تلفن هوشمند و تبلت

اضافه نمودن میانبر سایت در صفحه گوشی

اضافه نمودن میانبر سایت در صفحه گوشی

بسیاری از کاربران از سایت خاصی نسبت به دیگر سایت ها استفاده بیشتری  می کنند و حتی روزی چند مرتبه به آن سر می زنند. اگر شما هم جزء این کاربران هستید، آیا می‌ دانید که این امکان وجود دارد تا شما برای هر سایتی که بخواهید یک آیکون میانبر سایت بر روی صفحه نمایش گوشی خود تعریف نمایید؟ این قابلیت در دستگاه‌ های اندرویدی، آی او اسی و ویندوز موبایلی قابل استفاده خواهد بود.

مقدمه

اگر شما هم از طرفداران برخی سایت‌ ها هستید و دائما مطالب آن‌ را دنبال می ‌کنید و بنا به هر دلیلی شما تمایل داشته باشید که دائما محتوای سایت یا سایت‌ هایی را بازبینی کنید، باید بدانید در این راستا بعضی از سایت ‌ها برای خدمات‌ دهی بهتر به مخاطبین اپلیکیشن‌ های اختصاصی سایت خود را عرضه می کنند. با نصب این اپلیکیشن ‌ها یا برنامه‌ های اختصاصی، محتوای به روز شده سایت مورد نظر دائما برای کاربر ارسال می گردد و فرد به راحتی و از طریق اپ اختصاصی سایت خود به بررسی آن‌ ها خواهد پرداخت. ولی در صورتی که تمایل به بررسی سایتی داشته باشید که اپلیکیشن یا برنامه اختصاصی ندارد چه باید کرد؟

اگر سایت مورد نظرتان اپ یا برنامه اختصاصی ندارد، می ‌توانید از قابلیت بوک مارک (Bookmark) مرورگرتان استفاده کنید و سایت مورد نظر را به لیست بوک مارک‌های خود اضافه کنید. در این صورت دیگر هر باز نیاز به وارد کردن آدرس سایت مورد نظر نیست و تنها با ورود به لیست بوک مارک ‌ها و انتخاب نام سایت، به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. ولی استفاده از بوک مارک بهترین و سریع ‌ترین روش دستیابی به محتوای یک سایت نمی باشد! چرا که شاید باید ابتدا مرورگر خود را اجرا کرده و بعد به بخش بوک مارک ‌ها رفته و در نهایت سایت مورد نظرتان را انتخاب نمایید. روش دیگری وجود دارد که با استفاده از آن می ‌توانید در هر دستگاه هوشمندی با سرعت بالا به سایت مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

به نظر ما بهترین روش، استفاده از قابلیت اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه‌ های هوشمند از قبیل موبایل و تبلت می باشد. به بیان دیگر شما در این روش می ‌توانید هر یک از سایت‌ های مورد نظرتان را در قالب یک آیکون به صفحه اصلی گوشی یا تبلت خود اضافه نمایید و به این صورت با انتخاب آن در سریع‌ ترین شرایط ممکن از طریق مرورگر دستگاه به سایت مورد نظر دسترسی پیدا کنید. استفاده از این روش بسیار کاربردی است و بی شک اگر علاقمند وبگردی باشید به وفور از آن استفاده می کنید.

خوشبختانه قابلیت اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه ‌های هوشمند فقط مختص سیستم عامل خاصی نخواهد بود. این موضوع به این معنی ست که سیستم عامل اندروید، آی او اس، ویندوزموبایل و حتی نسخه دسکتاپی سیستم عامل ویندوز از این قابلیت پشتیبانی می ‌کنند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی هر گوشی صحبت کنیم و در نهایت نحوه انجام این عمل در کامپیوترها و لپ ‌تاپ ‌های ویندوزی را هم به شکل مختصر مورد اشاره قرار خواهیم داد تا مقاله ارائه شده جامع ‌تر شود.

نحوه اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی گوشی

اضافه نمودن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه‌ های هوشمند موبایلی کاری بسیار ساده می باشد. در ادامه مراحل مورد نیاز برای انجام این کار در سیستم عامل ‌های مختلف را شرح خواهیم داد:

سیستم عامل اندروید

اگر دستگاه شما از سیستم عامل اندروید بهره مند است باید برای اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا مرورگر کروم دستگاه خود را اجرا نمایید. این مرورگر در منوی اپلیکیشن‌ های دستگاه قرار دارد. حال به سایت مورد نظر که قصد دارید از آن یک آیکون میانبر بسازید، بروید.

اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی گوشی در اندروید

بعد از مراجعه به سایت مورد نظرتان، آیکون منوی مرورگر کروم را انتخاب کرده و گزینه Add to homescreen  را لمس کنید. در این مرحله باید نامی را برای آیکون میانبر مورد نظر تعیین کنید. بعد از انجام این کار آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه اندرویدی شما اضافه می گردد. این آیکون مانند یک آیکون عادی و کاملا شبیه به آیکون سایر اپلیکیشن‌ های شما نمایان می شود و قابل جا به جایی می باشد.

بیشتر مرورگرها معروف قابلیت اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه را دارند. در صورتی که به هر دلیلی از مرورگر کروم استفاده نمی ‌کنید و مرورگرهای دیگری را بر روی دستگاه خود نصب کرده‌ اید، احتمالا آن‌ ها هم قابلیت اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه را دارند. برای این کار باید دنبال گزینه‌ هایی نظیر  Add to homescreen، Create a homescreen shortcut  و … بگردید. در نسخه اندرویدی مرورگر فایر فاکس برای اضافه کردن آیکون میانبر هر سایت به صفحه اصلی دستگاه کافیست که به سایت مورد نظر بروید و سپس از منوی مرورگر گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.

اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی گوشی در اندروید

سیستم عامل آی او اس (آیفون، آیپد و …)

اگر از دستگاه ‌های آی او اسی کمپانی اپل مانند آیفون، آیپد یا آیپاد استفاده می ‌کنید هم می ‌توانید آیکون میانبری برای سایت‌ های مورد نظرتان در صفحه اصلی دستگاه ایجاد کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را سپری کنید:

ابتدا مرورگر سافاری (Safari) دستگاه آی او اسی خود را اجرا کنید و به سایتی مراجعه کنید که قصد دارید برای آن آیکونی میانبری بر روی صفحه اصلی دستگاه تعیین کنید. حال آیکون مربوط به اشتراک‌گذاری یا Share  موجود در رابط مرورگر سافاری را انتخاب نمایید. این آیکون با یک مستطیل و فلشی در درون آن قابل مشاهده است. حال در بخش زیرین پنجره باز شده گزینه Add to Home Screen را انتخاب نمایید.

 

اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی گوشی در iOS

شما می‌ توانید برای آیکون میانبر سایت مورد نظرتان نام خاصی تعیین نموده و این آیکون بعد از اضافه شدن به صفحه اصلی دستگاه مانند سایر آیکون ‌های دیگر قابل جا به جایی، حذف و … می باشد. دقت کنید که سایر مرورگرهای توسعه داده شده برای سیستم عامل آی او اس اپل نظیر نسخه آی او اسی مرورگر کروم قابلیت اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه را ارائه نمی‌ کنند. اپل در سیستم عامل آی او اس محدودیت‌ هایی تعیین کرده که از انجام این عمل جلوگیری می‌ کنند.

نحوه اضافه کردن شورت کات به صفحه اصلی از طریق نرم افزار را مطالعه کنید.

سیستم عامل ویندوز موبایل

در دستگاه‌ های که از سیستم عامل ویندوز موبایل پشتیبانی می کنند و اصطلاحا آن ‌ها را ویندوزفون خطاب می‌ کنیم هم امکان اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه ممکن است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی در ویندوزفون

روند انجام این کار و اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه در ویندوزفون ‌ها هم به شیوه مشابه با موارد قبلی شرح داده شده انجام می ‌شود. ابتدا مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) دستگاه را اجرا کرده و وارد سایتی شوید که قصد دارید آیکون میانبری برای آن در صفحه اصلی دستگاه تعیین کنید. حال گزینه More را انتخاب نمایید که با علامت سه نقطه در رابط کاربری مرورگر اینترنت اکسپلورر موجود می باشد. در نهایت باید گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.

کامپیوترهای ویندوزی

اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی دستگاه در کامپیوترهای ویندوزی هم قابل انجام می باشد. برای این کار وارد سایت مورد نظر خود شوید و سپس گزینه Pin to Start را انتخاب نمایید. این عمل در ویندوز 8، ویندوزی 8.1 و ویندوز 10 به شیوه مشابهی انجام می گردد.

اضافه کردن آیکون میانبر سایت به صفحه اصلی در کامپیوترهای ویندوزی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *