ترفند گوگل

نحوه بیرون رفتن همزمان از اکانت گوگل در چند دستگاه

چگونه از اکانت گوگل خود خارج شویم

در این مطلب قصد داریم تا نحوه Sign out کردن همزمان از حساب کاربری گوگل در دستگاه های مختلف را بررسی کنیم. گاهی ممکن است شما در دستگاه های مختلفی به حساب کاربری خود وارد شده باشید و همزمان دسترسی به همه آنها برای خارج شدن از حساب کاربری خود نداشته باشید. هرچند یک دکمه ثابت برای این کار وجود ندارد اما فقط چند ثانیه زمان لازم است تا بتوانید از حساب کاربری گوگل خود خارج شوید، پس خارج شدن از حساب کاربری در چند دستگاه زمان زیادی نخواهد برد. به طور دستی و با مراجعه به Setting در یکی از دستگاه ها می توانید از حساب کاربری خود خارج شوید. این مطلب می تواند به شما کمک کند که اگر حساب کاربری باز در گوشی موبایل، تبلت یا لپ تاپ و دیگر دستگاه ها دارید از آن خارج شوید.

مراحل خارج شدن از حساب کاربری گوگل در دستگاه های مختلف به طور همزمان

در اکثر مواقع با یک اکانت یا حساب کاربری جی میل در دستگاه های مختلف می توانید وارد شوید. بعد از خرید گوشی موبایل و انجام تنظیمات بر روی آن برای نصب برنامه ها شما به حساب کاربری گوگل خود احتیاج دارید. همچنین برای استفاده از کروم و دیگر برنامه ها در کامپیوتر شخصی و تبلت هم باید از این حساب کاربری استفاده کنید. ممکن است برای امنیت بیشتر یا انجام تغییراتی بخواهید از این حساب کاربری به طور همزمان در همه دستگاه ها خارج شوید.

مرحله اول: وارد myaccount.google.com شوید

از طریق یک براوزر وارد سایت https://myaccount.google.com/device-activity شوید. شما می توانید از هر مرورگری بر روی گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر خود وارد شوید تا این جزئیات را مشاهده نمایید. با وارد شدن به این آدرس لیست تمام دستگاه هایی که از حساب کاربری گوگل شما استفاده می کنند نمایش داده می شود.

  • اگر شما از قبل وارد حساب کاربری گوگل خود نشده بودید، بعد از ورود به براوزر با کلیک بر روی دکمه Sign in می توانید وارد شوید و آن را تایید کنید.
  • اگر نیازی ندارید که اطلاعات بیشتری در این قسمت مشاهده کنید و فقط می خواهید از حساب کاربری خود خارج شوید، فقط کافیست بر روی سه نقطه که در کنار هر کدام از دیوایس ها قرار دارد بزنید و سپس بر روی Sign Out بزنید. این مورد را برای تمام دیوایس ها تکرار کنید.
وارد myaccount.google.com شوید

وارد myaccount.google.com شوید

مرحله دوم: بر روی گزینه More details بزنید

در این مرحله برای مشاهده جزئیات بیشتر بر روی گزینه More Details که در زیر لیست دیوایس ها قرار دارد بزنید. این گزینه جزئیات بیشتری را در مورد اطلاعات Sign in برای شما نشان می دهد. در این قسمت می توانید تاریخ، زمان فعالیت و لوکیشن تقریبی خود در حساب کاربری در دیوایس مورد نظر را شناسایی کنید. حتی تعداد و نام برنامه هایی که با این حساب کاربری در دیوایس مورد نظر وارد شده اند هم قابل مشاهده می باشد.

  • در صورتی که می خواهید آی پی آدرس دستگاه را بدانید بر روی گزینه Show IP address بزنید.
  • اگر می خواهید موقعیت مکانی و لوکیشن گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی خود را پیدا کنید بر روی گزینه Find My device بزنید. اگر دستگاه شما گوشی آیفون، آیپد یا دستگاه کامپیوتر بود می توانید فقط لیست فعالیت های خود را با تاریخ آن فعالیت ها ببینید.
  • شما ممکن است لیستی از دستگاه ها را در این قسمت ببینید که با حساب کاربری خود وارد شده بودید ولی متعلق به شما نیست یا خیلی وقت پیش از آن استفاده می کردید. لازم نیست این موضوع باعث ترس شما بشود این مورد برای دستگاه های اندرویدی و کروم بوک ها زیاد اتفاق می افتد. همچنین برای دستگاه هایی که برای پشتیبان گیری یا همگام سازی اطلاعات از آنها استفاده کرده بودید هم ممکن است در این قسمت نمایش داده شود. اما در هر صورت اگر این موارد را مشاهده کردید که از دستگاهی استفاده نمی کنید و در این لیست قرار دارد می توانید با زدن بر روی گزینه Don’t Recognize this Device بزنید. سپس یک رمز عبور جدید را برای ورود به حساب کاربری گوگل خود تنظیم کنید.
بر روی گزینه More details بزنید

بر روی گزینه More details بزنید

مرحله سوم: بر روی دکمه Sign Out بزنید

در این مرحله یک پیام برای دریافت تایید خروج از حساب کاربری برای شما نمایش داده می شود. بر روی دکمه Sign Out بزنید تا از حساب کاربری گوگل خود خارج شوید. اگر شما در کروم بوک یا یک دستگاه اندرویدی باشید و در این قسمت از آن خارج شوید، دستگاه شما به طور کامل از حساب کاربری خارج می شود.

بر روی دکمه Sign Out بزنید

بر روی دکمه Sign Out بزنید

مرحله چهارم: ساین اوت کردن خود را از دستگاه تایید کنید

در این مرحله مجددا گزینه Sign Out به شما نشان داده می شود. آن را تایید کنید تا از همه دستگاه ها خارج شوید. ضمن اینکه در این مرحله پنجره دیگری برای شما باز می شود که به شما اطلاع می دهد اگر برنامه هایی را روی آن دستگاه نصب داشته باشید همچنان می توانند از حساب کاربری شما استفاده کنند. اگر می خواهید دسترسی برنامه ها را در آن دستگاه به حساب کاربر ی خود لغو کنید، بر روی گزینه Manage app access بزنید. بعد از اتمام کار خود بر روی گزینه Ok بزنید.

ساین اوت کردن خود را از دستگاه تایید کنید

ساین اوت کردن خود را از دستگاه تایید کنید

مرحله پنجم: خروج از تمام حساب های کاربری

اگرچه هیچ راه دیگری برای خروج سریع از همه حساب های کاربری وجود ندارد، زمان زیادی هم نمی برد تا از تک تک دستگاه ها خارج شوید. اگر شما اطلاعات و جزئیات بیشتری در این قسمت نمی خواستید فقط در چند دقیقه می توانید از همه حساب های کاربری خود خارج شوید. برای این کار فقط کافی است که بر روی سه نقطه ای که در گوشه بالای تصویر هر دیوایس نمایش داده شده بزنید تا گزینه Sign out برای شما نشان داده شود.

چگونه از اکانت گوگل خود خارج شویم

خروج از تمام حساب های کاربری

حساب کاربری گوگل برای عضویت در خیلی از دستگاه ها و برنامه ها خصوصا دستگاه های اندرویدی الزامی می باشد. اما برای حفظ امنیت بیشتر اطلاعات بهتر است هر چند وقت یک بار مطمئن شوید که چه دستگاه هایی از حساب کاربری شما استفاده می کنند. با داشتن یک گوگل اکانت می توانید از برنامه های ویژه ای که این گزینه در اختیار شما قرار می دهد خصوصا برای تبلت یا گوشی موبایل اندرویدی بهره بگیرید. برای مثال نحوه اندازه گیری ضربان قلب و تنفس با گوشی اندروید را به راحتی با داشتن گوگل اکانت در گوشی اندرویدی خود می توانید دنبال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *