تلفن هوشمند و تبلت

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

blank

اگر این مشکل برایتان پیش آمده که نمی‌توانید در دستگاه موبایل فایلی را دانلود کنید، خواندن این مطلب به شما برای حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی کمک خواهد کرد.

معمولاً شایع‌ترین علتی که باعث ایجاد مشکل در هنگام دانلود می‌شود پر بودن حافظه گوشی است. ابتدا باید ببینید که فایل‌های دانلود شده در کدام قسمت ذخیره می‌شوند، در حافظه اصلی یا کارت حافظه؟ درصورتی‌که میزان فضای خالی باقیمانده در حافظه گوشی کمتر از حجم فایلی که می‌خواهید دانلود کنید باشد، باید حافظه گوشی را خالی کنید.

اگر جزء کاربرانی هستید که با گوشی موبایل خود عکس ها و ویدئوهای شخصی و کاری بسیار زیادی هستید و نگران پر شدن حافظه داخلی گوشی هستید، اگر دائم باید فایل های قدیمی را پاک کنید تا فضا برای ذخیره داده های جدید داشته باشید، و این کار شما را خسته کرده است، توصیه می کنم یک گوشی جدید و با حافظه داخلی بسیار بالا خریداری کنید. طرح فروش گوشی موبایل به صورت پیش فروش 20 روزه، فرصت خوبی است که موبایل خود را عوض کنید. قیمت های ما از همه جا ارزان تر است و باورنکردنی است. برای مثال، قیمت گوشی Poco X3 GT 256GB 8GB شیائومی ما را ببینید و آن را با سایر فروشگاه های اینترنتی مقایسه کنید.

به موضع اصلی مان بپردازیم. برای خالی کردن حافظه می‌توانید برنامه‌هایی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را uninstall کرده و یا عکس و فیلم‌ها را به کامپیوتر شخصی منتقل کنید. سپس گوشی را ریست کرده و مجدداً اقدام به دانلود کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

اگر پس از پاک کردن حافظه گوشی بازهم قادر به دانلود کردن نبودید باید سراغ حافظه Cache بروید. به بخش Settings رفته و وارد قسمت App شده و Download manager را انتخاب کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

 سپس روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید. حالا گوشی را ریست کرده و مجدداً فایل موردنظرتان را دانلود کنید.

یکی دیگر از مواردی که بیشتر کاربران از آن اطلاعی ندارند این است که امکان دارد نرم‌افزار مدیریت دانلود یا همان Download manager گوشی غیرفعال شده باشد. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات یا Settings رفته و گزینه App را انتخاب کنید.

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

سپس به قسمت Download manager بروید. در این بخش با انتخاب گزینه Enable یا Disable می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید. پس از انجام این کار نیز لازم است گوشی را یک‌بار ریست کرده و سپس اقدام به دانلود نمایید.

سوالات متداول حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی

1- آیا داده های ذخیره نهان (cache) مهم هستند؟

فایلهای cache در گوشی یا تبلت اندروید مربوط به برنامه هایی هستند که به آنها دسترسی دارید یا از آنها استفاده می کنید، و نیز برای وب سایت هایی که با استفاده از تلفن هوشمند خود از آنها بازدید می کنید. … از آنجا که داده های cache به صورت خودکار ایجاد می شوند و هیچ گونه اطلاعات مهم را در بر نمی گیرند، پاک کردن یا حذف حافظه نهان (cached)، برای برنامه یا دستگاه، بی ضرر است و مشکلی ایجاد نمی کند.

2- چرا حافظه داخلی تلفن من اینقدر پر است؟

به طور کلی، وقتی نمی توانید با گوشی به خوبی کار کنید و احساس می کنید که دانلودها به کندی صورت می گیرد و سرعت کارکرد گوشی در این زمینه پایین آمده است، احتمالاً دلیل اصلی عدم وجود فضای کافی برای کاربران اندرویدی است. معمولاً ، هر برنامه اندروید از سه مجموعه فضای ذخیره‌سازی برای خود برنامه، فایل های داده برنامه و حافظه نهان برنامه (cache) استفاده می کند. برای آزاد کردن فضا در اندروید، حافظه نهان برنامه را پاک کنید.

3- چرا نمی توانم فایلهای دانلود شده بر روی تلفنم را باز کنم؟

در مورد فایل های دانلود شده، اگر گوشی و یا تبلت شما اندرویدی است به قسمت تنظیمات بروید، بر روی برنامه ها ضربه بزنید، سپس برنامه “Drive” را جستجو کرده و از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر فعال باشد باید بتوانید فایل های خود را باز کنید.

4- اینکه حافظه گوشی پر شده است، آیا مشکل از اندروید من است؟

مشکل احتمالاً مربوطه به حافظه پنهان (cache) معیوب است و تنها کاری که باید انجام دهید پاک کردن آن است. به تنظیمات> برنامه ها> همه برنامه ها> فروشگاه گوگل پلی> ذخیره سازی بروید و سپس گزینه پاک کردن cache را انتخاب کنید. تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید. مشکل برطرف می شود.

5- چرا با اینکه حافظه کش گوشی را پاک کرده ام، برنامه ها دانلود نمی شوند؟

اگر با پاک کردن حافظه پنهان و داده ها در فروشگاه گوگل پلی، مشکل حل نشد، ممکن است لازم باشد وارد سرویس های گوگل پلی خود شوید و داده ها و حافظه پنهان را در آنجا پاک کنید. انجام این کار آسان است. باید وارد تنظیمات خود شوید و روی مدیر برنامه یا برنامه ها ضربه بزنید. از آنجا ، برنامه سرویس گوگل پلی (به شکل قطعه پازل) را پیدا کنید.

6- چرا مدیر دانلود (download manager) گوشی من کار نمی کند؟

اغلب اوقات ، فایل های در حال دانلود (به محلی موقت به نام “حافظه نهان”) خراب می شوند. در این حالت، با پاک کردن حافظه نهان مشکل باید برطرف شود. … Storage & cache را انتخاب کنید و سپس گزینه پاک کردن (Clear cache) را انتخاب کنید. تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید تا مشکل حل شود..

7- چرا تمام دانلودهای من ناموفق هستند؟

بیشتر مشکلات مربوط به ارائه دهنده خدمات اینترنت شما می باشد. معمولاً این مشکلات منجر به تأخیر یا وقفه طولانی می شود که به نوبه خود باعث عدم موفقیت در دانلود فایل ها و برنامه های شما می شود. … یک راه حل این است که فایل های اینترنت موقت را در بخش History در مرورگر خود پاک کنید و دانلود را مجدداً امتحان کنید.

8- تفاوت بین پاک کردن حافظه نهان و حذف داده ها چیست؟

در حالی که پاک کردن حافظه پنهان با خطر کمی برای تنظیمات برنامه، تنظیمات برگزیده و موارد ذخیره شده همراه است، پاک کردن داده های برنامه باعث حذف و پاک کردن کامل آنها می شود. پاک کردن داده ها، یک برنامه را به حالت پیش فرض خود ریست و تنظیم می کند و باعث می شود برنامه شما درست مثل وقتی که اولین بار آن را دانلود و نصب کرده اید، عمل کند.

9- چگونه می توانم بدون حذف چیزهای مهم، فضای اندروید خود را آزاد کنم؟

لیستی از عکس ها ، فیلم ها و برنامه هایی که اخیراً از آنها استفاده نکرده اید را انتخاب کنید:

  • برنامه تنظیمات تلفن خود را باز کنید.
  • روی ذخیره سازی ضربه بزنید.
  • روی فضای خالی ضربه بزنید.
  • برای انتخاب چیزی برای حذف، روی کادر خالی در سمت راست ضربه بزنید. (اگر هیچ چیزی نشان داده نشده است، روی بررسی موارد اخیر ضربه بزنید.)
  • برای حذف موارد انتخاب شده، در پایین ، روی Free up ضربه بزنید.

10- آیا حذف پیام های متنی فضای ذخیره سازی گوشی  شما را آزاد می کند؟

پیام های متنی قدیمی را از روی گوشی خود حذف کنید. اگر این متون حاوی تصاویر یا فیلم ها باشند ، می توانند فضای قابل توجهی را به خود اختصاص دهند. خوشبختانه ، نیازی به بازگشت و حذف دستی کلیه پیام های متنی قدیمی خود ندارید. هر دو تلفن اپل و اندروید به شما امکان حذف خودکار پیام های قدیمی را می دهند.

11- از کجا بدانم حافظه داخلی گوشی من تا کجا پر شده چیست؟

برای یافتن این مورد، صفحه تنظیمات را باز کرده و روی ذخیره سازی ضربه بزنید. می توانید ببینید که چقدر از فضای برنامه ها و داده های آنها ، تصاویر و فیلم ها ، فایل های صوتی ، دانلودها، داده های ذخیره شده و فایل های دیگر استفاده می شود. مسئله این است که بسته به اینکه از چه نسخه اندرویدی استفاده می کنید، شرایط کمی متفاوت می شود.

مطالب مرتبط