ترفند نرم افزار

اضافه کردن متن و درج امضا روی فایل PDF با Adobe Acrobat Reader

blank

بسیاری از شرکت ها متن های قراردادی خود را در فرمت پی دی اف برای طرف قرارداد ارسال می کنند و فرد گیرنده لازم است که بخش های خالی از قرارداد را پر کند و یا در انتهای آن امضای خود را درج کند. در این موارد، ارسال کننده با فرستادن یک فایل پی دی اف برای شما که قابلیت ویرایش دارد، کار را برایتان آسان می کند؛ اما این موضوع همواره صادق نیست و خیلی مواقع فایل های پی دی اف استاتیک که قابلیت ویرایش ندارند ارسال می شوند. این بدان معنی است که می  بایست ابتدا فایل پی دی اف را پرینت کنید، جاهای خالی آن را پر کنید، بار دیگر آن را اسکن کنید و در انتها فایل پی دی اف را برای طرف ارسال کننده ایمیل و یا فکس کنید.  خبر خوب این است که راهی ساده برای پر کردن جاهای خالی درون فایل های پی دی افی که قابلیت ویرایش ندارند، وجود دارد.  شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به اسکنر و پرینتر فایل های پی دی اف خود را با استفاده از Adobe Acrobat Reader ویرایش کنید.

Adobe Acrobat Reader برنامه ای برای نمایش دادن فایل های پی دی اف است ولی با این حال می توان آن را برای ویرایش این فایل ها هم به کار گرفت. برای این منظور می بایست ابتدا برنامه Adobe Acrobat Reader را باز کنید و با استفاده از ابزار Fill & Sign به ویرایش و اضافه کردن متن و امضا به فایل پی دی اف خود بپردازید.  این برنامه می توانید با هر برنامه رسم شکلی همانند paint و … یکپارچه شده تا هر شکل دلخواهی که روی آنها رسم می شود را دانلود کرده و روی فایل پی دی اف خود آپلود کنید. روند کار بسیار ساده و طی چند گام قابل انجام است. چنانچه نیاز دارید فایل های پی دی اف (PDF) خود را به سادگی و با استفاده از برنامه ویرایش پی دی اف رایگانی مثل Adobe Acrobat Reader ادیت کنید، می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید. در ادامه روش کار را توضیح خواهیم داد.

  • گام اول: برنامه Adobe Acrobat Reader را دانلود کنید.

چنانچه برنامه Adobe Acrobat Reader روی پی سی و لپ تاپتان نصب نیست،  می توانید آن را با کلیک روی لینک دانلود Adobe Acrobat Reader دانلود کنید. پس از دانلود و نصب برنامه، آن را باز کرده و فایل پی دی اف مورد نظر خود را با دو بار کلیک کردن روی آن باز کنید.

دانلود-و-باز-کردن-فایل-روی-برنامه

دانلود-و-باز-کردن-فایل-روی-برنامه

  • گام دوم: مشاهده ابزار برنامه Adobe Acrobat Reader

با کلیک کردن روی زبانه View و سپس Tools می توانید ابزار Fill & Sign را در جدول سمت راست صفحه برنامه مشاهده کنید. برای دیدن این جدول، باید روی زبانه View کلیک کردن و با رفتن به قسمت Show/Hide بر روی Tools Pane کلیک کنید.

روند کار همانند خط زیر می باشد:

View<—Show/Hide<—Tools Pane<—Fill & Sign

مشاهده-ابزار-برنامه-Adobe-Acrobat-Reader

مشاهده-ابزار-برنامه-Adobe-Acrobat-Reader

  • گام سوم: کار با جعبه ابزار Fill & Sign

 پس از کلیک روی Fill & Sign می بینید که این جعبه ابزار به صورت یک پنجره پاپ آپ باز می شود و می توانید ماوس را روی بخش های خالی پی دی اف که قصد پر کردن آنها را دارید، ببرید. بر روی بخش های مورد نظر برای وارد کردن متن و یا امضا کلیک کنید.

کار-با-ابزار-Fill-&-Sign

کار-با-ابزار-Fill-&-Sign

  • گام چهارم: متن مورد نظر را بنویسید و آن را ویرایش کنید.

هر متنی که دوست دارید آن را به فایل پی دی اف وارد کنید را در محل دلخواه درج کنید. پس از تایپ کردن متن مورد نظر، می توانید آن را انتخاب کرده و با کلیک کردن روی a اندازه آن را کوچکتر کنید و یا با کلیک کردن روی A اندازه متن را افزایش دهید. اگر فونت متن وارده را دوست ندارید و یا می خواهید آن را پاک کنید، بر روی آیکون سطل زباله blank کلیک کنید و پس از پاک شدن فیلد متن، متن مورد نظر خود را بار دیگر وارد کنید.

نوشتن-و-ویرایش-متن-مورد-نظر

نوشتن-و-ویرایش-متن-مورد-نظر

  • گام پنجم: از مد و حالت Text خارج شوید.

برای خارج شدن از مد و حالت متن، بر روی هر نقطه دلخواه از پی دی اف کلیک کنید.  در هر نقطه دلخواهی که قصد وارد کردن متن دارید کلیک کرده و روند گام 3 و 4 را تکرار کنید.

خارج-شدن-از-از-مد-و-حالت-Text

خارج-شدن-از-از-مد-و-حالت-Text

اضافه کردن امضا به فایل پی دی اف

 برای اضافه کردن امضا به فایل پی دی اف می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: انتخاب امضا از جعبه ابزار

پس از وارد کردن متون مورد نظر به فایل پی دی اف، نوبت به اضافه کردن امضا می رسد. بر روی آیکون امضا که در بخش جعبه ابزار Fill & sign دیده می شود کلیک کنید و سپس بر روی دستور Add Signature کلیک نمایید.

انتخاب-امضا-از-جعبه-ابزار

انتخاب-امضا-از-جعبه-ابزار

  • گام دوم: تایپ کردن امضا

در این زمان پنجره ای به شما نمایش داده می شود که شامل 3 گزینه برای انتخاب است. می توانید امضای خود را تایپ کنید و در این صورت برنامه حالت دستخط به متن تایپ شده شما می دهد. می توانید تنها نام خود را تایپ کنید تا برنامه آن را به صورت دستخط نمایش دهد. اگر استایل امضایتان برای شما مهم نیست، بر روی منوی Change Style کلیک کنید تا استایل های متفاوت برایتان نمایش داده شود.

تایپ-کردن-امضا

تایپ-کردن-امضا

  • گام سوم: کشیدن امضا

اگر از سیستمی استفاده می کنید که صفحه نمایش لمسی داردف می توانید امضای خاص خود را با هر استایلی که دوست دارید بکشید.

کشیدن-امضا

کشیدن-امضا

  • گام چهارم: آپلود کردن امضا روی فایل پی دی اف

 شما می توانید تصویری از امضای خود را که اسکن شده است و یا با استفاده از هر برنامه گرافیکی کشیده شده و در فرمت فایل گرافیک .png , .jpg و … ذخیره شده است را به برنامه اضافه کنید.

آپلود-کردن-امضا-روی-فایل-پی-دی-اف

آپلود-کردن-امضا-روی-فایل-پی-دی-اف

برای این منظور تنها می بایست روی آیکون تصویر کلیک کنید تا بتوانید فایل ذخیره ای امضا را فراخوانی کنید.

  • گام پنجم: تایید امضا

هر یک از گزینه های موجود دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر امضای اضافه شده همان چیزی است که آن را می خواهید، بر روی گزینه Apply که در بخش پایینی و راست تصویر اضافه کردن امضا می بینید کلیک کنید تا امضا به فایل PDF شما اضافه شود. این امضا به صورت پیش فرض به عنوان امضای شما و در برنامه ذخیره خواهد شد و می توانید از آن بر روی هر فایل PDF دیگری که با برنامه Adobe Acrobat Reader باز می کنید،استفاده نمایید.

تایید-امضا

تایید-امضا

  • گام ششم: قرار دادن امضا در مکان دلخواه

خوب به فایل PDF برمی گردیم. ماوس را بر روی مکان دلخواه درج امضا قرار دهید و روی آن کلیک کنید. حال می توانید سایز و اندازه امضای خود را کوچک و یا بزرگ کنید و یا آن را پاک کنید و امضای جدیدی را ایجاد کنید.

قرار-دادن-امضا-در-مکان-دلخواه

قرار-دادن-امضا-در-مکان-دلخواه

  • گام هفتم: اضافه کردن یک امضای از قبل ذخیره شده به فایل PDF

برای اضافه کردن امضای خود به هر فایل پی دی اف دیگری، می بایست ابتدا روی آیکون امضا کلیک کرده و از میان گزینه های نمایش داده شده یکی از امضاهای ذخیره شده خود را انتخاب کنید. پس از اضافه کردن متن و امضا به فایل پی دی اف، آن را ذخیره کنید. در این مرحله می توانید با قرار دادن نامی متفاوت برای فایل امضا شده، آن را از نمونه خالی و اصلی متفاوت نمایید.

اضافه-کردن-یک-امضای-از-قبل-ذخیره-شده-به-فایل-PDF

اضافه-کردن-یک-امضای-از-قبل-ذخیره-شده-به-فایل-PDF

سوالات متداول-اضافه کردن متن و درج امضا روی فایل PDF با Adobe Acrobat Reader

1- درج امضا روی فایل PDF چیست و آیا لازم است؟

اضافه کردن و درج امضا به اسناد PDF یکی از اصلی ترین چیزهایی است که بیشتر کاربران به دنبال انجام آن هستند. به عنوان مثال ، اگر از طرف یک کارفرمای جدید یک قرارداد خرید دریافت کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را امضا کنید. بدون ابزار مناسب، امضای شما بر روی این سند الکترونیکی می تواند دردسر باشد. در گذشته مردم فرم را چاپ می کردند ، آن را پر می کردند ، آن را اسکن می کردند و دوباره ارسال می کردند. اما در حال حاضر گزینه های بسیاری برای قرار دادن امضا در PDF وجود دارد.

2- آیا در ویندوز می توانم به PDF امضا اضافه کنم؟

در حالی که ده ها ابزار ویندوز وجود دارد که به شما امکان می دهد امضا کنید ، در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از Foxit Reader ، یک ابزار رایگان و محبوب ویرایش و ویرایش PDF ارائه شده است.

  • به منوی “Protect” بروید و “Signature” (امضا) را انتخاب کنید.
  • برای ایجاد امضای جدید خود ، با استفاده از جوهر سیاه ، روی یک جای خالی روی کاغذ امضا کنید. سپس امضای خود را در رایانه خود اسکن کنید.
  • امضای خود را در صورت لزوم برش دهید.
  • برای وارد کردن امضای خود روی دکمه علامت PDF کلیک کنید.
  • آن را در محل مورد نظر قرار دهید.
  • پس از انجام این مراحل ، می توانید از امضای خود برای امضای اسناد بیشتر استفاده کنید.

3- بهترین ابزارهای درج امضا در PDF رایگان کدامند؟

در زیر به بهترین نرم افزارهای رایگان برای درج امضا به اسناد PDF اشاره شده است:

  • HelloSign: این ابزار ساده تا سه سند در ماه رایگان است. برایiOS ، Android و Windows کار می کند.
  • PDF Buddy: با این ابزار بسیار قوی و مبتنی بر وب ، امضای خود را به صورت رایگان به PDF ها ویرایش و اضافه کنید. همچنین می توانید PDF ها را ادغام یا تقسیم کنید.
  • Foxit Reader: یک ابزار PDF رایگان و پرطرفدار است که در مک و ویندوز در دسترس است.

4- چگونه می توانم یک فرم PDF قابل ادیت و پر کردن جاهای خالی ایجاد کنم؟

فرم ها معمولاً در فرمت PDF استفاده و به اشتراک گذاری می شوند. فرم هایی که شما دانلود می کنید، پرینت می گیرید با خودکار ان را پر می کنید و به صورت حضوری به پیشخوان رفته و آن را ارسال می کنید. اما این روزها فرم هایی در قالب PDF وجود دارند که با ویرایشگر پی دی اف امکان پر کردن آنها به صورت الکترونیکی وجود دارد. برای این اینکار

برای ایجاد یکی از این فایل های PDF قابل ویرایش به وب سایت JotForm بروید و مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک الگوی را از هزاران فرم تولید شده توسط کاربر JotForm انتخاب کنید.
  • الگوی مورد نظر خود را در ویرایشگر فرم JotForm باز کنید.
  • از طرف دیگر یک برگه PDF ، گزینه Publish را انتخاب کنید.
  • روی دانلود کلیک کنید و یک نسخه PDF قابل ادیت خواهید داشت.

5- آیا امکان ویرایش و ادیت اسناد PDF وجود دارد؟

فایل مورد نظر را در Acrobat باز کنید. در کادر سمت راست بر روی ابزار ویرایش PDF کلیک کنید. روی متن یا تصویر مورد نظر برای ویرایش کلیک کنید. با استفاده از انتخاب های موجود از لیست Objects، تصاویر را اضافه کنید، جابجا کنید و یا تغییر اندازه دهید.

6- چگونه می توانم PDF را با Adobe Acrobat ویرایش کنم؟

این مراحل را دنبال کنید:

  • Adobe Acrobat را باز کنید.
  • به “File” بروید و روی “Open” کلیک کنید.
  • فایل PDF را که می خواهید ویرایش کنید، انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن فایل، “ویرایش PDF” را از نوار ابزار در سمت راست انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید متن را ویرایش کنید، مکان نما را روی متن مورد نظر برای ویرایش قرار دهید.
  • با استفاده از گزینه “Format” در بالای نوار ابزار “Format” را انتخاب کنید.
  • برای ویرایش یک تصویر، مکان نما را روی تصویری که می خواهید ویرایش کنید قرار دهید.
  • با استفاده از گزینه “Objects” آن را اصلاح کنید.

7- آیا می توانم PDF را در Google Drive ویرایش کنم؟

اگر در نقاط مختلف کشور یا جهان دفاتر دارید و نیاز به همکاری با اسناد دارید، تبادل اسناد به طور مداوم از طریق ایمیل و کار بر روی جدیدترین پیش نویس بسیار دشوار است. حتی افرادی که در همان طبقه یا در همان ساختمان کار می کنند، می توانند اسناد خود را به این روش در اختیار یکدیگر قرار دهند و ویرایش کنند.

Google Docs and Sheets به شما امکان می دهد تا در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنید، ابزاری برای تأمین اسناد در اختیار شما قرار می دهد و فایل های شما را بصورت آنلاین ذخیره می کند. این باعث می شود چندین کاربر به طور همزمان ویرایش یک سند را انجام دهند و فوراً شاهد تغییر باشند. اکنون Google’s Answer گوگل به پردازش کلمه و ذخیره آنلاین فایلها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و می توانید PDF ها را در این چارچوب ذخیره و ویرایش کنید.

8- چگونه می توانم امضای خود را در ابزار fill & sign اضافه کنم؟

خودتان یک سند را پر کنید و امضا کنید

  • روی نماد Sign در نوار ابزار بالا کلیک کنید.
  • بر روی افزودن امضا در منوی زیر کلیک کنید.
  • یکی از چهار گزینه Adobe Sign را برای اضافه کردن امضای الکترونیکی انتخاب کنید: نام خود را تایپ کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.
  • موس خود را به مکان دلخواه و صحیح منتقل کنید و یک بار کلیک کنید تا امضا درج شود.
  • روی گزینه Done کلیک کنید.

9- چرا ابزار fill & sign در سند PDF کار نمی کند؟

کار نکردن این ابزار به این دلیل است که همه فرم های PDF قابل پر کردن نیستند زیرا سازندگان فایل های PDF خود را به فرم های قابل ادیت و تعامل تبدیل نمی کنند. به عبارت دیگر ، آنها عمداً PDF را طراحی می كنند كه توسط همه كاربران قابل پر شدن یا امضا نیست. این نوع فرم ها تحت عنوان flat form شناخته می شوند.

10- چگونه می توان در یک سند PDF ایمن (دارای رمز عبور)، امضا کرد؟

برای اضافه کردن امضا در چنین نوع اسناد PDF ابتدا اسناد را از حالت محدود شده خارج کنید. پس از اتمام کار ، با کمک Adobe Acrobat Pro DC، سند را امضا کنید.

 

مطالب مرتبط