تلفن هوشمند و تبلت

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

blank

تیم‌ویور TeamViewer نرم‌افزاری کاربردی برای کنترل، هدایت و تعمیر سیستم‌های کامپیوتری دیگر از راه دور و از طریق اینترنت است. تا چندی پیش برنامه تیم‌ویور رایگان نبود و برای استفاده از آن باید هزینه‌ای پرداخت می‌کردید، اما نسخه‌های رایگان آن امروزه قابل دانلود و نصب روی سیستم کامپیوتر است.

با نصب و استفاده از این نرم‌افزار دو کاربر، جدای از اینکه چقدر از یکدیگر فاصله دارند، تنها از طریق اینترنت قادر هستند به محتوای یارانه دیگری دسترسی پیدا کنند.

نحوه عملکرد تیم‌ویور به این صورت است که پس از نصب برنامه، یک کد کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار داده می‌شود. با به اشتراک گذاشتن این کد کاربری و رمز عبور، افراد دیگر قادر هستند تا به سیستم شما دسترسی پیدا کنند. به این صورت بسیاری از مشکلات سیستم‌های کامپیوتری بدون حضور فرد متخصص و تنها با به اشتراک‌گذاری کد کاربری و رمز عبور از طریق تیم‌ویور قابل حل شد.

طراحی و صفحه این نرم‌افزار اصلا پیچیده نیست و همین امر باعث شده تا استفاده از این نرم‌افزار برای کاربران غیر حرفه‌ای نیز ساده شود.

تیم‌ویور به تازگی نسخه جدیدی از این نرم‌افزار کاربردی را به بازار عرضه کرده است، که توسط این نسخه از نرم‌افزار امکان کنترل از راه دور گوشی‌های موبایل نیز برای کاربران فراهم شده است.

استفاده از تیم‌ویور در کنترل گوشی موبایل

در نسخه 12 تیم‌ویور، امکان کنترل یک گوشی همراه از طریق یک گوشی دیگر امکان‌پذیر شده است. این امکان تنها مختص به دنستگاه‌های اندروید نمی‌شود، بلکه گوشی‌های آیفون و گوشی‌هایی که از windows10 استفاده می‌کنند نیز قادر به استفاده از این امکان هستند.

برای هدایت و کنترل از راه دور گوشی موبایل فردی دیگر نیاز دارید تا اقدامات زیر را روی هر دو گوشی موبایل انجام دهید؛

گوشی موبایل کنترل‌کننده

  • روی این دستگاه که از طریق آن به کنترل گوشی همراه دیگر دسترسی پیدا می‌کنید، نیاز است تا آخرین نسخه تیم‌ویور یعنی نسخه 12 را روی گوشی خود نصب کنید.

گوشی موبایل کنترل شونده

  • روی این دستگاه که از طریق گوشی دیگری کنترل خواهد شد، نیاز است تا با توجه به اینکه چه سیستم عاملی دارد، آخرین نسخه تیم‌ویور را نصب کنید.
  • اگر دستگاه موبایل شما مجهز به سیستم اندروید است، نیاز دارید تا نسخه Teamviewer Host را نصب و راه‌اندازی کنید.
  • اگر سیستم عامل گوشی شما ios استف نیاز دارید تا نسخه به اشتراک‌گذاری صفحه را که توسط Teamviewer SDK ارائه می‌شود نصب کنید. یک راه دیگر نیز نصب Teamviewer Quick Support است.

توجه داشته باشید که برقراری ارتباط برای کاربرهای خصوصی، تنها به مدت پنج دقیقه امکان‌پذیر است.

مشخصات فنی

در مقایسه با امکانات استفاده از تیم‌ویور روی کامپیوتر، استفاده از آن برای کنترل و هدایت تلفن‌های همراه محدود به هدایت و تغییر تنظیمات گوشی موبایل است. امکان انتقال فایل و جابجایی آن‌ها برای کاربر وجود ندارد.

استفاده از تیم‌ویور برای تمامی سیستم عامل‌ها امکان‌پذیر است و محدودیتی در استفاده آن روی سیستم عامل‌های مختلف وجود ندارد.

TeamViewer روی گوشی اندروید کنترل‌شونده

پس از نصب تیم‌ویور روی گوشی موبایل اندروید خود و دریافت کد کاربری و رمز عبور، امکان دارد برنامه از شما تقاضا کند که AddOn را اضافه کنید. برای این کار دستورالعمل‌ AddOn را که روی صفحه نمایشگرتان می‌بینید دنبال کنید تا قابلیت‌های AddOn به گوشی شما برای کنترل از راه دور اضافه شود.

نکته‌هایی در دستگاه کنترل‌شونده

همانطور که گفته شد برای ارتباط میان دو گوشی موبایل نیاز داری تا از طریق کد کاربری ارتباط لازم را میان دو گوش برقرار کنید.

در نسخه Quick Support شما قادر هستید کد کاربری خود را دوباره ببینید و مجدد از آن استفاده کنید. نیازی نیست تا کد را به خاطر بسپارید.

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

با اضافه کردن کد کاربری هر مخاطب در لیست مخاطبین، می‌توانید دسترسی آسان‌تری برای خود به کد کاربری‌های مختلف ایجاد کنید.

در نسخه Host پس از وارد شدن به حساب کاربری خود، گوشی شما به طور خودکار به لیست مخاطبان و اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند.

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

حال همه چیز برای کنترل گوشی آماده است.

در نسخه Quick support توجه داشته باشید که برنامه را تا زمانی که کار شما بر دستگاه تمام نشده نبندید، با بستن برنامه، ارتباط میان دو دستگاه قطع خواهد شد. این مشکل در نسخه Host  وجود ندارد و با بستن برنامه مشکلی پیش نخواهد آمد و امکان برقراری ارتباط مجدد وجود دارد.

نکته‌هایی در دستگاه کنترل‌کننده

برای کنترل یک گوشی دیگر، آخرین نسخه تیم‌ویور را نصب کنید. در صورتی که قبلا اقدام به نصب برنامه کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید که نسخه آپدیت شده روی گوشی شما موجود باشد.

نرم‌افزار را باز کنید و با استفاده از کد کاربری گوشی فرد مورد نظر، با گوشی وی ارتباط برقرار کنید. با انتخاب گزینه Remote Control دسترسی لازم برای شما ایجاد می‌شود.

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

همانطور که گفته شد می‌توانید، کدهای کاربری را در لیست مخاطبین خود ذخیره کنید تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر شود.

سپس با انتخاب گزینه‌ای که به شکل دو فلش در جهت مخالف هستند، ارتباط شما با دستگاه فرد دیگر برقرار خواهد شد.

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

کنترل موبایل دیگران بااستفاده ازTeamViewer

بعد از اینکه ارتباط میان دو دستگاه برقرار شد، شما قادر هستید تا دستگاه دیگر را کنترل کنید.

مطالب مرتبط