ترفند کامپیوتر

نحوه مخفی کردن حساب کاربری اضافی در سیستم مک

نحوه حذف حساب کاربری اضافی در کامپیوتر مک

در این مقاله قصد داریم تا نحوه مخفی کردن حساب کاربری اضافی در سیستم مک بررسی کنیم. اگر جز خودتان فرد دیگری از سیستم مک شما استفاده می کنند، اغلب با شلوغی موارد در صفحه اصلی کامپیوتر خود مواجه هستید. می توانید با استفاده از چند راهکار ساده حساب های کاربری اضافه را مخفی کنید تا از به هم ریختگی در کامپیوتر مک خود جلوگیری نمایید.

این مطلب بر اساس سیستم عامل جدید برای مک یعنی macOS Big Sur و ورژن های بعدی این سیستم عامل قابل اجرا است. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

نحوه مخفی کردن حساب کاربری اضافی در سیستم مک

در سیستم عامل مک و بر روی این سیستم صفحه نمایش آیکون تمام یوزرها را نمایش می دهد. به این معنی که اگر چند کاربر به طور همزمان از یک سیستم استفاده می کنند حساب کاربری یا account هر کدام به صورت جداگانه نمایش داده می شود.

با انجام مراحل زیر شما می توانید آیکون ها و حساب های کاربری را به منظور جلوگیری از شلوغی صفحه از روی صفحه لاگین بردارید. به جای آن می توانید از دو کادر خالی برای لاگین شدن استفاده کنید. نکته ای که از مرتب شدن این صفحه مهم تر می باشد این است که امنیت سیستم عامل با این روش افزایش پیدا می کند.

اینگونه فرد برای لاگین کردن یوزرنیمی را به صورت پیش فرض روی صفحه نمی بیند.

مرحله اول: به عنوان ادمین یا یوزر وارد سیستم عامل مک شوید

در صورتی که می خواهید این تنظیمات را اجرا کنید باید ادمین سیستم باشید. به عنوان Administrator وارد شوید. بر روی لوگوی اپل که در بالای سمت چپ تصویر نمایشگر شما قرار دارد بزنید. در این قسمت (مطابق شکل زیر) بر روی گزینه System Preferences کلیک کنید. بعد از باز شدن این قسمت بر روی Users & Groups کلیک کنید.

نحوه مخفی کردن حساب کاربری اضافی در سیستم مک

به عنوان ادمین در مک لاگین کنید

مرحله دوم: وارد کردن یوزرنیم و پسورد حساب کاربری

در این قسمت ابتدا بر روی Lock icon یا آیکون قفل کلید کنید که در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد. در این قسمت با یوزر نیم و پسورد خود وارد شوید. بعد از آن بر روی Login options که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. گزینه Name and Password که در این قسمت برای شما نشان داده می شود را انتخاب کنید.

گزینه name and password را انتخاب کنید

گزینه name and password را انتخاب کنید

مرحله سوم: مشاهده دو باکس خالی موقع لاگین در مک

بعد از انجام مراحل بالا، بار بعدی که می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید صفحه ای مطابق شکل زیر می بینید که دو باکس خالی برای وارد کردن یوزرنیم و پسورد وجود دارد. در این حالت نام کاربران دیگر مشخص نیست.

مشاهده دو باکس خالی برای لاگین

مشاهده دو باکس خالی برای لاگین در حساب کاربری

حذف انتخابی یکی از کاربران در موقع لاگین کردن در کامپیوتر مک

در بالا مشاهده کردیم که چطور می توان تمام حساب های کاربری را از صفحه اول پنهان کرد. اما بر طبق مراحل زیر می توان یکی از حساب های کاربری را به انتخاب از روی صفحه اول، در موقع لاگین، حذف کرد. این حساب کاربری می تواند متعلق به خود شما یا برای مثال کارمند دیگری باشد که نمی خواهید یوزر نیم آن برای همه نشان داده شود.

مرحله اول: به عنوان ادمین در مک لاگین کنید

بر روی لوگوی اپل که در سمت چپ بالای صفحه اصلی قرار دارد کلیک کنید. گزینه System Preferences را انتخاب کنید و سپس گزینه Users & Groups را انتخاب کنید.

به عنوان ادمین در مک لاگین کنید و گزینه System preferences را انتخاب کنید

به عنوان ادمین در مک لاگین کنید و گزینه System preferences را انتخاب کنید

مرحله دوم: اکانت مورد نظر را برای پنهان کردن انتخاب کنید

در این مرحله بر روی Lock icon کلیک کنید که در پایین سمت چپ تصویر قرار دارد. با یوزر نیم و پسورد خودتان وارد شوید و سپس بر روی گزینه Control-Click کلیک کنید. حالا گزینه Advanced Options را که در کنار یوزنیم قرار دارد انتخاب کنید. نام کاربری اکانت را به خاطر بسپارید یا آن را در جایی ذخیره کنید. بر روی گزینه Cancel کلیک کنید تا از این صفحه خارج شوید.

اکانت مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید

اکانت مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید

مرحله سوم: گزینه Terminal را انتخاب کنید

در این مرحله ابتدا بر روی گزینه Finder icon از قسمت Mac dock کلیک کنید. سپس گزینه Go را از منو انتخاب کنید و بعد از آن گزینه Utilities را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی Terminal کلیک کنید. متنی زیر را کپی و در بخش Terminal وارد کنید. توجه داشته باشید که عنوان “Username” را به جای نام آن اکانت کاربری که می خواهید آن را پنهان کنید قرار داده باشید.

گزینه Utilities و سپس Terminal را انتخاب کنید

گزینه Utilities و سپس Terminal را انتخاب کنید

مرحله چهارم: در صفحه لاگین چک کنید که نام کاربری با عنوان Username جایگزین شده باشند

پس از انجام مراحل بالا بر روی گزینه Return بر روی کیبورد خود بزنید. اگر در این مرحله از شما یوزرنیم و پسورد درخواست شد، وارد کنید و سپس مجددا گزینه Return را بزنید. کلمه  Exit را در این قسمت تایپ کنید و بعد از آن می توانید از بخش Terminal خارج شوید.

بار بعدی که بخواهید لاگین کنید حساب کاربری را که در بالا انتخاب کرده بودید Remove می شود. برای وارد شدن به این حساب کاربری باید بر روی گزینه Others بزنید. برای حذف هر کدام از حساب های کاربری می توانید مراحلی که در بالا توضیح داده شد را انجام دهید. اگر در تصویر زیر مشاهده کنید، حساب کاربری با نام Gray حذف و حساب کاربری Others جایگزین شده است.

چک کنید که نام کاربری با عنوان Username جایگزین شده باشند

در صفحه لاگین چک کنید که نام کاربری با عنوان Username جایگزین شده باشند

در کل باید توجه داشته باشید که حذف یک حساب کاربری از مک به سادگی صورت نمی گیرد. در حقیقت حذف تمام حساب های کاربری شاید کار ساده تری باشد. سیستم عامل macOS ویژگی های کاربردی زیادی برای نظارت و کنترل دارد. از جمله می توان به ایجاد یک اکانت مهمان در سیستم عامل مک اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *