ترفند نرم افزار

آینه شدن صفحه نمایش گوشی با مرورگر کروم

آینه شدن صفحه نمایش گوشی با مرورگر کروم

شاید برای شما و بسیار از افراد این موضوع جالب باشد که کاربران دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی می ‌توانند با استفاده از روش‌ های خاصی محتوای صفحه نمایش دستگاه خود را بر روی نمایشگر دستگاه ‌هایی مانند لپ ‌تاپ‏، تلویزیون و … آینه کنند. منظور از آینه کردن محتوای صفحه نمایش در واقع انتقال آنی محتوای آن به نمایشگر دستگاهی دیگر می باشد. در این مقاله روش‌ های آینه کردن صفحه نمایش دستگاه اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

گوگل چند سال پیش، در حدود سال 2013 عرضه دانگل اختصاصی با نام کروم کست یا Chromecast را آغاز نمود که با استفاده از آن کاربران دستگاه ‌های اندرویدی قادر به آینه کردن محتوای نمایشگر دستگاه خود بر روی صفحه نمایش محصولات دیگری همچون تلویزیون ‌ها، لپ ‌تاپ ‌ها و … می‌ شوند. کروم کست یک قطعه الکترونیکی بسیار کوچک است که ظاهر آن شبیه به یک فلش مموری به نظر می ‌رسد. با استفاده از این دانگل کاربر می‌ تواند بدون بروز هیچ مشکلی محتوای نمایشگر دستگاه اندرویدی خود را بر روی صفحه نمایش محصولات دیگر آینه نماید.

در سمت دیگر نیز با استفاده از مرورگر گوگل کروم و برنامه‌ های خاصی که برای آن ارائه شده هم می ‌توان محتوای صفحه نمایش دستگاه اندرویدی را بر روی کامپیوترها و لپ ‌تاپ ‌های بهره ‌مند از مرورگر کروم آینه نمود. در این روش نیاز به اتصال کابل USB وجود دارد و فرآیند آینه کردن نمایشگر به صورت بی سیم انجام نخواهد شد. ما در این مقاله می خواهیم به طور کلی در مورد وش‌ های آینه کردن یا انتقال محتوای صفحه نمایش دستگاه‌ های اندرویدی به نمایشگر محصولاتی هم چون لپ‌ تاپ، کامپیوتر، تلویزیون و … با شما صحبت کنیم.

آینه کردن صفحه نمایش از طریق مرورگر کروم

برای آینه کردن محتوای نمایشگر دستگاه خود از طریق مرورگر کروم نیاز به نصب یک برنامه خاص وجود دارد. در این روش باید دستگاه اندرویدی با استفاده از کابل USB به دستگاه مقصد وصل گردد. از آنجایی که این عمل از طریق مرورگر کروم انجام می ‌شود، نصب بودن آن در دستگاه مقصد لازم است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود وارد شوید.
  • سپس گزینه About Phone را انتخاب کنید.
  • حالا باید بر روی گزینه Built Number هفت بار پیاپی ضربه بزنید.
  • مجدداً به منوی تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید و این بار گزینه Developer Options را انتخاب نمایید.
  • تیک گزینه USB Debugging را بزنید.
  • حال اپلیکیشن Vysor را از طریق این زیر دانلود کنید
  • دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر مقصد متصل نمایید.
  • مرورگر کروم کامپیوترتان را اجرا کرده و در نوار آدرس آن عبارت chrome://apps را وارد کنید.
  • اپلیکیشن Vysor که در لیست ارائه شده را اجرا کنید.
  • در اینجا باید بر روی گزینه Find Devices کلیک کنید.
  • دستگاه خود را در لیست موجود انتخاب کنید و بدین صورت از آینه شدن آن بر روی نمایشگر کامپیوتر استفاده نمایید.

آینه کردن بی سیم صفحه نمایش با استفاده دانگل کروم کست

اگر می خواهید صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود را به طور بی سیم و با استفاده از دانگل کروم کست گوگل بر روی نمایشگر دستگاه‌ های مانند کامپیوتر، لپ ‌تاپ‏‎ یا تلویزیون آینه کنید دو حالت مختلف مقابل شما قرار دارد. حالت اول مربوط به شرایطی می ‌شود که دستگاه اندرویدی شما از نسخه استاک یا اورجینال 4.4 یا بالاتر سیستم عامل اندروید بهره‌ می برد. سری محصولات نکسوس و نسخه ‌های گوگل پلی دستگاه‌ های اندرویدی به طور پیش فرض از نسخه استاک سیستم عامل اندروید بهره‌ مند است. منظور از اندروید استاک یا اورجینال نسخه ‌ای از این سیستم عامل است که دست خوش تغییرات نشده و رابط کاربری بر روی آن اضافه نشده است.

روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلوزیون را مطالعه کنید.

در این شرایط با آپدیت بودن سرویس ‌های گوگل به نسخه 5.0 یا Google Services 0.5 از طریق اپلیکیشن کروم کست قادر به آینه کردن صفحه نمایش دستگاه اندرویدی بر روی دستگاه مقصد هستید. برای انجام این عمل مراحل زیر را انجام دهید. دقت کنید که مراحل زیر در دستگاه ‌هایی باید انجام شود که از اندروید 4.4 یا بالاتر و نسخه استاک آن بهره می برند.

آینه کردن بی سیم صفحه نمایش اندروید ۴ با دانگل کروم کست

  • ابتدا دانگل کروم کست را به دستگاه مقصد مورد نظرتان متصل کرده و آن را روشن نمایید.
  • کروم کست و دستگاه مورد نظر را به یک شبکه اینترنت یکسان و مشترک متصل کرده و به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود بروید.
  • گزینه Cast Screen را انتخاب کرده و در این قسمت لیستی از دستگاه ‌های در ارتباط با کروم کست نمایش داده می ‌شوند.
  • دستگاه مقصد مورد نظرتان که دانگل کروم کست به آن متصل شده را از لیست موجود انتخاب نمایید.

با انجام مراحل بالا محتوای صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما به آسانی بر روی صفحه نمایش دستگاه مقصد آینه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و دستگاه‌ هایی که بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن جانبی قابلیت این چنینی را ارائه می ‌کنند، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و از آن‌ ها راهنمایی بگیریید.

اما حالت و شرایط دوم مربوط به وقتی ست که دستگاه هوشمند اندرویدی شما از نسخه‌ 4.4 یا بالاتر سیستم عامل اندروید استاک بهره‌ مند نیست و یا به هیچ وجه از اندروید استاک بهره نمی ‌برد. تمام محصولات رایج شرکت ‌هایی مانند سامسونگ، سونی، هوآوی و … از این دسته می باشند. برای آینه کردن محتوای صفحه نمایش این دستگاه‌ های اندرویدی بر روی نمایشگر کامپیوتر، لپ ‌تاپ یا تلویزیون خود مراحل زیر را انجام دهید:

آینه کردن بی سیم صفحه نمایش بالاتر از اندروید ۴ با دانگل کروم کست

  • ابتدا دانگل کروم کست را به دستگاه مقصد مورد نظرتان متصل کرده و آن را روشن نمایید.
  • کروم کست و دستگاه مورد نظر را به یک شبکه اینترنت یکسان و مشترک متصل کرده و با مراجعه به گوگل پلی استور (Google Play Store) از دستگاه اندرویدی خود نسبت به دانلود و نصب اپلیکیشن Chromecast app وارد عمل شوید.
  • برنامه Chromecast app را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کرده و گزینه Cast Screen را لمس کنید.
  • دستگاه مقصد مورد نظر خود را که دانگل کروم کست به آن متصل شده را از لیست موجود انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا محتوای صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما به راحتی بر روی صفحه نمایش دستگاه مقصد آینه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *