ترفند گوگل

نحوه اشتراک گذاری آنلاین یادداشت در Google Keep

اشتراک گذاری آنلاین یادداشت در Google Keep

اشتراک گذاری یادداشت ها در Google Keep بسیار ساده انجام می شود که ما در این مقاله به صورت گام به گام و تصویری آن را به شما آموزش می دهیم.

برنامه Google Keep یک برنامه یادداشت برداری آنلاین پرکاربرد است. این برنامه ویژگی های زیادی دارد که از جمله آنها می توان به امکان استفاده همزمان با گوگل اسیستنت اشاره کرد. به وسیله Google Keep می توان برای خود و افراد دیگر،  بر اساس زمان و موقعیت جغرافیایی، یادآور یا Reminder تنظیم کرد.

می توان در برنامه ریزی بهتر توسط گوشی ها و وسایل دیگر اندرویدی خود از این برنامه استفاده کرد. ارسال نوت یا پیام های صوتی و تصویری برای یادآوری و اشتراک آنلاین اطلاعات بین سیستم خود، موبایل خود و یا دیگران استفاده کرد.

با توجه به حجم کارهایی که در زندگی روزمره داریم، یک برنامه یادداشت برداری آنلاین ضروری است تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم لیستی از کارهایی که باید انجام دهیم را تهیه کنیم. یا اینکه برای افراد دیگری که با آنها در ارتباط هستیم از طریق یک سیستم آنلاین، ریمایندر یا یادآوری هایی ارسال کنیم تا برنامه های مشترکمان فراموش نشود.

برنامه ریزی برای یک مهمانی، لیست خرید آنلاین یا برنامه های میزبانی از اینگونه برنامه ها هستند. این گونه برنامه ها برای برنامه ریزی و سازمان دهی به افکار هم خیلی مناسب به نظر می رسند.

از زمانی که گوگل این راه ساده را برای اشتراک گذاری یادداشت ها در گوگل کیپ فراهم کرده است، شما می توانید از این روش برای کار و یا یادداشت های فردی و شخصی خود استفاده نمایید.

در زمانی که می خواهید یک برنامه بچینید، یک یادداشت روزانه برای انجام کارها یا to-do-list تهیه کنید، ایده هایی را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید و یا یادداشت هایتان را از طریق یک روش امن به اشتراک بگذارید، Google Keep به کمک شما خواهد آمد.

افراد را اضافه کنید تا یادداشت های Google Keep را با آنها به اشتراک بگذارید

در Google Keep وقتی می خواهید یک یادداشت را با فردی به اشتراک بگارید آن فرد را به عنوان یک Collaborator یا یک همیار نام گذاری می کند. بعد از اضافه کردن افرادی که می خواهید یادداشت ها را با آنها به اشتراک بگذارید، می توانید یادداشت یا فایل برنامه ریزی را به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید.

اشتراک گذاری

افراد را اضافه کنید تا یادداشت ها را با آنها به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری یادداشت ها در Google Keep

اشتراک گذاری یادداشت ها در Google Keep مراحل ساده ای دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

مرحله اول: در سایت Google Keep عضو شوید

کافیست به آدرس  keep.google.com بروید و در آنجا وارد شوید که اگر در سیستم خود قبلا اکانت جی میل را وارد کرده باشید شما را به صورت پیش فرض به عنوان کاربر عضو سایت می داند.

اشتراک گذاری یادداشت ها در Google Keep

ابتدا در سایت Google Keep عضو شوید

مرحله دوم: اشتراک گذاری یک یادداشت در Google Keep

در این مرحله می توانید یادداشت هایی را که از قبل برای خودتان طراحی کرده بودید را به اشتراک بگذارید یا یک یادداشت جدید ایجاد کنید.

اشتراک گذاری یک یادداشت در گوگل کیپ

مرحله سوم: ایجاد یک یادداشت جدید در Google Keep

در این مرحله می توانید یک یادداشت جدید ایجاد نمایید و یا یک یادداشت قدیمی را برای یک فرد بفرستید. هر دو این ها شبیه به هم انجام می شود. چه اگر بخواهید یادداشت قدیمی تری که قبلا ایجاد کرده بودید بفرستید چه اینکه یک یادداشت جدید ایجاد کنید و آن را برای فرد و یا افرادی بفرستید.

روی آیکونی که سر یک آدمک را با یک علامت + نشان می دهد بزنید. این آیکون را Collaborator icon می نامند که درست در کنار آیکون یادآوری قرار دارد.

اضافه کردن یادداشت جدید یا استفاده از یادداشت های قبلی

می توانید افراد را به یادداشت جدید خود یا یادداشت هایی که از قبل ذخیره کرده بودید، اضافه کنید

مرحله چهارم: افزودن نام یا ایمیل دریافت کننده پیام در گوگل کیپ

در این مرحله می توانید نام یا آدرس ایمیل فرد دریافت کننده یادداشت را وارد کنید. بعد از اضافه کردن افراد به این لیست، هر بار که می خواهید یادداشتی را ارسال کنید لیست افراد به صورت پیشنهادی برای شما نمایش داده می شود. بعد از دیدن نام فرد مورد نظر آن را انتخاب کنید یا به سادگی فقط آدرس ایمیل او را وارد کنید تا به لیست شما اضافه شود. در این مرحله گزینه Save را حتما بزنید.

افزودن نام یا ایمیل دریافت کننده یادداشت

افزودن نام یا ایمیل دریافت کننده برای دریافت یادداشت

تنظیمات برنامه گوگل کیپ در موبایل

ابتدا  لازم است تا برنامه Google Keep را در موبایل اندرویدی یا گوشی آیفون خود از طریق پلی استور و یا اپ استور دانلود کنید.

دانلود برنامه گوگل کیپ بر روی موبایل اندروید یا آیفون

دانلود برنامه گوگل کیپ بر روی موبایل اندروید یا آیفون

بر روی یادداشتی که می خواهید آن را به اشتراک بگذارید بزنید. روی سه نقطه در گوشه پایین بزنید تا دریافت کننده را بتوانید انتخاب نمایید. حالا در این مرحله نام فرد یا آدرس ایمیل او را وارد کنید. لیست افراد به صورت پیش فرض، همانطور که در نسخه آنلاین و در موبایل دیدید برای شما باز می شود. فرد را از این لیست انتخاب کنید یا آدرس ایمیل او را وارد نمایید. بعد از انتخاب فرد یا افراد گزینه تیک که در بالای صفحه قرار دارد را بزنید.

اضافه کردن دریافت کننده در موبایل

اضافه کردن دریافت کننده ها در برنامه موبایلی گوگل کیپ

طریقه کار کردن با نوت ها در گوگل کیپ

وقتی فردی برای اولین بار یادداشتی را که با او به اشتراک گذاشته اید را می بیند آن را به صورت سایه دار و در هاله می بیند، چه به صورت آنلاین و چه در موبایل. هر زمان که دریافت کنندگان هم برای اولین تغییری در یادداشت ایجاد می کنند، شما هم آن یادداشت را به صورت سایه دار (شبیه آنچه در تصویر زیر است) می بیند.

همچنین نام و یا آدرس ایمیل دریافت کننده و تاریخ ادیت و یا تغییر یادداشت هم در این قسمت نشان داده می شود.

طریقه کار کردن با نوت ها در گوگل کیپ

طریقه کار کردن با نوت ها در گوگل کیپ

تغییرات ایجاد شده در یادداشت

در این مرحله شما فقط تغییراتی که در یادداشت ایجاد شده است را از طریق تفاوت هایی که با یادداشت اولیه وجود دارد، می توانید ببینید. ولی تاریخ آخرین تغییری که بر روی یادداشت انجام شده است را نیز می توانید ببنید. در این وهله همچنین هیچ علامتی بر روی یادداشت وجود ندارد که چه کسی آخرین تغییر را در یادداشت انجام داده است.

با این حال اگر همزمان با فرد گیرنده در حال دیدن یادداشت باشید می توانید تغییراتی را که ویرایشگر دیگر در همان زمان انجام می دهد را ببنید.

تغییرات ایجاد شده در یادداشت

تغییرات ایجاد شده در یادداشت و نسخه آنلاین گوگل کیپ

متوقف کردن اشتراک گذاری یک یادداشت در Google Keep

در هر زمان که احساس کردید می خواهید به اشتراک گذاری یک یادداشت را تمام کنید یا یک دریافت کننده را حذف کنید، مراحل به سادگی ایجاد یادداشت است. چه به صورت آنلاین و چه در موبایل.

متوقف کردن اشتراک گذاری یک یادداشت به صورت آنلاین

شما می توانید یک یا تمام دریافت کنندگان یادداشت را از طریق وبسایت گوگل کیپ حذف نمایید. در پایین صفحه یادداشت، شما آیکونی را می بینید که لیست افرادی را که یاداشت را با آنها به اشتراک گذاشته اید می بینید. بر روی هر فردی که می خواهید کلیک کنید.

متوقف کردن اشتراک گذاری یک یادداشت در Google Keep

متوقف کردن اشتراک گذاری یک یادداشت در Google Keep

حذف افراد از دریافت یک یادداشت

بر روی فردی که قبلا در لیست دریافت کنندگان یادداشت بوده اند و حالا می خواهید حذف شوند، کلیک کنید و بر روی علامت ضربدر × در انتهای اسم فرد بزنید. شما همچنین یک تاییدیه دریافت خواهید کرد که می خواهید فرد دریافت کننده حذف شود یا خیر. وقتی بر روی ضربدر کلیک کنید فرد حذف می شود.

حذف افراد از دریافت یک یادداشت

حذف افراد از دریافت یک یادداشت

توقف اشتراک گذاری یادداشت در موبایل

شما همچنین می توانید افراد دریافت کننده یادداشت را هم در اپلیکیشن Google Keep بر روی موبایل هم حذف نمایید. یادداشت را باز کنید و بر روی آیکون لیست دریافت کننده ها بزنید.

توقف اشتراک گذاری یادداشت در موبایل

توقف اشتراک گذاری یادداشت در موبایل

همچنین بر روی سه نقطه در پایین تصویر هم می توانید بزنید و دریافت کنندگان را انتخاب نمایید. سپس هر دریافت کننده یا Collaborator را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید و علامت ضربدر × را بزنید. پس از دریافت تاییدیه برای حذف نهایی دریافت کننده، آن فرد حذف می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *