تعمیرات اپل

روش حل مشکل آب خوردگی گوشی آیفون ایکس

روش حل مشکل آب خوردگی گوشی آیفون ایکس

عیب یابی ناشی از خسارت گوشی آیفون ایکس XS/XS Max آب خورده

حل مشکل آب خوردگی گوشی آیفون ایکس

آیفون آسیب دیده ناشی از رطوبت و آب، برای تکنسین تعمیر، همیشه یک مسئله ناامید کننده و دشوار بوده است. این خسارت در گوشی آیفون ایکس XS/XS Max سخت تر هم می شود. برای تعمیر آیفون آسیب دیده با آب چه کار باید کرد؟ آیا روش تعمیر منحصر به فرد خود را دارید؟ بسیار خوب، وحشت نکنید! اکنون تعمیر آیفون ما این مشکل را حل خواهد کرد.

دکمه روشن/خاموش کردن گوشی را فشار می دهید اما اصلا پاسخی دریافت نمی کنید. گوشی را باز کنید و صفحه نمایش را بردارید. اتصال باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنید. جریان روی آمپرسنج به 100 میلی آمپر می پرد و سپس می ایستد، که غیر طبیعی است.

blank

مرحله 1- جداسازی مادربرد گوشی آیفون ایکس

مادربرد را روی اتو مخصوص قرار دهید. وقتی که دمای اتو به دمای تنظیم رسید، با استفاده از پنس، لایه بالایی و پایینی را از اتو جدا کنید. این اتو خاص در کل برای جداسازی مادربرد آیفون X ترجیح داده شده است.

blank

مرحله 2- یافتن مشکل

با بررسی این دو لایه زیر میکروسکوپ می بینیم که لایه بالایی مشکلی ندارد. اما می بینیم که در برخی جاها در لایه پایینی خسارت و ردپایی از آب دیده می شود. ابتدا مادربرد را تمیز کنید.

blank

مرحله 3- تجزیه و تحلیل خطا

لایه بالایی و لایه پایینی را به دستگاه تست وصل کنید و با نوک پنس گوشی را روشن کنید. جریان روی آمپرسنج به 100 میلی آمپر می پرد و سپس می ایستد، که غیر طبیعی است.

اتصال باتری را به لایه بالایی وصل کنید و دکمه پاور را بزنید. اگر جریان روی آمپرسنج، جریان طبیعی را نشان دهد. لایه بالایی هیچ مشکلی ندارد و احتمالا مربوط به لایه پایینی است. بنابراین اقدام بعدی ما، بررسی لایه پایینی است.

blank

مرحله 4- تایید خطا

تست دیود خازن های در اطراف IC U3400 را اجرا کنید و اگر U3400 مشکل اتصال کوتاه نداشت، مرحله بعدی را انجام دهید. تست دیود را روی لایه سوم برد PCB ادامه دهید. اگر مقدار اندازه گیری شده Pin S30 برابر 40 است، غیر طبیعی است. از آنجا که Pin S30 مستقیما به Pin L4 از U3400 متصل است، پس احتمالا از U3400 است. بنابراین کار بعدی، بررسی U3400 است.

ابتدا با استفاده از سشوار صنعتی، U3400 را بردارید. می بینیم که U3400 و پد اتصال آن به شدت خرد شده اند. بنابراین، آن را با یک IC جدید تعویض کنید.

blank

جهت مشاهده تعمیر گوشی آیفون آب خورده با التراسونیک را در اینجا مطالعه کنید.

مرحله 5- پاکسازی خطا

هنگام تمیز کردن پد اتصال، متوجه می شویم که سه قطعه اطراف U3400 هر کدام در درجه های مختلف در معرض خوردگی قرار گرفته اند. یک به یک این قطعات را جدا کرده و با قطعات نو تعویض و لحیم کنید. بعد از آن IC را لحیم و وصل کنید. پس از انجام، صبر کنید تا لایه پایینی به مدت 5 دقیقه خنک شود. دوباره، از پین S30 روی لایه سوم برد PCB تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده 468 است که اکنون طبیعی است.

blank

مرحله 6- تست گوشی آیفون ایکس

اکنون، لایه بالایی و لایه پایین را به دستگاه تست وصل کنید. اگر قرائت جریان روی آمپرسنج، طبیعی است، گوشی سالم و اکنون روشن خواهد شد.

مرحله 7 ریبال کردن گوشی آیفون ایکس

در این مرحله از یک ابزار بسیار مفید به نام قالب ریبال آیفون X استفاده می کنیم. این می تواند به ما کمک کند که فرایند ریبال را به طور کامل انجام دهیم.

مرحله 8- جمع کردن مجدد مادربرد گوشی آیفون ایکس

با استفاده از اتو مخصوص آیفون X، فرایند سرهم بندی مجدد مادربرد بسیار آسان و کارآمد است. صبر کنید تا مادربرد به مدت 10 دقیقه خنک شود.

مرحله 9- سرهم بندی و تست گوشی آیفون ایکس

اکنون می توانیم گوشی را جمع و تست کنیم. دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. گوشی به طور طبیعی روشن می شود. حال دیگر مشکل رفع شده است

نکته مهم: پس از تایید رفع کامل خسارت وارد شده، گوشی را با دقت جمع و سرهم بندی کنید. آیفون X که به خاطر آب و رطوبت صدمه دیده است، دیگر هیچ وقت مثل روز اول نمی شود.

blank

برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد عیب یابی گوشی آیفون ایکس آسیب دیده ناشی از آب و رطوبت، ویدئو زیر را تماشا کنید.

مطالب مرتبط