تست و بررسی اپل

بازیابی اطلاعات آیفون X از برد غیر سالم

بازیابی اطلاعات آیفون X

استخراج و بازیابی اطلاعات آیفون

طبق ادعای اپل، آیفون  X«آینده گوشی های هوشمند» است. شکی نیست که آیفون X تجربه های جدیدی را برای کاربران به ارمغان می آورد. با این حال، هنوز هم خطر از دست رفتن اطلاعات و داده های کاربران در طی استفاده از آیفون ایکس X اجتناب ناپذیر است. البته می توانید برای بازیابی اطلاعات از دست رفته گوشی آیفون خود از iCloud و یا iTunes  استفاده کنید. همچنین می توانید برنامه های بازیابی اطلاعات را خریداری کرده روی گوشی نصب کنید و در صورت لازم استفاده کنید و اطلاعات را بازیابی کنید. نوید استفاده از این روش ها در آیفون ایکس به شما داده شده است. بسیاری از کاربران معمولا از من می پرسند که آیفون من در آب افتاده است و روشن نمی شود، آیا می توانم اطلاعات از این آیفون خراب شده را بازیابی کنم؟ هنگامی که آیفون شما روشن نمی شود، چگونه اطلاعات را بازیابی کنیم؟

موارد خاصی از آیفون ذکر شده است که از حوصله راهنمای تعمیر و بازیابی داده های آیفون ما خارج است.

همانطور که همه ما می دانیم، استخراج و بازیابی داده ها از بردهایی که روشن نمی شوند، برای تکنسین های تعمیرات بسیار دشوار است چرا که نیازمند کار دقیق و با اطمینان است. و این چیزی است که در مورد بازیابی اطلاعات آیفون X امروز صحبت می کنیم. آیفون X پس از افتادن در آب روشن نمی شود. و این مشکل پس از چندین بار تعمیر برد، هنوز باقی مانده است. خوب، بیایید ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم.

سیم باتری را به منبع تغذیه به لایه بالایی وصل کنید و دکمه پاور را روشن کنید. از روی آمپرسنج، جریان را قرائت کنید، اگر غیر نرمال است، بنابراین ممکن است برد PCB خراب شده باشد.

blank

برای بازیابی اطلاعات، ما باید CPU، Baseband CPU، EEPROM، NAND وEEPROM Baseband روی مادربرد اصلی را بر روی یک برد جدید سالم آیکلودی که گوشی با آن روشن می شود، جابجا کنیم به این عمل سواپ آیفون گفته می شود.

لایه بالایی را به نگهدارنده PCB وصل کنید، با استفاده از سشوار صنعتی بادی 858D چسب اطراف تراشه فلاش NAND را بردارید. حرارت دهید و تراشه NAND را با یک چاقوی مخصوص گرفته بردارید.

blank

سپس، CPU، EEPROM، CPU Baseband و Baseband EEPROMرا به همان شیوه قبلی جدا کنید.

blank

اکنون باید این اجزاء جدا شده را ریبال کنیم.

سیم لحیم را به نوک هویه بمالید، قلع و چسب باقیمانده روی تراشه NAND  را تمیز کنید و پس از آن سطح برد  را تمیز کنید. شابلون را روی هارد در جای خود تراز کنید و قرار دهید، سپس با استفاده از لیسک مخصوص  کمی از خمیر لحیم را به صورت یکنواخت روی شابلون بمالید و با سشوار صنعتی حرارت دهید. به طوری که تمام توپ های لحیم به طور کامل سفت شوند. پس از اتمام، 1 دقیقه صبر کنید. سپس شابلون را به آرامی از روی هارد بردارید.

blank

مراحل ریبال کردن baseband CPU، CPU، EEPROM و baseband EEPROM به همان روشی قبلی است. لطفا توجه داشته باشید که ماژول وای فای با آدرس WiFi ذخیره شده در تراشه فلاش NAND به هم پیوسته شده است. بنابراین اقدام بعدی ما جدا کردن وای فای است. برنامه نویس تراشه فلاشPCIE NAND  را به رایانه وصل کنید و وای فای را قطع کنید.

blank

blank

حالا باید این قطعات جداشده از برد اصلی را به برد جدید وصل کنید.

مقداری خمیر چسب BGA را به پد اتصال تراشه فلاش NAND بزنید، تراشه فلاش NAND که از قبل ریبال کرده اید را در موقعیت درست خود قرار دهید، با استفاده از هیتر بادی 858D لحیم کنید.

لحیم کاری CPU، EEPROM،baseband CPU  و baseband EEPROM را با همان روش ادامه دهید. پس از اتمام لحیم کاری، قسمت را با پاک کننده PCB تمیز کنید.

blank

اکنون کاری که انجام می دهیم این است که دو لایه را به هم وصل کنیم، قبل از لحیم کاری این دو لایه باید تست شوند. لایه بالایی و لایه پایین را در نگهدارنده گذاشته به هم وصل کنید. لایه بالایی و لایه پایینی را به مجموعه صفحه نمایش وصل کنید. اتصال باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنید تا روشن شود. جریان روی آمپرسنج را بخوانید، اگر نرمال بود، گوشی سالم است و صفحه اصلی باز می شود.

blank

سپس، باید لایه پایین تر را ریبال کنیم، بعد از انجام، 1 دقیقه صبر کنید. سپس چسب خمیر BGA را به سیلندرها در اطراف لبه اعمال کنید. لبه پایینی که از قبل ریبال کرده اید را روی اتو بگذارید و لایه بالایی را در موقعیت درست خود قرار دهید.

blank

دمای عملیاتی اتو را تنظیم کنید، لایه بالایی را روی آن بیندازید و چسب خمیر را بزنید، به مدت 1 دقیقه حرارت دهید. سپس بعد از اینکه سرد شد برد را از پلت فرم جدا کنید.

blank

اکنون می توانیم تلفن را تست و جمع آوری کنیم.

لاجیک برد و صفحه نمایش را به هم وصل کنید، اتصال باتری را به منبع تغذیه زده و دکمه پاور را روشن کنید، گوشی روشن می شود. تمام داده های آیفون X به طور موفقیت آمیزی بازنشانی می شود.

blank

نکته: تنها بعد از اینکه مطمئن شدید تمام خطاها برطرف شدند، گوشی را سر هم بندی کنید.

مطالب مرتبط