تعمیرات اپل

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

blank

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که چطور می‌توان گلس شکسته آیفون 8 اپل را تعویض کرد و بدین ترتیب با هزینه ناچیز مشکل شکستگی های روی ال سی دی دستگاه را برطرف ساخت؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل بپردازیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

منظور از تعویض گلس شکسته آیفون 8 چیست؟

روی صفحه نمایش آیفون 8 اپل با یک لایه شیشه محافظ از جنس گوریلاگلس پوشانده شده که از آن در برابر خط و خش و برخورد با اشیای تیز محافظت می‌کند. به این شیشه محافظ در اصطلاح فنی گلس ال سی دی یا گلس صفحه نمایش گفته می‌شود. متاسفانه در اصطلاح عامیانه به طور اشتباه واژه گلس ال سی دی به لایه محافظی که به عنوان لوازم جانبی برای گوشی ها عرضه شده و روی ال سی دی آن ها نصب می‌شود هم نسبت داده خواهد شد که این مسئله اشتباه است. برای کس اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “با کمترین هزینه گلس شکسته آیفون را تعویض کنید!” بپردازید.

بنابراین منظور ما از تعویض گلس شکسته آیفون 8 در واقع تعویض شیشه گوریلاگلس روی ال سی دی آن است که توسط خود شرکت اپل روی ال سی دی گوشی پرس شده و عضوی از آن محسوب می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “آموزش تعویض گلس شکسته گلکسی اس 7 اج سامسونگ” در رابطه با نحوه تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی S7 Edge صحبت کرده بودیم، اما حالا نوبت به آیفون 8 اپل می‌رسد. در ادامه به آموزش نحوه تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل می‌پردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8

پیش از اینکه پروسه تعویض گلس شکسته آیفون 8 را آغاز کنید حتما مطمئن شوید که تاچ و ال سی دی گوشی بدون مشکل کار می‌کنند. تعویض گلس فقط در شرایطی امکانپذیر است که تاچ و ال سی دی گوشی علیرغم شکستگی هایی که روی گلس ال سی دی به وجود آمده، بدون مشکل کار کنند. پس عملکرد تاچ و ال سی دی و قابلیت لمس سه بعدی آیفون 8 مورد نظر را به طور کامل بررسی و از صحبت عملکرد آن ها اطمینان حاصل کنید. سپس می‌توانید با خیال راحت تعویض گلس شکسته آیفون 8 را آغاز کنید.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

در قدم نخست باید تاچ و ال سی دی آیفون 8 پلاس اپل را به طور کامل از دیگر اجزای سخت افزاری گوشی جدا کنید. سپس با استفاده از دستگاه بزل ریمووینگ (Bezel Removing Machine) لبه های فریم ال سی دی آیفون 8 را در دمای 230 درجه سانتیگراد کاملا صیقلی و صاف کنید.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

روی ال سی دی شکسته آیفون را با یک لایه چسب نواری پهن بپوشانید تا یکپارچگی اجزای خرد شده آن حفظ شود. سپس تاچ ال سی دی گوشی را در دستگاه منوآل سپریتینگ (Manual Separating Machine) قرار دهید و برای مدت زمانی در حدود 30 ثانیه گرمایی معادل 69 درجه سانتیگراد را به مجموعه تاچ ال سی دی گوشی اعمال نمایید. این کار سبب می‌شود تا خاصیت چسبندگی و پرس گلس ال سی دی و خود LCD از بین برود.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

با استفاده از دستگاه گلو ریمووینگ (Glue Removing Machine) لایه یا فیلم POL را از روی ال سی دی جدا کنید. سپس چسب های باقی مانده را هم با دستگاه ال سی ام کلینر (LCM Cleaner) پاک کنید. اگر با دستگاه گلو ریمووینگ نتوانستید لایه POL را از بین ببرید، می‌توانید از موکت بر یا یک ابزار مناسب دیگر برای انجام این کار کمک بگیرید اما باید نهایت دقت را صرف نمایید. پس از انجام این مراحل یک بار دیگر با ان هگزان (N-Hexan) روی ال سی دی را تمیز کنید.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

ال سی دی را در ماشین لمینیتینگ پی او ال (POL Laminating Machine) قرار دهید فیلم پی او ال را به طور کامل و دقیق با ال سی دی آیفون 8 منطبق کنید. دکمه Pump Down را بر روی دستگاه فشار دهید تا یکپارچه‌سازی و پرس فریم پی او ل روی ال سی دی انجام شود. لایه اول فیلم پی او ال را جدا کنید و سپس پروسه لمینیتینگ را روی بخش فوقانی ال سی دی انجام داده و به اتمام برسانید.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

لایه اول او سی ای (OCA Layer) را از روی ال سی دی بردارید و ورق OCA را با ال سی دی منطبق کنید و در دستگاه لمینیتینگ قرار دهید. دکمه Pump Down را فشار دهید تا این فیلم هم روی ال سی دی گوشی پرس شود. لایه دوم POL را از روی ال سی دی بردارید و لایه دوم OCA را هم جدا کنید. حالا پرس فشاری را تکرار کنید تا پروسه لمینیت OCA به پایان برسد.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

یک قالب مناسب برای ال سی دی ایجاد کنید و اطراف آن را با چسب مناسب بپوشانید. لایه های محافظ روی ال سی دی را بردارید و گلس ال سی دی آیفون 8 را روی مجموعه قرار دهید. حالا ال سی دی و گلس جدید را در دستگاه لمینیتینگ (Glass Laminating Machine) قرار داده و اجازه دهید تا پروسه لمینیت کردن گلس ال سی دی به پایان برسد.

آموزش تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل

بعد از تعویض گلس شکسته آیفون 8 باید ال سی دی و گلس جدیدی که روی هم لمینیت شده‌اند را برای مدت زمان 10 دقیقه در دستگاه حباب گیر (Bubble Removing Machine) قرار دهید تا حباب های احتمالی مابین گلس و ال سی دی گوشی از بین بروند. بعد از اینکه 10 دقیقه گذشت، می‌تواند ال سی دی را از دستگاه خارج و دوباره روی آیفون نصب کنید. بدین ترتیب تعویض گلس شکسته آیفون 8 با موفقیت انجام می‌شود.

در نهایت به شما توصیه می کنیم با خرید گلس محافظ گوشی و محافظ صفحه، گوشی خود را در مقابل شکستگی محافظت کنید.

جمع‌بندی

بنابراین با نحوه تعویض گلس شکسته آیفون 8 اپل آشنا شدید. دقت داشته باشید که ما سعی کردیم پروسه مذکور را به طور کاملا خلاصه و ساده برایتان شرح دهیم و وارد جزئیات نشویم. تعویض گلس شکسته آیفون 8 می‌تواند در برخی شرایط جایگزین تعویض ال سی دی شده و بدین ترتیب سبب گردد تا بتوانید با صرف هزینه ناچیزی مشکل ال سی دی گوشی خود را برطرف سازید.

مطالب مرتبط