تست و بررسی هوآوی

نقد و بررسی آنر 20

نقد و بررسی آنر 20

1- معرفی، مشخصات فنی، جعبه گشایی

زمان پیش نمایش سری های آنر 20 نمی توانست به این بدی باشد، این تلفن برای نمایش رسمی پیش رفت که یک دفعه دولت ترامپ در ایالات متحده، ممنوعیت کار شرکت های مستقر در آمریکا را از همکاری با هواوی و بالتبع شرکت مادر آنر را تحریم کرد. این گوشی حتی قبل از انتشار، سایه جدی روی آینده این تلفن ها می انداخت، بنابراین عرضه آنها به طور طبیعی با تأخیر همراه بود.

محدودیت های اعمال شده، در انتشار آنر 20 به اندازه محدودیت وضع شده برای honor 20 پرو اختلال و مشکل ایجاد نکرد، بنابراین آنر 20 اکنون در حال فروش است. و صرفنظر از چگونگی تحریم و وضعیت ممنوعیت ایالات متحده، آنر 20، به روزرسانی های امنیتی و دسترسی به خدمات گوگل پلی را ادامه خواهد داد.

برای اولین بار آنر الگوی خود را شکست و نه یکی بلکه دو گوشی پرچمدار آنر 20 و آنر 20 پرو را معرفی کرد. آنها نه در صفحه نمایش و نه در چیپ ست بلکه در دوربین و تنظیمات ذخیره سازی شان متفاوت هستند. آنر 20 دوربین تله فوتو ندارد و دارای نیمی از حافظه Pro و رم کمتر است. تفاوت تقریبا همین است.

blank

اما بیایید از ابتدا شروع کنیم زیرا همه خوانندگان با آنر 20 پرو آشنایی ندارند.

آنر 20، دقیقا مانند پرو، از طرح امضای به اصطلاح سه بعدی پویا (Dynamic Holographic) برخوردار است و مهم نیست رنگی باشد این طراحی کاملا خیره کننده به نظر می رسد. آنر برای اینکه شکل و قیافه این گوشی زیبا به نظر برسد از هیچ منابع و همچنین متریال ساخت موجودی دریغ نکرده است. آنر 20 یک گوشی هوشمند دو طرف گلس دارای قاب آلومینیومی است.

blank

مشخصات فنی آنر 20 ارزش پرچمدار بودن را دارد این گوشی دارای صفحه نمایش IPS LCD 6.26 ااینچی با یک حفره کوچک برای دوربین سلفی، جدیدترین تراشه Kirin 980 با 6 گیگابایت رم و یک مجموعه دوربین چهارتایی در پشت شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است.

جهت مشاهده ومرور بر کیفیت تصویر هواوی P30 Pro اینجا کلیک کنید.

و درست مانند آنر 20 پرو، آنر 20 مجهز به سنسور اثر انگشت در سمت راست است که برای این برند غیر معمول است اما چیز دیده نشده ای نیست..

مشخصات فنی آنر 20

  • بدنه: ابعاد 6 × 74 × 8.44 میلی متر، وزن 182 گرم، جلو و عقب گلس، دور قاب فلزی.
  • صفحه نمایش:26 اینچی IPS LC ، وضوح تصویر 1080 × 2340 پیکسل؛ تراکم پیکسل 412 پیکسل در هر اینچ
  • چیپ ست: پردازنده مرکزی HiSilicon Kirin 980؛ هشت هسته ای (2 هسته Cortex-A766 گیگاهرتز، 2 هسته Cortex-A76 2.192 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 1.8 گیگاهرتز)؛ پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10.
  • حافظه: رم 6 گیگابایت، حافظه داخلی 128 گیگابایت.
  • سیستم عامل: رابط کاربری Magic 2.1 UI مبتنی بر اندروید 9.0 پای.
  • دوربین عقب: دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل، روزنه تصویریf/1.8 ،PDAF ، مجهز به EIS، AIS؛ دوربین فوق عریض:: 16 مگاپیکسل، روزنه تصویرf/2.2 ، 117 آنگستروم FOV، فاقد فوکوس خودکار؛ دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2. ، فوکوس ثابت 4 سانتی متر؛ فلاش LED؛ سنسور عمق: 2 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2.4؛ ضبط ویدیو 2160 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه با کلیه دوربین ها به جز دوربین ماکرو.
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2.0؛ ضبط ویدیو 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه
  • باتری: 3،750 میلی آمپر، شارژ فوق سریع با شارژر 22.5 وات
  • متفرقه: بلسترIR ، NFC، سنسور اثر انگشت تعبیه شده در بغل، طراحی دوربین پانچ هول، طراحی مجازی 9.1 Surround Sound (فقط با هدفون)، طرح امضا سه بعدی پویا که در نیمه شب، مشکی، یاقوت کبود مایل به آبی، سفید ایسلندی نمایش داده می شود.

همانطور که می بینیم، در برگه مشخصات فنی آنر 20 چند مورد مثل جک صوتی، اسلات حافظه برای ارتقاء حافظه داخلی و اگر بخواهیم خیلی دقیق تر به این قضیه نگاه کنیم سیستم محافظت در برابر گرد و غبار و و استاندارد مقاومت آبی، وجود ندارد. اما با توجه به برچسب قیمتی مقرون به صرفه، کمبود استاندارد مقاومت آبی را فراموش می کنیم.

بزرگترین نگرانی در مورد آنر 20، عدم صدور تایید و مجوز گوگل برای سیستم عامل اندروید بود. خب، این موضوع اکنون برطرف شده است، و آنر 20 دسترسی کاملی به Play Store دارد، روی اندروید پای اجرا می شود و در مورد بروزرسانی های آینده مشکلی نخواهد داشت. در واقع، این آسیب پیشتر متوجه آنر شده بود، و آنر باید این قابلیت را می داشت که به نیاز مشتریان پاسخ دهد، به همین دلیل است که ما از قبل به این نکته اشاره می کنیم.

جعبه گشایی آنر 20

این گوشی یک پرچمدار مقرون به صرفه است، بسته بندی برای فروشگاه های خرده فروشی آنر 20 نسبتا متوسط است. در داخل جعبه کاغذی یک شارژر 22.5 وات و یک کابل USB-C وجود دارد که کار شارژ فوق سریع را انجام خواهد داد.

آنر 20 فاقد جک 3.5 میلی متری است، اما در جعبه یک آداپتور USB به جک صوتی 3.5 میلی متر وجود دارد.

blank

هیچ گونه قاب و یا وسیله محافظتی برای بازار اروپا تهیه نشده است، اگرچه نمی توانیم بگوییم که قاب محافطتی برای مناطق دیگر در نظر گرفته نشده است. در جعبه های خرده فروشی همواره روی گوشی ها یک محافظ صفحه نمایش نازک گذاشته می شود که برای همه تلفن های این کارخانه کاربرد دارد ، و آنر 20 ما نیز دارای یکی از این محافظ ها می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *