوب به نظر می رسند اگر چه شما هم زمان با دیدن ویدیو ها مجبور هستید که گوشی تان را مانند شخص همراه کننده تان در دست نگه دارید و این نرم افزار بسیار جالب تر می شد اگر قابلیت این را داشت که با استفاده از عینک محخصوص از آن استفاده کرد.

مطالب مرتبط