تست و بررسی هوآوی

کیفیت تصویر و دوربین آنر 20

کیفیت تصویر و دوربین آنر 20

5- دوربین، کیفیت تصویر و ویدئو

دقیقا مانند آنر 20پرو، آنر 20 یک دوربین چهارگانه در پشت خود دارد. متأسفانه، این دوربین دستخوش کاهش کیفیت شده و آنچنان که در مدل پرو است، هیجان انگیز نیست. هنوز هم به اندازه کافی همه کاره است و ما مشتاق دیدن کیفیت تصویر و فیلم آن هستیم.

این یک دوربین چهارگانه است، اما چندان جالب نیست

دوربین اصلی، سنسور پرچمدار سونی IMX 586 است، همانند آنر ویوو 20 و آنر 20 پرو. اما در حالی که مدل پرو مجهز به سیستم تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) و اولین روزنه تصویر f/1.4 است، اما این یکی بیشتر از حد معمولی است – بدون OIS است و بر لنزهای با روزنه تصویر f/1.8 تکیه زده است. روی این دوربین، فوکوس خودکار تشخیص فاز موجود است ، اما سیستم دستیار لیزری که در آنر 20 پرو قرار دارد در آنر 20 وجود ندارد.

این سنسور از فن آوری Quad-Bayer با قرار دادن چهار پیکسل در یک پیکسل به طور موثر در عکس های 12 مگاپیکسلی استفاده می کند. بهتر می دانید این نوع عکس گرفتن منجر به تولید تصاویر واضح تر، عملکرد بهتر در شرایط نور کم و کاهش نویز است.

اسنپر دوم یک دوربین 16 مگاپیکسلی با روزنه تصویر f/2.2 برای گرفتن عکس های فوق عریض است و فوکوس خودکار ندارد. بنابراین ممکن است در سناریوهای خاصی که سوژه در فاصله مطلوب نباشد، از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و عکسبرداری با آن محدود شود.

سومین لنز یک دوربین ماکرو اختصاصی با سنسور 2 مگاپیکسلی و روزنه تصویر f/2.4 است. فوکوس ثابت آن فقط 4 سانتی متر است. این دوربین کوچک بیرون از محل برآمدگی که سه دوربین گوشی در آن قرار گرفته است در کنار بقیه و بینه نوشته های حکاکی شده قاب پشتی تعبیه شده است.

و سپس دوربین چهارم یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است، این لنز جایگزین دوربین تله فوتو موجود در آنر 20 پرو شده است.

سرانجام، در حفره پانچ یک سنسور 32 مگاپیکسلی با روزنه تصویر f/2.0 وجود دارد و با کمال تعجب، هیچ فناوری 4-در 1 پیکسلی در اینجا رعایت نشده است، این دوربین از رزولوشن کامل 32 مگاپیکسل بومی استفاده می کند.

blank

برنامه دوربین در آخرین نسخه های تکرار رابط کاربری Magic UI و یا EMUI تغییر نکرده است و مانند برنامه پیش فرض سایر تولید کنندگان است. با چرخاندن به چپ و راست بین ماژول های دوربین مختلف می توانید روی هر حالت عکسبرداری که بخواهید بروید در حالی که یک برگه «بیشتر» تعداد زیادی از حالت های دیگر را نشان می دهد که می توانید با آنها بازی کنید و از میان آنها یکی را انتخاب کنید. حالت دیافراگم معمولا برای عکس های بوکه برای سوژه های غیر انسانی و همچنین حالت Super Macro وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

blank blank blank blank blank
عکس، حالت شب، تمام حالت ها، پرتره،  تمام رزولوشن های تصویر

آنچه که متوجه شدیم آزار دهنده است جلوه های پرتره است. وقتی می خواهید حالت عکسبرداری را روی حالت پرتره تغییر دهید، بین جلوه های مختلف یکی را انتخاب کنید، جلوه «Circles» به نظر می رسد حالت معمولی پرتره است. اگر جلوه ها را غیرفعال کنید، در نهایت با یک تصویر معمولی روبرو می شوید بدون اینکه پس زمینه عکس خراب شود. تصاویر را نگاه کنید!

کیفیت عکس ها

عکس هایی که با دوربین اصلی در حالت پیش فرض (12 مگاپیکسلی) گرفته ایم، بسیار شارپ و دقیق به نظر می رسند. رنگ ها واقعی و طبیعی هستند و داینامیک رنج بسیار چشمگیر است. مناطق پر پیچ و خم مانند شاخ و برگ یا بخش های مشبک ساختمان به اندازه زیبایی بقیه تصویر به نظر نمی رسد. چمن و درختان مانند نقاشی روغنی به طور قابل توجه به تصویر کشیده می شوند و یا حتی برخی لکه های جزئی در بعضی از طبقات ساختمان به راحتی به چشم می خورند.

نرمی نسبتا عجیب فقط در گوشه پایین سمت چپ وجود دارد. این همیشه اتفاق نمی افتد، اما وجود دارد و قابل ذکر است. توجه داشته باشید که این ممکن است به خاطر لنزها باشد که تنها بر این گوشی که ما برای بررسی در اختیار داریم تأثیر می گذارد.

blank blank blank
blank blank blank
blank blank blank
عکس های 12 مگاپیکسلی با آنر 20 پرو

در صورت عکسبرداری از آسمان آبی و یا در محیط های سر سبز، استفاده از ویژگی AI (هوش مصنوعی) منجر به تصاویر با کنتراست بالا می شود و رنگ ها بسیار طبیعی به نظر می رسند. اینستاگرام طبق معمول می تواند همین کار را پس از پردازش و کار روی عکس انجام دهد.

blank blank blank
تصاویر 12 مگاپیکسل آنر 20 با استفاده از ویژگی هوش مصنوعی

با اینکه آنر 20 مجهز به اسنپر تله فوتو نیست، در منظره یاب یک کلید میانبر بزرگنمایی 2 برابری وجود دارد. اگر در این حالت زوم 2 برابری عکس بگیرید، می توانید به صورت دیجیتالی روی عکس زوم کنید و تصویر را برش دهید.

blank blank blank
تصاویر 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری آنر 20

اگر دوست دارید می توانید با دوربین 48 مگاپیکسل عکس بگیرید، اما عکس هایی که به دست می آورید از جزئیات بیشتری بهره نمی برند. اندازه فایل نسبتا بسیار بزرگ است (10-15 مگابایت)، در حالی که تصاویر غیر چشمگیر هستند و بیشتر از حالت واقعی و به اندازه 12 مگاپیکسل تا 48 مگاپیکسل به نظر می رسند.

blank blank blank
blank blank blank
تصاویر 48 مگاپیکسلی با آنر 20

تلفن های اخیر آنر از حالت اختصاصی هوش مصنوعی 48 مگاپیکسلی AI Ultra Clarity برخوردار هستند که عکس های بسیار بهتری از 48 مگاپیکسل تولید می کنند. تنها چند ثانیه طول می کشد تا یک عکس از حالت گرفته شود در ضمن باید تلفن را ثابت نگه دارید اما ارزشش را دارد. نمونه های 48 مگاپیکسلی AIUC دارای جزئیات بسیار بیشتری نسبت به تصاویر معمولی 48 مگاپیکسلی هستند و اگر این ها را به 12 مگاپیکسل کاهش دهید- این موارد از لحاظ عکس نسبت به عکسهای معمولی 12 مگاپیکسلی، به ویژه در مناطق با پیچیدگی بالا مانند شاخ و برگ، از نظر جزئیات برتر هستند.

عکس گرفتن با حالت 48 مگاپیکسلی AIUC راهی برای استفاده و بهره بیشتر از دوربین شما است، اما واقعا به درد سرش نمی ارزد. این حالت فقط برای عکسهای روز بکار برده می شود، باید به تنظیمات دستی بروید و 5-6 ثانیه طول می کشد تا بتوانید یک تصویر 20 مگابایتی را ذخیره کنید. در واقع، این حالت عکسبرداری برای استفاده روزمره نیست.

عکس های 48 مگاپیکسلی در حالت AI Ultra Clarity

کیفیت دوربین فوق عریض با آنچه که امروزه دوربین های مشابه ارائه می دهند برابری می کند. جزئیات نمایش داده در حدود متوسط است، رنگ ها کمی شسته و رفته می شوند و رنگ های بنفش در برخی جاها وجود دارد. آنر تصحیح اعوجاج را به صورت خودکار اعمال می کند، بنابراین شما متوجه بسیاری از ساختارهای فوق العاده منحنی نخواهید شد. فقدان فوکوس خودکار نیز ممکن است گاها از کیفیت عکس کاهش دهد و محدود کننده باشد.

داینامیک رنج دقیقا مانند تصاویر معمولی چشمگیر است.

عکس های 16 مگاپیکسلی فوق عریض آنر 20

در اینجا چند نمونه عکس ماکرو از دوربین اختصاصی ماکرو ارائه شده است. جزئیات به طور شگفت آور برای یک دوربین 2 مگاپیکسلی خوب است، اما شما باید به سوژه نزدیک شوید زیرا اگر بخواهید عکس با کیفیتی بگیرید، فاصله فوکوس ثابت فقط 4 سانتی متر است.

تصاویر سوپر ماکرو با دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی آنر 20

جهت بررسی طراحی آنر 20 اینجا کلیک کنید.

کیفیت تصویر آنر 20 در شرایط نور کم به اندازه کیفیت آنر 20 پرو نیست و ستاره دار نمی باشد، که این احتمالا به دلیل عدم وجود سیستم تثبیت کننده نوری (OIS) است. عکس های معمولی 12 مگاپیکسلی از جزئیات به اندازه کافی برخوردار هستند و از نوردهی متعادل برخوردار هستند، اما میزان نویز آنها کمی بالاتر از حد انتظار است.

عکس های 12 مگاپیکسلی در شرایط نور کم با آنر 20

حالت شب گوشی آنر در دسترس است، و چند ثانیه طول می کشد و حتما برای عکس گرفتن در این حالت باید دست ثابت باشد. این امر باعث بهبود نوردهی کلی و به تصویر کشیدن جزئیات در آسمان شب نیز می شود. داینامیک رنج نیز افزایش می یابد، اما تصاویر با جزئیات بسیار نرم هستند و خیلی چشمگیر به نظر نمی رسند.

عکس های 12 مگاپیکسلی حالت شب آنر 20

تصاویر دوربین فوق عریض این گوشی با نویز همراه است و جزئیات عکس در حد متوسط را به تصویر می کشد و در اکثر موارد فایده ای ندارد.

عکس های 16 مگاپیکسلی فوق عریض در شرایط نور کم با آنر 20

اما حالت شب نیز با دوربین فوق عریض کار می کند و بسیار توصیه می شود. میزان نوردهی و داینامیک رنج را بهبود می بخشد، میزان نویز را پایین می آورد، اما دقیقا مانند تصاویر از دوربین اصلی همچنین همه چیز را نرم و کم جزئیات تر می کند.

عکس های 12 مگاپیکلسی حالت شب با دوربین فوق عریض آنر 20

هنگامی که با سناریوهای واقعی روبرو می شوید، شرایط فرق می کند، به نمونه‌های ما که در یک محیط کنترل شده تر گرفته شده است نگاهی بیندازید و اینکه ببینید آنر 20 در رقابت چطور عمل می کند.

آنر 20 در مقایسه با آنر 20 پرو و شیائومی Mi 9T در ابزار مقایسه تصاویر ما

و در اینجا نمونه های 48 مگاپیکسلی ما وجود دارد.

حالت 48 مگاپیکسل: آنر 20 در مقایسه با آنر 20 پرو و شیائومی Mi 9T در ابزار مقایسه تصاویر ما

پرتره ها

عکس های پرتره به طرز شگفت انگیزی با سطح عالی، رنگ پوست طبیعی و تشخیص لبه های بسیار خوب به طرز شگفت آور به تصویر کشیده می شوند.

پرتره 12 مگاپیکسلی با آنر 20

جلوه های گوناگونی وجود دارد که می توانید از آنها در حالت پرتره استفاده کنید، و حتی اگر جزء اولویت های ما نیستند، می توانیم شکل هایلایت ها را برداریم.

پرتره 12 مگاپیکسلی آنر 20

سلفی ها

عکس های سلفی 32 مگاپیکسلی بسیار عالی بود. حتی اگر فوکوس خودکار وجود ندارد، به نظر می رسد فاصله فوکوس در حدود نیمی از طول بازو بهینه است. تصاویر سلفی، وضوح، جزئیات تصویر و رنگ طبیعی پوست را نمایش می دهند. داینامیک رنج بالاتر از حد متوسط است اما ممکن است در شرایط زیر حد مطلوب با تعادل سایه ها و هایلایت ها چالش داشته باشید.

سلفی 32 مگاپیکسلی آنر 20

همانطور که انتظار می رفت حالت پرتره همانند دوربین اصلی خوب نباشد اما بدک نبود، در این گوشی هیچ سنسور دیگری برای سنجش عمق وجود ندارد، این کار فقط با نرم افزار انجام می شود. در بعضی موارد مدیریت مو دشوار است.

عکس های 32 مگاپیکسلی هانر 20

ضبط ویدیو

آنر 20 می تواند با دوربین های اصلی و فوق عریض خود در کیفیت 2160 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل در سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه فیلم ضبط کند. تثبیت تصویر دیجیتالی وجود دارد و همیشه روشن است، به علاوه در کلیه روزلوشن ها و فریم ها کار می کند.

هر دو دوربین اصلی و فوق عریض، داینامیک رنج خوبی دارند، کنتراست خوبی دارند، هیچ نویزی قابل مشاهده نیست و رنگ های پخش نیستند. هرچند که این تصویر کاملا نرم است و جزئیات در بهترین حالت به تصویر کشیده می شود.

یافته های فوق برای کلیه رزولوشن ها و فریم ها اعمال می شود.

آدرس لینک ویدئو: https://youtu.be/pb8rGZpGjbY

و در مورد تثبیت، آنر 20 برای همه حالت های ویدیویی خود، در 2160 پیکسل و در 1080 پیکسل، تثبیت کننده تصویری دیجیتال ارائه می دهد. در هر دو حالت، ویژگی تثبیت کننده بسیار مفید است اما به خاطر داشته باشید که برای غیرفعال کردن آن هیچ راهی وجود ندارد حتی هنگام استفاده از سه پایه، بالاجبار از این حالت استفاده خواهید کرد که بخشی از قاب را برش می دهید.

: https://youtu.be/Cvrr3oHs5jM

هنگامی که با سناریوهای واقعی روبرو می شوید، شرایط فرق می کند، به نمونه‌های ما که در یک محیط کنترل شده تر گرفته شده است نگاهی بیندازید.

2160 پیکسل: آنر 20 در برابر آنر 20 پرو و شیائومی Mi 9T در ابزار مقایسه ویدئو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *