تعمیرات

آموزش تعویض گلس ال سی دی آیفون، سامسونگ و گلس محافظ موبایل های هوشمند

blank

تعمیر ال سی دی گلس شکسته آیفون و سامسونگ

دستگاه OCA لمینت چگونه تکه های شکسته ال سی دی شما را به هم متصل کرده و آن را مثل روز اول می کند؟! شاید برای شما هم جالب باشد بدانید، دستگاه لمینت OCA چطور میتواند تکه های ال سی دی شکسته شما را به هم بچسباند و گوشی شما را درست مثل روز اول به شما تحویل دهد؟

تعویض و تعمیر تاچ ال سی دی گلس شکسته در گوشیهای آیفون و سامسونگ امکان پذیر می باشد. به شرطی تعمیر ال سی دی گلس شکسته شما انجام می پذیرد که که گلس روی ال سی دی (شیشه بیرونی) شکسته باشد، تصویر داشته باشید و تاچ کار بکند.
هزینه تعمیر ال سی دی گلس شکسته به مراتب از تعویض آن کمتر می باشد و مزیت دیگر تعمیر ال سی دی این است که ال سی دی اورجینال گوشی خودتان تعمیر شده و از کیفیت آن کاسته نمی شود. تعویض گلس ال سی دی ها با مجهزترین دستگاه های موجود در دنیا (دستگاه لمینت) و چسب OCA انجام می شود و پس از تعمیر ال سی دی به کیفیت اولیه خود باز می گردد. برای اطلاع از قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی با واحد تعمیر کوک موبایل تماس بگیرید و یا می توانید به صفحه خدمات ما مراجعه کنید.

تعمیر ال سی دی گلس شکسته

تعمیر ال سی دی گلس شکسته

حالت لمینت بدون ایجاد حباب هوا

1-دستگاه را به برق متصل کرده و دکمه استارت ماشین را می فشاریم.

2-دکمه ی ایست اضطراری را در جهت عقربه های ساعت تا زمانی که دکمه به بالا بپرد و به آرامی می چرخانیم.

3-پنل سیستم استارت را می فشاریم و بر روی دکمه تنظیمات کلیک کرده و گزینه تنظیمات لمینت را انتخاب می کنیم : زمان لمینت را بر روی ۱۸۰ ثانیه و و زمان وکیوم را بر روی پانزده ثانیه و دمای لمینت را بر روی ۴۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

4-دکمه تایید را فشار داده و سپس دکمه بازگشت را می فشاریم . بعد از بازگشت به صفحه نخست گزینه لمینت را انتخاب می کنیم.

5-فشار لمینت را بر روی سی پنج صدم مگا پاسکال قرار می دهیم.

6-ال سی دی را تمیز می کنیم فیلم OCA را به همراه چسب آن می کشیم و آن را به سرعت و با دقت و کاملا بر روی ال سی دی قرار می دهیم و با ضربه انگشت سبابه بر روی وسط ال سی دی آن را بر روی ال سی دی پخش می نماییم.

7-حال می بایست ال سی دی را روی سینی قرار دهیم و آن را در تانک لمینت قرار دهیم و در را ببندیم.

8-حال دکمه استارت را فشار می دهیم با یک دست فشار می آوریم تا زمانی که مکش شروع شود.

9-زمانی که پمپ خلا به مقدار پیش فرض خود رسید سینی لمینت به پایین رانده خواهد شد.

10-زمانی که تایم تنظیم شده به پایان برسد درب وکیوم به طور اتوماتیک باز خواهد شد .

حالت لمینت سریع

1-زمان لمینت را بر روی ۲۰ ثانیه قرار می دهیم و فشار لمینت را بر روی چهار دهم مگا پاسکال تنظیم می کنیم.

2-ما بقی تنظیمات در این حالت دقیقا مشابه حالت (حالت لمینت بدون حباب)قبل است.

عملیات حذف حباب های هوا

1-دکمه اگزوز را فشار دهید ، پس از اتمام کار درب مخزن حذف کننده حباب را باز کنید.

2-صفحه نمایش را به مخزن حذف کننده ی حباب تغییر دهید.

3-دکمه بازگشت را لمس کنید و بر روی تنظیمات حذف حباب قرار دهید و زمان حذف حباب را بر روی ده تا بیست دقیقه و دمای حذف کننده حباب را روی ۴۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

4-بازگشت را تایید می کنیم و پس از بازگشت به صفحه اول حذف حباب را استارت می کنیم.

5-زمانی که تایم تنظیم شده به پایان رسید درب مخزن حذف حباب را باز می کنیم و صفحه نمایش را خارج می سازیم.

در شکل زیر می توانید اجزای دستگاه لمینت را مشاهده نمایید:

تعمیر ال سی دی گلس شکسته

1-سیستم کنترل ال سی دی

2-پنکه رادیاتور

3-پنل لمینت

4-اگزوز دستی

5-درب اتوکلاو

6-صافی آب

7-رابط برق

8-دریچه باز شونده اضطراری

9-کمپرسور

10-پاور

11-ایست اضطراری

12-کنترلر دما

13-پرس برای از بین بردن جباب های هوا

مزایای تعمیر گلس شکسته با این دستگاه

  • لمینت اتصالات شل

انطباق لمینت اتصالات شل بین سیلندر و صفحه لمینت ضامن صافی و مسطحی صفحه لمینت و ال سی دی می باشد و از اینکه تنها نیمی از ال سی دی لمینت شود جلوگیری می کند.

  • ایمنی بالا و بی سرو صدا کار کردن

دقت بالا در صافی آّب در ایجاد محیطی مناسب و بی سر و صدا برای کار کردن بی تاثیر نخواهد بود.

  • سیلندر استیل با ضخامت ۸ میلیمتری

این دستگاه با ظرفیت ۵ لیتری می تواند بیش از بیست ال سی دی آیفون را یکجا برای بیرون کردن حباب های هوا از داخل آن در خود جای دهد .

برای مشاهده هزینه تعویض گلس گوشیهای سامسونگ کلیک کنید.

برای مشاهده هزینه تعویض گلس گوشیهای آیفون کلیک کنید.

ما با بهره گیری از دانش روز اقدام به آموزش کارآموزان برای تعویض گلس آیفون و سامسونگ کرده ایم، اگر شما نیز به آموزش در این حوزه علاقه مندید، روی لینک آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید تا از شرایط و ضوابط آموزش تعمیرات موبایل در دپارتمان آموزش کوک موبایل آشنا شوید.

 آموزش تعویض گلس محافظ موبایل های هوشمند

استفاده از گلس محافظ برای محافظت از صفحه نمایش موبایل های هوشمند در برابر خط و خش و یا ضربه صورت می گیرد. از دیگر دلایلی که کاربران را به خریداری  گلس محافظ شیشه ای جهت محافظت از صفحه نمایش سوق می دهد؛ می توان به محافظت از موبایل در برابر ضربه های فیزیکی و جلوگیری از بروز شکستگی، زیباتر کردن صفحه موبایل و جلوگیری ازخرد شدن و یا ترک برداشتن صفحه نمایش اشاره نمود. گوشی های تلفن همراه شما، آی پادها، PSPها، دوربین ها و هر وسیله ی الکترونیکی و هوشمندی که در دست دارید، یکی از بزرگترین دارایی های شما هستند. این وسایل تقریبا همه جا همراه ما هستند و به همین دلیل بسیار مستعد آسیب دیدن هستند. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در این گونه دستگاه ها آسیب می بیند، صفحه نمایش آنها است. خیلی عاقلانه است اگر بخواهیم از صفحه نمایش گوشی و تبلت هایمان محافظت کنیم.  عادی ترین روش برای زدن گلس بدون ال سی دی گوشی، گلس زدن بدون استفاده از وسیله ی اضافی است که در ادامه آن را آموزش خواهیم داد. در این مسیر سعی می کنیم آموزش ها به همراه گیف باشد تا درک نوشته ها آسان تر شود. با کوک موبایل همراه باشید.

mobile glass
گام اول: خرید گلس محافظ

آموزش تعویض این قطعه سبب می شود تا از بروز حباب زدگی و خراب شدن گلس محافظ های موبایل حین نصب توسط صاحب دستگاه جلوگیری شود. بهتر است گلس هایی را خریداری نمایید که در شرکت های معتبر تولید شده اند و قالب آن ها دقیقا بر اساس مدل موبایل شما می باشد. در صورتی که محصول مورد نظر خود را پیدا نکردید می توانید از محافظ های طلقی بهره بگیرید که تعویض این دسته از محافظ ها بهتر است توسط افراد خبره صورت گیرد. در اولینگام لازم است یک محافظ گلس برای صفحه نمایش گوشی و یا تبلتتان تهیه کنید.
محافظ گلس ها معمولا برای هر گوشی متناسب با سایز و اندازه ی آنها عرضه می شوند. البته اگر مهارت کافی داشته باشید می توانید با استفاده از ترفندهایی  جالب، برخی از گلس ها را طوری برش دهید که برای جا زدن روی گوشی های دیگر مناسب شوند. برخی از متداول ترین متریال های مورد نیاز برای تعویض گلس محافظ گوشی ها به شرح زیر است:

  • گلس نیمه سخت، گلس های نرم و سبک و برخی از گلس هایی که نیمه رفلکس هستند و برای شوخی و بازی با گوشی مناسب هستند و در عمل نمی توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد.
  • گلس های خیلی سخت و محکم گلس هایی هستند که همانند پوشش لنز میکروسکوپ بوده و لایه ای پلاستیکی روی آنها قرار گرفته است تا از آسیب های احتمالی که ممکن است بر اثر ضربه به گوشی وارد آید جلوگیری کنند. این نوع از گلس محافظ ها در برابر خراشیدگی های معمول که بر اثر اصابت و تماس گوشی با اشیای تیز پدید می آید بسیار مقاوم هستند؛ اما به دلیل سخت بودن جنس آنها، در برابر خم شدن مقاومت کمتری دارند و در این گونه وضعیت ها به راحتی می شکنند.
  • گلس های خیلی ضخیم که در آنها پوشش بسیار قطوری از پلاستکی از جنس هیدروکربنات وجود دارد. این گونه از گلس محافظ ها به صورت مستقیم از صفحه نمایش گوشی در برابر ضربات محافظت می کنند. این نوع از گلس ها در برابر خراشیدگی مقاومت کمتری دارند و اگر روی آنها خراش ایجاد شود ثابت در محل خود باقی نمی مانند. با استفاده کردن از این نوع گلس ها ممکن است تاچ پذیری گوشی کمتر شود و به اصطلاح تاچ گوشی کمی خنگ شود.
  • نوع دیگر گلس محافظ های گوشی،  گلس ها پلاستیکی وینیل (vinyl) نرم هستند که بیشتر برای مقاومت گوشی در برابر خراشیدگی و خط و خش استفاده می شود و در برابر ضربه و فشار مقاومت کمتری دارند. به طور کلی استفاده از این نوع گلس روی گوشی ها اصلا توصیه نمی شود.

کدام گلس برای کدام موبایل ؟

استفاده از مدل های متفرقه و غیر همسان با مدل موبایل شما باعث می شود تا کالا به صورت کامل صفحه نمایش را نپوشاند و یا زود به زود جدا شود. پس از خریداری برای استفاده اگر قبلا از گلس استفاده می کردید و حالا به دلیل شکسته شدن می خواهید آن را تعویض کنید در حین جدا کردن باید دقت کنید تا محافظ قدیمی به صفحه نمایش آسیب نرساند و روی آن خش ایجاد نکند زیرا این امر سبب می شود تا گلس محافظ جدید نیز این خش را بزرگتر نمایش دهد. در گام دوم لازم است حد و حصر محافظ گلس صفحه نمایش را بدانید.
گلس محافظ گوشی های هوشمند عموما با استفاده از دستگاه های برش نوری بریده شده و تراش خورده اند تا حین برش خوردن شکسته نشوند. بسیاری از گوشی هایی که در چند سال اخیر وارد بازار شده اند دارای لبه های Edge هستند و باید گلس آنها با ظرافت خاصی آماده شده باشد. گلس محافظی که روی گوشی هوشمند قرار می گیرد می تواند علاوه بر محافظت کردن از گوشی، به آن زیبایی هم ببخشد. سعی کنید زمانی که می خواهید روی گوشی هوشمند خود گلس محافظ بچسبانید، آن را از لبه ها و دورتادور گوشی دور نگه دارید.

یک محافظت ایده آل از صفحه نمایش گوشی شما شامل استفاده از یک قاب مستحکم برای محافظت از بدنه ی گوشی به همراه یک گلس محافظ مستحکم و با کیفیت است. استفاده از قاب گوشی برای محافظت از بدنه و صفحه نمایش گوشی به هنگام ضربه خوردن و یا سقوط آن است.

گام دوم: نصب و تعویض

برای جدا کردن گلس قدیمی بهتر است از پنبه آغشته شده به آب استفاده شود، این ماده در جدا کردن مواد چسبناک بسیار مفید است. همچنین پس از جدا شدن کامل محافظ قدیمی باید صفحه نمایش به خوبی و با استفاده از دستمال مرطوب درون جعبه پاک شده و به صورت کامل تمیز شود؛ در نتیجه گام سوم برای تعویض گلس موبایل های هوشمند این است که مکانی را که گرد و غبار کمی آن جا است، انتخاب کنید.
هر جایی درون منزل که هوای نسبتا تمیزتری دارد و گرد و خاک آن جا نیست برای تعویض گلس محافظ گوشی خود انتخاب کنید. شما می توانید با روشن کردن یک دستگاه بخور هوا را تازه کنید و کار تعویض گلس را با کیفیت بیشتری انجام دهید. زمانی که دستگاه بخور برای مدت 30 دقیقه در یک اتاق کار کرد، گرد و خاک موجود در آن اتاق کمتر خواهند شد. بعد از گذشت این زمان می توانید کار را آغاز کنید. در این هنگام دستگاه را باید در جایی عاری از هرگونه از گرد و خاک قرار داد و محافظ زیرین گلس جدید را جدا کرد. باید دقت کنید که وجود هرگونه گرد و خاک در حین تعویض این قطعه می تواند باعث ایجاد حباب شود.

نحوه دقیق نصب گلس محافظ روی تاچ و ال سی دی

برای قرار دادن گلس جدید اگر از آیفون یا محصولات گلکسی سامسونگ استفاده می کنید که دارای یک دکمه در قسمت پایین هستند کار راحت تری را در پیش دارید در غیر این صورت می توانید با مماس کردن یک طرف از گلس با صفحه نمایش موبایل، آن را به صورت آهسته روی هم قرار دهید.

محافظ موبایل های هوشمند به دلیل وزن نسبتا بالاتر و استحکام ببیشتر، کمتر دچار حباب زدگی می شوند و به همین دلیل سهولت استفاده از آن ها بسیار بیشتر از مدل های طلقی می باشد. برای این منظور باید گام های سه تا ده را طی کنید.

گام سوم: دست های خود را بشویید.

دست ها را به صورت کامل و با استفاده از مایع دستشویی بشویید تا از هر گونه گرد و غبار و چربی پاک شوند.

گام چهارم: صفحه نمایش گوشی را با استفاده از یک دستمال کوچک نرم پاک کنید.
می توانید با استفاده از یک دستکال تمیز کننده عینک و با اسپری کردن مقداری الکل صفحه نمایش و ال سی دی گوشی را پاک کنید. دقت کنید که از مواد شیمیایی پیچیده برای اسپری کردن به صفحه نمایش گوشی استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است به ال سی دی صدمه بزنید.

گام پنجم: محلی را که قرار است گلس محافظ روی آن قرار بگیرد، با دقت وارسی کنید.

خیلی با دقت گلس محافظ گوشی را از جعبه و یا بسته بندی اش خارج کنید .قبل از آم که پلاستیک پشت گلس محافظ را خارج کنید تا گلس چسبنده شود، آن را روی گوشی قرار دهید تا مکان های تخمینی برای قرار گرفتن گلس روی ال سی دی مشخص شود. دقت کنید که فاصله گلس از لبه ها و دوربین سلفی، میکروفون و دکمه هوم چقدر باید باشد. تمام این اندازه گیری ها را قبل از برداشتن پلاستیک پشت گلس محافظ گوشی انجام دهید.

گام ششم: باقی مانده های روی صفحه نمایش را با استفاده از یک چسب ملایم پاک کنید.
مهم ترین عامل مزاحم برای گلس زدن ال سی دی ها، گرد و غباری است که روی صفحه نمایش و زیر گلس می ماند و باعث ایجاد حباب زیر گلس می شود.همین حباب ها هستند که با حرکت دست روی ال سی دی زیر آن حرکت می کنند و گستره ی خود را افزایش می دهند تا جایی که دیگر حوصله کاربر را سر می برند. می توانید با استفاده از یک استیکر یادداشت تمام صفحه را از گرد و غبار پاک کنید. به بازتاب نور از ال سی دی زیر نور دقت کنید تا متوجه شوید کجای صفحه نمایش شما گرد و غبار باقی مانده است. وقتی که هیچ گرد و غباری روی ال سی دی باقی نماند، بلافاصله گلس محافظ را روی ال سی دی بچسبانید. دقت کنید که ماندن ال سی دی در فضای آزاد باعث جذب دوباره ی گرد و غبار خواهد شد.

برخی از گلس محافظ های مخصوص دارای استیکر های مخصوص جذب گرد و غبار هستند و با استفاده از آنها می توانید ال سی دی را عاری از گرد و غبار کنید.

گام هفتم: گلس محافظ  را روی ال سی دی گوشی بچسبانید.  مراقب گوشه های گلس باشید.

گلس محافظ را بچرخانید و آن را با دو انگشت خود از یک سرش بگیرید. اگر تنها یک سر گلس محافظ را در دست داشته باشید، می توانید با آرامش و دقت بیشتری آن را روی ال سی دی گوشی بچسبانید.  گوشه های پایین را برای چسباندن اولیه گلس محافظ انتخاب کنید. با دقت و از فاصله ی چند سانتی متری گلس را روی ال سی دی تنظیم کنید. دقت کنید که گوشه های گلس محافظ دقیقا روی گوشه های ال سی دی قرار بگیرد.

حال گوشه های پایین گلس محافظ را روی گوشه های پایین ال سی دی رها کنید و کمی صبر کنیدو سپس با کشیدن آرام انگشتتان روی گولس از پایین تا بالا و در جهت خوابیدن گلس روی ال سی دی، به فرآیند چسبیدن گلس روی تاچ و ال سی دی گوشی کمک کنید.

گام هشتم: آیا در چسباندن گلس محافظ روی ال سی دی مشکلی به وجود آمده است؟

دقت کنید که کوچکترین اشتباهی می تواند باعث نفوذ گرد و غبار زیر گلس و روی ال سی دی شود و ایجاد حباب کند. اگر گرد و غباری زیر گلس محافظ گوشی مانده است که باعث ایجاد حباب شده و یا گلس به درستی روی صفحه قرار نگرفته است،  چندین  راه برای انتخاب خواهید داشت:

  • اول اینکه گرد و غبار به اندازه ای ریز است که حباب ایجاد شده مزاحم نیست، در این صورت عقل سلیم به شما می کوید که آن را رها کنید و گلس محافظ را به همین شکل بپذیرید؛ چرا که دستکاری کردن آن کار را خراب تر از قبل می کند.
  • دوم اینکه: حباب های ریز و درشت زیادی روی ال سی دی و زیر گلس ایجاد شده است و طبیعتا شما را با مشکل مواجه خواهد ساخت. در این صورت لازم است گلس محافظ را عوض کنید و یک گلس جدید روی گوشی بیندازید.
  • سوم اینکه: گلس محافظ به درستی روی ال سی دی گوشی قرار نگرفته است و باید جا به شود. در این صورت به هیچ عنوان نباید گلس را از روی ال سی دی بلند کنید بلکه می توانید گوشه ی گلس محافظ را با استفاده از یک ابزار نازک و نه تیز مانند ناخن و یا ته قاشق پلاستیکی به آرامی بلند کنید. در این صورت می توانید گلس را روی ال سی دی جا به کنید تا در جای خود قرار بگیرد.
  • چهارم اینکه: اگر ذره ی گرد و غباری که زیر گلس مانده است خیلی بزرگ است، گلس محافظ را با استفاده از ناخنتان کمی بلند کنید تا به ذره ی گرد و غبار برسید و پس از آن با استفاده از یک استیکی نوت، ذره را بگیرید.  دقت کنید که دستکاری زیاد گلس می تواند به چسب آن صدمه بزند و در این صورت گلس دیگر از آن ناحیه به ال سی دی گوشی شما نخواهد چسبید.

گام نهم: حباب های هوا را از بین ببرید.

حباب های هوایی را که زیر گلس محافظ به دام افتاده اند، به آرامی و به وسیله ی چیزی شبیه به کارت عابر بانک به گوشه های ال سی دی گوشی بکشانید.  برای این کار نباید هیچ گونه فشاری به تاچ و ال سی دی گوشی خود وارد کنید.

دقت کنید که این کار به آرامی و ملاطفت انجام شود تا حباب های هوا از زیر گلس محافظ خارج شوند و رویه ی گلس محافظ خراشیده نشود.

گام دهم: از کار با گوشی ای که با استفاده از گلس محافظ، ایمن شده است لذت ببرید.

بهتر است پس از نصب گلس محافظ صفحه نمایش موبایل، آن را با استفاده از دستمال مرطوب موجود در بسته پاک کنید. به هیچ وجه در صورتی که نصب گلس شما کج بود آن را کاملا جدا نکنید، اگر مقدار خطای پیش آمده از کل بدنه بیرون زده نشد، به آن کاری نداشته باشید در غیر این صورت احتمالا نیازمند گلس محافظ جدید برای نصب روی تاچ و ال سی دی گوشی خود هستید.

همچنین شما می توانید جهت اطلاع از تنوع گلس محافظ صفحه اورجینال برای انواع گوشی ها به وب سایت کوک موبایل مراجعه نمایید.

خلاصه اینکه:

گوشی ها یکی از مهم ترین دارایی های ما هستند که هر لحظه در معرض سقوط و ضربه خوردگی هستند. شما می توانید با استفاده از زدن گلس محافظ روی گوشی، تاچ و ال سی دی آنها را در برابر ضربه و خط و خش محافظت کنید و یا به زیبایی آن بیفزایید. توصیه می کنیم با استفاده از راهنمای کامل خرید قاب و کاور گوشی از بدنه آن نیز مراقبت کنید.در این پست سعی کردیم روش تصویری و گام به گام زدن گلس محافظ روی گوشی های هوشمند را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مطالب مرتبط