اخبار فناوری

آیفون 13 با باتری بزرگ تری عرضه خواهد شد

آیفون 13 با باتری بزرگ تری عرضه خواهد شد

در گزارشاتی که منتشر شده است آیفون 13 با باتری بزرگ تری عرضه خواهد شد. بنابراین بعد از مدت ها اپل تصمیم گرفته تا سایز باتری را در گوشی های آیفون خود تغییر دهد و آنها را بزرگتر کند. تحلیلگران در این باره اعلام کردند که باتری آیفون های اپل بعد از یک سال عقب نشینی، مجددا همراه خانواده آیفون ۱۳ بزرگتر خواهد شد. این موضوع با برخی تغییرات در طراحی داخلی گوشی همراه است. یکی از بزرگترین گلایه هایی که طرفداران اپل طی سالیان گذشته داشتند از حضور باتری‌ های کوچک ‌تر نسبت به رقبا زیر قاب گوشی ‌های آیفون بوده است. حالا اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان دهنده افزایش ظرفیت باتری آیفون های اپل و استفاده از باتری‌ هایی بزرگتر زیر قاب گوشی‌ های سری آیفون ۱۳ است. این شایعات همچنین می‌گویند نسل آینده آیفون برخی تغییرات بزرگ را در طراحی تجربه خواهد کرد و در مصرف انرژی کارآمدتر خواهد بود.

چطور باتری آیفون 13 بزرگتر خواهد شد؟

منبع این شایعات جدید مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران ارشد کمپانی اپل است که اخیرا در مطلبی به ارائه یک باتری بزرگتر توسط هر چهار مدل iPhone 13 اشاره کرده است. کو می‌گوید، انتظار دارد گوشی‌ های این خانواده که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند، از ظرفیت باتری بیشتری نسبت به سری آیفون ۱۲ برخوردار باشند. آنچه که اپل را قادر ساخته از باتری ‌های بزرگتری استفاده کند، طراحی داخلی جدید بسیاری از قطعات داخلی گوشی است.

این تحلیلگر اضافه می کند نکته منفی استفاده از باتری ‌های بزرگتر در مدل‌ های جدید گوشی آیفون، افزایش وزن آنها نسبت به مدل‌ های آیفون ۱۲ می باشد. قطعاتی که کوچک ‌تر شده ‌اند تا فضای کافی برای حضور باتری ‌های بزرگتر به وجود آید شامل اسلات سیم کارت ادغام شده با برد اصلی و یک ماژول نوری جلویی می‌ شوند. اما در عین حال حضور باتری‌ های بزرگتر می ‌تواند به معنای عمر باتری طولانی ‌تر دیوایس باشد. باید گفت که در سری آیفون ۱۲ اپل اندازه باتری‌ ها را حتی از آیفون ۱۱ نیز کوچکتر کرده بود. اما در عین حال به خاطر سخت افزار کم مصرف ‌تر داخلی، عمر باتری گوشی آیفون 12 بدون تغییر مانده بود.

چطور باتری آیفون بزرگتر خواهد شد

چطور باتری آیفون بزرگتر خواهد شد

اضافه شدن سنسور اثر انگشت به آیفون 13

چند سالی می شود که اپل به دلیل استفاده از نمایشگر‌های با حاشیه‌ بسیار کم، سنسور اثر انگشت را حذف و سیستم تشخیص چهره Face ID را به جای آن قرار داده است. اما خبرهای جدید از تجهیز خانواده آیفون ۱۳ به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر خبر می ‌دهند. اگرچه تکنولوژی تشخیص چهره اپل یا همان Face ID یکی از کاربردی ‌ترین، سریع‌ ترین، امن ‌ترین و محبوب ‌ترین‌ها در تشخیص است، اما تحلیلگران معتقدند اپل باید برای موفقیت خانواده آیفون ۱۳ به بازگشت Touch ID هم فکر کند. گفته می‌شود گوشی موبایل آیفون امسال به هر دو فناوری تشخیص هویت Touch ID و Face ID مجهز خواهند شد و قرار نیست تشخیص چهره در سری آیفون ۱۳ حذف شود. تفاوت اصلی این است که این‌ بار اپل سنسور اثر انگشت را نه در پشت دستگاه و نه در کلید پاور قرار خواهد داد، بلکه آن را به زیر نمایشگر منتقل خواهد کرد.

اضافه شدن سنسور اثر انگشت به آیفون 13

اضافه شدن سنسور اثر انگشت به آیفون 13

هرچند بعد از استفاده اپل از سیستم تشخیص چهره، کمپانی های دیگری مثل گوگل هم در گوشی های موبایل خود از آن استفاده کردند اما هیچ کدام نتوانستند موفقیتی را که اپل در این زمینه کسب کرده بود را به دست بیاورند. در حال حاضر اطلاع دقیقی از چگونگی تست اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر توسط اپل و یا شرکت ‌های تأمین‌ کننده‌ قطعات و تجهیزات لازم آن در دست نیست اما ظاهرا در سال جاری آیفون ۱۳ به اسکنر اثر انگشت پنهان و ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) کوچکتری مجهز خواهد بود. ناچ بالای نمایشگر به این دلیل کوچکتر خواهد شد که اپل از نسخه کوچکتری از سیستم یکپارچه نور در آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد که این یعنی Face ID همچنان در این نسل هم حضور خواهد داشت.

آیفون 13 از اینترنت 5 جی پشتیبانی خواهد کرد

سری آیفون 13 از اینترنت 5 جی پشتیبانی خواهد کرد

انتظار می ‌رود نسل بعدی آیفون‌ ها باندهای مختلف 5 جی را پوشش دهند و دسترسی به شبکه 5G می‌ تواند به معنای مصرف بیشتر انرژی باشد. بنابراین بزرگتر کردن باتری‌ ها، یکی از راه حل ‌های این موضوع است. شایعات دیگری نیز وجود دارد که به تجهیز دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به نمایشگر ProMotion با نرخ تازه‌ سازی متغیر تا حداکثر ۱۲۰ هرتز اشاره دارد. کنترل نرخ تازه ‌سازی نمایشگر نیز می‌تواند تأثیر به سزایی دار افزایش عمر باتری داشته باشد. در کل تفاوت های پیش بینی شده آیفون 12 و آیفون 13 به این موارد محدود نمی شود و ممکن است سری جدید آیفون تغییرات و بهبودهای بیشتری نسبت به مدل قبلی داشته باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *