تعمیرات

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها

عناوین این مقاله

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها در این مقاله به صورت تصویری بررسی می شود.

گوشی های هوشمند به بخشی منظم از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. اغلب اوقات، شما چه به عنوان یک کاربر عادی و چه حرفه ای، اطلاعات شخصی و کاری که برای انجام فعالیت‌های روزانه به آن‌ها نیاز دارید را داخل موبایل خود ذخیره می کنید. از تنظیم آلارم گرفته تا تهیه فهرست کارها، ایجاد اسناد، ارتباط با خانواده و دوستان از طریق پیام‌رسانی و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی تا انواع سرگرمی ‌ها، شنیدن موسیقی و دیدن فیلم، تلفن‌های ما کارهای مختلفی را برای ما انجام می‌دهند و بخشی جدایی‌ناپذیر از ما هستند. با استفاده از تلفن های همراه، شارژ باتری آن ممکن است تمام شود و برای روشن نگه داشتن آن و استفاده حداکثری از موبایل خود، باید شارژ شود. وقتی شارژر را در سوکت شارژ گوشی قرار می دهید اما شارژ نمی شود، چه می کنید؟ قبل از اینکه وحشت کنید و نگران شوید، اطلاعاتی در مورد مشکلات سوکت شارژ گوشی و هزینه و قیمت تعمیر سوکت شارژ بدست بیاورید.

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها

رفع مشکل سوکت شارژ

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها

در این پست، قصد داریم درباره هزینه تعمیر سوکت شارژ گوشی حرف بزنیم و برای رفع مشکل آن شما را راهنمایی کنیم. دلایل خرابی سوکت شارژ در گوشی های موبایل را به شما خواهیم گفت، به چند ترفند ساده برای تشخیص مشکل آن اشاره می کنیم و در مورد  روش های مراقبت از سوکت شارژ گوشی صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کوک موبایل به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیرات موبایل در تهران، هر روزه با حجم عظیمی از مراجعات کاربران گوشی های همراه روبرو است که مشکل گوشی خود را عدم شارژ شدن گوشی، عدم شناسایی دستگاه تلفن همراه توسط کامپیوتر (مشکل در شناسایی USB گوشی)، عدم اتصال کابل OTG به تلفن همراه و شناخته نشدن USB توسط گوشی و مسایلی از این دست عنوان می کنند. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم مطلبی را برای روشنگری علل رخداد مشکل در سوکت شارژ گوشی و روش های پیشگیری از بروز این مشکل ارائه دهیم و در مورد هزینه ها و قیمت تعمیر و تعویض سوکت شارژ صحبت کنیم.

آدمک اندروید غمگین به رنگ آبی دودی کابل شارژ خراب را دور بازوی خود پیچانده و از اینکه نمی تواند گوشی خود را شارژ کند ناراحت است

خرابی کابل باعث بروز مشکل در سوکت شارژ می شود

هزینه و قیمت تعمیر سوکت شارژ گوشی در کوک موبایل

قیمت و هزینه تعمیر و تعویض سوکت شارژ در گوشی های موبایل از هر نوع که باشد برای همه کاربران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کاربرانی که مشکل شارژ و خرابی سوکت شارژ داشته باشند، چه صاحب یکی از گوشی های آیفون باشند و چه مالک یکی از گوشی های اندروید باشند، پس از مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل و رفع مشکل گوشی خود، اولین چیزی که می پرسند این است که هزینه تعمیر و تعویض سوکت شارژ چقدر می شود؟ خب، این موضوع واقعاً مهم است. چرا که هزینه های تعمیر گوشی و تبلت مثل سایر هزینه های زندگی بالا رفته و پرداخت اجرت تعمیر برای خیلی ها سخت شده است. ما در کوک موبایل به خوبی این موضوع را درک می کنیم و همواره به سمت مشتریان خود غش خواهیم کرد. هزینه تعمیر و تعویض سوکت شارژ و رفع مشکلات آن در این مرکز مطابق با نرخنامه مصوب اتحادیه تعمیرکاران تهران است و گاهاً از این نرخ کمتر دریافت می شود. برای اطلاع از لیست دقیق هزینه ها و اجرت تعمیرات آیفون و تعمیر گوشی می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر سوکت شارژ گوشی در تمامی موبایل ها با برندهای مختلف نسبت به هزینه تعمیراتی مثل تعویض گلس ال س دی شکسته و یا صفحه نمایش و تعمیرات روی برد به مراتب کمتر خواهد بود با این حال نمی‌ توان ادعا کرد که این تعمیر همیشه کم هزینه است.
تعمیر و یا تعویض سوکت شارژ یکی از خدمات رایج در مرکز تعمیرات کوک موبایل است که توسط تعمیرکار ماهر و آموزش دیده انجام می شود. بنابراین اینکه تصور شود تعویض پورت شارژ گوشی های موبایل کار راحتی است تصور اشتباهی است و هر گاه با مشکل خرابی سوکت شارژ روبرو شدید، حتماً از سرویس تعمیرات کوک موبایل استفاده کنید در این مرکز.  تعمیرکاران ما بیشتر روی کیفیت کار تمرکز دارند تا دریافت هزینه از مشتری. بنابراین اگر به دنبال بهترین کیفیت و قیمت هستید، توصیه می کنیم از سرویس مرکز تعمیرات کوک موبایل استفاده کنید. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با واحد تعمیرات ما در تماس باشید.

اما پیشنهاد تعمیرکاران و کارشناسان تعمیر سوکت شارژ کوک موبایل در تهران این است که همواره با کابل شارژ و سوکت شارژ گوشی خود رفتاری مهربان و درست داشته باشید و تا می توانید جلوی خراب شدن آن را بگیرید. در ادامه ما در مورد دلایل خرابی سوکت شارژ با شما صحبت خواهیم کرد و به شما ترفندهایی یاد می دهیم که بتوانید از این قطعه بهتر مراقبت کنید.

دلایل خرابی سوکت شارژ در گوشی های موبایل

کابل شارژ لایتنینگ برای قرار گرفتن در سوکت شارژ آیفون در دست قرار گرفته است

مشکلات سوکت شارژ موبایل

آیا تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که هنگام مسافرت گوشی خود را به صورت مداوم درون شارژر فندکی ماشین قرار دهید؛ اما گوشی خیلی کند شارژ شود؟! و یا با اینکه گوشی درون شارژ است، سرعت شارژ شدنش به قدری کند باشد که نتوان آن را عادی تلقی کرد؟!

در این بخش از دلایل خرابی سوکت شارژ در گوشی های هوشمند خواهیم گفت. در ادامه پست، مطالب جذابی یاد خواهید گرفت. پس حوصله کنید و تا انتها با ما باشید

هنگامی که تلفن همراه به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد، در نهایت تاثیر فرسایشی خود را می گذارد. سوکت شارژ گوشی های موبایل می توانند به دلایل متعددی از جمله آب خوردگی، ضربه و سقوط از ارتفاع گوشی، اتصال و جدا کردن نادرست کابل شارژ، تجمع گرد و غبار داخل سوکت شارژ و غیره خراب شوند و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند. اینها دلایلی هستند که می توانند به روند خراب شدن سوکت شارژ کمک کنند. در زیر به شرح این دلایل می پردازیم.

آب خوردگی سوکت شارژ

یکی از مهمترین دلایل خرابی سوکت شارژ و به طور کلی هر قطعه الکترونیکی داخل گوشی مربوط به آب خوردگی می باشد. نفوذ آب و رطوبت به داخل گوشی و تماس با کانکتورهای متصل به سوکت می تواند باعث خرابی کانکتورها و اتصال کوتاه و در ادامه از کار افتادن سوکت شارژ گردد. از اینرو باید مراقب بود که سوکت گوشی به آب و رطوبت نزدیک نشود.

ضربه و سقوط از ارتفاع گوشی

یکی از دلایل خرابی سوکت مربوط به ضربه خوردن و سقوط از ارتفاع گوشی می باشد. وقتی گوشی به طور اتفاقی از دستتان سقوط می کند و با لبه پایین که معمولاً سوکت شارژ در آنجا قرار دارد به میز و یا جسم سختی برخورد می کند ممکن است صدمه ببنید و دچار شکستگی و یا شل شدن سوکت گردد.

اتصال و جدا کردن نادرست کابل شارژ

دست در حال جدا کردن نادرست کابل شارژ از گوشی می باشد

اتصال و جدا کردن نادرست کابل شارژ

البته بد جا زدن کابل شارژ و رعایت نکردن زاویه درست هنگام اتصال شارژر به سوکت شارژ گوشی نیز می تواند باعث شل شدن و خرابی در محل سوکت شارژ گردد. گاهاً دیده شده است که برخی از کاربران هنگام کشیدن شارژر از گوشی خود، آن را از قسمت کابل گرفته و بی هوا می کشند و یا هنگام اتصال شارژر به سوکت بدون توجه به جهت و نوع سوکت، سعی می کنند آن را با فشار وارد سوکت کنند که همین موضوع می تواند به شل شدن سوکت و خراب شدن آن در دراز مدت کمک کند.

تجمع گرد و غبار داخل سوکت شارژ گوشی

 

یک دست گوشی آیفون را گرفته و دست دیگر با گوش پاک کن در حال تمیز کردن گرد و غبار داخل سوکت شارژ است. در کنار آن سر گوش پاک کن که کثیف شده است نمایش داده شده است

تجمع گرد و غبار داخل سوکت شارژ گوشی

از دیگر مشکلات شارژ که می تواند در دراز مدت باعث خرابی سوکت شارژ گوشی موبایل شود، تجمع گرد و غبار. پرزها و سایر آلودگی ها در دهانه سوکت شارژ و جلوگیری از اتصال مناسب به کانکتورهای فلت باتری شوند. برخی از کاربران برای تمیز کردن سوکت شارژ گوشی خود، اقدام به تمیز کردن آن با ابزارهای نامناسب مثل فرو کردن سوزن و یا سنجاق دندان به داخل سوکت و یا اسپری کردن الکل به داخل آن می کنند. این کار بسیار اشتباهی است و به احتمال خیلی زیاد به سوکت و محل اتصال آن آسیب وارد می کند.

چند ترفند ساده برای تشخیص مشکل سوکت شارژ گوشی

امروزه استفاده از گوشی های موبایل به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. برقراری تماس با خانواده و دوستان، پیام رسانی و استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی، انواع سرگرمی ها از جمله شنیدن موسیقی و مشاهده کلیپ های ویدئویی، همه کارهای مختلفی هستند که روزانه با موبایل خود انجام می دهیم. وقتی زیاد از این دستگاه استفاده می شود شارژ باتری آن خالی می شود و باید مجدداً شارژ شود. اکنون شارژر را به سوکت شارژ وصل می کنید ولی گوشی شارژ نمی شود، چه باید کرد؟ در زیر چند ترفند ساده آورده شده است تا تشخیص بدهیم که آیا مشکل شارژ نشدن گوشی از سوکت شارژ است یا خیر.

یک منبع تغذیه متفاوت برای شارژ گوشی را امتحان کنید.

مشکل شارژ نشدن تلفن شما ممکن است از خود گوشی یا شارژر شما نباشد بلکه از پریز برقی باشد که شارژر خود را به آن متصل کرده اید. شارژر خود را به پریز دیواری دیگری متصل کنید و یا اگر گوشی خود را با استفاده از پورت USB کامپیوتر خود شارژ می کنید، آن را به پورت دیگری بزنید و یا مستقیماً از آداپتور دیواری استفاده کنید. اگر گوشی شارژ شد مشخص می شود که مشکل از نبود جریان برق است.

کابل شارژ گوشی خود را بررسی کنید

کابل های شارژ اغلب متداول ترین دلیل شارژ نشدن تلفن شما هنگام اتصال به برق هستند. کابل های شارژ با بسته بندی و باز کردن، پیچ خوردن و پیچیدن از بین می روند، مخصوصاً وقتی که به طور منظم آن را با خود حمل می کنید. این می تواند منجر به خراب شدن کابل شارژ شود. کابل شارژ خود را با کابل دیگری عوض کنید و ببینید آیا تلفن همراه شما شارژ می شود یا خیر، و بررسی کنید که آیا کابل شارژ شما خراب است.

آداپتور شارژر را بررسی کنید

ممکن است کابل شارژ را عوض کرده باشید و تلفن هنوز شارژ نشود و بسیار مطمئن هستید که کابل شارژ معیوب نیست، پس باید آداپتور شارژر را بررسی کنید. کابل شارژ را برداشته و پورت اتصال بین آنها را بررسی کنید، آن را بو کنید ببینید آیا بوی سوختگی می دهد؟ آیا پورت اتصال زنگ زده به نظر می رسد؟ آیا کابل شارژ هنگام اتصال به آن شل می شود یا به درستی متصل نمی شود؟ اگر این چنین است باید آداپتور شارژر را عوض کنید. همچنین، از استفاده از آداپتور شارژر یا کابل شارژ متفرقه و برای شارژ تلفن خودداری کنید، هر تلفن به ولتاژ خاصی نیاز دارد تا به طور موثر شارژ شود و شارژر شما باید این نیازها را برآورده کند.

گوشی خود را خاموش کنید

گاهی اوقات، گوشی شما در واقع از شارژر برق دریافت می کند و آداپتور نیز به خوبی کار می کند، اما این ایراد وجود دارد که در آن نرم افزار تلفن شما تأیید می کند تلفن شارژ می شود اما نوار وضعیت باتری هیچ تغییر نمی کند. این مشکل با خاموش کردن تلفن ممکن است رفع شود. با فشار دادن دکمه تغییر حجحم صدا و پاور می توانید تلفن خود را هارد ریست کنید.

پورت سوکت شارژ گوشی خود را بررسی کنید

سوکت شارژ به همراه گیره نگهدارنده آن و سر کابل لایتنینگ نمایش داده شده است

پورت سوکت شارژ گوشی خود را بررسی کنید

ما اغلب تلفن های خود را بدون قرار دادن درپوش محافظ سوکت شارژ، در جیب و مکان های دیگر قرار می دهیم. آلودگی و گرد و غبار می تواند به درگاه شارژ وارد شود و باعث شود شارژر به طور کامل با تلفن ارتباط برقرار نکند. نور چراغ قوه را به داخل سوکت شارژ بیندازید و سوکت را بررسی کنید. اگر متوجه آلودگی و یا گرد و غبار شدید آن را با استفاده از یک مسواک نرم به آرامی تمیز کنید. از استفاده از مواردی مانند خلال دندان یا سوزن و یا گیره های کاغذی خودداری کنید. نوک سوزن و یا خلال دندان می تواند به راحتی به سوکت شارژ شما آسیب وارد کند. گیره های کاغذی فلزی هستند بنابراین می توانند هادی جریان برق باشند. آنها همچنین تیز هستند و می توانند باعث آسیب شوند. پس از پاک کردن تجمع گرد و خاک و پرز، شارژ گوشی را امتحان کنید.

مطمئن شوید که از شارژر درست و مناسب گوشی خود استفاده می کنید.

شارژر دستگاه الکترونیکی است که باتری گوشی را باز شارژ می کند. شارژ کردن باتری به معنی انتقال میزان معینی از بار الکتریکی (الکترون) به باتری است که توان مصرفی گوشی را تامین کند.  شارژرها دارای سه بخش هستند: بخشی که به پریز متصل می شود(کله گی)، سوکتی که به گوشی متصل می شود و کابلی که سوکت را به کله گی شارژر متصل می کند.

هر شارژر موبایل تنها یکی از سه حالت استاندارد برای اتصال به گوشی(سوکت شارژ) را دارد. این سه حالت شامل میکرو USB، USB مدل و تایپ C و نیز لایتنینگ می باشد.مدل های قدیمی تر برای شارژرها مانند اپل سی پین و نیز مینی USB را می توان روی دستگاه های تلفن همراه قدیمی تر استفاده کرد که محل بحث این نوشتار نیستند.

در ادامه هر کدام از این مدل های سوکت شارژ را به اختصار توضیح می دهیم:

  • USB-C: این نوع از سوکت شارژ را شارژر USB تایپ سی نیز می نامند.این نوع از سوکت شارژ را می توان روی گوشی ها با سیستم عامل اندروید که بعد از سال 2015 به بازار موبایل معرفی شده اند،  مشاهده نمود. این نوع ازسوکت شارژ ها روی برخی از مدل های لپ تاپ مک بوک و نیز کامپیوترهای ویندوز پیشرفته نیز مشاهده می شوند. این نوع از کانکتور را می توان در هر دو جهت وارد سوکت شارژ گوشی کرد.
  • میکروUSB : این نوع از کانکتورها را می توان محبوب ترین کانکتورهای شارژ در میان وسایل و دستگاه های هوشمند ساخت بین سال های 2008 تا 2016 و به جز اپل دانست. در این نوع از سوکت شارژها، یک طرف سوکت از طرف دیگر عریض تر است و همین طراحی باعث می شود که سوکت شارژ مانند یک نیم کره ی محکم به نظر بیاید.
  • لایتنینگ: کانکتوری که توسط تمامی دستگاه های هوشمند ساخت اپل استفاده می شود . با توجه به کانکتور لایتنینگ می توان خطوطی را به رنگ طلایی در دو طرف محل اتصال سوکت شارژ شارژر به سوکت شارژ موبایل دید. این نوع از کانکتور را می توان در هر دو جهت وارد سوکت شارژ گوشی کرد.
  • مینی USB : این نوع از شارژرها را می توان روی گوشی های ساخته شده تا قبل از سال 2008 دید.
  • Apple 30 Pin :  برای دستگاه های هوشمند ساخت اپل بین سال های 2003 تا 2013 استفاده می شده است. کانکتور شارژ شبیه به یک مستطیل نازک است که طول آن هفت برابر عرض آن می باشد.
  • سر کابل شارژ لایتنینگ، کابل شارژ میکرو یو اس بی و کابل شارژ یو اس بی نوع سی در کنار یکدیگر قرار دارند

    انواع کابل های شارژ

مراقبت از سوکت شارژ گوشی

کابل شارژ لایتنینگ به سوکت شارژ آیفون متصل شده است و در کنار آن تصویر ذره بینی از نحوه نا درست اتصال و شل بودن سر کابل به سوکت شارژ نشان داده شده است

مراقبت از سوکت شارژ گوشی

تا اینجا در مورد اهمیت شارژ و سوکت شارژ، دلایل خرابی، تشخیص خرابی سوکت شارژ صحبت شد، اکنون در چند توصیه ساده برای مراقبت بیشتر از سوکت شارژ و جلوگیری از بروز مشکل در این قطعه را به صورت تیتر وار بیان می کنیم:

  • آب ‌خوردگی و نفوذ رطوبت، عامل اصلی هر گونه خرابی گوشی های موبایل و صدمه به قطعات داخلی آن از جمله سوکت شارژ است، پس هرگز گوشی خود را به رطوبت و آب نزدیک نکنید
  • هنگام جدا کردن شارژر از گوشی موبایل، به هچ وجه کابل شارژ را نگیرید و آن را نکشید تا از دوشاخه برق جدا شود.
  • برای شارژ کردن گوشی خود همواره از شارژر اصلی و سازگار با دستگاه خود استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن سوکت شارژ گوشی خود از سوزن، گیره کاغذ فلزی و یا خلال دندان و اشیاء نوک تیز استفاده نکنید.
  • هنگام شارژ کردن، از گوشی استفاده نکنید، چرا که ممکن است با جابجا کردن گوشی، کابل شارژ و سوکت تحت فشار قرار بگیرد و آسیب ببینند.
  • هنگام جا زدن شارژر به جهت ورودی سوکت دقت کنید و هیچ وقت شارژر را با فشار و یا عجله به سوکت وارد نکنید.

برای رفع مشکل سوکت شارژ گوشی خود مشاوره بگیرید

اگر بروز اختلال در سوکت شارژ گوشی شما آزاردهنده شده است، سعی نکنید سوکت شارژ گوشی خود را در منزل تعمیر کنید، از مشاور حرفه ای مانند متخصصان تعمیر کوک موبایل خود کمک بگیرید. تکنسین های آموزش دیده ما می توانند در کمتر از یک ساعت سوکت شارژ گوشی شما را تعمیر یا تعویض کنند. مرکز تعمیرات موبایل کوک موبایل با بهره گیری از کارشناسان مجرب و بکارگیری ابزار تعمیرات گوشی و تجهیزات و روش های نوین در زمینه تعمیرات گوشی موبایل این تضمین را می دهد که خرابی سوکت شارژ و هر مشکل دیگر نرم افزاری و سخت افزاری در دستگاه موبایل شما را در اسرع وقت برطرف نماید و کیفیت گوشی شما را به سابق برگرداند.

خدمات تعویض سوکت شارژ در انواع گوشی های موبایل

تیم تعمیرکار متخصص و مجرب ما در کوک موبایل با استفاده از تجهیزات و ابزارهای تعمیرات پیشرفته آماده هر گونه خدمات رسانی در زمینه تعویض سوکت شارژ انواع گوشی های موبایل در برندهای مختلف از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، ال جی، شیائومی، نوکیا، سونی و غیره با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن می باشد. اگر گوشی آیفون شما یا هر مدل گوشی اندرویدی شما دچار خرابی سوکت شارژ شده است و چاره ای جز تعویض ان ندارید از خدمات ویژه کوک موبایل استفاده کنید. از تعویض سوکت شارژ نوکیا ساده گرفته تا تعویض سوکت شارژ هواوی، تعویض سوکت شارژ سامسونگ، و انواع آیفون ها را با پایین ترین هزینه در مرکز تعمیرات ما انجام دهید.

نرخ شارژ برای شارژرهای مختلف

یک آمپر بیانگر مقداری جریانی(در اصطلاح شارژ بار الکتریکی) است که از هر نقطه ی کابل شارژر شما در زمانی معین می گذرد. هر چه میزان جریانی که از شارژر می تواند بگذرد بالاتر باشد، گوشی شما سریعتر شارژ (مقدار بار الکتریکی در واحد زمان)خواهد شد. میزان جریان الکتریکی را که توسط شارژر انتقال داده می شود، می توانید با عددی که روبروی آن حرف انگلیسی “A” نوشته شده است،  روی شارژر موبایلتان بیابید.

لازم است بدانید که هر میلی آمپر که آن را با نماد mA نمایش می دهند یک هزارم یک آمپر است. میزان جریان(آمپری) که توسط هر دستگاه موبایلی گرفته و داده می شود را اصطلاحا آمپراژ آن دستگاه می گویند.

نکته مهم در مورد شارژرهای موبایل و تبلت ها این است که شارژرهای مختلف می توانند با نرخ متفاوتی گوشی شما را شارژ کنند. شاید شارژرها از لحاظ شکل کانکتورها یکسان باشند اما از لحاظ نرخ شارژ متفاوت اند. دستگاه هایی که اندازه ی بزرگتری دارند نیاز به مقدار جریان بیشتری برای شارژ شدن دارند. این بدان معناست که جریان نوشته شده روی شارژر مناسب این دستگاه ها باید عدد بزرگتری را نشان دهد.

برای مثال ممکن است آیفونی جریان 1.1 آمپر برای شارژ شدن نیاز داشته باشد این درحال است که آیپد نیاز به 2.1 آمپر جریان برای شارژ شدن دارد.  به همین دلیل است که اگر بخواهید آیپد خود را با استفاده از شارژر آیفون شارژ کنید، زمان بسیار بیشتری برای شارژ نیاز خواهید داشت. گاهی اوقات نیز می بینید که اتصال شارژر آیفون به آپید آن را اصلا شارژ نمی کند!

حالت دیگر نیز زمانی است که بخواهید با استفاده از شارژر آیپد با جریان 2.1 آمپری آیفون خود را شارژ کنید. در این حالت مشکل کمتری خواهید داشت. در این حالت ایفون شارژ خواهد شد و تنها مشکل گرم شدن بیش از حد آیفون است.همچنین اگر یک آیپد نانو با جریان 0.5 آمپر را با استفاده از شارژر آیپد شارژ کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد. در تصویر زیر می توانید آمپراژ مورد نیاز برای هر دستگاه هوشمند را ببینید.

جدول میزان آمپر مورد نیاز برای شارژ انواع دستگاه های موبایل هوشمند

آمپراژ مورد نیاز برای شارژ هر دستگاه هوشمند

اگر قصد خرید شارژر جدیدی را دارید،  باید به آمپراژ نوشته شده در پشت جعبه ی گوشی و یا در دفترچه راهنمای آن نگاهی بیندازید تا شارژر با جریان مناسب را برای گوشی خود تهیه کنید . تنها از این طریق است که گوشی می تواند در کمترین زمان ممکن شارژ شود و از طرفی مشکلات مربوط به سوکت شارژ گوشی اتفاق نیفتد. در صورت استفاده از شارژر فندکی اتوموبیل که آمپراژی کمتر از جریان مورد نیاز گوشی فراهم می آورد و یا استفاده از پاور بانک ها که جریانی متفاوت از جریان برق شهری دارند، گوشی از لحاظ سخت افزاری دچار مشکل خواهد شد.

به طور کلی بدجا زدن شارژر به سوکت شارژ گوشی، استفاده از شارژرهای قلابی که در محل سوکت شارژ بازی می کنند و درست در جای خود قرار نمی گیرد، استفاده از کابل شارژ فیک و غیراورجینال شارژر می توانند مشکلاتی برای سوکت شارژ گوشی به وجود آوردند. در  صورت بروز ایراد روی سوکت شارژ گوشی، تنها راه حل تعویض سوکت شارژ گوشی و تبلت خواهد بود.

سوالات متداول در مورد مشکلات سوکت شارژ گوشی ها

1- چرا پورت شارژ من کار نمی کند؟

اغلب مشکل مربوط به اتصال فلزی کوچک در پورت USB است که ممکن است به شکلی کمی خم شود و این بدان معنی است که با کابل شارژ تماس خوبی برقرار نمی کند. برای رفع این مشکل ، تلفن خود را خاموش کنید و در صورت امکان باتری را نیز بردارید. سپس باتری خود را دوباره روشن کنید، دستگاه خود را روشن کنید و دوباره شارژ کنید.

2-آیا هزینه تعویض سوکت شارژ زیاد است؟

هزینه تعویض سوکت شارژ نسبت به سایر تعمیرات و تعویض قطعات حساس در گوشی های موبایل همچون تعویض گلس شکسته ال سی دی، تعویض صفحه نمایش، برد و تعمیرات روی برد به مراتب پایین تر است. هزینه تعویض سوکت شارژ در مرکز تعمیرات موبایل طبق نرخنامه مصوب انجام می شود و به طور کلی ارائه خدمات تعویض گلس با نازل ترین قیمت می باشد

3- در صورت شکستن پایه های پورت شارژر ، تلفنم را چگونه شارژ کنم؟

مراحل شارژ تلفن با استفاده از پورت شارژر شکسته

ابتدا دستگاه را روشن کنید و سپس باتری را از قسمت عقب بیرون بیاورید (در گوشی هایی که این امکان وجود دارد). یک چوب کبریت کوچک بردارید و آن را درون پورت شارژ قرار دهید. (می توانید از یک خلال دندان نیز استفاده کنید) با استفاده از چوب کبریت، به آرامی فشار دهید و زبانه شارژ را به تدریج بالا بیاورید. طوریکه بتوانید سوکت کابل شارژ را به پورت وصل کنید. باتری را جا بزنید و طرف دیگر کابل شارژ را به پریز برق بزنید.

4- آیا شارژرهای ارزان قیمت آیفون شما را خراب می کنند؟

استفاده از یک شارژر غیر اپل خطرناک است. گفته می شود شارژ آیفون با کابل های تلفن همراه برندهای غیر اپل می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. البته این گفته 50 درصد صحیح است. … از استفاده از کابل ها و شارژرهای ارزان قیمت خودداری کنید زیرا در اغلب موارد به دلیل کمبود سازو کارهای ایمنی در مدار داخلی است که قیمت تمام شده آنها ارزان تر در می آید.

5- در صورت خراب شدن پورت شارژر، می توانم از یک شارژر بی سیم استفاده کنم؟

مکانیسم شارژ کردن باتری با استفاده از شارژر بی سیم ربطی به پورت شارژ ندارد. شارژ بی سیم در گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند به خوبی کار می کند و تنها عیب آن این است که روند شارژ شدن با کندی صورت می گیرد.

6- تفاوت میکرو USB با Type C چیست؟

از لحاظ فیزیکی تفاوت قابل توجهی در میکرو USB و USB نوع C وجود دارد. میکرو USB دارای قلاب هایی در یک طرف است و فقط از یک طرف می تواند وارد دستگاه شود. نوع C از نظر اندازه کمی بزرگتر است و هیچ گونه قلابی در دو طرف آن وجود ندارد. نوع C را می توانید از دو طرف وارد دستگاه کنید.

7- آیا USB C شبیه لایتنینگ است؟

بارزترین تفاوت بین پورت های USB-C و Lightning در این است که پورت لایتنینگ کوچکتر است و این باعث می شود که دست اپل برای ساخت دستگاه های باریک تر باز باشد. این دو پورت هر دو قابل برگشت (reversible) هستند ، اما کابل های USB-C به USB-C می توانند از دو طرف وصل شوند که یک تجربه کاربری راحت تر را فراهم می کند.

8- چگونه می توان پین شارژر خود را تعمیر کرد؟

تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که دستگاه خود را خاموش کنید، در صورت امکان، باتری را بردارید و از چیز کوچکی مانند خلال دندان استفاده کنید تا زبانه کوچک داخل پورت USB در تلفن هوشمند یا تبلت خود را اهرم کنید. خیلی با دقت و به آرامی این کار را انجام دهید ، سپس باتری خود را دوباره نصب کرده و دوباره وصل کنید.

9- آیا رها کردن گوشی در حال شارژ در طول شب کار درستی است؟

به طور خلاصه، بله، می توانید تلفن خود را در یک شب متصل کنید. تلفن های امروزی به اندازه کافی هوشمند هستند که بتوان آنها را در طول شب بدون آسیب رساندن به باتری به شارژر متصل کرد. آنها از تراشه های اضافی و نرم افزارهای محافظت بیشتری برخوردار هستند که وقتی باتری به 100 درصد رسید، روند شارژ را متوقف می کنند، حتی اگر هنوز هم به شارژر وصل باشد.

10- چرا وقتی که گوشی را به رایانه وصل می کنم، گوشی شارژ نمی شود؟

اگر در حال شارژ آیفون با کابل USB متصل به یک کامپیوتر هستید، گاهی اوقات ممکن است پورت USB موجود در کامپیوتر شما مشکل داشته باشد. از یک درگاه USB دیگر روی رایانه، یا Mac استفاده کنید، شاید مشکل برطرف شد.

11- مهم ترین دلایل خرابی سوکت شارژ و شارژ نشدن گوشی چیست؟

خرابی سوکت شارژ و شارژ نشدن گوشی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، ضربه و آسیب های فیزیکی، آب خوردگی، بی کیفیت بودن کابل شارژ موبایل به خاطر عبور نامناسب جریان برق همراه با نوسان، خرابی آی سی شارژ گوشی موبایل که می تواند شایع ‌ترین علت شارژ نشدن گوشی باشد، خرابی باتری گوشی موبایل نیز دلیل دیگر شارژ نشدن گوشی می باشد. وجود باگ های نرم افزاری، بروز مشکل در مسیر ارتباط مادربرد و باتری گوشی، و خراب بودن فلت شارژ می توانند سایر دلایل باشند.

12-از کجا بدانم پورت شارژر من آسیب دیده است؟

ممکن است پورت شارژر روی تلفن همراه شما سست شده باشد و باید مجدداً در جای خود نصب و محکم شود. اگر همچنان در این شرایط شارژ تلفن خود را ادامه دهید، ممکن است پورت شارژ شما بسوزد و ممکن است تلفن شما را خراب کند. تلفن خود را زیر نور کافی نگه دارید و چک کنید ببینید که آیا در اطراف پورت شارژ آثاری از سیاهی و لکه وجود دارد یا خیر.

مطالب مرتبط