ترفند کامپیوتر

نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

در این مقاله قصد داریم تا نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10 را در چند گام ساده توضیح دهیم. در ویندوز 10، برنامه های داخلی و دانلود شده از مایکروسافت استور، به طور پیش فرض در پس زمینه فعال باقی می مانند. در مواردی اگر تعداد این برنامه ها زیاد باشند، می تواند سرعت کار با کامپیوتر را کاهش دهند. هرچند در مواردی هم پیش می آید که باز بودن برخی از این برنامه ها برای اعلان نوتیفیکیشن ها را خود ما انتخاب می کنیم. برنامه هایی که می خواهیم در پس زمینه باز بمانند مانند توئیتر یا ایمیل و برنامه هایی از این دست. اما مورد دیگری که به وجود می آید این است که اگر برنامه ها و اپ ها در پس زمینه باز باشند به طور خودکار آپدیت می شوند.

نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

ویندوز 10 و برنامه های در حال اجرا در آن

مواردی وجود دارد که این برنامه ها اگر در پس زمینه باز باشند فایده خاصی ندارند و ممکن است ایراداتی هم داشته باشند. اگر با لپ تاپ کار می کنید و از ویندوز 10 استفاده می کنید یا در دیوایس های دیگر مانند مایکروسافت سرفیس از این ویندوز استفاده می کنید، ممکن است بخواهید که برنامه های غیر ضروری را در پس زمینه ویندوز خود ببندید. این کار در اکثر موارد برای ذخیره باتری انجام می شود.

دلیل دیگری که می توانید داشته باشید این است که از دیتای تلفن همراه خود استفاده می کنید و باز ماندن برنامه ها در پس زمینه ممکن است میزان زیادی از دیتای تلفن همراه شما را مصرف کند که به صرفه نیست. به هر دلیل در این مقاله نحوه بستن و متوقف کردن اجرای برنامه ها در پس زمینه ویندوز 10 آموزش داده می شود.

نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

متوقف کردن و بستن برنامه ها ساده است. کافی است مسیری که به این برنامه ها می رسد را بشناسید.

نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

اجازه دادن یا متوقف کردن اجرای همه برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

مرحله اول: مسیر یافتن برنامه های در حال اجرا در ویندوز 10

این مسیر را می توانید از طریق Start>Setting>Privacy بروید و به سمت پایین اسکرول کنید تا در ستون سمت چپ به گزینه Background Apps برسید. سپس روی آن کلیک کنید.

نحوه متوقف کردن برنامه های پس زمینه در ویندوز 10

با یافتن برنامه های فعال در پس زمینه ویندوز 10 می توانید اجازه فعالیت یا توقف به آنها بدهید

مرحله دوم: متوقف کردن همه برنامه ها در پس زمینه ویندوز 10

از اینجا به بعد شما چند روش دارید برای اینکه متوقف کردن برنامه ها را انجام دهید. می توانید روش اصلی و بنیادی را انتخاب کنید و همه برنامه های باز شده را در پس زمینه متوقف کنید و ببندید. برای این کار می توانید بر روی آیکون خاموش کردن Let apps run in the background را بزنید و با این کار اجرای همه برنامه ها را متوقف می کنید. فقط کافیست علامت را بر روی گزینه Off بکشانید.

متوقف کردن تمام برنامه های در حال اجرا در پس زمینه ویندوز 10

در این قسمت می توانید تمام برنامه های در حال اجرا در پس زمینه ویندوز 10 را متوقف کنید

مرحله سوم: متوقف کردن برنامه های غیر ضروری در پس زمینه ویندوز 10

روش دیگری که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید اپ ها در پس زمینه باز بمانند و آیکون بر روی نوشته On بماند. اما با اسکرول کردن به سمت پایین برنامه هایی را که نمی خواهید در پس زمینه باز بمانند و به آنها نیازی ندارید را ببندید. این گزینه به شما امکان می دهد فقط برنامه هایی را که نمی خواهید ببندید. در این روش شما به اپ هایی که می خواهید باز بمانند و با آنها کار دارید اجازه فعالیت می دهید.

متوقف کردن اختیاری برنامه های در حال اجرا در پس زمینه ویندوز 10

می توانید به صورت اختیاری برنامه های در حال اجرا در پس زمینه ویندوز 10 را انتخاب و آن ها را غیر فعال کنید

برای مثال شاید شما بخواهید که برنامه ایمیل و تقویم خود را در بک گراند باز نگه دارید تا آپدیت بماند و یا نیاز دارید پیام های تازه ای را که برای شما می رسد را ببینید. با این روش، این برنامه ها باز می مانند و به فعالیت خود ادامه می دهند اما برنامه های غیر ضروری مانند  اخبار و پیش بینی آب و هوا و غیره را غیرفعال کنید تا زمانی که مجددا بخواهید از این برنامه ها استفاده کنید و آنها را باز کنید. با این شیوه شارژ لپتاپ یا تبلت شما برای مدت بیشتری ذخیره خواهد شد.

استفاده از این روش به طور همزمان با “غیرفعال کردن برنامه های استارتاپ در ویندوز 10” می تواند تجربه کاربری بهتری را فراهم آورد. خصوصا در مواردی که شما در جای ثابتی برای شارژ کردن لپتاپ خود نیستید و مجبورید برای مدت طولانی از دیوایس خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *