تلفن هوشمند و تبلت

تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot

تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot

در حال حاضر در بسیاری از اماکن عمومی، دسترسی به Wi-Fi امکان پذیر است، ولی این اتصال با برخی ریسک‌ های امنیتی همراه می باشد. حال اگر قابلیت Wi-Fi Hotspot گوشی خود را فعال نمایید، به راحتی می ‌توانید یک شبکه پرتابل Wi-Fi ایجاد کرده و دستگاه مورد نظر خود را از طریق گوشی به اینترنت وصل کنید. در این مقاله قرار است، نحوه تبدیل گوشی به مودم وای فای از طریق Hospot را آموزش دهیم. در آن شرایط می توانیم گوشی اندروید، آیفون، یا حتی ویندوزفون خود را به مودم Wi-Fi تبدیل کنیم.

با گسترده تر شدن گوشی های هوشمند و پیشرفت هایی که در این زمینه داشته است، کاربران زیادی بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و بسیاری از کارها به صورت اینترنتی انجام می شود. پس در بیشتر مواقع ما به دسترسی به یک شبکه ی اینترنتی نیاز داریم. بیشتر گوشی‌ های جدید از قابلیت اختصاصی با نام Wi-Fi Hotspot یا هات اسپات پشتیبانی می کنند. هر زمانی که شما از این قابلیت، استفاده کنید، گوشی به یک مودم Wi-Fi یا بی سیم تبدیل می گردد. در برخی شرایط ما بسته ی اینترنتی مناسبی داریم و می خواهیم از همان در سایر لوازم هوشمند خود مانند لپ ‌تاپ، تبلت‌ و گوشی دیگری استفاده کنیم، در این شرایط با استفاده از قابلیت گفته شده، می توانید به این دستگاه ها اینترنت گوشی خود را متصل کنید.

بنابراین در صورتی که گوشی هوشمندی که اینترنت سیم کارت در آن فعال است، از قابلیت Hotspot پشتیبانی نماید، می ‌توانید آن را به مودم Wi-Fi تبدیل نمود و دستگاه‌ های هوشمند دیگر را به آن متصل کرد. به این کار در اصطلاح انگلیسی، Tether یا Tethering گفته می شود که به معنی “اتصال به اینترنت گوشی” می باشد. پس در صورتی که با این کلمه برخورد کردید، باید بدانید که منظور اتصال به اینترنت یک گوشی است.

آیا گوشی شما از قابلیت Hotspot پشتیبانی می کند؟

اگر کاربری بخواهد از پشتیبانی یا عدم پشتیبانی گوشی هوشمند خود از قابلیت Hotspot یا همان هات اسپات سر در بیاورد، راه های زیادی برای این کار وجود دارد. برای این کار ساده‌ ترین راه موجود، برای فهمیدن این موضوع دیدن لیست قابلیت ‌های گوشی هوشمند مورد نظر می باشد. اگر گوشی شما از قابلیت Hotspot به معنای “تبدیل شدن به مودم Wi-Fi” پشتیبانی نماید، این قابلیت در لیست مشخصات فنی گوشی تان وجود دارد.

حتی یکی از راه های دیگر این است که به سایت gsmarena.com مراجعه کرده و در بخش بالایی صفحه مدل گوشی هوشمند مورد نظرتان را تایپ نمایید. بعد با انتخاب گوشی به صفحه مشخصات فنی آن منتقل شده و در لیست مشخصات فنی دستگاه به شاخه COMMS و بخش WLAN دقت نمایید. در صورتی که گوشی شما از قابلیت هات اسپات (Hotspot) یا تبدیل شدن به مودم وای فای پشتیبانی نماید، در این بخش عبارت Hotspot قرار گرفته است.

نحوه متوجه شدن از پشتیبانی کردن گوشی از قابلیت Hotspot در سایت gsmarena

نحوه متوجه شدن از پشتیبانی کردن گوشی از قابلیت Hotspot در سایت gsmarena

به این مورد توجه کنید که اگر به هر دلیلی گوشی هوشمند شما از قابلیت Hotspot پشتیبانی نمی کند، شما نمی توانید آن را به مودم بی سیم تبدیل کنیم. البته در بعضی از گوشی ‌های هوشمند امکان استفاده از اینترنت سیم کارت از طریق اتصال بلوتوث یا کابل USB وجود دارد. همچنین برای استفاده از اینترنت سیم کارت می‌ توانید مودم‌ های سیم کارتی اختصاصی که برای این کار طراحی شده است را تهیه کنید.

نحوه تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در اندروید

برای اینکه بتوانید گوشی اندرویدی خود را به مودم Wi-Fi تبدیل کنید باید به شرح زیر عمل کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی اندرویدی خود وارد شوید.
  • سپس گزینه More را انتخاب کنید.
  • در این بخش بایدگزینه Wireless & Tethering را لمس نمایید. این گزینه ممکن است با عناوین دیگری مانند Tethering & Portable Hotspot هم وجود داشته باشد. به صورت کلی در این مرحله به دنبال گزینه ‌ای باشید که عبارت ‌های Hotspot یا Tethering را در خود جای داده باشد.
  • حال می ‌توانید قابلیت Hotspot گوشی اندرویدی خود را فعال نمایید.
تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot

در گوشی اندروید برای تبدیل آن به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در بخش تنظیمات به ترتیب بالا عمل کنید

دقت کنید که در این قسمت گزینه ‌ها و بخش های تکمیلی دیگری مانند قرار دادن رمز عبور برای شبکه هات اسپات یا پنهان کردن آن و… وجود دارد که بنا به شرایط خود می ‌توانید آن ‌ها را تغییر و یا بهینه ‌سازی کنید. به همین سادگی فرآیند تبدیل گوشی به مودم وای فای از طریق Hotspot در دستگاه ‌های اندرویدی انجام خواهد شد.

نحوه تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در iOS

در صورتی که بخواهید آیفون خود را با قابلیت Hotspot به یک مودم بی سیم تبدیل نمایی، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود وارد شوید.
  • سپس گزینه Cellular را انتخاب نمایید.
  • در این بخش، اسلایدر موجود در کنار گزینه Personal Hotspot را فعال کنید.
تبدیل گوشی آیفون به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot

در گوشی آیفون برای تبدیل آن به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در بخش تنظیمات به ترتیب بالا عمل کنید

همچنین با لمس گزینه Wi-Fi Password قرار گرفته در این قسمت می‌ توانید برای شبکه بی سیم ایجاد شده به واسطه قابلیت هات اسپات در آیفون خود رمز عبور معین کنید. البته ما پیش از این در مقاله ای دیگر با عنوان” چگونه Personal Hotspot گم شده آیفون را پیدا کنیم؟” این موضوع را شرح داده ایم، در صورت تمایل می توانید از آن مقاله نیز استفاده نمایید.

نحوه تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در ویندوزفون

برای اینکه بتوانید ویندوزفون خود را به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot تبدیل کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به بخش Settings بروید.
  • سپس گزینه Internet Sharing را انتخاب نمایید.
  • در نهایت اسلایدر موجود در کنار گزینه Sharing را در حالت روشن یا On قرار دهید.
نحوه تبدیل گوشی به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در ویندوزفون

برای تبدیل ویندوزفون به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot در بخش تنظیمات، گزینهInternet Sharing را انتخاب کنید

پس به سادگی با انجام مراحل بالا، می توانید ویندوزفون خود را به مودم Wi-Fi از طریق Hotspot تبدیل کنید. قابل ذکر است که در برخی از نسخه ‌های سیستم عمل ویندوزموبایل، نحوه تبدیل گوشی به مودم وای فای از طریق Hotspot کمی فرق دارد. البته با کمی جستجو و سرچ کلمه Hotspot در بخش تنظیمات می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *