ترفند نرم افزار

بکاپ از پیامک ها در جیمیل با برنامه SMS Backup+

بکاپ از پیامک ها در جیمیل با برنامه

هر چند که با توسعه و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و استفاده از برنامه های پیام رسان در رسانه های اجتماعی مثل تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام (از طریق دایرکت) دیگر استفاده از برنامه پیام رسان خود گوشی (message) کم و کمتر شده است، اما با این وجود هنوز افراد زیادی هستند که پیام های خود را از طریق برنامه پیامک و یا همان اس ام اس رد و بدل می کنند و در برخی موارد ممکن است اطلاعات و اس ام اس های مبادله شده حاوی اطلاعات مهم و قابل توجهی باشند که پاک شدن تصادفی آنها و یا از دست رفتن اتفاقی این اطلاعات می ‌تواند به وضعیت کاری آن‌ ها صدمه وارد کند! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می ‌کنیم که حتما شرایطی فراهم کنید تا از کل پیامک های موجود در برنامه message دستگاه خود یک نسخه پشتیبان و یا همان بکاپ تهیه شود تا تحت هر شرایط و هر اتفاقی بتوانید با بازیابی این نسخه بکاپ به آرشیو پیامک های خود دسترسی پیدا کنید.

متاسفانه فقط با لاگین کردن اکانت جیمیل خود در دستگاه‌های اندرویدی این امکان فراهم نمی‌شود و باید از روش‌های دیگری استفاده کنید.

با استفاده از ترفندی خاص می توان نسبت به بکاپ گرفتن از پیامک ها در حساب کاربری جیمیل دستگاه اندرویدی خود اقدام کرد. به این طریق همواره به آرشیو پیامک ‌های دریافتی و ارسالی از طریق گوشی اندرویدی خود دسترسی خواهید داشت. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه بکاپ گرفتن از پیامک ها در اکانت جیمیل با برنامه SMS Backup+ بپردازیم.

یکی از ترفندها و روش‌های کاربردی در این زمینه مربوطه به استفاده از برنامه با نام SMS Backup+ می ‌شود. SMS Backup+  برنامه ای است که برای بکاپ گرفتن از پیامک ها در در اکانت جیمیل در دستگاه های اندرویدی قابل اجراست و با استفاده از آن هر زمان که به پیامک قدیمی خود و اطلاعات موجود در آن نیاز داشتید، می توانید فایل بکاپ مربوط به آرشیو پیامک هایتان را بازیابی نمایید. در این مقاله در مورد آموزش نحوه بکاپ گرفتن از آرشیو پیامک ها در اکانت جیمیل با استفاده از برنامه SMS Backup+ پرداخته شده است. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده به توضیح و اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید با کارشناسان بخش آموزش کوک موبایل تماس بگیرد تا راهنمایی دقیق‌تری را به شما عزیزان ارائه نمایند.

گام اول: فعال کردن IMAP برای اکانت جیمیل

اولین مرحله در استفاده از برنامه SMS Backup+ برای تهیه نسخه پشتیبان از پیامک ها در اکانت جیمیل فعال سازی قابلیت IMAP اکانت خود است. بدین منظور مشخصات اکانت جیمیل خود را وارد نمایید و گزینه ورود به سیستم (Log in) را بزنید. حال مانند عکس زیر در بخشی که برای قابلیت IMAP ارائه شده است، گزینه Enable IMAP را انتخاب کنید. در آخر بر روی گزینه Save Changes  کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده شما ذخیره شوند.

فعال کردن IMAP برای اکانت جیمیل

گام دوم:  برنامه SMS Backup+ را نصب و تنظیمات آن را انجام دهید.

پس از فعال سازی قابلیت IMAP برای اکانت جیمیل خود، وقت نصب کردن برنامه SMS Backup+ است. از طریق گوگل پلی استور می توانید این برنامه پر کاربرد و موثر را به صورت رایگان دانلود کنید. پس از دانلود برنامه SMS Backup+ روی آیکن آن ضربه بزنید و برنامه را اجرا کنید.

گزینه Connect را انتخاب کنیدپس از اجرای برنامه، پنجره ای باز می شود که تصویر آن در بالا نشان داده شده است. ابتدا گزینه Connect را انتخاب کنید. با ضربه روی این گزینه، پنجره پاپ آپی باز می شود که باید در آن اکانت جیمیل خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب اکانت جیمیل مورد نظر، یک پنجره جدید نمایان می شود که باید گزینه Allow را انتخاب کنید، با ضربه روی این گزینه به برنامه SMS Backup+ اجازه می دهید تا به محتوای خاص مورد نظر دسترسی یابد.

گزینه Backup را انتخاب کنید

اکنون در پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه Backup را انتخاب کنید تا از تمام پیامک های فعال دستگاهتان یک نسخه پشتیبان در اکانت جیمیل ذخیره شود. دقت داشته باشید که اگر در این پنجره پا آپ گزینه Skip را انتخاب کنید، از بکاپ گیری از اس ام اس های فعلی موجود در دستگاهتان صرف نظر می‌شود و تنظیمات شما برای اس ام اس های آینده در نظر گرفته می‌ شود.

پروسه بکاپ گرفتن از پیامک ها

آموزش نحوه بکاپ گرفتن از گوشی های اندرویدی را مطالعه کنید.

به این صورت پروسه بکاپ گرفتن از پیامک ها در اکانت جیمیل شما آغاز می‌ شود. فرایند انجام تهیه نسخه پشتیبان بسته به تعداد و حجم پیامک ها زمان زیادی را صرف نمی ‌کند.

فرایند انجام تهیه نسخه پشتیبان بسته به تعداد و حجم پیامک ها دارد

اکنون از برنامه SMS Backup+ خارج شوید و از طریق مرورگر، به حساب کاربری جیمیل خود مراجعه کنید. خواهید دید که یک لیبل جدید تحت عنوان SMS در اسلایدبار صفحه اضافه شده که با کلیک بر روی آن آرشیو پیامک های دستگاه تان نمایان می ‌شوند. بنابراین به همین سادگی توانستید از پیامک ها در اکانت جیمیل خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید تا هر وقت که خواستید بتوانید آن را بازیابی کنید و به پیامک و اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

گام سوم: زمان بکاپ گیری اتوماتیک در برنامه SMS Backup+ را تنظیم کنید. (این مرحله اختیاری است)

با انجام مراحل بالا می توانید براحتی و با استفاده از برنامه SMS Backup+ از پیامک ها در اکانت جیمیل خود بکاپ بگیرید و یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید. یکی از ویژگی های این برنامه این است که می توانید زمان بکاپ گیری را به صورت خودکار تنظیم کنید. با این قابلیت می توانیدن زمان خاصی را برای آپدیت پیامک های خود در این برنامه تنظیم و مشخص کنید تا این برنامه به طور پیوسته و خودکار در بازه زمانی مشخص شده، فایل بکاپ حاوی پیامک هایتان را در اکانت جیمیل به رو رسانی کند. روش فعال کردن این قابلیت نیز در زیر شرح داده شده است.

زمان بکاپ گیری اتوماتیک در برنامه SMS Backup را تنظیم کنید

در صفحه اصلی برنامه SMS Backup+ گزینه ای به نام Auto Backup را انتخاب کنید تا فعال شود. سپس روی گزینه Auto Backup Settings ضربه بزنید تا تنظیمات قابلیت بکاپ خودکار ارائه شود. اگر تمایل دارید که برنامه SMS Backup+ فقط در حالت اتصال به شبکه وای فای نسبت به بکاپ گرفتن از پیامک ها در اکانت جیمیل اقدام کند، تیک گزینه Require Wifi را بزنید. حال گزینه Regular Schedule را انتخاب کنید. در پنجره پاپ آپ نمایان شده، بازه زمانی مد نظرتان را انتخاب کنید. این بازه می‌تواند از 30 دقیقه تا 24 ساعت انتخاب شود. بدین صورت برنامه SMS Backup+ به صورت خودکار از پیامک های در اکانت جیمیل شما بکاپ گیری می کند.

چنانچه در مورد این مقاله و انجام مراحل آن سوالی ذهن شما را درگیر کرده باشد می توانید با کارشناسان بخش آموزش ما تماس بگیرید تا راهنمایی و مشاوره لازم را به شما ارائه نمایند.

از اینکه حوصله کردید و این مقاله را تا انتها مطالعه نمودید از شما سپاسگزاریم. لطفاً پیشنهادات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید تا بتوانیم مطالب و مقالات آموزنده و موثرتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *