ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Health آیفون

blank

معرفی برنامه ی Health آیفون

برنامه ی Health آیفون یکی از برنامه های مرتبط با سلامتی در سیستم عامل های اپل است که اطلاعات مربوط به سلامتی و تناسب اندام کاربر خود را جمع آوری کرده و درباره سلامت شما گزارشی شفاف و روشن ارائه می دهد. با استفاده از برنامه ی Health آیفون می توان داده های مرتبط با سلامتی را از تمامی برنامه ها و دستگاه های اپل دیگر جمع آوری کرد و گزارشی جامع از آن را تنها در یک مکان در اختیار داشت. با استفاده از برنامه ی Health آیفون، می توان پرونده های سلامتی را بر روی آیفون ذخیره کرد و یا به عنوان یکی از اعضای ارشد برنامه رجیستر کرد. یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فردبرنامه ی Health آیفون این است که می تواند اطلاعات ضروری پزشکی شما را بر روی صفحه قفل آیفون نشان دهد و یا با تعریف مخاطبین ضروری و خاص، امکان پاسخگویی منحصر به فردی را برای آنان ایجاد کرد.

blankهشدار: دقت کنید که برنامه ی Health آیفون نصب شده بر روی آیفون، اپل واچ و دیگر دستگاه های اپل، دستگاه های پزشکی نیستند و نمی توانند جایگاه پزشک را برای شما پر کنند.

  • جست و جو برای برنامه های  مرتبط با سلامتی و تناسب اندام 

آموزش برنامه ی Health آیفون

برای جست و جو کردن در میان برنامه های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام لازم است بر روی گزینه ی Health Data ضربه زده و در ادامه به دلخواه بر روی یکی از چهار بخش Activity، Mindfulness، Nutrition و یا Sleep  تپ کنید. اگر شروع کار با برنامه ی Health آیفون برایتان کمی سخت است، می توانید با تماشای فیلم های مقدماتی و نیز برنامه های توصیه شده کار را آغاز کنید.

آموزش برنامه ی Health آیفون

جست–و-جوی-برنامه-های-تناسب-اندام-و-سلامتی

تصویر بالا نشان دهنده ی صفحه اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ی Health آیفون است که در آن چهار زبانه ی فعالیت های بدنی، ذهنیت، تغذیه، و دسته های خواب قرار گرفته اند. دکمه پروفایل کاربر در بخش بالایی و سمت راست تصویر قرار گرفته است. در بخش پایینی تصویر و از چپ به راست نیز می توانید زبانه های Today، Health Data، Sources و Medical ID را ببینید.

  • اضافه کردن مشخصات و اطلاعات سلامتی کاربر به برنامه ی Health آیفون

برای ویرایش و اضافه کردن اطلاعات اولیه تان همچون تاریخ تولد و جنسیت و نیز برای تنظیم برنامه های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام، بر روی دکمه Profile تپ کنید.

  •  مشاهده گزارش و خلاصه های پیشرفت روزانه 

برای مشاهده ی آمار و اطلاعات مرتبط با وضعیت سلامتی و پیشرفت های ورزشی تان، بر روی گزینه Today ضربه بزنید. برای مشاهده داده های سلامتی مرتبط با روزهای دیگر، بر روی تقویم به دنبال تاریخ آن روز خاص بگردید و پس از پیدا کردن آن بر روی آن تاریخ ضربه بزنید.

انتخاب بازه زمانی ارائه ی گزارش از وضعیت سلامتی

انتخاب بازه زمانی گزارش از وضعیت سلامتی

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای مشاهده ی اطلاعات مرتبط با سلامتی

برای مشاهده سریع پیشرفت روزانه تان در زمینه ی سلامتی و بهداشت، می بایست بر روی صفحه اصلی، آیکون برنامه ی Health را که به شکل blank است، فشار داده  و در ادامه بر روی گزینه ی Today ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

شروع کار با  برنامه ی Health آیفون

 برنامه ی Health به صورت خودکار تمامی گام های کاربرش را در طی راه رفتن و دویدن می شمارد. برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با سلامتی و بهداشت و نیز تناسب اندام، می توان از برنامه های دیگری چون برنامه های مرتبط با تغذیه و تناسب اندام و نیز از دستگاه های دیگری چون دستگاه اندازه گیری فشار خون،  ترازوهای اندازه گیری وزن و دستگاه های اندازه گیری قند خون استفاده کرد.

  • نصب برنامه های همکار و واسط برای کار با برنامه ی Health آیفون

برای نصب برنامه های واسطی که مرتبط با سلامتی و تناسب اندام هستند و داده هایی را از برنامه ی Health آیفون می خوانند و یا بر روی آن اضافه می کنند، می بایست بر روی گزینه ی Health Data ضربه زده و در ادامه بر روی یکی از گروه های موجود (مانند Activity) ضربه بزنید، در انتها نیز می توانید با تپ کردن روی برنامه ای که به شما نشان داده می شود،  برنامه ی توصیه شده را مشاهده،  نصب و اجرا بروید. برای دانلود هر یک از برنامه های سلامتی همکار با برنامه ی Health که توسط این برنامه توصیه شده است، بر روی آن تپ کنید تا فایل نصبی برنامه بر روی App Store نمایش داده شود. پس از نصب و  اجرا کردن برنامه، تبادل اطلاعات برنامه با Health آغاز می شود و اطلاعات میان آنها به اشتراک گذاشته می شود.

داده های سلامتی برنامه ی health

داده های سلامتی برنامه ی health

  • مشاهده سابقه و نمودار خواب بر روی برنامه ی Health آیفون

چنانچه گزینه ی Sleep را بر روی برنامه Clock و یا برنامه ای واسط تنظیم کرده باشید، با تپ کردن بر روی گزینه ی Health show می توانید سابقه خواب خود را در بازه ی زمانی که برای برنامه تعریف می کنید، مشاهده کنید. برای مشاهده سابقه خواب بر روی برنامه ی Health آیفون، بر روی گزینه ی «Health Data» ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Sleep تپ کنید.

تنظیمات مرتبط با خواب بر روی برنامه ی Health

تنظیمات مرتبط با خواب بر روی برنامه ی Health

  • جمع آوری داده های سلامتی و تناسب اندام از روی اپل واچ

پس از جفت کردن اپل واچ با آیفون و یا آیپد، داده ها به صورت خودکار بین دو برنامه ی Health آیفون نصب شده بر روی دو دستگاه، تبادل می شوند. برای مشاهده حرکت های ورزشی و کالری سوز، تمرین های ورزشی و تنظیم کردن اهداف ورزشی و تنایب اندام،  بر روی گزینه ی Health Data ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Activity تپ کنید. برای مشاهده داده های  مرتبط با ضربان قلبتان، بر روی «Health Data» ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Heart ضربه بزنید.

  • جمع آوری داده های سلامتی و تنایب اندام از دستگاه های با سیستم عامل iOS

برای جمع آوری داده های سلامتی و تناسب اندام از دستگاه های دیگر، در وهله ی اول لازم است که دستورالعمل های تنظیم و راه اندازی دستگاه مرتبطه را به دقت مطالعه کنید. چنانچه می خواهید اطلاعات را از روی دستگاهی بخوانید که یک دستگاه بلوتوثی است، می بایست ابتدا آن را به آیفونتان متصل کنید. برای اتصال دستگاه به آیفون از پروتکل بلوتوث استفاده کنید.

  • مشاهده و مدیریت نوع داده های سلامتی و تناسب اندام (دیتاتایپ ها)

برای ویرایش نوع داده های سلامتی که گزارش ها بر اساس آنها تولید می شوند، بر روی گزینه ی Health Data ضربه زده و در ادامه بر روی نوع داده استاندارد مرتبط با آن گزینه ضربه بزنید. برای مثال،  اگر بر روی گزینه ی Activity ضربه می زنید، باید بدانید که نوع داده ای متناسب با این گزینه ی Steps است.

  • مشاهده گزارشی از پیشرفت ورزشی و تناسب اندام در طول زمان: بر روی یکی از برگه های D (روز)، W (هفته)، M (ماه) یا Y (سال) ضربه بزنید.
  • انتقال یکی از انواع داده های سلامتی به بخش بالایی صفحه Today: برای این منظور می بایست گزینه ی Add to Favorites را روشن کنید.
  • ورود دستی داده ها: بر روی دکمه the Add button  که در گوشه ی بالایی و راست صفحه می بینید، ضربه بزنید.
  • حذف داده ها: بر روی گزینه ی Show All Data ضربه زده و در ادامه یکی از رکوردهای داده ای را به سمت چپ بکشانید و در انتها بر روی گزینه ی Delete ضربه بزنید. برای حذف کردن تمامی داده های مرتبط با سلامتی و تناسب اندامی که بر روی برنامه ی Health آیفون جمع آوری شده است، بر روی گزینه ی Edit ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Delete All ضربه بزنید.
  • مشاهده برنامه ها و دستگاه های مجاز برای اشتراک گذاری داده های سلامتی و تناسب اندام: برای این منظور بر روی گزینه ی Data Sources & Access تپ کنید.
تنظیمات دسترسی های برنامه ی Health

تنظیمات دسترسی های برنامه ی Health

  • جست و جو برای یک نوع داده سلامتی خاص

برای این منظور بر روی گزینه ی Health Data ضربه زده و در ادامه صفحه را به سمت پایین بکشید تا فیلد جستجو نمایش داده شود. حال می توانید نوع داده ی سلامتی مورد نظر خود را با وارد کردن عنوان آن در فیلد جست و جو پیدا کنید.

اشتراک گذاریاطلاعات سلامتی و تناسب اندام در برنامه ی Health آیفون

می توان داده ها و تنظیمات مرتبط با برنامه ی Health آیفون را که همگی در مورد بهداشت، سلامتی و تناسب اندام شما است با دیگر برنامه ها و دیگر دستگاه ها به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال، چنانچه مرکز مراقبت های بهداشتی تان، برنامه و یا رژیمی خاص را برای شما تجویز کرده است و شما می بایست برای کترل بیماری خود علائم حیاتی تان را برای دکترتان بفرستید، می توانید برنامه ی مربوطه را بر روی دستگاه اپل خود نصب کرده و به برنامه ی Health آیفون اجازه دهید که داده های خاص سلامتی (مانند اندازه ی قند خون و یا میزا فعالیت بدنی تان) را با دکتر مورد اعتمادتان به اشتراک بگذارد.

  • کنترل به اشتراک گذاری داده ها در برنامه ی Health آیفون

برای مشاهده ی برنامه ها و دستگاه هایی که اجازه خواندن یا نوشتن داده های سلامتی و تناسب اندام شما را دارند، بر روی گزینه ی Data Sources & Access  تپ کنید. برای تغییر گزینه های مرتبط با اشتراک گذاری هر دستگاه و یا ویرایش دسترسی ها،  بر روی نام آن دستگاه خاص و یا برنامه ضربه بزنید.

  • تهیه ی فایل خروجی از تمامی اطلاعات مرتبط با سلامت 

به این منظور کافی است که بر روی گزینه ی Health Data ضربه زده و در ادامه دکمه Profile را که به شکل the Profile button نمایش داده می شود لمس کنید، در نهایت هم با تپ کردن بر روی گزینه ی  Export Health Data، فایل خروجی از اطلاعات مرتبط با سلامتی و تناسب اندام ایجاد خواهد شد.  دقت کنید که با گرفتن خروجی از داده های برنامه ی Health آیفون،  اطلاعات در قالب فرمت XML که فرمتی رایج برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین برنامه هاست، بازآرایش خواهند شد.

سوالات متداول- آموزش برنامه ی Health آیفون

1- چگونه می توانم برنامه Health را در آیفون خود داشته باشم؟

نحوه دانلود برنامه Health

  • برنامه Health را از صفحه اصلی خود راه اندازی کنید.
  • روی گزینه Health Data در پایین صفحه ضربه بزنید – این گزینه به شکل پوشه ای است که قلب روی آن قرار دارد.
  • روی All ضربه بزنید.
  • روی یک مقوله (category) ضربه بزنید.
  • برای پیدا کردن برنامه های پیشنهادی برای ردیابی این مقوله، انگشت خود را به بالا بکشید.
  • روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید تا در App Store باز شود و دانلود کنید.

2- برنامه Health در آیفون چگونه کار می کند؟

برنامه Health اطلاعات سلامت را از طریق آیفون، اپل واچ و برنامه هایی که قبلاً از آنها استفاده می کنید جمع آوری می کند، بنابراین می توانید تمام پیشرفت خود را در یک مکان راحت مشاهده کنید. برنامه Health بطور خودکار مسیرها، پیاده روی و دویدن شما را محاسبه می کند. و اگر اپل واچ دارید، به طور خودکار داده های فعالیت شما را ردیابی می کند.

3- برنامه Health در آیفون چقدر دقیق است؟

آیا برنامه Health آیفون دقیق است؟ قدم سنج داخلی آیفون حدود 21.5 درصد از قدم هایی را که کاربر روزانه طی می کند را ثبت نمی کنددهد ، این تحقیق توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شد.

4- چگونه آیفون مسیر و گام های من را ردیابی می کند؟

  • به زبانه Data Health در برنامه Health خود بروید و روی Fitness ضربه بزنید.
  • Walking + Running را انتخاب کنید.
  • سپس دکمه کشویی Show On Dashboard را روی وضعیت ON بگذارید.
  • «گام ها» را انتخاب کرده و Show On Dashboard را فعال کنید.
  • به «Flights Climbed» بروید و همان گزینه Show On Dashboard را روی ON بچرخانید.
  • برای دیدن سه عملکرد و نمودارهای مربوطه به آنها، روی زبانه «داشبورد» در برنامه Health ضربه بزنید.

5- چگونه داده های Health را از آیفون پاک کنم؟

  • برنامه Health را در آیفون باز کنید.
  • دسته Health را که می خواهید داده ها را حذف کنید، برای مثال «ضربان قلب» را انتخاب کنید.
  • روی «نمایش همه داده ها» ضربه بزنید.
  • بر روی دکمه “ویرایش” در گوشه بالا ضربه بزنید.
  • اکنون روی دکمه «حذف همه» در گوشه بالا ضربه بزنید.
  • اقدام به حذف تمام داده های Health را تأیید کنید.
  • این مراحل را با سایر دسته بندی های داده های Health که قصد دارید آن را حذف کنید، تکرار کنید.

6- چرا آیفون من مسیر حرکت و دوندگی من را ردیابی نمی کند؟

برای آیفون 5s و بالاتر:

سنسور حرکت داخلی آیفون شما ممکن است نقص داشته باشد. به تنظیمات> عمومی> تازه کردن برنامه پس زمینه بروید و سپس WLAN و داده های سلولی را انتخاب کنید. به پایین بروید و Pacer را پیدا کنید و آن را روشن کنید. به تنظیمات> حریم خصوصی> حرکت و تناسب اندام بروید و هر دو ردیابی تناسب اندام و مجوز Pacer را روشن کنید.

7- چرا برنامه Health در آیفون کار نمی کند؟

برای حل این مشکل ، این مراحل را دنبال کنید: به جای باز کردن برنامه تنظیمات ، برنامه Health را باز کنید. وقتی داخل آن هستید ، بر روی داده های Health ضربه بزنید و تناسب اندام را پیدا کنید، به آن ضربه بزنید. روی Walking + Running Distance ضربه بزنید ، و در صفحه بعدی، تاگل Show on Dashboard را روی وضعیت ON (فعال) قرار دهید.

8- آیا وقتی آیفون خاموش است برنامه Health کار می کند؟

کاربران اپل آیفون 5s توجه داشته باشند – حتی هنگامی که باتری تلفن شما تمام شود، این گوشی هنوز هم می تواند هر حرکت شما را ردیابی کند. … با این حال نمی تواند موقعیت مکانی را ردیابی کند ، اما می تواند مشخص کند که کاربر چند گام را طی کرده است.

9- چگونه می توانم برنامه Health را از آیفون خود حذف کنم؟

چگونه داده های برنامه Health را برای برنامه های مختلف حذف کنیم

  • برنامه Health را در آیفون خود باز کنید.
  • روی آیکون پروفایل در بالا و سمت راست ضربه بزنید ، و در صفحه بعدی، برنامه ها را در زیر حریم خصوصی انتخاب کنید.
  • در صفحه برنامه ها، Health را انتخاب کنید.
  • حال اگر می خواهید همه داده ها را یکباره حذف کنید، روی دکمه Delete All Data from Health ضربه بزنید.

10- آیا می توانید برنامه Health اپل را خاموش کنید؟

هیچ تنظیمات اصلی برای متوقف کردن جمع آوری داده های Apple Health پس از روشن کردن آن وجود ندارد ، اما می توانید با جلوگیری از دسترسی آن به سنسورهای موجود در تلفن ، آن را متوقف کنید.

11- چگونه در آیفون فعالیت هفتگی ام ببینم؟

برنامه Health را در آیفون خود باز کنید. به طور پیش فرض، شما در صفحه Today امروز هستید. اگر وجود ندارد، روی دکمه Today از پایین ضربه بزنید، اکنون، روی بنر Activity ضربه بزنید ، که در قسمت بالا با رنگ سیاه مشاهده می شود. در صفحه Activity ، می توانید خلاصه ای را برای امروز، و با مشخص کردن محدوده تاریخ، ماه و سال داده ها را مشاهده کنید.

12- چگونه می توانم تاریخچه فعالیت آیفون را ببینم؟

در بالا ، روی داده و شخصی سازی ضربه بزنید. در زیر گزینه «فعالیت و جدول زمانی» روی فعالیت من ضربه بزنید. فعالیت خود را مشاهده کنید: فعالیت خود را مرور کنید، تاریخچه فعالیت بر اساس روز و ساعت مشخص شده است.

مطالب مرتبط