ترفند گوگل

نحوه حذف تاریخچه اطلاعات در گوگل

در این مطلب قصد داریم تا نحوه حذف تاریخچه اطلاعات در گوگل را بررسی کنیم. گوگل تمام اطلاعات و فعالیت های شما را جمع آوری می کند. این اطلاعات شامل وب گردی ها، سرچ ها و تاریخچه موقعیت جغرافیایی یا لوکیشن شما می باشد. در حال حاضر گوگل بعد از 18 ماه به صورت خودکار تمام تاریخچه اطلاعات یوزرهای جدید را پاک می کند.

اما همچنین گوگل می تواند تمام تاریخچه شما را حفظ کند اگر که از قبل گزینه های تنظیمات را برای این آپشن فعال کرده باشید.

نحوه حذف تاریخچه اطلاعات در گوگل

درحال حاضر شما به عنوان یک یوزر گوگل می توانید این گزینه را تغییر دهید تا پیش از 18 ماه که گوگل به صورت پیش فرض در نظر گرفته است، این اطلاعات پاک شوند. شما می توانید تعیین کنید که اطلاعات به صورت اتوماتیک هر سه ماه یکبار پاک شوند.

مرحله اول: به صفحه Activity Controls Page بروید و وارد اکانت گوگل شوید

برای یافتن این گزینه ها به صفحه Activity Controls Page بروید و اگر قبلا در اکانت گوگل خود لاگین نکرده اید، با وارد کردن یوزر نیم و پسورد خود وارد صفحه شوید. بر روی گزینه Auto-delete که در پایین قسمت Web & App Activity بروید.

نحوه حذف تاریخچه اطلاعات در گوگل

به صفحه Activity Controls Page بروید و وارد اکانت گوگل شوید

مرحله دوم: زمان حذف خودکار تاریخچه گوگل را انتخاب کنید

در بین گزینه هایی که در این قسمت قرار دارندمی توانید یکی از گزینه های حذف بعد از سه ماه یا بعد از 18 ماه را انتخاب کنید. بر روی گزینه Next بزنید و تایید کنید تا به مرحله بعد بروید. توجه داشته باشید که ذخیره تاریخچه توسط گوگل برای این است که تاریخچه وب گرید های شما را شخصی سازی کند.

در صورتی که شما تاریخچه را پاک کنید ممکن است بعضی آدرس هایی که سرچ کرده بودید و برای شما شخصی سازی شده بود از بین برود.

زمان حذف خودکار تاریخچه گوگل را انتخاب کنید

زمان حذف خودکار تاریخچه گوگل را انتخاب کنید

مرحله سوم: این مرحله را برای Location History مجددا تکرار کنید

به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و این کار را برای دیتاهای دیگری که می خواهید به صورت خودکار پاک شوند مانند تاریخچه لوکیشن گوگل یا تاریخچه یوتیوب هم تکرار کنید.

غیرفعال کردن جمع آوری تاریخچه در گوگل

غیرفعال کردن جمع آوری تاریخچه در گوگل

مرحله چهارم: غیرفعال کردن جمع آوری تاریخچه در گوگل

علاوه بر انتخاب زمان شما همچنین می توانید جمع آوری تاریخچه فعالیت ها در گوگل را غیرفعال یا متوقف  کنید. برای اینکار می توانید قسمت Location History یا بخش های دیگر که در این صفحه نمایش داده می شود را متوقف کنید.

اگر دکمه مقابل آنها به رنگ آبی بود یعنی ذخیره تاریخچه فعالیت ها فعال است و اگر به رنگ خاکستری بود یعنی ذخیره تاریخچه فعالیت ها غیر فعال یا روی حالت Pause است. اگر این دکمه از قبل به رنگ خاکستری بود به این معنی است که شما از قبل این عملکرد را غیر فعال کرده بودید. تاریخچه فعالیت های شما برای آن مورد غیرفعال بوده است.

این مرحله را برای Location History مجددا تکرار کنید

این مرحله را برای Location History مجددا تکرار کنید

شما همچنین می توانید به صفحه My Activity Page در اکانت گوگل بروید و باز دن بر روی گزینه Delete Activity by که در سمت چپ منو قرار دارد به صورت دستی اطلاعاتی را که در اکانت گوگل شما قرار دارند و ذخیره شده اند را حذف نمایید.

گوگل علاوه بر تنظیماتی که برای مرورگر قرار داده است، امکان پاک کردن آرشیو فعالیت های صوتی گوگل را نیز فراهم می کند که شما در سیستم عامل اندروید به کار بگیرید. شما همچنین می توانید آرشیو فعالیت های خود در گوگل را حذف کنید، تا فرد دیگری بعد از شما به اطلاعات و آرشیو فعالیت های شما دسترسی نداشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *