تعمیرات اپل

تعمیر برد آیفون 6 اس حرفه ای به روش سواپ

تعمیر برد آیفون 6 اس حرفه ای به روش سواپ

تعمیر حرفه ای برد آیفون 6 اس به روش سواپ از تخصصی ترین عملیات تعمیرات آیفون می باشد. وقتی که مادربرد گوشی iPhone 6s شما دچار شکستگی و یا ترک خوردگی می شود، زمانی که به خاطر آب خوردگی و اتصال کوتاه در مدار برد، آیفون شما از کار می افتد، تنها راهی که می توان آن را احیاء کرد، جابجایی و در واقع سواپ کردن قطعات برد می باشد. در این روش تعمیر، تراشه های اصلی از جمله IC های هارد، سی پی یو، بیس باند و ایپرام از روی برد معیوب برداشته شده و روی یک برد آیکلودی سالم نصب می شوند.

سواپ مادربرد این موبایل به مهارت خاص و ابزارهای تعمیرات مربوطه نیاز دارد. در این مطلب قصد داریم نحوه تعمیر آیفون 6 اس از طریق سواپ کردن را توضیح دهیم، در حالیکه داده ها و اطلاعات قبلی شما حفظ می شوند. اما قبل از آن درباره اهمیت سواپ کردن برد آیفون و چرا باید از این خدمات استفاده کنیم صحبت خواهیم کرد.
با کوک موبایل همراه باشید.

برد سالم آیکلودی آیفون 6 اس

برد سالم آیکلودی آیفون 6 اس

بازیابی داده های گوشی با سواپ کردن برد آیفون 6 اس

آیا تا بحال با خرابی برد آیفون 6 اس مواجه شده اید. آیا برای شما هم پیش آمده است که رطوبت، آب و یا هر مایع دیگری به گوشی iPhone 6s تان نفوذ کرده باشد، یا اینکه موبایل تان ناخواسته از دستتان افتاده و با برخورد به زمین، خاموش شده است. خب، شما چه کار کرده اید، احتمالاً برای برطرف کردن این مشکل، گوشی تان را به یکی از مراکز تعمیر برده اید و با بررسی های انجام شده به شما گفته اند که برد گوشی تان خراب شده و امیدی به تعمیر آن نیست.

حتماً از اینکه عکس ها و فیلم های روی گوشی خود را از دست خواهید داد، به شدت ناراحت هستید. با خود می گویید، یعنی، این همه فایل ها و عکس های خانوادگی، فیلم هایی که با دوستانم به مسابقات ورزشی رفته ام و خاطره هایی که با آنها داشته ام، از بین خواهند رفت، چرا قبلاً از آنها بکاپ نگرفته ام. اوه خدای من، این فاجعه است.

کمی صبر کنید. ما اینجاییم تا نگرانی های شما که البته به جا هستند را رفع کنیم. با روش سواپ و جابجایی آی سی های مهم، مثل هارد، تمام داده های شما را باز خواهیم گرداند. حتماً می گویید چگونه؟. در ادامه با ما باشید تا نحوه سواپ کردن برد آیفون 6 اس را شرح دهیم.

تعمیر برد آیفون 6 اس اپل

تعمیر برد آیفون 6 اس اپل

بیایید ابتدا ابزارهایی را که در این عملیات لازم هستند، نام ببریم و سپس به نحوه سواپ کردن و بازیابی داده های هارد گوشی iPhone 6s را شرح دهیم.

ابزارهای لازم برای سواپ برد iPhone 6s

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در این عملیات باید تراشه های اصلی از روی برد معیوب جدا شده و روی برد آیکلودی سالم نصب شوند. مثل هر تعمیرات آیفون، SWAP کردن برد نیز به ابزارها و تجهیزات خاص خود نیاز دارد. نگهدارنده برد، لوپ، ابزار لحیم کاری، مثل هیتر هویه گرداک 952، چاقوی های مخصوص، خمیر فلاکس، سیم لحیم، اسپری تمیز کننده برد، شابلون، منبع تغذیه مثل Yaxun PS-305D ، پروگرامر برای خواندن و رایت اطلاعات هارد از اصلی ترین ابزارهایی هستند که برای این کار استفاده می شوند. همچنین، تعمیرکار برای کار کردن روی برد باید مهارت و دانش بالایی داشته باشد. چرا که قرار است حساس ترین قطعه گوشی را تعمیر کند. پس تا جایی که ممکن است به مراکز تعمیر معتبر مراجعه کنید. توصیه می کنیم که از خدمات و سرویس مقرون به صرفه تعمیر برد این مرکز مجهز استفاده کنید.

نحوه تعمیر و سواپ کردن برد آیفون 6 اس

تعمیر و سواپ کردن بردن آیفون 6 اس جهت احیاء برد معیوب و البته بازیابی عکس ها، فیلم ها و داده های موبایل شما در طی چند مرحله انجام می شود. قبل از هر کاری، وقتی گوشی آیفون معیوب خود را به این مرکز می آورید، تکنسین های آموزش دیده ما، ابتدا آن را به صورت دقیق بررسی می کنند و پس از پیدا کردن منشاء خرابی، نسبت به سواپ اقدام می کنند. مراحل این عملیات به صورت زیر می باشد:

جداسازی آی سی ها و تمیزکاری سطح برد: اولین مرحله جداسازی آی سی های هارد، CPU و بیس باند است. برای شروع، برد معیوب روی نگهدارنده و زیر لوپ، قرار داده می شود (در این مرکز از لوپ سه چشمی AK33 یاکسون استفاده می شود) و با استفاده از هیتر و هویه و چاقوی مخصوص جداسازی، بعد از برداشتن استیکر روی سی پی یو، آی سی CPU اصلی برداشته می شود. به همین ترتیب، با استفاده از حرارت و چاقو، آی سی های بیس باند و نند (هارد) نیز جدا می شوند. آنگاه، بوسیله، تمیز کننده برد، خمیر فلاکس، برس مخصوص، سطح و پایه های آی سی ها جهت نصب روی برد جدید، آماده سازی و تمیز کاری می شوند.

ریبال کردن تراشه ها: وقتی آی سی از روی برد برداشته می شود به خاطر حرارتی که به اطراف آن وارد شده است، حالت توپی شکل قلع های خود را از دست می دهد. برای اینکه به حالت اولیه خود باز گردد باید ریبال شود. برای این کار از شابلون مخصوص هر آی سی و خمیر قلع استفاده می شود. این کار نیاز به دقت و مهارت خاصی دارد و بعد از انجام کار باید اضافه های خمیر برداشته شود. عمل ریبال کردن برای تمام آی سی های مورد نظر و حتی EEPROM انجام می شود.

نصب و تست برد: اکنون به یک برد آیکلودی سالم آیفون 6 اس نیاز می باشد. در فروشگاه ما برد روکاری و باز شده از گوشی اصلی با قیمت مناسب یافت می شود. این برد بوسیله دستگاه CNC تراش زده می شود و آی سی ها مربوطه، از روی آن برداشته شده و پایه های آن جهت نصب، آماده سازی می شوند. خمیر لحیم اضافه می شود و بوسیله هویه لحیم کاری، با دقت و مهارت هر چه تمام تر، در جای خود نصب می شوند. نوبت به خواندن و رایت داده های تراشه eeprom روی برد جدید می رسد. این کار بوسیله ابزاری مخصوص به نام پروگرامر انجام می شود. سپس برد برای جریان کشی کافی، تست می شود و اگر همه چیز تحت کنترل باشد روی شاسی گوشی نصب می گردد. تعمیرکار متخصص ما قبل از بستن گوشی، کانتکتور ال سی دی را به برد متصل کرده و موبایل را روشن می کند تا از صحت عملکرد کامل آن اطمینان پیدا کند، سپس گوشی را بسته و به مشتری تحویل می دهد.

پروگرامر برد آیفون

پروگرامر برد آیفون

همانطور که مشاهده کردید، سواپ، زنده کردن برد معیوب و بازیابی اطلاعات از روی هارد گوشی آیفون 6 اس کاری سخت و عملیاتی حرفه ای است. دقت، مهارت، تمرکز و دانش تعمیرکار و استفاده از ابزارهای پیشرفته، اساس این کار را تشکیل می دهند.

هزینه سواپ iPhone 6s

اکنون که متوجه شدید با سواپ کردن می توان، برد آب خورده و شکسته دستگاه آیفون را احیاء کرد و بدون اینکه داده ای را از دست داد، تمام اطلاعات و عکس های روی هارد آن را بازیابی کرد، می پرسید که هزینه سواپ آیفون آیفون 6 اس چقدر می شود؟. حتماً باید پول زیادی پرداخت کنم!. کمی حوصله کنید تا هزینه ها را بررسی کنیم.

به طور کلی، این خدمات حرفه ای در هر مرکز تعمیر آیفونی انجام نمی شود و تنها معدود تعمیرکارانی هستند که قادر به انجام این عملیات حرفه ای هستند و البته پول خوبی هم می گیرند. اما متخصصان آموزش دیده و مجرب ما در کوک موبایل بدون در نظر گرفتن این موضوع، تنها روی موفقیت در تعمیر برد تمرکز می کنند و به اصطلاح «از آب گل آلود ماهی نمی گیرند». هزینه سواپ مطابق با نرخنامه مصوب اتحادیه تعمیرکاران موبایل در تهران بوده و رعایت انصاف در نظر گرفته شده است. برای اطلاع دقیق از قیمت و اجرت تعمیر برد گوشی آیفون 6 اس به روش سواپ با واحد تعمیرات آیفون ما تماس بگیرید.

تعمیر برد آیفون 6 اس به روش سواپ چقدر زمان می برد؟

زمان، تنها چیزی است که خیلی اهمیت دارد. به گفته ویلیام پن – فیلسوف: «زمان چیزی است که بیشتر از همه به دنبالش هستیم اما بدترین استفاده ها را از آن می کنیم». این عبارت را همیشه در عقبه ذهن خود داشته باشید. تعمیر برد آیفون 6s اپل و سواپ آی سی های آن نیاز به صرف وقت زیادی دارد. تکنسین باید حداقل یک روز از وقت خود را روی عیب یابی و تشخیص درست بگذارد، فرض کنید این خدمات را از مرکز ما دریافت کرده اید و تکنسین های ما ان را به نصف روز کاهش داده اند. اما جداسازی، تمیزکاری و آماده سازی برد، جهت نصب این قطعات SMD، خود به یکی دو روز کاری نیاز دارد. با این که کارشناسان ما از سرعت عمل بالایی برخوردار هستند اما صادقانه به شما بگوییم که صفر تا صد سواپ آیفون 6 اس حداقل به دو روز کاری نیاز دارد. پس صبور باشید و به ما اجازه دهید تا روی SWAP موفق برد تمرکز کنیم.

سواپ برد گوشی iPhone 6s یا تعویض موبایل؟

تصمیم با خودتان است. سواپ ایفون گوشی 6 اس خدماتی مقرون به صرفه و دقیق است که با انجام درست آن، کیفیت و عملکرد گوشی شما به سابق باز می گردد. این روزها که قیمت های گوشی به شدت بالا رفته است و به جرات می توان گفت که نسبت به سال های قبل چند برابر و سرسام آور شده است. با دریافت خدمات و سرویس سواپ این گوشی براحتی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی قابل توجهی کنید و به اقتصاد خانواده کمک کنید. می توانید از خدمات سواپ آیفون کوک موبایل بهره ببرید و سرعت و کیفیت تعمیرات آیفون خود را تجربه کنید.

همراهان همیشگی ما از اینکه تا انتهای این پست با ما همراه بودید، کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم. ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید و از جشنواره های تعمیر آیفون و خدمات تخفیف دار ما بهره ببرید. لطفاً نظرات و پیشنهادات سازنده خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *