تعمیرات اپل

جداسازی گلس پشت آیفون با دستگاه لیزر

بزرگترین تفاوت iPhone X/8 Plus/8 با نسل های قبلی آیفون، این است که جنس پشت و روی آن از شیشه است. از بین تفاوت های دیگر نیز می توان به قابلیت شارژ بی سیم در iPhone 8 اشاره کرد که پشت آن جانمایی شده است. اینکه پشت گوشی از جنس شیشه باشد بسیار جذاب و زیباست ولی می تواند خیلی آسیب پذیر نیز باشد. اگر چه شرکت اپل گفته است که شیشه ی به کار رفته در iPhone 8، با دوام ترین شیشه ای است که تاکنون در یک تلفن همراه استفاده شده است، اما با این حال شما می دانید که شیشه علاوه بر احتمال خرد شدن، به مرور زمان نیز می تواند دچار آسیب شود پس باید بسیار مراقب باشید و iPhone 8 خود را بدون محافظ رها نکنید.

توصیه می کنیم به بخش فروش قاب و کاور گوشی کوک موبایل مراجعه کرده و با انداختن یک قاب بر روی آن، از گوشی خود محافظت نمایید. در ضمن بدانید که از نظر تعمیر موبایل یکی از پرهزینه ترین تلفن های همراه را در اختیار دارید.

شاید باورتان نشود اما شکستن شیشه ی پشت iPhone X/8 Plus/8 نسبت به شکستن شیشه ی صفحه نمایش، خسارت بیشتری به شما خواهد زد. برای مثال اگر صفحه نمایش iPhone X شما بشکند، باید ۲۷۹ دلار (طبق قیمت اعلام شده توسط شرکت اپل) برای تعمیر یک صفحه نمایش شکسته داشته باشید. درصورتی که برای تعمیر شیشه ی شکسته پشتی آن، باید ۵۴۹ دلار هزینه کنید.

شیشه ی پشتی نسبت به شیشه صفحه نمایش، بسیار شکننده تر و تعمیر آن نیز بسیار سخت تر است زیرا شیشه ی پشتی با چسب و جوش های بسیار نازکی به بدنه متصل شده است و این، بدین معنی است که روش ساده ای برای حذف و جایگزینی آن وجود ندارد.

گلس شکسته درب پشت آیفون X

گلس شکسته درب پشت آیفون X

تعویض گلس قاب پشت گوشی آیفون 8 و ایکس با دستگاه لیزر

برای تعویض گلس قاب پشت و درب شیشه ای گوشی های موبایل از دستگاه لیزر استفاده می شود. این دستگاه که در خود کامپیوتر دارد و برنامه پذیر است بوسیله پرتاب لیزر به صورت هدایت شده از قبل به پشت درب پشت گوشی، باعث از بین بردن چسب زیر درب پشت کرده و باعث می شود که تکه های شکسته گلس و درب پشت به طور کامل جدا شوند.

یکی از دستگاه های لیزر و ماشین جداسازی گلس شکسته و درب پشت شیشه ای تلفن دستگاه لیزر TBK 958A می باشد. این دستگاه جداساز درب پشت لیزری تمام اتوماتیک از دقت و راندمان بالایی برخوردار است و در قسمت اصلی خود دارای یک کامپیوتر و مانیتور می باشد که برنامه کورل سفارشی روی آن نصب شده و نقشه قاب پشت بسیاری از گوشی های برند و معروف مثل گوشی های آیفون 8 به بالا را در خود دارد و تنها کافی است که با انتخاب گوشی مورد نظر، و اجرای دستور به دستگاه منتظر بمانید تا گس شکسته درب پشت گوشی با لیزر برداشته شود.

مراحل تعویض گلس قاب پشت گوشی آیفون با دستگاه لیزر

خوشبختانه گزینه هایی برای جدا کردن گلس عقب آیفون X/8 Plus/8 وجود دارد. ما قبلا از ابزار سنگ فرز برای تعویض گلس پشت آیفون X/8 Plus/8 استفاده می کردیم، که تقریبا مقرون به صرفه بود. روش دیگری که بکار برده می شد استفاده از دستگاه جداسازی 3 در 1 بود. امروزه دستگاه جدا کننده لیزری به بازار آمده است که از ویژگی های قدرتمند و شگفت انگیزی برخوردار هستند. این دستگاه می تواند برای بیش از 50 مدل گوشی هوشمند، از جمله آیفون X/8 Plus/8 به صورت ایمن و سریع استفاده شود. بیایید در فیلم زیر شیوه جداسازی گلس پشت آیفون X/8 Plus با دستگاه جدا کننده لیزری را بررسی کنیم تا درک عمیقی از دستگاه داشته باشیم. این دستگاه در تعمیرات ایفون کاربرد زیادی دارد.

هشدار: لطفا در طول عملیات، لباس و عینک و دستکش محافظ بپوشید.

این دستگاه برای تلفن های هوشمند با فضای دور قاب باریک در سمت چپ و راست یا با پوشش گلس پشت، از جمله گوشی های آیفون، هواوی و اوپو و بیش از 50 مدل گوشی های هوشمند قابل استفاده است.

تعویض گلس درب پشت شیشه ای گوشی های موبایل مراحل زیادی ندارد و از زمان جدا کردن گلس شکسته و درب پشت تا جایگزین کردن درب جدید ممکن است کمتر از 4 ساعت طول بکشد.
دستگاه جداساز گلس از درب پشت دارای یک نگهدارنده گوشی است که بوسیله دست و با توجه به گوشی و ابعاد آن براحتی قابل تنظیم است. می توانید گوشی خود را داخل قالب آن قرار داده و پس از تنظیم کردن در محل خود قرار دهید.

دسنگاه لیزر گلس پشت آیفون

دسنگاه لیزر گلس پشت آیفون

سپس از روی برنامه کامپیوتری و مانیتوری که روی دستگاه قرار دارد نوع گوشی و نقشه آن را انتخاب کرده و دکمه Auto focus زده می شود تا قالب و دستگاه در ارتفاع مناسب برای پرتاب و اثر گذاری لیزر روی گلس شکسته به صورت اتوماتیک تنظیم شود.

تنظیم گوشی آیفون 8 در دستگاه لیزر

تنظیم گوشی آیفون 8 در دستگاه لیزر

بعد از اینکه گوشی در فاصله مناسب قرار گرفت، نقشه چسب های بکار رفته پشت گلس و نگهداری درب پشت به خوبی و با دقت بالا روی قاب می افتد و با زدن دکمه استارت عمل پرتاب لیزر و برش گلس های شکسته در قسمت های که طبق نقشه مشخص شده اند به صورت دقیق و بی عیب و نقص انجام می شود.

افزودن چسب به درب پشت آیفون

افزودن چسب به درب پشت آیفون

عمل برش و جداسازی گلس های شکسته با لیزر در این مرحله کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و پس از آن می توانید براحتی درب پشت و یا تکه های شکسته گلس را جدا کنید. سپس با استفاده از پارچه آغشته به الکل به آرامی و با دقت تمام سطح قاب پشت و جای گلس ها و چسب ها را تمیز و خشک کنید و چسب مخصوص جدید را به قسمت های مشخص شده اضافه کنید.

قرار دادن درب پشت آیفون 8 یا ایکس در قالب تا چسب به خوبی پچسبد

قرار دادن درب پشت آیفون 8 یا ایکس در قالب تا چسب به خوبی پچسبد

اکنون قاب پشت گلس گوشی آیفون اورجینال را روی شاسی قرار دهید و تراز کرده به خوبی بچسبانید. سپس آن را در قالب فشار مخصوص به مدت 10 دقیقه قرار داده تا چسب و درب پشت به خوبی به شاسی گوشی بچسبد.

اکنون گوشی را از روی قالب فشار بیرون آورده و با درب پشت و گلس که به طور کامل تعویض و نوسازی شده است به مشتری تحویل داده می شود.

نتایج بررسی جداسازی گلس پشت گوشی با این دستگاه لیزری به صورت زیر است

دستگاه جداساز لیزری مزایا ایمن و سریع
بدون نیاز به پیاده سازی گوشی
شانس موفقیت بالا
قابل اجرا برای گوشی هیا با گلس پشت/دور قاب نازک/ متوسط در بیش از 50 مدل گوشی هوشمند از جمله آیفون، هواوی و اوپو
معایب گران قیمت
مراحل پیگیری برای تعویض گلس پشت گوشی های آیفون 8/8P/X وجود ندارد
هر مدل نیاز به یک قالب دارد
در طی عملیات بوی بدی می دهد

به گفته قدیمی ها «هر سکه دو طرف دارد». در جدول بالا مزایا و معایب این دستگاه لیزری به وضوح ارائه شده است. با این شرایط آیا برای جدا کردن گلس پشت گوشی خود، استفاده از این دستگاه را انتخاب می کنید؟ اکنون، بیایید ویدیو جداسازی گلس پشت آیفون X/8 Plus/8 با دستگاه لیزری را با هم تماشا کنیم.

ویژگی های تعویض گلس درب پشت شیشه ای آیفون

تعویض گلس درب پشت در موبایل ها که روش نوین و مقرون به صرفه ای است یکی از خدمات تخصصی است که با جداسازی گلس شکسته و نوسازی درب پشت انجام می گردد. از جمله ویژگی های تعویض گلس آیفون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوسازی گلس درب پشت گوشی با هزینه ای کم و مقرون به صرفه
  • بازگشت کیفیت و ظاهر گوشی به روز اول
  • تعویض گلس توسط دستگاه لیزری پیشرفته و مجهز
  • وارد شدن کمترین آسیب به قطعات داخلی گوشی

جدول قیمت تعویض گلس درب پشت آیفون با لیزر

در ادامه جدول قیمت تعویض گلس درب پشتی مدل های مختلف گوشی آیفون (از آیفون 8 تا آیفون 12) را مشاهده می کنید:

لیست قیمت تعویض گلس درب پشت آیفون

لیست قیمت تعویض گلس درب پشت آیفون

مطالب مرتبط