ترفند نرم افزار

برش فیلم در گوشی با برنامه Google Photos

برش فیلم در گوشی با برنامه Google Photos

برش فیلم در گوشی با برنامه Google Photos

بسیاری از کاربران همیشه به دنبال برنامه هایی هستند که بتوانند با آنها فیلم های خود را برش بزنند. یکی از قابلیت ‌های جالب اپلیکیشن (Google Photos) که بیشتر کاربران از آن بی‌ اطلاع هستند به قابلیت آن در برش قسمت ‌های مختلف هر فیلم و ذخیره آن در قالب ویدیویی جدید مربوط می گردد. در این مقاله قرار است نحوه برش فیلم های گوشی با برنامه Google Photos را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

برنامه  Google Photosاپلیکیشن اختصاصی بوده که گوگل آن را به طور پیش فرض بر روی سیستم عامل اندروید قرار داده است. پس دستگاه‌ های اندرویدی در شرایط عادی به برنامه Google Photos مجهز می باشند. هدف اصلی این اپلیکیشن تعامل با اکانت گوگل شما و بکاپ گرفتن از مجموعه فایل ‌های عکس و ویدیوی دستگاه به حساب می آید. شما می ‌توانید اکانت گوگل خود را در این برنامه وارد کرده و سپس ضمن اتصال به اینترنت از تمام عکس ‌ها و ویدیوهای ذخیره شده در حافظه دستگاه فایل بکاپ تهیه نمایید. این فایل بکاپ در سرویس گوگل درایو (Google Drive) ذخیره شده و سپس می ‌توانید آن‌ ها را از حافظه داخلی گوشی حذف و هر زمان که بخواهید با مراجعه به Google Photos آن ‌ها را دانلود نمایید.

ولی برنامه Google Photos قابلیت ‌های دیگری هم داشته و تنها توانایی آن مربوط به بکاپ گرفتن از فایل‌ های تصویری دستگاه نیست! یکی از قابلیت‌ های جذاب این برنامه که بیشتر کاربران از آن بی خبر هستند مربوط به توانایی آن در ویرایش و برش فیلم های گوشی است! منظور از برش فیلم در واقع انتخاب بخش خاصی از ویدیو و استخراج آن به عنوان یک کلیپ کوتاه از ویدیویی دیگر می باشد. پس شما بدون نیاز به نصب هیچ برنامه جانبی خاصی می ‌توانید از طریق اپلیکیشن Google Photos فیلم ها و ویدیوهای مورد نظر خود را برش دهید. در این مقاله می خواهیم در مورد آموزش نحوه برش فیلم های گوشی با برنامه Google Photos صحبت کنیم.

نحوه برش فیلم های گوشی با برنامه Google Photos

برش فیلم های گوشی با برنامه Google Photos به هیچ عنوان کار سختی را به همراه ندارد. شما به راحتی می ‌توانید از این اپلیکیشن برای برش یا بریدن فیلم های مورد نظر خود استفاده نمایید. همانطور که در بالاتر گفته شد،این برنامه به طور پیش فرض در دستگاه‌ های اندرویدی نصب می باشد و از برنامه ‌های پیش فرض گوگل به شمار می رود، ولی در صورتی که به هر دلیلی این برنامه در گوشی شما نصب نبود، نسبت به دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی استور (Google Play Store) اقدام کنید.

 

اپلیکیشن گوگل پلی استوربعد از نصب برنامه Google Photos آن را اجرا کرده و  اکانت گوگل خود را در آن فعال کنید. اگر بخواهید که Google Photos به طور اتوماتیک و ضمن اتصال به شبکه وای فای از عکس‌ ها و ویدیوهای ذخیره شده در حافظه دستگاه خود فایل بکاپ تهیه کند، یک گزینه آبی رنگ Back up & Sync را بزنید. در نظر بگیرید که آپلود عکس ‌ها و فیلم ‌های گوشی در سرویس گوگل درایو از طریق برنامه Google Photos منجر به مصرف شده حجم اینترنت شما می‌ گردد. در هر حال بعد از اعمال تنظیمات مورد نظرتان لیستی از فایل ‌های تصویری موجود در حافظه داخلی دستگاه نمایان خواهند شد.

نحوه حذف ابتدا و انتهای ویدیو در اندروید را مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که اگر برنامه Google Photos از فایل ‌های تصویری شما بکاپ تهیه نکند، یک آیکون با نماد ابر در گوشه سمت راست و پایین هر عکس و ویدیو به نمایش در می آید. ویدیوی مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این شرایط آیکون ‌هایی در منوی زیرین صفحه نمایان می گردد. از بین این آیکون‌ها باید آیکون شبیه به مداد را انتخاب کنید تا امکان ویرایش ویدیوی مورد نظر فراهم شده و با انتخاب این آیکون منویی در بخش زیرین اپلیکیشن Google Photos نمایان می ‌شود که با کشیدن انگشت خود بر روی آن می ‌توانید بخش‌ های ابتدایی و انتهایی ویدیوی برش خورده و نهایی مورد نظرتان را تعیین نمایید.

نسبت به برش فیلم های گوشی با Google Photos اقدام کنید

بعد از اعمال تغییرات مورد نظرتان کافی ست که گزینه Save را لمس کنید. به این صورت می ‌توانید نسبت به برش فیلم های گوشی با برنامه Google Photos اقدام کنید و بدون نیاز به استفاده از هیچ برنامه جانبی دیگری، ویدیوهایی ذخیره شده در حافظه دستگاه اندرویدی خود را برش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *