تست و بررسی هوآوی

بررسی هواوی P30 Pro-دیجیتال ترند

هواوی P30 Pro

بررسی Huawei P30 Pro

هواوی پی 30 پرو قهرمان، در تاریکی می بیند و دارای استقامت بی حد و حصر است

ویژگی های دوربین منحصر به فرد، سرگرم کننده و قابل استفاده باعث می شود که Huawei P30 Pro یک ابرقهرمان گوشی هوشمند باشد.

نکات مثبت

  • زوم دوربین منحصر به فرد
  • دوربین در تاریکی می بیند
  • طول عمر باتری بالا (تمام روز)
  • طرح ها و رنگبندی خیره کننده
  • امکانات و ویژگی های امنیتی قابل اطمینان

نکات منفی

  • نرم افزار دوربین نیاز به بهبود دارد
  • در ایالات متحده موجود نیست

رتبه بندی ویراستاران DT

  • امتیاز 9، ستاره 4.5

یه وقت هایی هست، وقتی که دوربین هواوی پی 30 پرو آنقدر خوب هست که باور ما را نسبت بهش بیشتر می کند. از بقیه هم پرسیدم شاید من اشتباه می کنم، و آنچه که می بینم، نادرست است یا اینکه چشم هایم دو دو می زنند. این که عکس گرفتن در تاریکی ظاهرا غیر ممکن است و یا نمی شه روی سوژه ای که خیلی دوردست هست زوم کرد، دوربین P30 Pro را به یک سوپرمن تبدیل کرده است.

اصلا، قبل از اینکه در مورد باتری، ساخت و طراحی همگی P30 Pro صحبت کنیم باید بگوییم که همگی از استاندارد بسیار بالایی برخوردار هستند. عالی بودن در چندین زمینه باعث نمی شود که P30 Pro یا هر گوشی دیگری به عنوان یک گوشی هوشمند کامل معرفی شود، و این دوربین است که بعضی وقت ها ذهنیت ما را در مورد یک گوشی عالی مغشوش می کند، به این دلیل که ما از دوربین یک گوشی زیاد استفاده می کنیم.

علاوه بر این و همانطور که شاید از قبل هم می دانید، گوشی P30 Pro رو نمی توانید در فروشگاه های ایالات متحده بخرید چرا که فروش این گوشی ها در این فروشگاه ها متوقف شده است. پس بیش از هر زمان دیگری، شما در واقع چیز بسیار، بسیار ویژه ای را از دست داده اید. بنابراین شایسته است تا بنچمارکی وجود داشته باشد تا دوربین این گوشی را با دوربین سایر گوشی های پرچمدار را مورد ارزیابی قرار دهد.

رنگ های خیره کننده

طراحی هواوی P30 Pro ترکیبی از P20 Pro و Mate 20 Pro است که قبلا به بازار عرضه شده اند و مزیت های هر دو را تلفیق و در یک قاب جمع کرده است. تیزی کناره های این گوشی از میت 20 پرو کمتر است، اما هنوز هم به اندازه کافی کشیده است و این کشیدگی در کف دست قابل احساس می باشد. یه قاب سیلیکون شفاف در جعبه گذاشته شده است و ما یک یا چند روز بعد از اینکه دستمان به این گوشی عادت کرد و بیشتر با این گوشی احساس راحتی کردیم روی آن قرار داده استفاده می کنیم. شفافیت رنگ برای ما خیلی مهم است، همانطور که هواوی زمان زیادی را صرف ساختن دو رنگ عالی برای گوشی خود کرده است.

blank blank
blank blank

در ابتدا، ورژن نارنجی/قرمز روشن – که به «amber sunrise» (طلوع کهربایی) معروف بود، عرضه شد؛ اما نتوانست رنگ «breathing crystal» که رنگی آبی متمایل به نقره ای با سایه های صورتی و سبز است و نیز انتخاب خبرگان در این حوزه می باشد را کنار بزند. مدل مشکی و«Aurora» (علامت تجاری هواوی با ته رنگ آبی) نیز موجود است. تمام رنگ های پرداخت شده روی این گوشی یکنواخت، درخشان و زیبایی خیره کننده ای دارند. به نظر می رسد که مدل amber sunrise نسبت به نسخه breathing crystal لکه و اثر انگشت کمتری روی قاب و گلس بجای می گذارند و همچنین نسبت به این مدل شفاف تر می باشد.

از نظر وزنی P30 Pro نسبت به گوشی Mate 20 Pro کمی سنگین تر است و با اینکه تنها چندگرم تفاوت دارند، اما سنگینی آن در دست احساس می شود. وزن بیشتر گوشی P30 Pro در قسمت بالا به خاطر فناوری دوربین اضافی است که روی این گوشی قرار گرفته است. این باعث می شود که نظر ما به سمت یکی از طرح های P30 Pro معطوف شود و به فناوری تولید تلفن های تخت پایان دهیم.

حفره دوربین در صفحه نمایش کوچک است و تنها شامل یک دوربین سلفی است. این یکی مزیت عمده نسبت به Mate 20 Pro محسوب می شود، زیرا فضای اعلان بیشتری در بالای صفحه نمایش خواهیم داشت (با هزینه سخت افزار باز کردن قفل با فناوری تشخیص چهره). قاب دور گوشی که صفحه نمایش روی آن می افتد باریک و کوچک است و هیچ سنسور اثر انگشتی زیر صفحه نمایش مانند P20 Pro وجود ندارد. این مدرن تر از مدل قبلی خود و بزرگتر و سنگین تر از Mate 20 Pro است. ضربه گیر دوربین در پشت حاوی سه لنز است، سه لنز در یک جا قرار دارد نه مثل P20 Pro که به صورت ردیفی است.

با بررسی P30 Pro که تقریبا اولین بار است که اتفاق می افتد، می بینیم که این گوشی از نظر شکل ظاهری کمتر تغییر داشته اند در مقایسه با P20 Pro و Mate 20 Pro که تفاوت ظاهری شان بسیار قابل تشخیص است و اینکه هر دو از سبک های مختلفی برخوردارند. از نظر من این طراحی، به سادگی به خاطر وجود پیکسل های دوربین چالش برانگیز این تلفن که با شوک همراه است، ارتقاء یافته است، اما این رنگ است که واقعا به گوشی P30 Pro شخصیت می دهد. نسخه سیاه این گوشی، پلیسی است.

دوربین جدید استاندارد

دوربین P30 Pro که با طرح لایکا ساخته شده است سه لنز دارد: یک لنز 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6، یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4. هر سه این لنزها به سنسور ToF برای جمع آوری اطلاعات عمق مجهز هستند. لنزهای دوربین اصلی و تله فوتو دارای قابلیت تثبیت تصویر اپتیکال (OIS) هستند و هواوی از سیستم تثبیت کننده هوش مصنوعی خاص خود به نام AIS بهره می برد. دوربین دارای دو ویژگی خاص و اصلی است: ویژگی زوم پریسکوپ و قابلیت گرفتن تصاویر در شرایط نور کم.

blank blank
زوم 5 برابری زوم 10 برابری
blank blank
پرتره معمولی پرتره زاویه عریض

فرصت های گرفتن تصاویر و عکس های خلاقانه با این گوشی وجود دارد. حالت های مختلف و موارد مختلفی وجود دارد که می توانید از دوربین P30 Pro استفاده کنید و خسته نشوید. از حالت تک رنگ و تاری پس زمینه عکس به کمک AI در فیلم ها، تا فیلتر پخش رنگ (که در آن یک رنگ از تصویر سیاه و سفید جدا شده است) و حالت عکسبرداری بوکه عالی وجود دارد. این یک پکیج سرگرم کننده کامل دوربین است.

بیایید اول درباره زوم صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که زوم دو برابری در تلفن چه تاثیری می گذارد؟ گوشی P30 Pro این تغییر را حتی خیلی بیشتر به چشم می آورد، زیرا با زوم 5 برابری که دارد فراتر از حد انتظار شما، سوژه را نزدیک می کند. چیز شگفت انگیز این است که چیزی از کیفیت عکس کم نمی کند. این ثابت می کند که با استفاده از این تلفن، واقعا می توانید عکس های خیره کننده، روشن، هنری، و زوم شده بگیرید. زوم 5 برابری، از منحصر به فرد ترین و خلاقانه ترین ویژگی های هیجان انگیز دوربین در هر تلفن هوشمندی است.

همچنین، با دوربین این گوشی، امکان افزایش زوم تا 10 برابر (ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال) وجود دارد اما جزئیات عکس و جزئیات وضوح به اندازه ای که شاید انتظار نداشته باشید، کاهش می یابد. این هم به محیط بستگی دارد، زیرا بدیهی است کیفیت عکس و فیلم در داخل و خارج از منزل متفاوت است. با این حال، اینکه این تلفن می تواند تا زوم 10 برابری، و حتی بیشتر، تا 50 برابر، قابل توجه است. بله، زوم دیجیتال 50 برابری!. بایستید و خود را برای گرفتن تصاویر و سوژه هایی که روی صفحه نمایش دیوانه وار در حال چرخش است آماده کنید، شاید جزئیات کامل و مطابق انتظار شما نباشد اما شگفت انگیز است و عکس تقریبا واقعی نشان داده می شود.

این زمانی شدنی است که قابلیت زوم را با لنزهای زاویه عریض ترکیب کنید که در گوشی P30 Pro این انعطاف پذیری به روشنی دیده می شود. عکس عریض 0.6 برابری می تواند درست تا 50 برابر بزرگنمایی شود، به این معنی که می توانید با P30 Pro تقریبا هر تصویری را دلتان بخواهد بگیرید، حتی قبل از اینکه حالت های شب، سوپر ماکرو یا حالت های تک رنگ را به تنظیمات دوربین خود اضافه کرده باشید.

blank

اندی بوکسال – دیجیتال ترند

شاید اگر در مورد حالت شب در این دوربین به شما بگویم شگفت زده شوید، آن هم پس از چنین افسانه ای که در نرم افزار P20 وجود داشت. توانایی عکس و فیلم برداری P30 Pro در شرایط نور کم بسیار زیاد است و نیازی به نرم افزار حالت شب نیست. حتی بعضی وقت ها دقت عکس هایی که با حالت شب گرفته شده اند از عکس هایی که با دوربین این گوشی گرفته شده اند، کمتر هست. تقریبا هیچ گزارشی از اینکه گوشی P30 Pro نتوانسته در شرایط نور کم سوژه را ببیند وجود ندارد. تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی در شرایط نور کم با جزئیات کامل، دقت رنگ، عمق و واقع گرایی همراه هستند. اینها فقط شامل تصاویر در نور کم نیست، بلکه در محیط های باز با نور خوب عکس های بسیار با کیفیت و چشم نوازی می گیرد.

حالت سوپر ماکر یک ویژگی AI پیشرفته است. زمانی که می خواهید عکس های نمای بسته (close up) بگیرید، این ویژگی فعال می شود و یا می توانید از قمست منوی بیشتر (More Menu) آن را فعال کنید. فوکوس عکس در این حالت به درستی انجام می شود، و گاهی اوقات حتی با این که شما نمی خواهید، فعال می شود اما به همان اندازه عکس عالی می شود. حالت تک رنگ در P30 Pro یک فیلتر تنظیم رنگ لایکا است و مثل حالت سیاه و سفید در گوشی P20 Pro نیست.

blank

زوم 5 برابری

blank

زوم 10 برابر

blank

دوربین معمولی

برنامه دوربین به سرعت بین لنزها و نیز زوم های مختلف، فقط با یک مکث کوتاه برای فوکوس مجدد، سوئیچ می شود. با این حال، به طور تصادفی از زوم 10 برابری فراتر می رود، و برگشت به حالت زوم طبیعی، با خطر از دست دادن یک سوژه خوب برای عکس گرفتن همراه است. دوربین این گوشی طوری نیست که بشود با یک دست عکس گرفت. همانطور که ویژگی های دوربین های هواوی افزایش یافته است، پیچیدگی برنامه های دوربین نیز فراتر رفته است. این منطقی است، اما برای استفاده موثر از آن باید تلفن را مانند یک دوربین، با دو دست، نگه دارید .P30 Pro قطعا یک گوشیست که احساس می کنید دوربین است.

بعضی وقت ها دوربین گوشی P30 Pro عکس هایی می گیرد که به طرز باور نکردنی شما را شگفت زده می کنند، اصلا باورتان نمی شود که این عکس با گوشی گرفته شده است. بعضی وقت ها هم عکس ها کاملا مطابق میل و نظر شما نیست. نمی گویم که عکس های خوبی نیستند، فقط شاید در حد و انتظار دوربین این گوشی نباشند. گاهی اوقات، تلاش می شود برای گرفتن عکس یا فیلمبرداری، بهترین شرایط و میزان نوردهی، شدت و دقت رنگ کامل فراهم شود، دوربین این گوشی هوشمند تمام این شرایط را فراهم می کند. به نظر می رسد که عکس گرفتن با P30 Pro به کمی کار کردن نیاز دارد و من قبل از به اشتراک گذاری عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی باید ویرایش بیشتری نسبت به P20 Pro یا Mate 20 Pro می کردم.

خارج از زوم و عملکرد شگفت آور دوربین این گوشی در شرایط نور کم، این گوشی از سایر جنبه ها نیز نسبت به دیگر گوشی های هوشمند برتر است. هنگامی که با این گوشی عکس می گیرید نتیجه به گونه ای است که انجام این کار در گوشی های دیگر غیر ممکن است، و به نظر می رسد که بسیار عالی است.

من همچنین به آگاهی شما می رسانم که P30 Pro با توجه به فناوری دوربین های جدید ساخته شده است، و از اینرو از اصلاحات نرم افزاری برای بهبود آن در طول زمان بهره مند خواهید شد. پیشتر یک به روز رسانی انجام شد که نسبت تصویر را ارتقاء داده است و ما در آینده انتظار داریم. این در حال حاضر بسیار، بسیار خوب است، اما پتانسیل آن برای اصلاح و ارتقاء، شگفت انگیز است.

صفحه نمایش خوب و سیستم صوتی

صفحه نمایش اولد، با رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل، عالی است. این دنیا را طوری نشان می دهد که رنگ ها قابل توجه هستند، سایه ها عمیق هستند و رنگ های سفید از رو تختی های تازه شسته شده، شفاف تر هستند. این صفحه نمایش بسیار روشن است و من به ندرت آن را در حداکثر روشنایی نگه می دارم، چرا که نور آن بقدری زیاد است که حتما باید عینک های آفتابی بزنید.

اوج فناوری تکنیکولور خیره کننده، بهترین جلوه های تصویری در هنگام پخش موزیک های بسیار واقعی از قبیل Eung Eung آپینک و Violetta ایزون و Star Trek Discovery در نتفلیکس – را به نمایش می گذارد. این می تواند به راحتی پاک شود، و تن پوست آن مانند دیگر OLED ها، از جمله آیفون XS، حداکثر نیست. با این حال، تجربه کافی نداشته باشید، هواوی امکان کنترل شکل ظاهری صفحه را به شما می دهد. با رفتن به منو تنظیمات، می توانید حالت رنگ و درجه حرارت را تغییر دهید و همچنین حالت خواندن را فعال کنید.

عملکرد صفحه نمایش تنها یک طرف قضیه است، خوشبختانه سیستم صوتی نیز امیدوار کننده است. هیچ جک هدفونی در P30 Pro وجود ندارد، بنابراین شما باید از هدفون بلوتوث یا USB Type-C استفاده کنید.

در این بررسی ما، از هر دو هدفون Galaxy Buds سامسونگ و هدفون های چکشی یو اس بی نوع سی استفاده کردیم. جداسازی استریو بسیار عالی است، پاسخ باس قوی وجود دارد و هنگام استفاده از هدست های سیمی صدای دالبی متفاوتی ایجاد می کند.

blank

اندی بوکسال / روند دیجیتال

بلندگو داخلی زیر یک توری ظریف در قسمت پایین گوشی قرار دارد و یک پورت شارژی یو اس بی نوع سی به آن وصل است. صدای این بلندگو، بلندتر و واضح تر از گوشی Mate 20 Pro است، اما نه به کیفیت بالای گوشی هایی مانند آیفون XS Max و LG G7. کلمه خوب برای تعریف بلندگوی این گوشی کفایت می کند.

هواوی بلندگوی با صدای معمولی خود را با ورژن in-display جایگزین کرده است. این فناوری به نام «شناور الکترومغناطیسی» است. فقط می توان گفت که این بلندگو مثل یک بلندگوی معمولی کار می کند و خوب عمل می کند. و اگر گوشی جابجا شود همچنان صدای تماس گیرنده را می شنوید. تنها اگر گوش خود را از گوشی دور کنید با کاهش حجم صدا مواجه خواهید شد و ممکن است صدای تماس گیرنده را نشنوید که این یک اتفاق طبیعی است. این یک فناوری جدید بی نقص است که به خوبی کار می کند.

عملکرد و نرم افزار

هواوی از همان فرمولی که برای Mate 20 Pro بکار برده است، برای P30 Pro استفاده کرده است. این گوشی از همان پردازنده Kirin 980 با رم 6 یا 8 گیگ بهره می برد. مدلی که ما بررسی کردیم (amber sunrise) دارای رم 8 گیگابایتی است. هیچ زمانی ندیدم که کند شود و یا متوقف شود. این قدرتمند، عالی، سریع و بدون مشکل است.

برخی از خبرهای منقی در مورد رابط کاربری EMUI  هواوی وجود دارد،  این نسخه 9.1 و یک ورژن بالاتر از اندروید پای 9 است و با پچ امنیتی مارس 2019 است.

این کامل نیست، اما خب در کل اندروید است. آیا نرم افزاری می خواهید که جامع و از طراحی خطی برخوردار باشد؟ خب، یک گوشی آیفون خریداری کنید و دیگر از عدم پتانسیل سفارشی سازی شکایت نکنید. اگر مشکل در EMUI است، به اندروید نصب شده روی گوشی پیکسل مراجعه کنید. برخی افراد ممکن است طراحی آیکون بیش از حد طراحی شده را دوست نداشته باشند.

blank

اندی بوکسال / دیجیتال ترند

در این گوشی، EMUI به کمی تغییر نیاز دارد، اما این به همان اندازه کارهای روزمره که هر رابط کاربر اندروید شخص ثالث انجام می دهد، قابل مدیریت است. نسخه 9.1 به نظر می رسد پایدار تر از 9.0 در Mate 20 Pro است، علاوه بر اینکه در نسخه، اعلان ها نیز بهبود یافته است. برای مثال، وقتی آپشن ها را تغییر می دهید، اطلاعات آن روی صفحه نمایش قفل نشان داده می شود.

چالش ها و مشکلات؟ برنامه دوربین، در اوایل، چندین بار قفل شده بود، اما این مشکل شاید با بروزرسانی نرم افزاری حل شده باشد، و برخی از برنامه ها نیز به نظر می رسد همین مشکل را داشتند. برای مثال توییتر، اگر خیلی وقت است که صفحه آن باز نشده باشد، اکنون محتویات آن به درستی نمایش داده نمی شود. همچنین شاهد برداشتن مقدار زیادی از شارژ باتری به طرز غیر منتظره ای از برخی برنامه های خاص مانند برنامه National Rail انگلیس بودم. من هم همین مشکلات را در Mate 20 Pro دیده ام.

در اینجا نتایج آزمون بنچمارک ارائه شده است:

  • AnTuTu 3DBench: 289،591
  • Geekbench 4 CPU: تک هسته ای 3،245؛ چند هسته ای 9540
  • 3DMark Sling Shot Extreme: 4166 (وولکان)

این نمرات بالاتر از نمرات بنچمارک Mate 20 Pro است که دارای همان تراشه Kirin 980 است ، اما در رتبه کمتر از اسنپدراگون 855 در گوشی های گلکسی S10+ و شیائومی Mi9 قرار دارد. بنچمارک ها معیار کاملی نیستند، اما جالب است نتایج رقابت بین گوشی ها را ببینیم.

هنوز برنامه های نصب شده زیادی وجود دارند که ما هرگز استفاده نمی کنیم، از مرورگر خاص خود هواوی و صفحه کلید SwiftKey نفرت انگیز، تا برنامه آینه، تقویم و غیره. بعضی از برنامه ها خوب هستند، مانند پخش کننده موسیقی هواوی و برنامه ضبط صوت، که به طور قابل توجهی بهتر از برخی از گوشی ها برای مثال آیفون است، مثلا برنامه ای که صدا را خرد کرده، دوباره ضبط می کند و بعد بخش می کند. این پخش کننده موسیقی همچنین مجهز به یک زمان سنج دستی برای خاموش کردن دستگاه پخش پس از یک زمان مشخص است که بسیار عالی است. همچنین برنامه پاک کردن سیستم وجود دارد، این برنامه مزاحم نیست و همینطور پشت سر هم اعلان نمی دهد؛ برنامه سلامتی دیجیتال هواوی نیز برنامه ای مفید است و قابلیت سفارشی شدن را دارد.

امنیت و باتری

اوه، P30 Pro دارای حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش است. من حسگر اثر انگشت در Mate 20 Pro رو غیر فعال کردم چون خیلی خسته کننده و غیر قابل اعتماد بود و با باز شدن قفل چهره کار می کردم. با خوشحالی می توانم بگویم که این سنسور به روز رسانی شده و نرم افزار P30 Pro پیشرفت زیادی داشته است.

این سنسور در پایین ترین قسمت صفحه نمایش قرار دارد، باعث می شود جای آن راحت تر و قابل اعتماد تر باشد. اگر انگشت خود را دقیق در وسط این سنسور فشار ندهید، نمی تواند اثر انگشت شما را بخواند و قفل گوشی را باز نمی کند. امکان باز کردن قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره نیز در این گوشی وجود دارد، اما این ویژگی از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار نیست. سنسورهای باز کردن قفل گوشی نسبت به سنسورهای موجود در Mate 20 Pro سریعتر و قابلیت اطمینان بیشتری دارد.

باتری این گوشی، همانند Mate 20 Pro، دارای ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت با همان سیستم شارژ با ظرفیت 40 وات است و شارژ بی سیم 15 وات نیز دارد. بیش از 10 روز است که با این تلفن کار می کنم، باتری این گوشی 24 ساعته مصرف خوبی دارد و شارژ آن دیر خالی می شود. اگر در طول شب گوشی را خاموش کنید دو روز کامل شارژ نگه می دارد و همچنین اگر با آن مکالمه و تماس نداشته باشید برای چند وقت شارژ خود را نگه می دارد. اما اکنون که این مقاله را می نویسم، شارژ باتری، پس از 10 ساعت استفاده و سه ساعت و نیم با صفحه نمایش روشن، تقریبا 44 درصد است. در منوی تنظیمات باتری، عمر باتری حدود 15 ساعت برای مصرف پیشنهاد شده است.

در آزمون بنچمارک ویدئویی یوتیوب ما یک ویدئو 1080 پیکسل را در P30 Pro با حالت روشنایی صفحه نمایش در حداکثر انجام دادیم و توانستیم 16 ساعت و 4 دقیقه کامل، یوتیوب تماشا کنیم. این مدت زمان هر گوشی دیگری را شرمنده می کند.

قیمت، موجود بودن و اطلاعات مربوط به گارانتی

هواوی P30 Pro به طور رسمی در آمریکای شمالی موجود نیست. این گوشی در انگلستان از طریق خرده فروشان آنلاین و بیشتر شبکه های بزرگ به فروش می رسد و در سایر نقاط جهان از جمله کانادا نیز موجود است. این گوشی در سه نسخه وجود دارد: 1000 یورو (1125 دلار) نسخه 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی، نسخه 1180 یورویی (1235 دلار) 8 گیگابایت/256 گیگابایت و نسخه 1250 یورو (1405 دلار) 8 گیگابایت/256 گیگابایت است. خرید این گوشی در انگلستان در دسترس است، و با این پیش فرض که گارانتی این گوشی در امریکا دشوار است، می توانید آنجا نیز خریداری کنید.

هواوی روی تلفن همراه خود در انگلستان، ضمانت نامه دو ساله ارائه می دهد که مواری نقص گوشی در کارخانه را پوشش می دهد، اما شکسته شدن و یا موارد بد کار کردن با گوشی را پوشش نمی دهد..

نگاه ما

تقریبا هیچ عکسی نیست که شما با گوشی هوشمند P30 Pro گرفته باشید و بی کیفیت باشد حتی اگر کسی قادر به عکسبرداری نیست، هنگامی که با این گوشی عکس می گیرید، احتمالا نتایج شگفت انگیزی به دست خواهید آورد. انعطاف پذیری عالی دوربین با طول عمر باتری، عملکرد قوی و انتخاب برخی از طرح های رنگ زرق و برق دار، مطابقت دارد.

آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟

بله. P30 Pro  در برابر ویژگی زوم پرسپیکوپ، یکه و تنها است. اما این روزها دوربین تلفن های بزرگ، کمیاب نیستند. سامسونگ گلکسی S10+ با قیمت 1000 دلار، پیکسل 3 با قیمت 800 دلار و آیفون XS Max با قیمت 1100 دلار، مورد توجه همه هستند و دارای دوربین های بسیار قدرتمندی می باشند. رقابت از داخل هواوی نیز وجود دارد، هواوی Mate 20 Pro که قیمت آن از این گوشی کمتر هم هست، بسیار وسوسه انگیز است. علاوه بر این، گوشی 500 پوندی (580 دلار)، Honor View 20 قابلیت دوربین عالی با قیمت پایین تر دارد.

همچنین Nokia 9 PureView نیز وجود دارد، که دوربین آن فوق العاده است، اما کاربرد آن به سادگی P30 نیست، و عکس های آن اغلب به سطح درک و تخصص در عکاسی فرد بستگی دارد. این دو تلفن دوربین نتایج خوبی دارند، اما واقعا گروه های مختلف از مردم را هدف قرار داده اند.

خود گوشی چقدر عمر می کند؟

P30 Pro  دارای کد حفاظتی IP68 مقاومت در برابر آب است، بنابراین به نظر می رسد نسبت به مواد مرطوب مقاوم است، اما بدنه شیشه ای آن قطعا خطر جدی محسوب می شود، بنابراین مراقبت از آن بوسیله محافظ گوشی (قاب) توصیه می شود. دوربین آن پیشرفته است، پردازنده از جدیدترین نوع پردازنده هواوی است، و فضای ذخیره سازی زیادی دارد. خشاب سیم کارت هیبریدی دو سیم کارته یا به صورت یک سیم کارت و یکی جای کارت حافظه اختصاصی هواوی است. اگر برای گوشی مشکلی ایجاد نشود، این گوشی راحت سه تا چهار سال با حداکثر عملکرد کار خواهد کرد.

آیا باید این گوشی را بخرید؟

بله زوم پریسکوپ و کارایی بالا و قابل اطمینان آن در شرایط نور کم این گوشی را به یکی از دوربین گوشی های هوشمند امروزی تبدیل کرده است و دلایل واقعی جدی برای خرید P30 Pro می باشند. عمر باتری نیز فوق العاده است و لیستی از ویژگی های دیگر، از سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش تا طراحی براق، تا کنون P30 Pro را به عنوان یکی از مطلوب ترین تلفن های هوشمند عرضه شده در سال 2019 قرار داده است.

ضمانت نامه دو ساله

مطالب مرتبط