ترفند گوگل

نحوه لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل

نحوه لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل

خوشبختانه گوگل به صورت دقیق دستگاه‌ هایی که اکانت گوگل شما در آن ‌ها استفاده شده است را شناسایی خواهد کرد و شما هر وقت که بخواهید با مراجعه به منوی تنظیمات اکانت گوگل خود می ‌توانید دسترسی هر یک از دستگاه‌ های استفاده کننده به اکانت گوگل خود را متوقف نمایید. در این مقاله قرار است که نحوه لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

شما می ‌توانید اکانت گوگل خود را در گوشی، کامپیوتر، تبلت، لپ ‌تاپ غیره فعال کرده یا از آن استفاده نمایید. مثلاً مرورگر کروم لپ ‌تاپ شما می‌ تواند با اکانت گوگل تان همگام یا اصطلاحا سینک (Sync) گردد. یکی از اصلی ‌ترین کاربردهای اکانت گوگل استفاده از اکانت گوگل در تبلت و گوشی ‌های اندرویدی به حساب می آید. هنگامی که شما اکانت گوگل خود را در دستگاه ‌های مختلف مورد استفاده قرار می ‌دهید، لیست این دستگاه‌ ها در منوی تنظیمات اکانت گوگل شما ارائه می گردد. به بیان دیگر گوگل به شکل دقیق دستگاه‌ هایی که اکانت گوگل شما در آن‌ ها استفاده می ‌شود را شناسایی خواهد کرد. شما هر وقت که بخواهید با مراجعه به منوی تنظیمات اکانت خود قادر به مدیریت و لغو دسترسی دستگاه‌ های مختلف به اکانت گوگل هستید.

فرض کنید که بخواهید یک گوشی را از لیست دستگاه‌ های در ارتباط با اکانت گوگل حذف کنیم یا به بیان دیگر نسبت به لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل اقدام کنید. در این شرایط باید مراحل خاصی را طی کنید که آنها بسیار ساده می باشند. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل صحبت کنیم. روش مشابه برای لغو دسترسی سایر دستگاه‌ های در تعامل با اکانت گوگل هم قابل استفاده خواهد بود.

نحوه لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل

همانطور که در بالاتر گفته شد، فرض را بر این قرار می ‌دهیم که قصد دارید دسترسی یک گوشی را به اکانت گوگل خود متوقف نمایید. برای انجام این عمل باید مراحل زیر را انجام دهید:

لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل

نحوه ی حذف اکانت جیمیل از روی اندروید را مطالعه کنید.

  •  به صفحه تنظیمات اکانت گوگل خود بروید. اگر نیاز شد باید مشخصات اکانت مورد نظر خود را وارد و لاگین (Log in) نمایید.
  • در این شرایط با بخش ‌های مختلفی رو به رو خواهید شد که یکی از آن ‌ها Sign-in & Security نام دارد. در این بخش گزینه آبی رنگی تحت عنوان Devices & Notifications دیده می ‌شود که باید بر روی آن کلیک نمایید.
  • در پنجره با عنوان Recently Used Devices بر روی گزینه Review Devices بزنید.
  • همانطور که می بینید لیستی از دستگاه ‌های در تعامل با اکانت گوگل شما نمایان خواهد شد. بر روی نام گوشی مورد نظرتان کلیک کرده تا اطلاعات تکمیلی آن نمایش داده شوند.
  • حال باید گزینه Remove را انتخاب نمایید تا پروسه لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل تکمیل گردد.

پس به همین راحتی و با طی کردن مراحل مشابه می ‌توانید علاوه بر لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل، دسترسی هر دستگاه دیگر موجود در لیست را هم به اکانت گوگل خود متوقف کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *