ترفند گوگل

پاک کردن آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل

پاک کردن آرشیو پرونده های صوتی اکانت گوگل

شاید شما هم جزء کاربرانی باشید که از این موضوع بی اطلاع هستند که هر وقت که شما از طریق دستورات صوتی و بیان عبارت “Ok Google” گوشی هوشمند خود ارتباط برقرار می ‌کنید، حرف ها و گفته های شما در قالب یک فایل صوتی در اکانت گوگل ذخیره می گردد. در این مقاله قرار است نحوه حذف آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل و غیر فعال کردن قابلیت ضبط اتوماتیک دستورات OK Google را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه

همانطور که می دانید یکی از قابلیت ‌های اصلی سیستم عامل اندروید به پشتیبانی آن از دستورات صوتی مربوط می‌ شود. در بعضی از شرایط شما می ‌توانید تنها از طریق دستورات صوتی با گوشی هوشمندتان ارتباط برقرار کرده و از آن بخواهید تا اقدامات خاصی را برای شما انجام دهد. برای این کار باید صفحه نمایش دستگاه را روشن کرده و سپس عبارت “Ok Google” را بیان کنید. البته با انجام تنظیمات خاصی در برخی از گوشی ‌های هوشمند و نسخه‌ های سیستم عامل اندروید، حتی می ‌توان در شرایط خاموش بودن نمایشگر دستگاه هم ضمن بیان عبارت “Ok Google” با دستیار صوتی اندروید ارتباط برقرار نمایید. بعد از اینکه این عبارت را بیان کردید، شما می ‌توانید هر دستور صوتی را برای دستیار گوگل بیان کنید.

شاید فکر کنید که این قابلیت چندان کاربردی نداشته باشد، ولی به واقع در برخی از شرایط استفاده از این ویژگی و دستورات صوتی می ‌تواند بازده خوبی داشته باشد. برای مثال تصور کنید که در حال انجام کاری هستید یا به هر نحوی دست شما بند است و می خواهید با فرد خاصی تماسی بگیرید. در این شرایط به راحتی می توانید عبارت “Ok Google” را بیان کرده و سپس با بیان جملاتی نظیر “Call …..” از دستیار صوتی گوگل بخواهید تا تماس مورد نظرتان را انجام دهید. برقراری تماس از این طریق تنها بخشی از قابلیت‌ هایی است که به واسطه وجود دستیار صوتی گوگل در اندروید قادر به استفاده از آن می باشید. ولی هر وقت که شما عبارت “Ok Google” را بیان می‌ کنید و دستورات صوتی مورد نظرتان را ارائه می کنید، این دستورات و صحبت‌ ها به صورت فایل‌ های صوتی در اکانت گوگل شما آرشیو یا ذخیره خواهند شد!

شاید برخی از افراد از این موضوع بی اطلاع باشند که گوگل مکالمات کاربر با دستیار صوتی خود را ضبط و در اکانت گوگل فرد آرشیو می ‌کند. اگرچه هیچ فردی به غیر از شما قادر به دستیابی به این آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل نخواهد بود، ولی با این حال ممکن است به دلایل خاصی تمایل نداشته باشید که فایل‌ های صوتی مربوط به مکالمه شما با دستیار صوتی گوگل در اکانت شما ذخیره گردد. برای رفع این مشکل می‌ توانید قابلیت Recording  یا ضبط و ذخیره مکالمات با دستیار گوگل را غیر فعال نمایید و آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل خود را هم حذف کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه حذف آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل و غیر فعال کردن قابلیت ضبط این مکالمات صحبت کنیم.

نحوه حذف آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل

برای حذف آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل به هیچ وجه نیاز به طی کردن پروسه پیچیده‌ ای نیست. برای این کار مراحل زیر را سپری کنید:

صفحه آرشیو فایل های صوتی

  • در این صفحه آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل به ترتیب تاریخ و در دسته ‌بندی ‌های مختلف ارائه خواهند شد. در کنار هر یک از آن ‌ها گزینه ‌ای تحت عنوان Play قرار دارد که با کلیک بر روی آن، فایل صوتی ضبط شده اجرا یا پخش خواهد شد.
  • برای حذف هر یک از فایل ‌های مورد نظرتان باید بر روی گزینه Details موجود در زیر همان فایل کلیک نمایید.

بر روی گزینه Details کلیک کنید

  • در این شرایط پنجره پاپ آپی نمایان می گردد. بر روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه این پنجره کلیک نمایید.
  • در نهایت گزینه Delete را انتخاب کنید.

مراحل بالا را می‌ توانید برای هر یک از فایل های صوتی اکانت گوگل خود تکرار کنید و به این صورت آن‌ ها را از آرشیو موجود حذف کنید.  برای سریع ‌تر شدن این پروسه می ‌توانید هر مجموعه را با توجه به تاریخ دسته‌ بندی شده به طور یک جا حذف نمایید. برای مثال به دسته‌ بندی نهم دسامبر 2016 بروید که با نوار سبز رنگ مشخص می ‌شود. بر روی آیکون سه نقطه موجود در کنار این دسته بندی کلیک کرده و بعد گزینه Delete را انتخاب می کنید. به این صورت تمام فایل های صوتی اکانت گوگل که در تاریخ مورد نظر ذخیره شده باشند، حذف خواهند شد. تعداد فایل ‌هایی که در این تاریخ در آرشیو فایل‌ های صوتی اکانت ما ذخیره شدند برابر با 6 فایل بوده که با عبارت “6 ITEMS” در گوشه سمت چپ این بخش آمده است.

نحوه حذف آرشیو فعالیت ها از اکانت گوگل را مطالعه کنید.

گزینه Delete را انتخاب کنید

غیر فعال نمودن قابلیت ضبط دستورات “OK Google” در اکانت گوگل

در صورتی که نمی خواهید گوگل مکالمات یا دستورات صوتی شما را به صورت اتوماتیک در اکانت گوگل شما ذخیره کند، جای نگرانی نیست، زیرا که این کار به سادگی ممکن خواهد بود. شما به راحتی می‌ توانید قابلیت ضبط اتوماتیک دستورات صوتی خود در اکانت گوگل خود را غیر فعال نمایید. وقتی که این قابلیت را غیر فعال کنید، دیگر دستوراتی که ضمن بیان عبارت “Ok Google” به دستیار صوتی گوگل می ‌دهید در اکانت شما ذخیره نمی شود. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

 به صفحه آرشیو فایل های صوتی اکانت گوگل خود بروید. دقت کنید که ممکن است نیاز شود تا اکانت خود را ساین این (Sign In) نمایید یا وارد اکانت خود شوید.

گزینه Activity Control را انتخاب کنید

  • بر روی آیکون سه نقطه موجود در نوار بالایی صفحه که به رنگ آبی مشخص است، کلیک نموده و سپس گزینه Activity Control را انتخاب کنید.
  • در این شرایط لیستی از اقدامات و قابلیت‌ های گوگل ارائه می گردد. در این لیست به دنبال بخش Voice & Audio Activity باشید و اسلایدر ارائه شده برای این گزینه را غیر فعال کنید.

اسلایدر بخش Voice & Audio Activity را غیر فعال کنید.

با سپری کردن مراحل بالا قابلیت ضبط اتوماتیک دستورات شما ضمن بیان عبارت “OK Google” و ارتباط برقرار کردن با دستیار صوتی گوگل غیر فعال می‌ گردد. پس دیگر نگران ضبط شده دستورات ارائه شده خود برای دستیار گوگل نیستید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *