تست و بررسی هوآوی

هواوی P30 Pro و آخرین نقد وبررسی

هواوی P30 Pro و آخرین نقد وبررسی

9- حرف آخر، جایگزین ها، نکات مثبت و منفی، قضاوت  هواوی 

هواوی سیر پیشرفت خود را واقعا قدم به قدم برداشته است و بار دیگر در این مسیر از بقیه سازندگان نقد کنندگان تلفن پیش افتاده است. هواوی سازنده دوربین های دوگانه بود. سپس دوربین های سه گانه عجیب و غریب را ساخت. لنزهای فوق عریض از سری های Mate 20 به نظر می رسد راه بسیار موفق تری نسبت به گوشی های LG پیش گرفت و اکنون بسیاری از سازندگان، این روش را دنبال می کنند.

اما هواوی با استفاده از امکانات و تجهیز دوربین چهارگانه، پرش موفقیت آمیز دیگری در عکاسی داشته است.

blank

امکان گرفتن عکس های 10 مگاپیکسلی در شرایط نور کم با این گوشی ها به بهترین حالت فراهم شده است. لنز فوق عریض دوربین های این گوشی دارای فوکوس خودکار است و عکس های آن نیز در نوع و کلاس خود جزء بهترین ها و با کیفیت ترین عکس ها است. پرتره هایی که با دوربین ToF گرفته شده اند، چیز دیگری است که مطابق آن هیچ جا پیدا نمی شود. اما زوم اپتیکال 5 برابری در این گوشی، تاج جواهری دوربین است و توانسته انتظارات ما را به نحو عالی برآورده کند.

بنابراین، در حالی که بسیاری از گوشی های موجود در حال حاضر مجهز به دوربین های ترکیبی (عریض + عادی + تله) هستند، هواوی توانست به سرعت خود را به آخرین فناوری در این حوزه برساند. ترکیبی از کیفیت تصویر بالا و دوربین های همه کاره، هواوی P30 Pro را به پادشاه گوشی-دوربین های جدید تبدیل کرده است.

رقابت

اگر چنین سیستم دوربین پیچیده ای جزء اولویت های شما نیست، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

وقتی به فکر جایگزین می افتیم، اولین گوشی که به ذهن ما می رسد، سامسونگ گلکسی S10 پلاس است. این گوشی دارای صفحه نمایش فوق آمولد با رزولوشن بالا و دوربین دوگانه با ناچ در جلو است. دوربین سه گانه آن در پشت کاملا توانمند است (فوق عریض، عادی و زوم 2 برابری) هر چند که فاقد حالت شبانه است. با این گوشی می توان فیلم های 4K در سرعت 60 فریم در ثانیه گرفت، بلندگوهای استریو با جک 3.5 میلی متری دارد و به اسلات کارت حافظه میکرو مجهز است.

گوشی Google Pixel 3 XL نیز دارای یک صفحه نمایش اولد با رزولوشن بالاتر است و با چیپ ست Snapdragon 845 تولید شده است. دوربین تک آن در نور کم و پرتره پیشرفت داشته و دوربین سلفی آن بهترین گزینه موجود در بازار است. به علاوه، تجربه آندروید محض، چیزی است که جای قدردانی زیادی دارد.

سونی اکسپریا 1 که دو ماه است که با صفحه نمایش اولد 4K بزرگ و بدون ناچ روانه بازار شده اند. این گوشی دارای به روز ترین چیپ ست است و یک دوربین سه گانه 12 مگاپیکسل در پشت با ماژول های فوق عریض، عادی و تله دارد. اکسپریا 1 چند ماه هست که به بازار آمده و هنوز مشخص نیست که آیا دوربین های آن قادر به نزدیک شدن به دوربین های P30 Pro خواهند بود یا خیر، اما صفحه نمایش با رزولوشن بالا و نسبت تصویر منحصر به فرد، این نزدیکی را نشان می دهد.

blank blank blank
سونی اکسپریا 1 Google Pixel 3 XL سامسونگ گلکسی S10 پلاس

 

گوشی شیائومی ام ای 9، جایگزینی بسیار ارزانتر است که به شما اجازه می دهد تا سه فاصله کانونی مختلف داشته باشید و قیمت این گوشی نصف هواوی P30 Pro است. شیائومی ام ای 9 دارای صفحه نمایش فوق آمولد با همان رزولوشن 1080 پیکسل است، از آخرین چیپ ست Snapdragon 855 و یک طراحی شیشه ای بسیار زیبا و مقاوم در برابر آب بهره می برد. دوربین سه گانه آن توانمند است، هرچند که به P30 نمی رسد- به خصوص وقتی نور پایین است.

در نهایت، اگر شما گوشی ها و دوربین های هواوی را دوست دارید، اما بودجه شما به خرید آن نمی رسد، هواوی P30 هنوز گوشی جالبی است که در بازار وجود دارد. شما تنها یک دوربین 5 مگاپیکسلی، شارژ فوق العاده سریع و برخی از برنامه های مخصوص روی صفحه نمایش و جک 3.5 میلی متری را از دست داده اید در عوض بخشی از پول خود را پس انداز کرده اید.

blank blank
هواوی P30 شیائومی ام ای 9

 

قضاوت

هواوی در حال حاضر به معیار و شاخص دوربین های پرچمدار در کل صنعت تبدیل شده است. و هواوی P30 Pro دقیقا سوژه بزرگ بعدی است که همه به دنبال ضرب و شتم آن خواهند بود.

اما ما را به اشتباه نیندازید – در حالی که عکاسی با هواوی P30 Pro عالی است، در همه چیزهایی که از یک گوشی هوشمند مدرن انتظار می رود مثلا- طراحی، صفحه نمایش، عملکرد و بازی و حتی عمر باتری – برتری دارد. این ادعای ما بدون هر گونه جانبداری است، در واقع نقاط قوت بسیاری دارد که ثابت شده اند.

 

برای آگاهی از تست پرتره و سلفی دوربین های هواوی P30 Pro اینجا کلیک کنید.

نظرات موافق

  • گزینه های رنگ های خیره کننده و طراحی مدرن، مقاوم در برابر آب
  • صفحه نمایش آمولد بسیار عالی با ناچ ظریف
  • ریدر اثر انگشت سریع زیر صفحه نمایش
  • عمر باتری زیاد
  • عملکرد عالی و پرچمدار
  • پیشرو در عملکرد عکاسی در نور روز و با نور کم و شب
  • لنز زوم نوری 5 برابری بی نظیر
  • شارژ سیمی و بی سیم فوق العاده سریع

نظرات مخالف

  • فاقد پورت صوتی 3.5 میلی متری
  • فاقد 4K در ضبط ویدیو 60 فریم بر ثانیه
  • فاقد بلندگوی استریو
  • دوربین سلفی فوکوس ثابت است
  • کارت حافظه NM هنوز از جریان اصلی فاصله دارد
  • blank

مطالب مرتبط