تلفن هوشمند و تبلت

ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی

نحوه ردیابی خودرو با گوشی

در صورتی که مالک یک خودرو هستید، مطمئناً با مشکلات امنیتی و راه های محاظفت از اتومبیل آشنا هستید. یکی از راه های آسان امنیتی، استفاده از گوشی هوشمند برای ردیابی موقعیت مکانی خودروی شخصی می باشد. در این شرایط شما به سادگی می توانید اتومبیل خود را ردیابی کرده و محل دقیق آن را پیدا کنید. در این مقاله قرار است نحوه ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

پیش از این ما در مقاله ای جداگانه به ” پیگیری و ردیابی گوشی سرقتی یا گم شدهپرداخته ایم که شما برای آشنایی با نحوه ردیابی گوشی خود می توانید به آن مقاله مراجعه نمایید ولی در اینجا می خواهیم با نحوه

ی ردیابی خودرو با روشی ساده صحبت کنیم. حتماً در جریان هستید که سرقت برخی خودروها برای افراد حرفه ای بسیار ساده است. حال تصور کنید که بتوانید موقعیت مکانی خودروی شخصی خود را از طریق گوشی ردیابی نمایید. براحتی می توانید مسیر حرکت یا پارک خوردوی خود را متوجه شوید. این مورد، تنها مزیت قابلیت ردیابی نیست و مزایای بیشتری را به همراه دارد. بنابراین در هر شرایط این قابلیت می تواند بسیار کاربردی باشد. برای مثال برای پیدا کردن آدرس، یافتن خودروی شخصی در یک پارکینگ بزرگ و شلوغ و مهم ترین آن ردیابی خودرو در هنگام سرقت می تواند بسیار کاربردی باشد.

حال وقت آن رسیده که به شما بگوییم چگونه می ‌توان با استفاده از گوشی هوشمند نسبت به ردیابی دائمی موقعیت مکانی خودرو اقدام نمود؟ برای این کار راه بسیار ساده ای را به شما پیشنهاد می کنیم. در صورتی که شما یک گوشی قدیمی ثانویه که دارای سنسور GPS است، داشته باشید و اینترنت سیم کارت آن را فعال نمایید و با برنامه ‌های خاصی آن را به عنوان یک “دستگاه” یا “Device” تعریف نمایید، به راحتی می توانید با آن به طور دائمی موقعیت مکانی حودروی خود را ردیابی کنید.

موارد ضروری برای دستگاه هوشمند جهت ردیابی خودرو

برای این کار مواردی بصورت پیش نیاز بوده و باید حتما گوشی مورد استفاده ی ما از این ویژگی ها بهره مند باشد که این موارد به شرح زیر می باشند:

1) گوشی هوشمند ثانویه :

منظور از این مورد این است که ما برای ردیابی به گوشی ثانویه ای نیاز داریم که از آن استفاده نمی کنیم و نیازی به آن نداریم و باید گوشی هوشمند باشد که باید قابلیت GPS را داشته باشد.

2) دارای سیم کارت با اینترنت فعال:

حتما باید در گوشی ثانویه مورد نظر شما از سیم کارتی استفاده نمایید که اینترنت آن فعال است. زیرا در شرایط ردیابی قرار است قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data) دستگاه و GPS  آن دائما روشن باشد.

3) برنامه یا اپلیکیشن مناسب:

مورد بعدی که مورد نیاز است، یک اپلیکیشن مناسب برای ردیابی موقعیت مکانی خودرو به شمار می رود. یکی از سرویس‌ هایی که در این حیطه بسیار خوب عمل کرده است، سرویس InstaMapper نام دارد که متاسفانه به تازگی در دسترس کاربران نیست. برنامه ‌ها و سرویس ‌های زیای همچون  MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog  و غیره برای این کار در دسترس قرار دارند که می ‌توان از آن‌ ها استفاده نمود.

4) آماده نمودن گوشی ثانویه:

همانطور که گفته شد قرار است این گوشی ثانویه در خودرو قرار داده شود، پس تصمیمات لازم را برای جلوگیری از اتمام شارژ آن اتخاذ نمایید. مثلاً می توانید آن را به شارژر فندکی خودرو متصل کنید که در شرایط اضطرای شارژ آن تمام نشود و هر وقت تصمیم به پارک خودرو را گرفتید آن را جدا کرده و گوشی را در جای مناسبی پنهان نمایید.

نحوه ردیابی موقعیت مکانی اتومبیل از طریق گوشی موبایل

بعد از کنترل موارد بالا برای استفاده از گوشی ثانویه جهت ردیابی باید اینترنت سیم کارت را در گوشی خود فعال نموده و بعد دو قابلیت GPS و Mobile Data را در گوشی هوشمندتان فعال کنید. حالا وقت انجام مراحل بعدی می باشد.

در مرحله دوم باید سرویس یا اپلیکیشن ردیابی موقعیت مکانی در گوشی ثانویه را راه اندازی کنید. در بالاتر اپلیکیشن و سرویس ‌های متعددی را به شما معرفی نمودیم، که در صورت تمایل می توانید از هر کدام از آنها استفاده نمایید. برای مثال برنامه MapMe را دانلود کرده و در گوشی ثانویه خود نصب کنید. حالا باید یک اکانت در این اپلیکیشن بسازید تا گوشی ثانویه شما به عنوان یک دستگاه در آن تعریف گردد. در صورتی که نتوانستید، باید با لمس گزینه “Add Device” گوشی خود را به عنوان یک دستگاه جدید برای اپلیکیشن MapMe  تعریف نمایید.

مرحله ی بعد که مرحله پایانی ما، یعنی ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی هوشمند می باشد. اگر سرویسی که از آن استفاده می‌ کنید، سرویس MapMe باشد، امکان ردیابی موقعیت مکانی خودرو از طریق سایت آنلاین را ارائه خواهد کرد، و شما می ‌توانید با استفاده از هر گوشی یا کامپیوتر به سایت آن سرویس مراجعه نموده و پس از ورود به اکانت خود موقعیت مکانی خودرو یا خودروهای مورد نظرتان را ردیابی کنید.

نحوه ردیابی خودرو با گوشی

نحوه ردیابی موقعیت مکانی خودرو با گوشی

برای استفاده از برخی از اپلیکیشن ‌های ارائه دهنده این سرویس، باید اپلیکیشن آن را در گوشی اصلی خود نصب کنید. در این شرایط شما با نصب اپلیکیشن مورد نظر در گوشی اصلی تان می توانید موقعیت مکانی گوشی ثانویه که نقش ردیاب خودروی شما را دارد، را ردیابی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *