اخبار فناوری

آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4 با قابلیت های بیشتر

آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4 با قابلیت های بیشتر

به تازگی و ظرف چند روز گذشته اپل اقدام به انتشار آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4 نموده است. در این ورژن جدید اپل سعی کرده است تا باگ های ورژن قبلی را برطرف کند. آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4 با قابلیت های بیشتر و برای استفاده از هوم پاد مینی و پشتیبانی بهتر از اپلیکیشن Find My  و دستگاه هایی که توسط شرکت های دیگر تولید شده، برنامه ریزی شده است. گفتنی است که تا پیش از عرضه نسخه نهایی این دو سیستم عامل، سه نسخه بتا از iOS14.4 و iPadOS 14.4 منتشر شده بود. در این سه نسخه بتا سعی شده بود که به جای اضافه نمودن یک قابلیت، باگ هایی که در نسخه های قبلی این سیستم عامل ها وجود داشت برطرف شود.

آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس و بهبودهای بیشتر

آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس و بهبودهایی برای استفاده از هوم پاد مینی و اپ Find my

قابلیت های اضافه شده به آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4

در این ورژن از سیستم عامل های iOS14.4 و iPadOS 14.4 قابلیت های بیشتری برای برنامه Find My در نظر گرفته شده است. قابلیت جدید اضافه شدن Find My items به این برنامه است تا علاوه بر دیوایس های خود اپل مانند آیپد، تولیدکنندگان دیگر نیز بتوانند دستگاه های ردیاب خود را برای ردیابی و اطلاع از محل وسایل خود با اپل از طریق پیوستن به یک شبکه، به اشتراک بگذارند. در حال حاضر فقط ایربادز برند Belkin می تواند تحت پشتیبانی این قابلیت جدید قرار بگیرد ولی به زودی گجت های بیشتری تحت پوشش شبکه Find My items قرار خواهند گرفت. به این ترتیب، با ردیابی وسایل دیگر غیر از برند اپل هم می توانید آن ها را بیابید.

قابلیت های اضافه شده به آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4

قابلیت های اضافه شده به آپدیت جدید iOS14.4 و iPadOS 14.4

نکته قابل توجه دیگر در این آپدیت این است که در iOS 14.4 گزینه ای با نام Handoff برای استفاده از هوم پاد مینی اضافه شده است. هوم پاد مینی جدیدترین اسپیکر هوشمند اپل است که چند ماه پیش عرضه شد. در این آپدیت جدید اگر شما گوشی موبایل خود را به هوم پاد نزدیک کنید، با استفاده از تراشه U1 که در این اسپیکر هوشمند اپل به کار رفته است، هوم پاد مینی می تواند آهنگ پخش شده از گوشی آیفون را تشخیص دهد و آن را پخش نماید. ویژگی Handoff به این معنی است که دیگر نیازی به انجام تنظیمات دستی یا چک کردن اتصال گوشی موبایل به اسپیکر نیست.

همچنین در این سیستم عامل اپل قابلیت ‌های بیشتری برای حفظ حریم خصوصی کاربران به برنامه های موجود در اپ استور اضافه کرد. کاربران با استفاده از این قابلیت ها می ‌توانستند از قسمت‌ هایی که یک اپ در آیفون از آن استفاده می‌کند، مطلع شوند. مانند نحوه مشاهده دسترسی برنامه ها در آیفون که می توان دسترسی برنامه را به عکس ها در گوشی آیفون خود محدود یا قطع کنید.

ویژگی های آپدیت جدید سیستم عامل  iOS14.4 و iPadOS 14.4

در یادداشتی که اپل در سایت خود منتشر کرده است در مورد ویژگی های iOS 14.4 و iPadOS 14.4 و این نسخه ‌های جدید اعلام کرده که سیستم عامل iOS 14.4 دارای بهبود‌های زیر برای گوشی آیفون می باشد:

  • کد‌های QR در اندازه کوچک تر هم می‌توانند به وسیله‌ی دوربین آیفون شناسایی شوند.
  • قابلیتی برای دسته ‌بندی دستگاه‌ های بلوتوثی در قسمت تنظیمات یا (Settings) برای تشخیص صحیح هدفون‌ها برای فرستادن نوتیفیکیشن‌های صوتی اضافه گردیده
  • یک نوتیفیکیشن هشدار در زمان تعویض ماژول دوربین با نمونه‌ی غیر اصلی به نمایش در می آید. با توجه به این قابلیت زمانی که آیفون قادر به تشخیص ماژول دوربین اصلی و ساخت اپل در آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نباشد یک نوتیفیکیشن هشدار می آید و شما می توانید صحت قطعات به کار رفته را چک کنید.
ویژگی های آپدیت جدید سیستم عامل  iOS14.4 و iPadOS 14.4

ویژگی های آپدیت جدید سیستم عامل  iOS14.4 و iPadOS 14.4

همچنین در آپدیت جدید این دو نسخه از سیستم عامل باگ های زیر نیز برطرف شده اند:

  • در زمان ثبت عکس HDR با آیفون 12 پرو ایراداتی وجود داشت که در این نسخه برطرف شده است.
  • عدم نمایش اطلاعات ورزشی به روزرسانی شده در ویجت اپلیکیشن Fitness برطرف شده است.
  • در نسخه قبلی در هنگام تایپ تاخیراتی پیش می آمد و لغات پیشنهاد در هنگام تایپ به درستی نشان داده نمی شدند، در این نسخه این ایراد هم برطرف شد.
  • زبان صحیح کیبورد آیفون در برنامه Messages در هنگام نمایش مشکل داشت که این مورد نیز رفع گردید.
  • مشکلی که در نسخه قبلی باعث می‌شد بعد از فعال کردن Switch Control در قسمت Accessibility در تنظیمات، امکان جواب دادن به تماس‌های گرفته شده با آیفون از روی صفحه‌ی وجو نداشته باشد هم برطرف شد.
  • در نسخه قبلی در هنگام پخش برنامه های صوتی اپیکیشن News و در هنگام استفاده از CarlPlay و اعلان های مسیریابی، یا استفاده از سیری، برنامه های صوتی News به طور خودکار پخش نمی شدند که در این نسخه این مشکل حل شد.

تغییرات ظاهری نسخه iOS 14 و iPaOS14 نسبت به نسخه های قبلی

در کل در نسخه iOS 14 و iPaOS14 نسبت به ورژن های قبلی تغییرات ظاهری متعددی صورت گرفت. از جمله این تغییرات می توان به به روزرسانی های ظاهری در صفحه هوم آیفون اشاره کرد. این تغییرات در رابط کاربری اپلیکیشن ها نیز اعمال گردید.

علاوه‌ بر این تغییرات ظاهری، اپل در این سیستم عامل تغییراتی را هم در اپلیکیشن Messages و مرورگر سافاری ایجاد نمود و طراحی ظاهری سیری را به طور کامل تغییر داد. از تغییرات دیگری که در این سیستم عامل می‌توان به آن اشاره کرد، اضافه شدن المان ‌های جدید به اپ Maps، قابلیت شنیدن صدای محیط و نمایش نوتیفیکیشن درباره‌ آن و پشتییبانی از CarKey اشاره کرد. بعد از نسخه‌ی اصلی، اپل به‌ روزرسانی iOS 14.2 و iPadOS 14.2 را منتشر کرد که این به‌روزرسانی ‌ها دارای چند عکس پس زمینه‌ جدید، اضافه شدن ایموجی ‌های جدید و تغییرات ظاهری کوچک دیگری بودند.

تغییرات ظاهری نسخه iOS 14 و iPaOS14 نسبت به نسخه های قبلی

تغییرات ظاهری نسخه iOS 14 و iPaOS14 نسبت به نسخه های قبلی

بعد از مدتی شاهد عرضه‌ نسخه iOS 14.3 و iPadOS 14.3 بودیم که در آن اپل پشتیبانی از سخت ‌افزار و نرم ‌افزار های جدید خود را نیز به آن اضافه کرد. همزمان با این نسخه برنامه‌ی ورزشی جدید +Fitness در این زمان عرضه شد. اپل در این زمان بود که  از هدفون ایرپادز مکس نیز رونمایی کرد. از جمله دیگر قابلیت‌های این سیستم عامل می ‌توان به اضافه شدن قابلیت عکاسی با فرمت Apple Pro Raw به وسیله آیفون‌ ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس اشاره کرد. پس به روز رسانی این سیستم عامل بعد از این ها منطقی به نظر می رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *