تلفن هوشمند و تبلت

تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته

برخی مواقع افرادی مایلند که بتوانند به گونه ای دوربین خانه یا محل کار خود را کنترل کنند. هر فردی  می ‌تواند با استفاده از روش‌ های خاصی گوشی اندرویدی قدیمی یا حتی جدید خود را به دوربین مدار بسته خانه، محل کار و غیره تبدیل کند. این کار با چند اقدام ساده امکان پذیر است. در این مقاله قرار است نحوه تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و امنیتی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

خوشبختانه هم اکنون با پیشرفتی که سیستم عامل اندروید در چند سال اخیر داشته است، کاربردهای آن در هر زمینه‌ ای گسترش یافته و پیشرفت های چشمگیری کرده است. یکی از این زمینه ‌ها به مسئله امنیت مربوط می ‌شود. بیشتر افراد گوشی دومی دارند که نسبت به گوشی اصلی قدیمی ‌تر می باشد و از آن به عنوان دستگاه ارتباطی دوم خود استفاده می ‌کنند. در بعضی از شرایط دیده می ‌شود که افراد با خرید گوشی جدید، نمی ‌دانند که از گوشی اندرویدی قدیمی خود چه استفاده ‌ای کنند و در برخی مواقع آن را بدون استفاده در گوشه ‌ای از خانه رها می‌ کنند. حال می خواهیم به این مورد اشاره کنیم که آیا می ‌دانید که شما می ‌توانید گوشی اندرویدی قدیمی خود را به دوربین مدار بسته و امنیتی تبدیل نمایید؟ برای انجام این کار هم نیاز به طی کردن مراحل خیلی سختی نیست.

در این میان کاملاً مشخص است که برای تبدیل گوشی به دوربین مدار حتما باید گوشی قدیمی شما به سنسور دوربین سالمی مجهز باشد و هرچه کیفیت عملکرد دوربین دستگاه بیشتر باشد، کیفیت تصاویر امنیتی که دریافت می ‌کنید هم بیشتر می شود. ولی چگونه می ‌توان نسبت به تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و امنیتی اقدام نمود؟ در این مقاله می خواهیم این عمل و نحوه تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته را آموزش داد.

نحوه تبدیل گوشی اندرویدی به دوربین امنیتی

راه های مختلف و متفاوتی برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته وجود دارد، ولی در روش مورد نظر ما از اپلیکیشنی تحت عنوان Perch استفاده می کنیم. این برنامه عملکرد بسیار عالی داشته و استفاده از آن به سادگی ممکن خواهد بود. برنامه Perch را دانلود و نصب کنیدبعد از اینکه برنامه Perch را دانلود نمودید، آن را در گوشی اندرویدی که تمایل دارید به دوربین امنیتی تبدیل شود نصب و اجرا نمایید. برای استفاده از قابلیت ‌های اپلیکیشن Perch لازم است که در آن ثبت نام کرده و یک اکانت اختصاصی بسازید. پس هنگامی که تصویر زیر و سمت چپ را دید، گزینه Sign Up را لمس نمایید.

آدرس ایمیل خود را در فیلد بالایی وارد کنید و رمز عبور مد نظرتان برای اکانت اختصاصی خود در برنامه Perch را در فیلدهای دوم و سوم وارد کرده و گزینه Sign Up را لمس کنید. حال نوبت به مرحله مهم یعنی تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته می رسد.

نحوه تبدیل گوشی اندرویدی به کنترل تلویزیون را مطالعه کنید.

گزینه SET UP AS A CAMERA را انتخاب کنیدوقتی صفحه ی بعدی توسط اپلیکیشن Perch ارائه شد، باید گزینه SET UP AS A CAMERA را انتخاب کنید. در این شرایط احتمالا پنجره پاپاپی نمایان می گردد که از شما درخواست اجازه دسترسی برنامه Perch  به بخش‌هایی از دستگاه اندرویدی از جمله دوربین را ارائه می ‌کند. در این پنجره ‌ها باید گزینه Allow  را انتخاب نمایید.

گزینه‌ Audio Recording را انتخاب کنید

در مرحله بعدی صفحه ای را خواهید دید که باید در بخش زیرین دایره ‌ای که ارائه شده و منظره پیش روی دوربین دستگاه را نشان می ‌دهد، یک نام به دلخواه خود انتخاب نمایید. این نام می ‌تواند نام محلی باشد که گوشی شما در آن به عنوان دوربین مدار بسته و امنیتی قرار می ‌گیرد. تقریبا در وسط صفحه گزینه‌ ای تحت عنوان Audio Recording قرار دارد که با انتخاب آیکون ON برای این بخش به برنامه Perch اجازه می ‌دهید تا علاوه بر تصویر، صدای محیط را هم ذخیره کند. دو گزینه Connected to Wi-Fi و Plugged In To Power Source  هم نشان می‌ دهند که دستگاه شما به شبکه وای فای و شارژ متصل می باشد یا خیر؟! قبل از اینکه گزینه Finish را لمس نمایید، به این نکته توجه کنید که برای تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و امنیتی حتما باید دستگاه به شبکه وای فای متصل باشد. همین طور اتصال شارژر به دستگاه سبب می‌ گردد که از تمام شدن انرژی باتری دستگاه و خاموش شدن آن جلوگیری شود. پس به این دو مورد دقت کنید.

با سپری کردن مراحل بالا تقریبا پروسه تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و امنیتی به پایان می رسد. هر وقت که آیکون “پخش” یا اصطلاحا “پلی” (Play) را در اپلیکیشن Perch لمس کنید، فیلمبرداری از محیط پیش روی دوربین دستگاه آغاز می گردد. بعد می ‌توانید به صورت زنده از طریق یک دستگاه دیگر که به اپلیکیشن Perch  مجهز است یا سایت getperch.com نسبت به مشاهده تصویر زنده از محیطی که گوشی قدیمی شما در آن قرار دارد اقدام کنید. برای مثال تصور کنید که گوشی قدیمی خود را در بخشی از خانه قرار داده ‌اید و گزینه پلی را در اپلیکیشن Perch انتخاب کرده‌ اید. حال قرار است از طریق سایت getperch و با استفاده از لپ ‌تاپ خود به بررسی و مشاهده تصویر زنده منزل خود بپردازید.

برای انجام این کار باید  به سایت getperch.com بروید. با وارد کردن مشخصات اکانت خود به حساب کاربری اختصاصی که قبلا ساخته بودید، بروید. در سمت چپ صفحه لیستی از دوربین ‌های در دسترس و در تعامل با اکانت شما نمایان می گردد. دوربین محل مورد نظرتان را انتخاب کنید و خواهید دید که تصویر آن محیط به صورت زنده نمایش داده می ‌شود. شما حتی می ‌توانید تنظیمات این بخش را به گونه ‌ای انجام دهید که اپلیکیشن Perch به محض تشخیص حرکت کردن شی یا فرد خاصی در محیط پیش روی به طور اتوماتیک برای شما ایمیل ارسال نماید. برای انجام این ابتدا بر روی آیکون “بعلاوه” موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کرده و بعد گزینه Action را انتخاب تیک دو گزینه Phone Notification  و Email را بزنید.

امکان دیدن محتوای گوشی که به دوربین امنیتی تبدیل شده است از طریق نصب اپلیکیشن Perch در دستگاه ‌های اندرویدی دیگر هم وجود دارد. برای مثال شما می ‌توانید در گوشی اندرویدی یا تبلت اصلی خود برنامه Perch  را نصب کنید و بعد با وارد کردن مشخصات اکانت خود از طریق آن به بررسی محتوای گوشی قدیمی که به دوربین مدار بسته تبدیل شده بود بپردازید. پس به همین راحتی می ‌توانید نسبت به تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و امنیتی اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *