تعمیرات اپل

سواپ آیفون 7 بدون از دست رفتن داده ها

نحوه سواپ آیفون 7 بدون از دست رفتن داده ها

سواپ ایفون 7 اپل در تعمیرات آیفون از جمله خدمات جدید اما بسیار تخصصی است که در آن تعمیرکار حرفه ای، قطعات و تراشه های اصلی از جمله CPU، آی سی تغذیه (baseband)، هارد و ایپرام را از روی برد معیوب این موبایل برداشته و روی یک برد آیکلودی سالم تراش خورده قرار می دهد. این همان تعریف سواپ آیفون است، اصطلاح و خدمات جدیدی در تعمیرات موبایل که شما جزء اولین کسانی هستید که با آن آشنا می شوید، پس جای افتخار دارد.

در فرایند سواپ کردن، از ابزارهای تعمیر مخصوص و پیشرفته ای همچون دستگاه CNC برای تراش برد سالم، لوپ، هیتر و هویه، و خیلی های دیگر استفاده می شود. در عملیات SWAP آیفون 7، دانش، دقت و مهارت تعمیرکار حرف اول را می زند و صبر و حوصله شما به او دلگرمی می دهد تا هر چه زودتر برد گوشی شما تعمیر و بدون اینکه اطلاعات آن از دست برود، گوشی خود را سالم و مثل روز اول تحویل بگیرید.

هدف سواپ آیفون 7 اپل

هدف از سواپ iPhone 7 در واقع زنده کردن یک برد معیوب و مرده است، بردی که هیچ امیدی به بازگرداندن آن نیست. به خوبی می دانید که امروز هر کاربری آنچه را که دارد روی گوشی خود ذخیره کرده است. از عکس ها و فیلم های خانوادگی و ثبت خاطرات گذشته گرفته تا اسناد و داده ها و کلمه عبور و حساب های بانکی. با خدمات سواپ آیفون 7 و جابجا کردن آی سی هارد و قطعات اصلی دیگر، برد تعمیر شده و بدون اینکه داده ها و اطلاعات قدیمی شما از بین برود، عکس ها و فیلم ها بازیابی شده و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

ایرادات برد و سواپ iPhone 7

اگر برد گوشی آیفون 7 شما بنا به دلایل آب خوردگی، ضربه، اتصال کوتاه در مدار به شدت آسیب ببیند، چه می کنید؟. اگر یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید گوشی iPhone 7 آنتن نمی دهد و روی نمایشگر آن علامت no service و یا searching زده است، چه واکنشی نشان خواهید داد. نگران نباشید بجز مورد اول که ممکن است به خاطر سهل انگاری کاربر اتفاق بیفتد، مورد دوم از ایرادات این آیفون مدل 1660 اپل می باشد که می تواند برای هر کاربری پیش بیاید.

نگران نباشید، این مشکل براحتی قابل حل است و تنها با سواپ و جابجا کردن آی سی های هارد، CPU، ایپرام و به خصوص بیس باند که اصلی ترین دلیل در پریدن آنتن این آیفون می باشد، با تعویض baseband می توان آنتن دهی گوشی را باز گرداند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله رفع مشکل عدم سرویس دهی آیفون 7 را مطالعه کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا شما را در جریان خدمات حرفه ای و شگفت انگیز سواپ ایفون 7 قرار دهیم.

سواپ برد آبخورده آیفون 7

سواپ برد آبخورده آیفون 7

نحوه سواپ آیفون 7

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سواپ آیفون 7 یکی از خدمات تعمیرات آیفون تخصصی است که تنها کارشناسان خبره و آموزش دیده می توانند دست به چنین کار بزرگی بزنند. برد آیفون ها بسیار حساس بوده و کوچکترین اشتباهی ممکن است خسارت جبران ناپذیری را به کاربر وارد کند. این را گفتیم که، خودتان، روزی دست بکار نشوید و اقدام به تعمیر برد و سواپ در منزل کنید!. بین خودمان باشد. اگر مهارت این کار را هم داشته باشید، ابزار تعمیرات موبایل مخصوص آن را ندارید. اشکالی ندارد. اگر از دانش تعمیر آیفون برخوردار هستید و ابزارهای کافی در اختیار ندارید، هر آنچه را که خواستید از کوک موبایل سفارش دهید و با قیمت مناسب تهیه نمایید. یادتان باشد درب منزل تحویل بگیرید.

از بحث مان دور نشویم. بیایید با هم نحوه سواپ آیفون 7 حرفه ای، همراه با تصویرهای جذابی از هر مرحله را بررسی کنیم.

قبل از هر اقدامی ابتدا باید یک برد آیکلودی سالم از گوشی آیفون 7 داشته باشید که به طور صحیح با دستگاه CNC تراش خورده باشد و جای آی سی های آن برای نصب قطعات جدید کاملاً تمیز و آماده شده باشد. برای خرید برد آیکلودی سالم که این شرایط را داشته باشد با شماره تلفن 02167319 واحد فروش تماس بگیرید.

اولین مرحله جداسازی و تمیزکاری آی سی هاست. پس از اینکه برد داخل نگهدارنده قرار داده شد و آی سی های آن، با مارکر، یکی یکی علامت زده شدند. برد با استفاده از هیتر و هویه گرداک 952 حرارت داده می شود و با استفاده از چاقوی مخصوص، کار جداسازی استیکر، چسب و اولین آی سی یعنی CPU لصلی شروع می شود. این کار باید با دقت انجام شود تا به پایه های IC، آسیب وارد نشود.

جدا کردن استیکر روی سی پی یو برد آیفون 7

جدا کردن استیکر روی سی پی یو برد آیفون 7

در سواپ ایفون 7، دومین قطعه ای که از روی برد معیوب جدا می شود، آی سی baseband CPU است. همان قطعه که خرابی آن باعث پریدن آنتن و عدم سرویس دهی در این گوشی می شود. این IC نیز با استفاده از حرارت دهی و چاقو با دقت و به آرامی جدا می شود و برای نصب روی برد جدید، در جای امنی قرار داده می شود.

جدا کردن آی سی بیس باند

جدا کردن آی سی بیس باند

آی سی های بعدی که از روی برد جدا می شوند، آی سی هارد، همان چیزی که به شدت باید مراقبش بود، بله، هارد یا nand که تمام عکس ها و فیلم ها روی آن است و کاربر برای آن جان می دهد. این آی سی به همراه ایپرام نیز از طریق حرارت دهی و با چاقو جدا می شود و برای ادامه سواپ کردن، کنار گذاشته می شوند.

جدا کردن آی سی هارد و ایپرام

جدا کردن آی سی هارد و ایپرام

اگر در جایی از این مقاله و یا هر جای دیگری به شما گفتیم که سواپ برد آیفون 7 و در کل تعمیرات روی برد زمان می برد، تعجب نکنید. تا اینجای کار ما فقط آی سی ها را جدا کرده ایم. اینها باید تمیزکاری شوند، و توپ های قلع آنها که بوسیله حرارت دهی هنگام جداسازی، آسیب دیده اند، دوباره به شکل اول خود باز گردند. به این کار ریبال کردن می گویند. یعنی بوسیله شابلون و خمیر قلع، شکل توپ ها به حالت اولیه خود باز گردانده می شوند. انجام این کار ضمن اینکه فوت کوزه گری دارد، دقت و مهارت خاص خود را می طلبد.آی سی ها یکی یکی باید تمیز کاری و ریبال شوند. برای این منظور از شابلون های مخصوص هر آی آی سی و خمیر فلاکس مکانیک TF350 استفاده می شود.

شابلون و تمیزکاری خمیر فلاکس از روی برد

شابلون و تمیزکاری خمیر فلاکس از روی برد

تا اینجا، تمام آی سی ها جدا شدند و با ریبال کردن به حالت اولیه خود و برای نصب روی برد آیکلودی سالم آماده هستند. اما آیا می شود، براحتی آنها را روی برد جدید انداخت. مگر نگفتیم که برد آیفون منحصربفرد است و هر قطعه از آن روی یک مدل گوشی خاص برنامه ریزی شده است. پس اکنون چه باید کرد؟. این چالش نیز با استفاده از پروگرامر برطرف شده است. پروگرامر وسیله ای است که از طریق آن اطلاعات روی آی سی ها و هارد قدیمی برداشته و هنگام نصب روی برد جدید، دوباره رایت می شوند و در واقع عمل انتقال داده ها را بدون اینکه چیزی از آنها از دست برود، انجام می شود. برای این کار نیز، آی سی هارد روی پروگرامر قرار داده می شود، و کارشناس ما با اتصال این ابزار به کامپیوتر و از طریق باز کردن برنامه های مخصوص، اقدام به خواندن اطلاعات و رایت آن در حافظه کامپیوتر می کنند تا هنگام نصب، مجدداً بتواند آن را روی هارد و برد جدید رایت کند.

قرار دادن آی سی هارد روی پروگرامر

قرار دادن آی سی هارد روی پروگرامر

آی سی ها پس از آماده سازی کامل روی برد آیکلودی CNC خورده آیفون 7 نصب می شوند و در واقع کار سواپ کردن به اتمام می رسد. همانطور که دید، SWAP یعنی جابجایی آی سی های مهم روی برد گوشی آیفون 7 و نصب آن روی یک برد دیگر. اکنون نوبت به تست سلامت برد می باشد. تعمیرکار برد جدید را به ال سی دی گوشی متصل می کند و آن را به منبع تغذیه وصل می کند تا وضعیت سلامت آن را چک کند.روی میز کار ما منبع تغذیه داژنگ PS-305D قرار دارد. سبک و قابل حمل است و کار کردن با آن راحت است.

تست سلامت برد آیفون 7 پس از سواپ کردن

تست سلامت برد آیفون 7 پس از سواپ کردن

پس از تست کامل گوشی سرهم بندی می شود و تحویل مشتری می گردد. وقتی مشتری می بیند که تمام عکس ها، فیلم ها، اسناد و فایل ها او سرجایشان است و هیچ کدام از آنها از بین نرفته اند، خیلی خوشحال خواهد شد. باورش نمی شود، فکر می کند معجزه کرده ایم. دقیقاً بازیابی اطلاعات از روی هارد به روش سواپ شبیه به یک معجزه می ماند.

تست کارکرد گوشی آیفون 7

تست کارکرد گوشی آیفون 7

قبل از اینکه بحث نحوه سواپ آیفون 7 را به اتمام برسانیم، می خواهم به شما بگویم که کوک موبایل برای اینکه بتواند تعمیرکاران ماهر و کاربلدی را روانه بازار کار کند تا بتوانند برای آینده خود درآمد خوبی کسب کنند، اقدام به برگزاری دوره های آموزش تعمیر موبایل در تهران کرده است که اگر تمایل داشته باشید و از این کسب و کار پر رونق خوشتان می آید، توصیه می کنم که با ما تماس بگیرید و از شرایط و نحوه ثبت نام در این دوره ها مطلع شوید.

امیدوارم تا اینجا از نحوه سواپ کردن آیفون 7 لذت برده باشید. قصد داریم فیلم آن را در صفحه اینستاگرام کوک موبایل قرار دهیم. لطفاً از صفحه ما دیدن کنید و در آنجا به ما بگویید که چه فیلم های آموزشی و یا چه ترفندهایی را دوست دارید یاد بگیرید. نظرات شما برای ما خیلی اهمیت دارند و ما حتماً از آنها استفاده خواهیم کرد. حال می خواهیم در مورد هزینه سواپ آیفون 7 صحبت کنیم. خوب می دانیم که این موضوه برای شما چقدر اهمیت دارد. از اینرو نگاه دقیق تری به این موضوع انداخته ایم.

هزینه سواپ iPhone 7 اپل

هزینه های این قسمت به مدت زمان کار کردن بر روی برد و میزان آسیب و خسارتی بستگی دارد که به برد وارد شده است. معمولاً، چابک ترین و زرنگ ترین تعمیرکار ما برای سواپ برد iPhone 7 به 2 روز زمان نیاز دارد. برای برخی دیگر این مدت زمان تا یک هفته نیز به طول می انجامد. جداسازی تک تک آی سی ها، تمیزکاری و ریبال کردن، نصب و پروگرام کردن قطعات روی برد جدید، دلیل طول کشیدن سواپ آیفون است که خب طبیعی است که هزینه زیاد شود. هزینه خرید یک برد آیکلودی سالم تراش خورده را نیز به اینها اضافه کنید.

برای سواپ آیفون 7 در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

اما می خواهیم خبر خوبی به شما بدهیم. در کوک موبایل عملیات سواپ کردن آیفون 7 اپل به دست یکی از حرفه ای ترین تعمیرکاران تهران انجام می شود. سرعت عمل و دقت بالای این تکنسین واقعاً مثال نزدنی است. ابزارهایی که ما در این مرکز تجهیز کرده ایم به مهارت و سرعت عمل تعمیرکار ما اضافه کرده است. اگر بخواهیم هزینه سواپ را به مدت زمانی که کار می برد تعمیم دهیم، به جرات می توان گفت یکی از پایین ترین هزینه ها در تهران می باشد. در ضمن نگران خرید برد آیکلودی سالم نیز نباشید، در فروشگاه ما انواع قطعات الکترونیکی موبایل، آن هم از نوع اصلی و با کیفیتش پیدا می شود که نیازی به جستجو در سطح شهر و پیدا کردن برد سالم، نخواهید بود.

خوب دقت کنید، چند نکته به شما گفتیم که می تواند در راحتی شما و کاهش هزینه های شما کمک زیادی کند. یکی مدت زمان بسیار کمی است که برای تحویل گوشی خود انتظار خواهید کشید، دیگری دقت عمل و مهارت تعمیرکار، بعدی، مراجعه به مرکزی مجهز با پرسنل کاربلد و ماهر، و دیگر وجود کالا و قطعات مورد نیاز بدون اینکه بخواهید به جای دیگری در سطح شهر مراجعه کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین الان با شماره تلفن 02167319 واحد تعمیرات موبایل ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. این موضوع جالب را به دوستان و آشنایان خود، به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از این خدمات مقرون به صرفه بهره مند شوند.

هدف ما کمک به شما در گرفتن بهترین تصمیم، هنگامی است که به خاطر خرابی گوشی خود به دردسر افتاده اید. با کمال میل، می خواهیم، هیچ یک از هم وطنان مان در سراسر ایران عزیز، مشکل خرابی گوشی و نگرانی های از این دست نداشته باشند و همواره در آرامش و آسایش کامل از گوشی آیفون خود لذت ببرند. لطفاً هر گونه نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را به سایت کوک موبایل ارسال نمایید و ما را در هر چه بهتر شدن سایت یاری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *