ترفند کامپیوتر

نحوه جستجو و حذف ایمیل های غیر کاربردی به روشی آسان

نحوه پاک کردن ایمیل های غیرکاربردی به روشی آسان

در این مطلب قصد داریم تا نحوه پاک کردن ایمیل های Junk و غیرکاربردی را بررسی کنیم. معمولا صندوق دریافت ایمیل های ما پر است از ایمیل هایی که ما هیچ وقت نمی خواهیم آن ها را مطالعه کنیم. این ایمیل ها حاوی ایمیل های تبلیغاتی، خبرهای قدیمی، اعلامیه های فروش ویژه یا حراج ها می باشند.

در این مطلب ما یک راه سریع را برای جستجو و پاک کردن تعداد زیادی ایمیل هایی که فقط inbox شما را پر کرده اند پیشنهاد می دهیم. لازم نیست ایمیل های کاربردی یا آنهایی را که می دانید روزی نیاز پیدا خواهید کرد را پاک کنید. حتی مجبور نیستید یک یه یک ایمیل ها را پاک کنید بلکه می توانید تعداد زیادی ایمیل را علامت گذاری کرده و سپس آنها را از بین ببرید.

مرحله اول: در قسمت Searching کلمه مورد نظر را تایپ کنید

به جای اینکه به دنبال کلمات رایج بگردید تا با سرچ آنها بتوانید ایمیل ها را پاک کنید، چند کلمه پیشنهاد می شود که با استفاده از آنها می توان ایمیل های اضافه و غیرکاربردی را مرتب سازی و پاک کرد. این کلمات شامل کلمات زیر می باشند: Unsubscribe، Verify،Welcome، Activate، Password recovery، New sign in، Account registration و Alert

یکی از کلمات ذکر شده را در باکس سرچ در بالای ایمیل ها تایپ کنید. بعد از تایپ تعداد زیادی از ایمیل های بدون استفاده برای شما Sort  می شوند. بر روی تیک Select all کلیک کنید تا تمامی ایمیل ها علامت گذاری شوند. سپس بر روی گزینه Delete بزنید تا همه ایمیل ها پاک شوند. توجه داشته باشید که اگر ایمیل مهمی دارید که حاوی این کلمات است، آن را به فولدر دیگری انتقال دهید تا در این مراحل پاک نشوند.

در قسمت Searching کلمه مورد نظر را تایپ کنید

در قسمت Searching کلمه مورد نظر را تایپ کنید

مرحله دوم: جستجوی خبرنامه ها در صندوق دریافت ایمیل

اکثر افراد روزانه چندین ایمیل خبری را از سازمان ها و سایت های مختلفی که پیش تر عضو آنها شده اند، دریافت می کنند. بعد از مدتی این خبرنامه ها فقط اینباکس ایمیل ما را پر می کنند. برای پاک کردن این ایمیل ها کافی است که یکی از آن ها را باز کنید و به آدرس فرستنده توجه کنید. آدرس را کپی کنید یا آن را در باکس Searching تایپ کنید. مجددا تمام ایمیل هایی که از آن قسمت برای شما ارسال شده بود برای شما Sort می شوند. همه را به صورت Select all در بیاورید و آنها را Delete کنید تا فضای inbox ایمیل شما باز شود.

جستجوی خبرنامه ها در صندوق دریافت ایمیل

جستجوی خبرنامه ها در صندوق دریافت ایمیل

اگر قبلا عادت داشتید که ایمیل های خبری را دریافت و آنها را آرشیو کنید، با این روش تعداد زیادی ایمیل خواهید یافت که فقط به درد پاک کردن می خورند!

افزایش فضای صندوق ورودی ایمیل با پاک کردن ایمیل های اضافه

برای هر فردی ایمیل های کاربردی و غیرکاربردی زیادی ارسال می شود که ممکن است بعد از مدتی صندوق ورودی یا inbox را اشغال کند. بنابراین در مواردی ممکن است اینباکس فضای کافی برای دریافت ایمیل های جدید را نداشته  باشد. بنابراین پاک کردن ایمیل های اضافه به این دلیل کاربردی به نظر می رسد. پاک کردن ایمیل های اضافه فقط مربوط به تبلیغات و پیام ها هم نمی شود. بلکه ممکن است شما ایمیل هایی را از گذشته آرشیو کرده باشید که دیگر به دردتان نخورد. بنابراین می توانید با تایپ کردن آدرس ایمیل فرستنده در بخش Searching آن ایمیل ها را یکجا، و همه را دیلیت کنید.

به این ترتیب هم فضای inbox و هم آرشیو شما خلوت تر می شود. همچنین شما می توانید برای به دست آوردن فضای بیشتر، ایمیل ها را بر اساس سایز ایمیل Sort کنید. اگر به این صورت عمل کنید ایمیل هایی که فایل های پیوست سنگینی مثل عکس دارند را می توانید پیدا کرده و آنها را پاک کنید. این روش برای اینباکس جی میل و یاهو هر دو کاربرد دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *