ترفند نرم افزار

مشکل سیاهی تصویر در برنامه دوربین گوشی

مشکل سیاهی تصویر در برنامه دوربین گوشی

یکی دیگر از مشکلات شایع کاربران این است که بعد از مدتی با اجرای برنامه دوربین دستگاه تصویری سیاه رنگ را می بینید و عملاً به این صورت استفاده از دوربین گوشی ناممکن خواهد شد! در این مقاله قرار است نحوه رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

گزارش ‌های بسیاری مبنی بر بروز یک مشکل عملکردی در مجموعه دوربین گوشی ‌های هوشمند دیده شده است. این مشکل به نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی مربوط می‌ گردد. کاربرانی که با این مشکل روبرو هستند بعد از اجرای برنامه دوربین، تصویری سیاه رنگ را بر روی صفحه نمایش گوشی خود می بینند و عملا قادر به استفاده از دوربین دستگاه نیستند. بروز این مشکل می ‌تواند دو دلیل اصلی داشته باشد که یکی مربوط به مسائل سخت افزاری و دیگری مربوط به مسائل نرم افزاری و باگ ‌های آن می‌ باشد. مطمئنا اگر مشکل ایجاد شده سخت افزاری باشد، نمی ‌توان شخصا آن را برطرف نمایید و باید از افراد با تجربه کمک بخواهید ولی اگر مشکل نرم افزاری باشد از طریق ترفندهای خاصی شانس برطرف کردن آن را دارید.

ما در این مقاله می خواهیم نحوه رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی های هوشمند را توضیح دهیم. اگر ضمن اجرای برنامه دوربین در گوشی خود تصویری سیاه رنگ را مشاهده می ‌کنید، حتما راه حل ‌هایی که در این مقاله به آن‌ ها اشاره کرده ایم را امتحان نمایید و اگر مشکلتان برطرف نشد، مطمئن باشید که منشا آن یک اختلال سخت افزاری می باشد.

1) جدا کردن باتری دستگاه

این روش در برخی از شرایط سبب شده که مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی برطرف گردد. ولی گوشی هوشمندتان به گونه ‌ای طراحی شده که به باتری آن دسترسی دارید، می ‌توانید از این روش استفاده نمایید، ولی در غیر این صورت قادر به استفاده از این روش نخواهید بود. برای انجام این راه حل ابتدا برنامه دوربین گوشی را اجرا کرده و سپس به طور ناگهانی باتری گوشی هوشمندتان را بیرون بکشید. چند لحظه صبر کنید و سپس باتری را جایگذاری کنید و گوشی هوشمندتان را روشن نمایید. وارد اپلیکیشن دوربین دستگاه شوید و عملکرد آن را بررسی کنید.

2) خاموش و روشن کردن گوشی

احتمالا بعد مشاهده مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی این راه حل را تست کرده‌ اید! ولی در هر صورت اگر این عمل را انجام نداده ‌اید، توصیه می‌ کنیم که از آن را امتحان نمایید. اپلیکیشن دوربین گوشی خود را اجرا کنید و سپس با استفاده از دکمه پاور آن را خاموش کنید. چند دقیقه صبر کنید و بار دیگر گوشی هوشمندتان را روشن کرده و پس از راه ‌اندازی دوباره دستگاه، بار دیگر وارد برنامه دوربین شوید و عملکرد آن را بررسی کنید.

3) حذف کردن اپلیکیشن‌ ها یا برنامه ‌های دوربین ثانویه

اگر برنامه ‌های دوربین جانبی و ثانویه دیگری را در گوشی اندرویدی خود نصب کرده باشید، ممکن است سبب بروز باگ‌ های نرم افزاری و عملکردی شوند. پس توصیه می‌ کنیم که حتما تمام این برنامه ‌های ثانویه را حذف کنید و بار دیگر گوشی هوشمندتان را ریستارت کنید. به احتمال زیاد در این شرایط مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی هوشمندتان برطرف می گردد.

3) فورس ریستارت کردن دستگاه

این روش از جمله روش ‌هایی بوده که در بسیاری از موارد بازده و نتیجه مناسبی داشته است. برای انجام این کار در بیشتر گوشی ‌های اندرویدی باید از فشردن همزمان دکمه‌ های پاور (Power) و کاهش صدا (Volume Down)  استفاده شود ولی اگر به هر دلیل با نحوه انجام فورس ریستارت در گوشی خود آشنایی نداشته و به راهنمایی ببشتری نیاز دارید، بایدسرچ ساده ای در اینترنت داشته و مقالاتی که در این مورد در سایت کوک موبایل قرار داده شده را مطالعه نمایید.

4) فکتوری ریست کردن دستگاه

آخرین راه حلی که توصیه می ‌کنیم بعد از ناامید شدن از روش‌ های دیگر مورد استفاده قرار دهید به فکتوری ریست (factory Reset) دستگاه مربوط می‌ شود. با انجام فکتوری ریست تمام اطلاعات و داده ‌های دستگاه تان حذف و تنظیمات آن به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می ‌شوند. این کار در بسیاری از موارد سبب رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی شده است. پس توصیه می‌ کنیم که در آخرین گام و مرحله، حتما نسبت به انجام فکتوری ریست در دستگاه اقدام کنید و شانس خود را به این صورت امتحان کنید. برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات دستگاه تان هم می‌ توانید پیش از فکتوری ریست از اطلاعات دستگاه بکاپ تهیه نمایید.

چگونگی تشخیص نرم افزاری یا سخت افزاری بودن مشکل دوربین گوشی را مطالعه کنید.

اگر مشکل حل نشد چه باید کرد؟

ولی اگر با انجام موارد و روش ‌های بالا همچنان مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی هوشمندتان رفع نشد، احتمالا با یک مشکل سخت افزاری روبرو هستید که مربوط به لنز دوربین و شاتر آن می ‌شود. پس باید دستگاه را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید. توصیه می‌کنیم که قبل از انجام این کار حتما تمام اطلاعات موجود در دستگاه را با یک فکتوری ریست حذف کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *