آموزش کامپیوتر

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

blank

بلو استکس (Bluestacks) یکی از بهترین و پرطرفدارترین شبیه سازهای اندروید برای کامپیوتر محسوب می‌شود و امکان اجرای بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی روی کامپیوتر را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر بپردازیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای را رابطه با نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بنا به دلایل مختلف قصد داشته باشید تا محیط اندرویدی را روی کامپیوتر خود تجربه کرده و اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را در کامپیوتر اجرا کنید. خوشبختانه انجام چنین عملی با استفاده از شبیه سازهای اندرویدی به راحتی امکان پذیر است.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “8 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7” برخی از بهترین شبیه سازهای اندرویدی برای کامپیوتر از جمله شبیه ساز Bluestacks (بلو استکس) را خدمتتان معرفی کردیم. حال در این مقاله قصد داریم به آموزش جامع نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر بپردازیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

نصب Bluestacks (بلو استکس) روی کامپیوتر

در ابتدا به منظور نصب بلو استکس (Bluestacks) نیاز است تا جدیدترین نسخه آن را ، از طریق سایت رسمی این شبیه ساز برای کامپیوتر خود دانلود کنید. پس از دانلود، نوبت به نصب این نرم افزار روی کامپیوتر می‌رسد. بدین منظور فایل دانلود شده را اجرا کرده و مراحلی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، طی کنید.

هنگامی که با پنجره‌ای همانند تصویر زیر مواجه شدید، روی گزینه Agree کلیک کنید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا زبان مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

حال نیاز است تا از طریق اکانت گوگل خود در برنامه بلو استکس (Bluestacks) لاگین کنید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

پس از ورود به برنامه، با چندین گزینه مختلف اعم از بکاپ و ریستور اکانت گوگل، فعال سازی وای فای و لوکیشن و غیره مواجه خواهید شد.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

اجرای اپلیکیشن و بازی در بلو استکس (Bluestacks)

همانطور که مشاهده کردید، فرایند  دانلود و نصب Bluestacks (بلو استکس) روی کامپیوتر بسیار آسان است. حال به منظور نصب اپلیکیشن و یا اجرای بازی در محیط بلو استکس (Bluestacks) مراحل زیر را طی نمایید:

زمانی که شبیه ساز بلو استکس (Bluestacks) را اجرا می‌کنید، احتمالا به زبانه Home هدایت می‌شوید. در صورتی که در این تب قرار ندارید، روی گزینه Home کلیک کنید. حال به منظور دسترسی به اپلیکیشن ها و بازی ها باید به بخش App Center مراجعه کنید. در قسمت فوقانی پنجره سه گزینه My Apps، App Center و Help Center قابل مشاهده خواهد بود. در این قسمت روی گزینه App Center کلیک نمایید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

در گوشه بالا و سمت راست صفحه یک کادر جستجو مشاهده خواهید کرد. در این کادر نام اپلیکیشن و یا بازی که قصد نصب آن را دارید، وارد کنید. پس از وارد کردن نام بازی یا اپلیکیشن مورد نظر، کلید اینتر را فشرده و یا روی آیکون ذره بین کلیک نمایید. بدین ترتیب فرایند جستجو آغاز خواهد شد. سپس لیستی از بازی‌ها و اپلیکیشن های مرتبط با عبارتی که جستجو کرده بودید، برایتان نمایان می‌شود. حال روی نام بازی و یا اپلیکیشن مورد نظر خود کلیک کنید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

دقیقا همانند نصب اپلیکیشن در گوشی های اندرویدی، جهت نصب بازی یا اپلیکیشن در بلو استکس (Bluestacks) روی گزینه Install کلیک کنید. پس از اتمام دانلود و نصب بازی یا اپلیکیشن، می‌توانید با مراجعه به بخش My Apps نسبت به اجرای آن اقدام نمایید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

در نهایت در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات کاربری خود روی آیکون پروفایل کلیک کرده و به بخش Account مراجعه نمایید.

آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نصب بلو استکس (Bluestacks) روی کامپیوتر پرداختیم. بلو استکس (Bluestacks) یکی از بهترین شبیه سازهای اندرویدی برای کامپیوتر به شمار می‌رود و امکان نصب و اجرای اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی در کامپیوتر را برایتان فراهم می‌کند. حال در صورتی که از کاربران دستگاه های آی او اسی هستید و تمایل دارید تا بازی ها و اپلیکیشن های سیستم عامل iOS را روی کامپیوتر خود اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “5 بهترین شبیه ساز iOS برای ویندوز 10، 8 و 7” بپردازید.

مطالب مرتبط