ترفند گوگل

نحوه تغییر صدای Google Assistant

نحوه تغییر صدای Google Assistant

در این مطلب قصد داریم تا نحوه تغییر صدا را در گوگل اسیستنت بررسی کنیم. گوگل اسیستنت چند سال پیش به عنوان دستیار صوتی گوگل شناخته شد تا مثل برنامه Siri در آیفون، عمل کند. برنامه  Google Assistant سال هاست که با یک صدای ویژه شناخته می شود. به محض شنیده شدن آن صدا افراد می دانند که مربوط به دستیار صوتی گوگل است. اما روشی وجود دارد که می توان با استفاده از آن این صدا را در Google Assistant تغییر داد. چندین صدای دیگر وجود دارد که می توان از آن در این برنامه استفاده کرد.

مراحل تغییر صدای پیش فرض در گوگل اسیستنت

از زمان عرضه این برنامه در سال 2016 تا به حال گوگل اسیستنت دو صدای پیش فرض داشته است. اما در حال حاضر ( در زمان انتشار این مقاله) بیش از 11 صدای مختلف برای این برنامه وجود دارد.

مرحله اول: باز کردن اپلیکیشن Google Assistant در دستگاه اندروید یا iOS

برنامه Google Assistant را باز کنید. در گوشی موبایل و تبلت اندرویدی این برنامه با گفتن جمله Okay Google باز می شود. یا اینکه از طرق Swipe کردن از گوشه سمت راست یا گوشه سمت چپ نمایشگر می توان این برنامه را باز کرد.

باز کردن اپلیکیشن Google Assistant

باز کردن اپلیکیشن Google Assistant

برای باز کردن گوگل اسیستنت در گوشی آیفون یا آیپد می توانید بر روی اپ Google Assistant بر روی صفحه اصلی گوشی کلیک کنید و یا آن را از میان برنامه های خود پیدا و باز کنید.

باز کردن اپلیکیشن Google Assistant در دستگاه آیفون یا آیپد

باز کردن اپلیکیشن Google Assistant در دستگاه آیفون یا آیپد

مرحله دوم: وارد شدن به حساب کاربری  Google Assistant

معمولا وقتی شما برنامه ای را در ابتدا بر روی گوشی خود نصب می کنید آن برنامه حساب کاربری شما را با ایمیلی که از اول وارد کرده اید، می سازد. اگز حساب کاربری در گوگل اسیستنت از قبل برای شما ساخته نشده بود،  بر روی آیکون پروفایل خود بزنید. سپس وارد تنظیمات منوی Assistant’s شوید.

وارد شدن به حساب کاربری  Google Assistant

وارد شدن به حساب کاربری  Google Assistant

مرحله سوم: گزینه Assistant Voice را انتخاب کنید

در این مرحله لیستی از موارد برای شما باز می شود. موردی که ما به دنبال آن هستیم Assistant Voice نام دارد.

گزینه Assistant Voice را انتخاب کنید

گزینه Assistant Voice را انتخاب کنید

مرحله چهارم: انتخاب صدای مورد نظر برای گوگل اسیستنت

صدایی که به طور پیش فرض برای گوگل اسیستنت انتخاب شده است با رنگ قرمز نشان داده می شود و با نام Red  شناخته می شود. اما چندین صدای دیگر وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. این صداها به سادگی با نام رنگ ها نام گذاری شده اند. برای انتخاب و شنیدن صدای هر کدام از Voice، کافی است بر روی دایره رنگی بزنید تا نمونه صدا را بشنوید. در حال حاضر صدای پیش فرض با رنگ قرمز علامت گذاری شده است.

انتخاب صدای مورد نظر برای گوگل اسیستنت

انتخاب صدای مورد نظر برای گوگل اسیستنت

مرحله پنجم: مشاهده دیوایس هایی که از صدای انتخابی برای گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند

در زیر دایره رنگی که انتخاب کرده اید لیست دیوایس هایی که این صدا بر روی آنها قابل اجرا خواهد بود نشان داده می شود.

دیوایس هایی که از صدای انتخابی برای گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند

مشاهده دیوایس هایی که از صدای انتخابی برای گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند

مرحله ششم: انتخاب گوشی موبایل اندرویدی برای پشتیبانی از صدای جدید گوگل اسیستنت

اگر در حال استفاده از اپلیکیشن اندروید هستید، در انتهای همان بخش مربوط به مشاهده رنگ ها، بخش Speech Output قرار دارد. گزینه Phone را انتخاب کنید تا نحوه پاسخ صوتی را در هنگام استفاده از برنامه را انتخاب کنید.

انتخاب گوشی موبایل اندرویدی برای پشتیبانی از صدای جدید گوگل اسیستنت

انتخاب گوشی موبایل اندرویدی برای پشتیبانی از صدای جدید گوگل اسیستنت

مرحله هفتم: انتخاب نوع دسترسی به گزینه دستیار صوتی در گوگل اسیستنت

در میان گزینه هایی که در این قسمت برای شما نمایش داده می شود می توانید Full، Brief و یا None را انتخاب نمایید. گزینه None فقط به درخواست های صوتی پاسخ خواهد داد و در مواردی که شما از هندزفری استفاده می کنید کاربرد خواهد داشت.

انتخاب نوع دسترسی به گزینه دستیار صوتی در گوگل اسیستنت

انتخاب نوع دسترسی به گزینه دستیار صوتی در گوگل اسیستنت

این موارد در اینجا به پایان رسید و شما صدای پیش فرض دستیار صوتی گوگل را در گوشی موبایل یا تبلت خود تغغییر داده اید. به محض اینکه شما آن را انتخاب می کنید آن صدا در Google assistant برای شما فعال می شود. این کاربرد در زمانی که شما از ابزارهای خانه هوشمند یا Smart Home بیشتر استفاده کنید کاربرد گسترده تری خواهد یافت. به این طریق اگر در خانه از چند دستیار صوتی گوگل برای دستگاه های مختلف استفاده می شود می توان صدای منحصر به فردی برای هر کدام انتخاب کرد که با صدای وسایل دیگر تداخلی نداشته باشد.

گوگل اسیستنت برنامه کاربردی و جذابی است که علاوه بر استفاده از دستیار صوتی کاربردهای دیگری هم دارد، برای مثال می توان آلارم هایی را از طریق آن برنامه ریزی کرد یا یادآور برای تاریخ تولدهای مهم در گوگل اسیستنت را فعال کنید تا در زمان مناسب نوتیفیکیشن هایی برای شما ارسال شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *