تست و بررسی سامسونگ

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی S10+

دوربین سامسونگ گلکسی S10+

دوربین سامسونگ گلکسی S10+

سامسونگ گلکسی S10+ ممکن است به خاطر مشخصات فنی دوربین از برخی رقبا شکست بخورد، اما عملکرد و کیفیت تصویر آن بسختی خطا می رود.

blank

قضاوت ما

سامسونگ گلکسی S10+ دارای یک ردیف دوربین فوق العاده با ویژگی های تصویربرداری مناسب است. اگرچه سامسونگ ممکن است دوست داشته باشد که نوآوری های سخت افزاری دوربین هواوی را دنبال کند، گلکسی S10+ با کیفیت تصویر فوق العاده و عملکرد بی نظیر در حالت خودکار اصول خود را دنبال می کند.

نظرات مثبت

  • حالت عکسبرداری شیک و درخشان
  • مجهز به دوربین های تله فوتو و دوربین های فوق عریض
  • کیفیت تصویر عالی
  • حالت خودکار فوق العاده

نظرات منفی

  • هیچ چیز تازه ای نیست
  • فقط زوم 2 برابری از دوربین تله فوتو
  • فاقد دوربین ToF

سامسونگ گلکسی سامسونگ S10+ یک گوشی تلفن همراه بسیار دوست داشتنی و مورد استقبال است، اما در حال حاضر، برای عکاسانی که از گوشی های اندروید استفاده می کنند، صرف نظر از بودجه شما، گزینه های زیادی وجود دارد.

به عنوان مثال، گوگل پیکسل 3 دارای توانایی پردازش شگفت انگیز است، هواوی P30 Pro دارای یک ردیف دوربین های چهارگانه قدرتمند 48 مگاپیکسلی است، در حالی که سونی اکسپریا 1 با عملکرد ویدئویی خود غوغا به پا انداخته است. برای انتخاب به روزترین دوربین-تلفن های همراه ما به راهنمای خریداران بهترین تلفن همراه مراجعه کنید.

blank

دوربین سامسونگ گلکسی S10+: طراحی و ویژگی ها

به محض اینکه چشم تان به این گوشی بیفتد، متوجه خواهید شد که گلکسی S10 جای دوربین های خود را نسبت به مدل قبلی خود S9 به طور قابل توجهی تغییر داده است.

در این گوشی، دوربین های عقب، در حال حاضر به جای عمودی، به صورت افقی و در مرکز قرار گرفته اند.

blank

گوشی S10+ دارای سه دوربین عقب به اضافه یک فلاش LED است. قرار گرفتن این دوربین ها به صورت افقی در مرکز، یعنی دیگر انگشتان شما جلوی لنز دوربین نیستند و در واقع از آن دور هستند. وقتی با یک گوشی که دوربین های آن در پشت و گوشه است، عکس می گیریم، بعید است که انگشت دستتان جلوی دوربین قرار نگیرد و همواره باید مراقبت باشید انگشت خود را از این قسمت دور کنید.

blank

در عین حال در قسمت جلویی، قاب دور گوشی حاوی دوربین سلفی است که به صورت نامرئی است. صفحه نمایش آمولد Infinity O جدید سامسونگ روی گلکسی S10+، دوربین های سلفی دوگانه را در یک حفره مستطیلی کوچک در قسمت بالا سمت راست صفحه نمایش قرار داده است.

هر چند که این شکل قرار گیری دوربین سلفی در گوشه صفحه باعث نمی شود که شما عکس سلفی بهتری بگیرید، اما کاری کرده است که از صفحه نمایش 6.4 اینچ آمولد با رزولوشن 1440 × 3040 بدون اینکه حفره دوربین معلوم باشد لذت ببرید. این روش ساخت سامسونگ منجر به یک صفحه نمایش بزرگ و بدون وقفه (یک دست) شده است که تصاویر گرفته شده را تمام نما در این صفحه، نمایش می دهد و لذت ببرید.

blank

با توجه به سطح فن آوری که سامسونگ در این گوشی اعمال کرده است، قابلیت بسیار جالبی که در S10+ وجود دارد این است که ضخامت این گوشی به اندازه 7.8 میلی متر در دست احساس می شود. صفحه نمایش با لبه برگشتی بسیار کمک می کند و باعث می شود گوشی حتی باریک تر احساس شود و انگشت شست خود را به صورت طبیعی در اطراف لبه گوشی قرار دهد و گوشی را نگه دارید. این لبه های اریب به شما اجازه نمی دهد سطح بیشتری از گوشی را در دست بگیرید و عکسبرداری کنید، اما لبه های فلزی جلا داده شده بر روی S10+ به نظر نمی رسد، به اندازه ای که احساس می شوند، لیز و لغزنده باشند مخصوصا در مقایسه با تلفن هایی که از روکش ساتن استفاده می کنند و تقریبا احساس می شود که روکش تفلون دارند.

مشخصات فنی دوربین گلکسی سامسونگ S10+: مشخصات فنی

دوربین اول و اصلی در S10+ از یک سنسور 12 مگاپیکسلی، سنسور 2.55/1 اینچی فوکوس خودکار با تشخیص فاز پیکسل دوگانه برای فوکوس خودکار سریعتر و دقیق تر استفاده می کند. لنز 26 میلی متری دارای یک دیافراگم بزرگ f/1.5 حداکثر و تثبیت کننده تصویر اپتیکال است، که به دوربین اجازه می دهد پتانسیل عکسبرداری در شرایط نور کم را داشته باشد.

دوربین دوم در یک ردیف سه تایی در قسمت عقب، یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر است، اما لنز آن 52 میلیمتری است، و در مقایسه با دوربین اصلی یک لنز تله فوتو با زوم 2 برابری دارد. این ویژگی همچنین دارای OIS است، اما فوکوس خودکار پیکسل دوگانه نیست.

دوربین سوم، یک ماژول فوق عریض 16 مگاپیکسلی است که طول کانونی 12 میلیمتری را برای میدان دید وسیع فراهم می کند که برای گرفتن عکس های گروهی بزرگ یا معماری یک عکس در محدوده نزدیک، ایده آل است.

گلکسی S10+ همچنین دوربین سنسور عمق 8 مگاپیکسلی در قسمت جلو را برای کمک به دوربین اصلی 10 مگاپیکسلی، دوربین سلفیf/1.9  اضافه کرده است. این دوربین به جمع آوری داده های عمق میدان کمک می کند و تصاویر بوکه ارائه می دهد.

مقایسه دوربین های عقب

تصاویر زیر که از هر سه دوربین عقب گرفته شده است را از نظر میدان دیدشان مقایسه کنید:

blank blank blank
دوربین تله فوتو، 52 میلی متری (زوم دو برابری) دوربین فوق عریض 12 میلی متری دوربین اصلی، 26 میلی متری
blank blank blank
دوربین تله فوتو، 52 میلی متری (زوم دو برابری) دوربین فوق عریض 12 میلی متری دوربین اصلی، 26 میلی متری

اگر شما یک عکاس بی تجربه هستید و یا می خواهید ببینید که چگونه AI سامسونگ با مهارت های خاص شما منطبق می شود، می توانید حالت best Shot را فعال کنید. این حالت از روی 100 میلیون عکس کتابخانه اختصاصی سامسونگ مشاهده شده تا ببیند چگونه می توانید از صحنه روبروی تان، بهترین تصویر را بگیرید.

شما گوشی را به سمت سوژه می گیرید و بعد از لحظه ای بررسی صحنه، S10+ روی صفحه نمایش شما یک خط با دایره روی آن ترسیم می کند.

گوشی را کمی اریب کنید تا زمانی که خط افقی و نقطه وسط دایره روی صفحه نمایش زرد شود، اکنون عکس بگیرید. خب، برای اطمینان، از مناظری که در آن خط افق و لبه های بالا و پایین به طور قابل توجهی موازی نیستند، عکس نگیرید.

در دوربین این گوشی، حالت بهینه سازی صحنه نیز وجود دارد که برای تغییر شکل ظاهری رنگ ها و بهتر شدن تن و کیفیت تصاویر، از 30 صحنه استفاده می کند (10 صحنه ای اینها برای S10+ جدید هستند، از جمله صحنه عکاسی از حیوانات خانگی).

همچنین گزینه های لایو فوکوس وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا با تمرکز بر روی سوژه از جلوه های پس زمینه استفاده کنید، تصاویر بوکه بسازید، تصاویر را غیر اشباع سازی کنید و تصویر را بچرخانید. شما می توانید از این حالت در دوربین های جلو یا عقب نیز استفاده کنید، و این یک ابزار همه کاره برای عکاسی با برخی جلوه های ویژه است.

فیلمبردارها، به ویژه کسانی که سعی در ضبط فیلم در محیط های پر حرکت و متلاطم دارند، از حالت فیلمبرداری Super Steady استفاده می کنند. دوربین با استفاده از لنزهای فوق عریض تصویر را ضبط می کند، اما برای رندر نهایی فیلم از کل قاب تصویر استفاده نمی کند. در عوض آن را روی سوژه شما دنبال می کند و کراپ می کند، شبیه به روش قدیمی حرکت و اسکن، و این کار باعث می شود فیلم گرفته شده با کمترین لرزش باشد و سوژه شما بدون لرزش و همیشه در قاب باشد.

همچنین می توانید ویدیو را در HDR10+ ضبط کنید تا دامنه دینامیکی بیشتری به دست بیاورید، به علاوه فیلم حرکت آهسته و با حرکت فوق آهسته به ترتیب در سرعت های 240 و یا 960 فریم بر ثانیه ضبط می شود.

دامنه سامسونگ گلکسی S10

چهار دوربین مختلف در دامنه S10 وجود دارد . .S10+ مدل پرچمدار نسل 4 (4G) نسبت به مدل های پایین تر آن است. اما همچنین S10 نسل پنجم (5G) نیز وجود دارد. هر چهار گوشی تلفن دارای تنظیمات دوربین اندکی متفاوت هستند:

blankسامسونگ گلکسی S10E

سامسونگ گلکسی S10E

  • عقب: 12 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری، f/1.5، PDAF پیکسل دوگانه، OIS
  • جلو: 10 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری، f/1.9، PDAF پیکسل دوگانه

blank

سامسونگ گلکسی S10

سامسونگ گلکسی S10

  • عقب، اصلی: 12 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری، f/1.5، PDAF پیکسل دوگانه، OIS
  • عقب، تله فوتو: (زوم 2 برابری): 12 مگاپیکسل، لنز 52 میلی متری، f/2.4، OIS
  • عقب، فوق عریض: 16 مگاپیکسلی، لنز 12 میلی متری، f/2.2
  • جلو: 10 مگاپیکسل، معادل 26 میلیمتر، f / 1.9، PDAF دو پیکسل

سامسونگ گلکسی S10+

  • عقب، اصلی: 12 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری، f/1.5، PDAF پیکسل دوگانه، OIS
  • عقب، تله فوتو: (زوم 2 برابری): 12 مگاپیکسل، لنز 52 میلی متری، f/2.4، OIS
  • عقب، فوق عریض: 16 مگاپیکسلی، لنز 12 میلی متری، f/2.2
  • جلو، اصلی: 10 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری، f/1.9، PDAF پیکسل دوگانه
  • جلو، سنسور عمق: 8 مگاپیکسل، لنز 22 میلیمتری، f/2.2

blank

سامسونگ گلکسیS10  نسل پنجم (5G)

  • عقب، اصلی: 12 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری، f/1.5، PDAF پیکسل دوگانه، OIS
  • عقب، تله فوتو: (زوم 2 برابری): 12 مگاپیکسل، لنز 52 میلی متری، f/2.4، OIS
  • عقب، فوق عریض: 16 مگاپیکسلی، لنز 12 میلی متری، f/2.2
  • عقب، دوربین سنسور عمق سه بعدی ToF
  • جلو، اصلی: 10 مگاپیکسلی، لنز 26 میلی متری، f/1.9، PDAF پیکسل دوگانه
  • جلو، دوربین سنسور عمق سه بعدی ToF

دوربین سامسونگ گلکسی S10+: عملکرد

blank

تصویربرداری با گلکسی S10+ یک تجربه بسیار لذت بخش است. در حالت پیش فرض «عکس» دوربین، S10+ را بیرون بیاورید و عکس بگیرید، در این حالت، این گوشی، کار خود را به خوبی انجام می دهد – هیچ تاخیری وجود ندارد و هیچ تشخیص سوژه و پردازش پشت صحنه عکس وجود ندارد – گوشی فورا از صحنه و سوژه عکس می گیرد و برنامه را بسته، گوشی را قفل کنید.

اگر می خواهید تنظیمات دوربین را در دست بگیرید، حالت Pro وجود دارد که تمام ویژگی های دوربین از جمله حساسیت ISO، دیافراگم لنز، تعادل رنگ سفید، گزینه های فوکوس خودکار و غیره را ارائه می دهد. اما حالت اتوماتیک معمولی به قدری خوب است که در همه محیط ها می توانید بدون نیاز به استفاده از حالت Pro عکس های جالبی بگیرید. دقت فوکوس خودکار بی نظیر است، عکس هایی که در شرایط نوردهی خوبی گرفته می شوند همواره بدون روشنایی زیاد و با برجسته کردن جزئیات تصویر همراه است و در طول آزمایش ما، حالت خودکار تعادل نور سفید هرگز از بین نرفت.

S10+ از یک صفحه نمایش 6.4 اینچ، آمولد با رزولوشن 1440 × 3040 استفاده می کند و قبل از عکس گرفتن، پیش نمایش تصویر ویژه را می دهد. ما گوشی را در یک روز آفتابی، در بریتانیا آزمایش کردیم، اما دیدن صفحه نمایش در حالت روشنایی کامل همیشه آسان است و هرگز نیازی به تنظیم کنتراست و یا اشباع رنگ نبود. اندازه بزرگ و خالص آن نیز به ترکیب تصویر و ارزیابی دقت فوکوس خودکار کمک می کند.

blank

وقتی که تصاویر گرفته شده با گلکسی S10+ در اندازه تصویر 100 درصدی را تماشا می کنیم، به پردازش دقیق سامسونگ پی می بریم. در جایی که Honor 20 تصاویری با لبه ها و خطوط شارپ بیش از حد می دهد، که کمی پیکسل دار و زاویه دار هستند، S10+ عکس های با لبه های صاف و با وضوح عالی می گیرد.

ارائه جزئیات دقیق، جنبه دیگری از S10+ است. دوربین اولیه این گوشی، جزئیات باورنکردنی را حتی در شرایط نور کم ارائه می دهد. در اینجا S10+ قادر است جزئیات را براحتی نشان دهد که در عکس های معادل گرفته شده با Honor 20 این گونه نیست.

همانند بسیاری از گوشی های قبلی Galaxy S، S10+ درست در بالاترین و در ISO 800 است، دیافراگم با حداکثر f/1.5 و لرزشگیر تصویر اپتیکال دارد به این معنی که عکس های شارپ و شفافی می گیرد. در شرایط نور کم تصاویر با کیفیت بالا می گیرد بدون اینکه به حساسیت سنسور حداکثری نور آسمان نیاز باشد. در اکثر صحنه ها، نویز تصویر به سختی معلوم است، اما گوشی می تواند فریب بخورد – یک صحنه با جزئیات بسیار جزیی عکس برداری کند و دوربین بر روی حداکثر شارپ قرار داده شود و این کار دانه های موجود در مناطق سایه را محو می کند. با این حال، شما باید تصویر را در اندازه 100 درصدی مشاهده کنید تا متوجه این موضوع شوید، و شما متوجه نخواهید شد، مگر اینکه خبرنگار دوربین نیتپیکینگ باشید.

blank

تنظیم دوربین سه گانه سامسونگ در S10+ نیز بسیار خوب عمل می کند. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارای فاصله کانونی 26 میلی متر است و برای اکثر موقعیت ها، میدان دید، عریض است.

اگر لازم باشید که کادر عکس فشرده تر شود، می توانید به راحتی به دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز 12 میلی متری تغییر موقعیت دهید. این کیفیت تصویر خوب را تضمین می کند، مرکز کادر با وضوح بیشتری همراه است که مطابق با کیفیت دوربین اصلی است. با این حال، وضوح گوشه ها کمی قابل توجه هستند و اگر عکاس صحنه های با کنتراست بالا هستید، متوجه نقاط بنفش شدید در گوشه های قاب خواهید شد.

برای دست یابی به تنها راه ورایزون گلکسی s10 اینجا کلیک کنید.

آیا نیاز به زوم کردن دارید؟ توانایی دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو با لنز 52 میلی متری در S10+، در زوم اپتیکال نسبت به یک گوشی مانند Huawei P30 Pro که دارای زوم 5 برابری است، کمتر است، اما هنوز هم مفید است و این دوربین کیفیت تصویری برابر با کیفیت تصویر دوربین اصلی می دهد. با توجه به استفاده از یک سنسور 3.6/1 اینچ کوچکتر، در مقایسه با سنسور 2.55/1 اینچ در دوربین اصلی، کیفیت تصاویر بد نیستند.

گالری نمونه سامسونگ S10+

blank blank blank blank

 

دوربین سامسونگ گلکسی S10+: قضاوت

بازار تلفن دوربین های اندرویدی سخت ترین کاری است که تا به حال انجام شده است، با گزینه های زیادی که در این گوشی وجود دارد و همچنین کیفیت تصویری را ارائه می دهند که حتی با دوربین DSLR بزرگ رقابت می کند. سامسونگ نمی تواند به هیچ وجه در دوربین های S10+ عجله و اشتباه کند و ما خوشحالیم که تابحال در این زمینه گزارشی نداشتیم.

برخی از ویژگی های این دوربین از دوربین گلکسی S9 گرفته شده است، اما بسته کامل دوربین در S10+ به زیبایی کار می کند. دوربین سه گانه عریض/فوق عریض/تله فوتو با زوم دو برابری که در پشت قرار دارد یک دوربین ترکیبی عالی همه کاره است و تصاویر با کیفیت عالی تولید می کند که می تواند با هر گوشی با بهترین دوربین ها مثل گوگل پیکسل 3 و هواوی پی 30 پرو رقابت کند.

صفحه نمایش 6.4 اینچ خیره کننده با وضوح بالا و عملکرد فوق العاده گوشی گلکسی S10+ به عنوان یک تلفن-دوربین به سختی با مشکل مواجه می شود.

مطالب مرتبط