ترفند گوگل

نحوه فیلتر سرچ تصاویر گوگل بر اساس رنگ

چطور سرچ عکس های گوگل را از طریق رنگ فیلتر کنیم

در این مطلب قصد داریم تا نحوه سرچ عکس و فیلتر کردن آنها بر اساس رنگ بندی عکس ها را توضیح دهیم. موتور جستجوگر گوگل یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجوگر است که روزانه میلیون ها نفر موارد مختلفی را در آن سرچ می کنند. اما تعداد کمی از افراد هستند که می دانند می توانند نتایج به دست آمده در گوگل را بر اساس آنچه در نظر دارند فیلتر کنند.

مراحل فیلتر عکس در گوگل بر اساس رنگ

وقتی مطلبی را در گوگل چه در موبایل و چه در دسکتاپ سرچ می کنید علاوه بر اینکه در ابتدای کار مطالب به دست آمده بر اساس مطالب نوشتاری، عکس ها، ویدئوها تقسیم بندی می شوند وقتی بر روی گزینه images کلیک می کنید و وارد نتایج عکس های به دست آمده می شوید، می توانید در نوار باریکی که در بالای عکس ها قرار دارد بر اساس موارد دیگری نیز عکس ها را فیلتر کنید تا زودتر به آیتمی که مد نظر دارید برسید.

مرحله اول: کلمه مورد نظر را در سرچ باکس گوگل بنویسید

ابتدا مرورگر مورد نظر خود را باز کنید و goole.come/images را سرچ کنید تا به صفحه عکس های گوگل دسترسی پیدا کنید ( البته این مورد وقتی است که شما از مرورگر گوگل کروم استفاده نمی کنید). سپس کلمه مورد نظر خود را در سرچ باکس یادداشت کنید. برای مثال در این مطلب کلمه trees سرچ شده است.

کلمه مورد نظر را در سرچ باکس گوگل بنویسید

کلمه مورد نظر را در سرچ باکس گوگل بنویسید

مرحله دوم: بر روی گزینه Tools کلیک کنید

هنگامی که نتایج به دست آمده را مشاهده کردید بر روی دکمه Tools لیک کنید. این گزینه همانطور که در شکل زیر می بینید در زیر سرچ باکس و در سمت راست بالای تصویر قرار دارد. با کلیک بر روی این گزینه یک تولبار دیگر در زیر برای شما باز خواهد شد. اگر می خواهید عکس های یافته شده را بر اساس رنگ فیلتر کنید بر روی گزینه Color کلیک کنید. سپس از مربع هایی که برای شما باز می شود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید گزینه Black and White را انتخاب کنید یا گزینه Transparent را بزنید که عکس هایی که در پس زمینه آنها شفاف است برای شما فیلتر شوند.

بر روی گزینه Tools کلیک کنید

بر روی گزینه Tools کلیک کنید

مرحله سوم: بر روی رنگ مورد نظر کلیک کنید

در تصویر زیر برای مثال رنگ آبی انتخاب شده است. شما می توانید هر رنگ دیگری را برای خود انتخاب نمایید.

بر روی رنگ مورد نظر کلیک کنید

بر روی رنگ مورد نظر کلیک کنید

مرحله چهارم: مشاهده و انتخاب عکس های فیلتر شده

در این مرحله موتور جستجوگر بر اساس رنگ انتخابی شما گزینه های غالب را به صورت اتوماتیک نمایش می دهند. برای مثال در تصویر زیر درختان آبی رنگی را می توانید مشاهده کنید!

مشاهده و انتخاب عکس های فیلتر شده

مشاهده و انتخاب عکس های فیلتر شده

اگر خواستید رنگ انتخابی خود را تغییر دهید فقط کافی است تا از منو رنگ دیگری را انتخاب کنید. برای حذف رنگ هم می توانید از گزینه Any Color در قسمت Colors استفاده نمایید تا تمام عکس ها با رنگ های مختلف برای شما نمایش داده شود. وقتی در حال جستجوی یک آیتم هستید هرچه این سرچ مرتب تر باشد شما زودتر به نتیجه دلخواهد خودتان خواهید رسید. علاوه بر آن شما فیلترهای دیگری نیز در گوگل در دسترس دارید. برای مثال شما می توانید عکس های یافته شده را بر اساس سایز انتخاب کنید. با توجه به آنچه در مرحله دوم در بالا توضیح داده شد وقتی وارد قسمت Tools شدید می توانید عکس ها را بر اساس Size آنها فیلتر کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *