اخبار فناوری

حالت شبانه دوربین در گلکسی S9 و Note9

حالت شبانه دوربین در گلکسی S9

دوربین گلکسی S9 و Note9

سامسونگ به تازگی حالت شب دوربین اختصاصی خود را در خانواده گلکسی S9 و Note9 آورده است، اما متاسفانه این حالت روی همه دستگاه به خوبی عمل نکرده و در برخی با مشکل مواجه شده است. برخی از صاحبان شاکی، در انجمن های آنلاین مانند XDA-Developers از خراب بودن برنامه دوربین گفته اند و پیشنهاد می کنند که عکس هایی که در این حالت گرفته می شوند را ذخیره نکنید. این برنامه فقط برای کاربر یک «دوربین خراب» به همراه دارد و پیشنهاد می شود که در شرایط روز نور عکسبرداری شود.

اگر بخواهیم در مورد این نقص به طور کامل و با اطمینان بیشتری صحبت کنیم، باید بگوییم که این مشکل ظاهرا تنها در برخی از گوشی های S9 یا Note9 دیده شده است، نه تمام دستگاه ها. برخی گزارش ها حاکی از این است که برنامه دوربین در حالت شبانه برای برخی از کاربران در بیش از 90 درصد مواقع درست عمل نکرده است، در حالی که در برخی دیگر این اتفاق کمتر افتاده است.blank

راه حل موقتی این مشکل این است که تنظیمات نسبت تصویر را از حالت پیش فرض تغییر داده روی 16:9 قرار دهید. گفتنی است که نسبت تصویر در حالت پیش فرض، 4:3 است. فقط اینکه در حالت پیش فرض عکس ها با رزولوشن 12 مگاپیکسل گرفته می شوند، اما با تغییر روی 16:9 این رزولوشن افت کرده به 9.1 مگاپیکسل تبدیل می شود.

امیدوارم سامسونگ به زودی این مشکل را حل و برنامه دوربین خود را به روز رسانی کند. در حال حاضر هیچ دلیلی برای این رفتار عجیب و غریب کشف نشده است، اما بهتر این بود که در مواقع استفاده از حالت شبانه، عبارت «دوربین خراب است»، هشدار داده شود تا اینکه گوشی با این شرایط به بازار عرضه شود.

مطالب مرتبط