ترفند اندروید

حذف اکانت gmail از روی اندروید

حذف اکانت gmail از روی اندروید

عناوین این مقاله

حذف اکانت gmail از روی اندروید به صورت تصویری در این مقاله بررسی می شود.

اگر می‌خواهید اکانت gmail خود را از روی یک دستگاه اندروید حذف کنید، جای هیچ نگرانی نیست. اکانت گوگل شما همچنان باقی می‌ماند و قادر به استفاده از اکانت خود به وسیله مرورگر وب هستید. حتی اگر نظرتان عوض شود، امکان استفاده دوباره اکانت جیمیل روی سیستم اندروید خود را دارید.

حذف اکانت gmail از روی اندروید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

هنگامی که قصد حذف کردن اکانت جیمیل را دارید باید سه نکته را مد نظر داشته باشید:

  • اکانت جیمیل را از گوگل حذف کنید.
  • گزینه سینک کردن را خاموش کنید تا دیگر ایمیل‌ها روی سیستم اندروید شما بازیابی نشود.
  • اکانت gmail را از یک دستگاه خاص حذف کنید.

قبل از اینکه اکانت gmail را حذف کنید باید توجه داشته باشید در صورتی که با استفاده از گوگل پلی، اپلیکیشن‌های خود را خریداری کرده‌اید، دسترسی به برنامه‌های خریداری شده و همچنین گوگل پلی را از دست خواهید داد. همچنین دسترسی شما به تقویم، ایمیل‌ها و عکس‌هایی که در گوگل درایو ذخیره کرده‌اید قطع می‌شود.

برای حذف اکانت جیمیل مراحل پایه زیر را اجرا کنید:

در بخش تنطیمات به قسمت حساب کاربری خود مراجعه کنید.

گوگل را انتخاب کنید و سپس روی گزینه اکانت گوگل کلیک کنید.

به منوی تنظیمات بروید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

اولین قدم برای حذف کردن اکانت gmail  از روی سیستم عامل اندروید، دسترسی به بخش حساب کاربری گوشی موبایل شما است. بسته به اینکه گوشی شما چیست و چه نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید را استفاده می‌کنید، حساب کاربری شما با اکانت جیمیل سینک می‌شود. اما در تمام گوشی‌ها این قسمت با اسامی دیگری وجود دارد.

در قسمت منوی اصلی، در بخش حساب کاربری باید به گزینه سینک حساب کاربری دسترسی پیدا کنید. در این مرحله باید سینک حساب کاربری گوگل را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید.

اگر به بخش اطلاعات گوگل در منوی اصلی رفته‌اید، می‌توانید با حذف اکانت گوگل سینک شدن حساب کاربری خود را حذف کنید و از این به بعد حساب کاربری شما با گوگل سینک نمی‌شود.

یک اکانت gmail را انتخاب کنید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

با باز کردن منوی حساب کاربری، سیستم عامل اندروید شما را به صفحه‌ای ارجاع می‌دهد که تمامی نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت نیاز است تا به قسمت گوگل بروید. با باز کردن گوگل به اکانت‌های جیمیلی که روی گوشی شما ذخیره شده دسترسی پیدا می‌کنید. با باز کردن اکانت جیمیلی که می‌خواهید حذف کنید به حساب کاربری‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که توسط آن اکانت gmail با گوشی شما سینک شده است.

حذف گزینه سینک یا حذف اکانت جی‌میل

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

منوی سینک شما را به تمام اطلاعاتی که توسط اکانت جیمیل شما روی گوشی سینک شده هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید اکانت gmail  شما همچنان روی این دستگاه باقی بماند اما دیگر هیچ نوتیفیکیشن یا ایمیلی دریافت نکنید، کافی است که امکان سینک کردن اطلاعات را خاموش کنید.

اگر واقعا تصمیم دارید اکانت جی‌میل را از روی گوشی خود حذف کنید نیاز دارید وارد منوی Overflow شوید. برای دسترسی به این بخش باید دنبال آیکونی با شمایل سه نقطه عمودی کنار هم بگردید. این منو شامل یک گزینه برای حذف اکانت جیمیل مورد نظر شما دارد.

اتمام حذف اکانت جیمیل

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

بعد از اینکه گزینه حذف اکانت جیمیل را انتخاب کنید، گوشی شما یک صفحه پاپ‌آپ جهت تایید این مسئله باز می‌کند. در این صفحه پاپ‌آپ حذف اکانت را انتخاب کنید.

بعد از تایید حذف اکانت جی‌میل، به منوی قبلی باز می‌گردید و دیگر اکانت جیمیل مورد نظر در لیست وجود نخواهد داشت.

مشکلات حذف اکانت جی‌میل

این مراحل ساده برای حذف اکانت جی‌میل روی سیستم عامل اندروید، در اکثر گوشی‌های متصل به سیستم عامل اندروید یکسان است. به طور معمول مشکل خاصی در حذف اکانت جی‌میل وجود ندارد. اما از مشکلاتی که معمولا کاربران با آن روبرو می‌شوند پیدا نکردن منوی Overflow است.

اگر منوی Overflow را به صورت سه نقطه متوالی پیدا نکردید، به دنبال شمایلی این چنین بگردید، ممکن است این منو در گوشی شما با سه خط موازی وجود داشته باشد.

در بعضی موارد ممکن است با حذف اکانت جی‌میل دسترسی شما به گوگل‌پلی و موارد ضروری حذف شود. اگر گوشی شما برای راه‌اندازی اولیه با یک اکانت جی‌میل بالا آمده باشد، در این صورت با حذف آن اکانت gmail هنگام دسترسی به بعضی موارد مانند خرید نرم‌افزارهای دیگر بعد از این به مشکل خواهید خورد.

اگر چنین موردی برای شما پیش بیاید، احتمالا نیاز دارید یک بار دیگر گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید و مجددا گوشی را با اکانت جی‌میل جدیدی راه‌اندازی کنید.

رفع این مشکل در گوشی های اندروید، سامسونگ یا موبایل شیائومی، تفاوتی ندارد. فقط ممکن است تفاوت در رابط کاربری و شکل ظاهری گزینه ها باشد.

اگر تصمیم به خرید گوشی شیائومی دارید، از فروشگاه ما دیدن نمایید و قیمت های باورنکردنی ما را ببینید.

سوالات متداول- حذف اکانت Gmail از روی اندروید

1- چگونه اکانت جیمیلم را از روی گوشی اندرویدم حذف کنم؟

برای حذف اکانت گوگل و یا سایر اکانت های خود از روی گوشی اندروید به صورت زیر اقدام کنید:
برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
روی گزینه Accounts ضربه بزنید. اگر این گزینه را نمی بینید روی Users & accounts ضربه بزنید.
روی اکانتی که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و اکانت را حذف کنید.
در صورتی که این تنها اکانت جیمیل روی گوشی شماست، برای رعایت دلایل امنیتی بایستی وارد الگوی قفل، پین و یا کلمه عبور گوشی خود شوید.

2-چگونه می توانم اکانت گوگل را پاک کنم؟

برای حذف کامل اکانت خود ابتدا از روی گوشی خود مرورگر دلخواه خود را باز کنید. به آدرس myaccount.google.com بروید، در سمت چپ روی گزینه Data and personalization ضربه بزنید. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه «دانلود، حذف و یا ویرایش داده ها» بروید. اکنون روی گزینه Delete سرویس و یا اکانت خود کلیک کنید و اکانت مورد نظر خود را پاک کنید.

3- حذف یا remove اکانت جیمیل از روی گوشی اندروید به چه معناست؟

حذف یک اکانت به سادگی با حذف آن از روی گوشی اندروید شما همراه است. این چیزی شبیه به خروج از سیستم اکانت گوگل (لاگ اوت) است. با حذف و یا به اصطلاح remove کردن اکانت از روی گوشی، تمام داده های شما مربوط به آن اکانت هنوز در سرورهای گوگل باقی می مانند و برای همیشه از بین نخواهند رفت. یعنی اگر قصد دارید اکانت جیمیل خود را در صفحه وب و یا در گوشی دیگری باز کنید، براحتی با تایپ کردن نام کاربری و کلمه عبور خود می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

4- چگونه می توانم اکانت جیمیل را از روی گوشی سامسونگ با اندروید 7.0 نوقا خود برداریم؟

برای حذف اکانت از روی گوشی سامسونگ با اندروید 7.0 نوقا مراحل زیر را انجام دهید:
از صفحه اصلی گوشی خود روی آیکن برنامه ها Apps ضربه بزنید.
روی گزینه Settings (تنظیمات) ضربه بزنید.
روی گزینه Cloud and accounts ضربه بزنید.
آیتم اکانت ها (accounts) را انتخاب کنید.
اکانتی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.
روی آیکن More (گزینه های بیشتر) ضربه بزنید.
گزینه Remove account به معنای حذف اکانت را لمس کنید.
روی OK ضربه بزنید و اقدام به حذف اکانت خود را تایید کنید.

5- وقتی اکانت جیمیل خود را پاک (delete) می کنید چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که اکانت گوگل خود را حذف کنید، دسترسی به اطلاعات و داده ها تعدادی از سایت ها برای شما از دست می رود. در صورتی که از گوشی های اندروید استفاده می کنید، همچنین دسترسی به مخاطبین خود که به این اکانت لینک شده بودند و نیز هر داده ای که با استفاده از خدمات بکاپ اندروید و این اکانت پشتیبان گیری می کنید را از دست خواهید داد. در نهایت نام کاربری خود را برای همیشه از دست می دهید.

6- آیا با ریست فکتوری گوشی اندروید، اکانت های جیمیل از روی گوشی اندروید برداشته می شوند؟

گزینه ریست فکتوری داخلی گوگل حتی بعد از ریست کردن می تواند داده های شما را محفوظ نگه دارد، مگر اینکه هنگام انجام بازگشت به تنظیمات کارخانه، از این ویژگی بخواهید که تمام داده ها، اکانت ها، کلمه های عبور و مخاطبین را از دستگاه اندروید شما حذف و دیلیت کند.

7-آیا می توانم اکانت جیمیلم را از روی گوشی اندرویدم حذف کنم و مجدداً یک اکانت بسازم؟

اگر شما اکانت جیمیل خود را از روی گوشی اندروید برای همیشه حذف کنید، تنها در صورتی می توانید اکانت جیمیل دیگری بسازید که نام کاربری آن متفاوت باشد. برای مثال اگر اکانت PBC1201@gmail.com خود را حذف کنید دیگر نمی توانید دقیقاً همین اکانت را روی گوشی خود بسازید و مجدداً با همین حساب کاربری وارد سیستم شوید.

8- آیا واقعاً اینستاگرام بعدی 180 هفته یک اکانت غیر فعال را حذف می کند؟

به خاطر مسائل امنیتی اینستاگرام نمی تواند اکانت شما را حذف کند. برای حذف دائمی اکانت حتماً باید وارد سیستم شده سپس نسبت به حذف دائمی اکانت خود اقدام نمایید.

9- حذف کامل یک اکانت جیمیل از روی گوشی اندروید چه قدر طول می کشد؟

جیمیل همانطور که می دانید یکی از سرویس های گوگل است که قابلیت ها و ویژگی های آن برای همگان مشهود است. در این اکانت داده ها، اطلاعات، عکس ها و اسناد ما قابل ذخیره و تبادل هستند. از اینرو با حذف کامل آن، این داده ها و اطلاعات نیز به طور کامل از بین می رود. اما شاید برخی اوقات به طور ناخواسته اکانت جیمیل خود را حذف می کنیم و یا پچس از حذف از اقدام خود پشیمان شده می خواهیم دوباره اکانت خود را داشته باشیم. از اینرو گوگل پس از حذف هنوز برای مدتی این اطلاعات و داده ها را نگه می دارد و امکان بازیابی جیمیل را برای کاربر فراهم کرده است. این مدت زمان می تواند از 5 هفته تا 90 روز باشد اما نویسنده این مطلب، واقعاً اطلاعات دقیقی از مدت زمان حذف کامل جیمیل به دست نیاورده است.

10- آیا می توانم از گوگل بخواهم که حذف اکانت و تمام داده جیمیلم را به من نشان دهد؟

با رفتن به Accounts.google.com و حذف حساب خود، این امکان وجود دارد که تمام سوابق گوگل خود را به عنوان یک کاربر، حذف کنید. توجه: با این کار حساب کاربری شما شاملایمیل، عکس ها و همه چیز حذف خواهد شد.
اگر می خواهید اطلاعاتی را که گوگل جمع آوری کرده است از آنچه به صورت عمومی در اینترنت باز نشر داده اید حذف کنید، باید این موارد را در اینترنت باز یا Open Internet پیدا کنید و آنها را یکی یکی حذف کنید، چرا که گوگل این داده ها را به شما نشان نمی دهد.

مطالب مرتبط