تست و بررسی اپل

تعویض گلس ال سی دی iphone x

گلس شکسته آیفون X

تعویض گلس آیفون ایکس

blank

چقدر طول می کشد تا یک صفحه نمایش اولد آیفون X را تعویض کنید؟ و چقدر در این کار موفق خواهید بود؟ از آنجایی که فناوری تعمیر گلس آیفون X تنها فناوری تعمیر است که به بلوغ رسیده است، آیفون X با صفحه نمایش اولد با ویژگی و امکان تعویض گلس برای اپل در حال حاضر و در آینده، به بازار عرضه شد. بلوغ این فناوری مخصوصا برای شرکت ها و فروشگاه های تعمیر در سراسر دنیا مهم است. بیایید با جزئیات دقیق به این فناوری تعمیر و نحوه تعویض ال سی دی آیفون X بپردازیم.

مرحله 1 – تست صفحه نمایش

تست عملکرد – صفحه نمایش؛ تاچ؛ تاچ سه بعدی

همه چیز خوب است

blank

مرحله 2 برداشت قاب

صفحه نمایش آیفون X را روی اتو تحت دمای 70-90 درجه سانتیگراد قرار دهید، اولین قدم جدا کردن براکت بالا با استفاده از کاردک مخصوص است تا بتوان عملیات بعدی را انجام داد.

blank

سپس به آرامی با استفاده از قطعه اهرم و تمیز کننده چسب، قاب دور گوشی را بردارید. هنگام برداشتن قاب دور، دقت کنید که سیم های منعطف قطع نشوند و یا آسیب نبینند. از آنجا که داخل دور قاب پایین، چسب سرد بسیار زیادی قرار داده شده است، این قسمت باید تحت حرارت بیشتر و مناسب تری قرار گیرد در نتیجه دقت و مراقبت بیشتری باید انجام شود تا صفحه نمایش آسیب نبیند.

blank

مرحله 3 – جداسازی گلس

ابتدا، بر روی لنز شیشه ای شکسته، نوار چسب بزنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. سپس، مجموعه صفحه نمایش اولد آیفون X را روی اتو قرار دهید و با استفاده از سیم برش، و با حرکت عقب و جلو، لنز گلس را از آن جدا کنید.

blank

مرحله 4- برداشتن چسب.

این کار را می توان به دو روش انجام داد. یکی با دست و برداشتن چسب ها و دیگری با استفاده از ابزار الکتریکی برداشت چسب. هر دو خوب هستند. قبلا از این وسیله برقی استفاده کرده ایم. بعد از عملیات، منطقه را با N-hexane تمیز کاری کنید.

blank

مرحله 5- لمینیت کردن

در این مرحله دو فرایند وجود دارد، یکی لمینیت OCA و دیگری لمینیت LCD که با دستگاه لمینیت انجام می شوند. لمینیت OCA در ابتدا برای لنزهای گلس انجام می شود، سپس قالب را در دستگاه لمینیت قرار دهید، دکمه «OCA laminate» را بزنید تا دستگاه عمل کند. انجام لمینیت گلس حدود یک دقیقه طول می کشد.

blank

مراحل تعمیر سریع touch گوشی iphone x را در اینجا مشاهده کنید.

سپس باید لنزهای گلس OCA متصل شده به صفحه نمایش اولد را لمینیت کنیم. برای این کار نیز همان مراحل را انجام می دهیم. دکمه «LCD laminate» را فشار دهید تا دستگاه روشن شود و حدود یک دقیقه طول می کشد تا لمینت انجام شود. معمولا، با این روش و استفاده از این دستگاه، حباب زیر صفحه LCD از بین می رود، اما برای اینکه کار تمیز تر شود، ابتدا عمل حذف حباب را انجام دهید و سپس فرایند را ادامه دهید.

blank

مرحله 6- حذف حباب

صفحه  را به مدت 10 دقیقه، در دستگاه حذف حباب قرار دهیم، پس از اتمام، آن را بردارید.

blank

مرحله 7- اتصال قاب.

یک قاب جدید آیفون X تهیه کنید، سپس با استفاده از چسب مخصوص دور قاب، آن را وصل کنید.

نکته: برای فیت کردن صفحه نمایش اولد در دور قاب، کمی فشار بیاورید.

blank

مرحله 8- تست صفحه نمایش.

صفحه نمایش اولد را نصب و دکمه پاور را بزنید. تست عملکرد، شامل کارکرد صفحه نمایش، تاچ، تاچ سه بعدی را انجام دهید. همگی باید به درستی کار کنند. اکنون تعویض صفحه نمایش آیفون X به طور کامل انجام شده است.

توصیه می کنیم برای گوشی تان، محافظ صفحه نمایش گوشی تهیه کنید تا مجدداً با چنین مشکلاتی برخورد نکنید.

مطالب مرتبط