تست و بررسی هوآوی

بررسی رابط کاربری و عملکرد آنر 20

رابط کاربری و عملکرد آنر 20

4- بررسی نرم افزار و عملکرد-Android Pie و UI Magic آنر 20

اکنون که هواوی در ایالات متحده با ناکامی مواجه و تحریم شده است، اما به همه طرفداران آنر این اطمینان داده می شود که در مجوز و گواهینامه اندرویدی سری آنر 20 هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. آنر 20 درست مانند آنر 20 پرو و سری های دیگر آنر، با اندروید پای 9.0 و در بالای آن رابط کاربری Magic 2.1 به سفارش هواوی اجرا می شود. در اصل، این رابط کاربری با نرم افزاری که در آنر ویو 20 (و آخرین EMUI هواوی) بررسی کرده ایم، یکسان است ، اما به دلیل اینکه چندین نکته اضافی در این رابط کاربری وجود دارد، دوباره به آن خواهیم پرداخت.

در مدل هواوی و یا آنر معمولی، حالت پیش فرض رابط کاربری بدون کشو برنامه است. همیشه می توانید آن را در منوی تنظیمات در زیر صفحه اصلی و شبه منو وال پیپر تغییر دهید. همچنین می توانید پنل فید گوگل را که هنگام کشیدن به سمت راست از صفحه اصلی ظاهر می شود غیرفعال کنید. و همانند پنجره اعلان و منوی برنامه های اخیر، در اینجا هیچ تغییری وجود ندارد. اگر از یک دستگاه آنر و یا هواوی دیگری استفاده کرده باشید، با ناوبری آن آشنا خواهید یافت.

blank blank blank blank blank
پنجره اعلان برنامه های اخیر صفحه در حالت قفل منوی صفحه اصلی

در مورد ناوبری اینکه آنر 20 به شما امکان می دهد به جای کلیدهای نرم افزاری معمولی، ژست حرکتی را انتخاب کنید. آنها ژست های حرکتی معمولی هواوی هستند- برای بازگشت به عقب، به سمت چپ یا راست صفحه سوایپ کنید. با کشیدن انگشت از پایین، همیشه شما به صفحه اصلی هدایت می شوید، در حالی که کشیدن و نگه داشتن، شما را به منو برنامه های اخیر می برد.

به خاطر داشته باشید که ژست حرکتی به عقب از لبه سمت چپ صفحه نمایش ممکن است بعضی اوقات با برنامه هایی که دارای منوی به اصطلاح همبرگری هستند، اختلال ایجاد کند. همچنین اگر از گوشی در جهت یابی منظره استفاده می کنید، ژست حرکتی به عقب به لبه ی بالا و پایین منتقل می شود.

blank blank blank blank
جستجوی برنامه تنظیمات تنظیمات گزینه های ناوبری

از آنجا که این گوشی از نسبت ابعاد طویل برخوردار است، ما برای پایین آوردن پنجره اعلان از یک ضربه تند و شدید بر روی صفحه اصلی استفاده می کنیم. متأسفانه، این ژست حرکتی باعث باز شدن پنجره جستجوی برنامه ها می شود.

اگر به همان اندازه که از شکاف جای دوربین متنفر هستید از حفره پانچ متنفر هستید، آنر گزینه مخفی کردن حفره پانچ را در اختیار شما قرار داده است. هر چند خیلی هیجان زده نمی شوید، فقط قسمت بالایی صفحه را سیاه می کند، بنابراین دوربین را نمی بینید اما آیکون های اعلان، ساعت و وضعیت باتری در آنجا قرار دارند. شما همچنین می توانید آن را فقط در برنامه های انتخابی مخفی کنید. از طرف دیگر ، همانطور که شاید قبلا در بررسی آنر ویو 20 دیده باشید، حفره پانچ در واقع مزاحم نیست، بنابراین در بیشتر موارد، حتی در هنگام بازی کردن و یا تماشای محتوا نیز آزاردهنده نیست.

جالب است بدانید که زیر منوی Display گزینه ای برای تغییر به رزولوشن اچ دی پلاس پایین تر، بر خلاف فول اچ دی پلاس بومی ارائه می دهد. دلیل این امر این است که این باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود، اما همانطور که تجربه گذشته به ما نشان داده است، مزایای آن حداقلی است زیرا نورپردازی هنوز هم باید همان سطح را روشن کند اما حداقل این حالت بار روی پردازنده گرافیکی را کاهش می دهد. شما فقط در صورت انجام جلسات بازی های فشرده از این گزینه بهره مند خواهید شد. توصیه می کنیم که آن را در رزولوشن خودکار هوشمند بگذارید زیرا سیستم بسته به سناریو از وضوح مناسب استفاده خواهد کرد.

blank blank blank blank blank
منوی صفحه نمایش و آپشن های ناچ

جهت بررسی تستهای آزمایشگاهی آنر 20 اینجا کلیک کنید.

با رفتن به بخش باتری، تمام تنظیمات معروف و شناخته شده از نسخه های قبلی EMUI و یا Magic UI را می بینیم. شما دارای سه حالت قدرت باتری هستید، کارایی بالا که شارژ بیشتری را از باتری می گیرد، حالت عادی که در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و حالت صرفه جویی که در مصرف انرژی صرفه جویی فوق العاده ای ایجاد می کند. حالت صرفه جویی عملکرد گوشی را به صورت شدید محدود می کند تا عمر باتری افزایش یابد.

blank blank blank blank
منوی و گزینه های باتری

زیر منوی راه اندازی برنامه ممکن است مورد توجه ویژه شما باشد.  از آنجا که رابط کاربری Magic UI و EMUI نسبت به کارهای و برنامه های در حال اجرا در پس زمینه کاملا تهاجمی هستند، سیستم اغلب برخی از برنامه های پیام رسانی یا سایر نرم افزارهایی را که ممکن است برای دریافت اعلان ها در پس زمینه در حال اجرا باشند، را از بین می برد. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، می توانید برنامه های مورد نظر را در لیست سفید قرار دهید.

بخش امنیت و حفظ حریم خصوصی جایی است که بیومتریک ها در آن قرار دارند. می توانید اثر انگشت با چند گزینه دیگر را از آنجا تنظیم کنید. گزینه باز کردن قفل صورت نیز در آنجا وجود دارد اما به خاطر داشته باشید که به دلیل نداشتن فناوری اسکن اضافی، از امنیت کمتری برخوردار است، این فناوری تنها به دوربین جلوی استاندارد متکی است. این بسیار سریع و راحت است، ما این طور احساس کردیم.

blank blank blank
امنیت و بیومتریک

یک جفت ژست های حرکتی مفید دیگر در منو دستیار هوشمند تعبیه شده است. زیر منوی میانبرها و ژست های حرکتی شامل تمام گزینه ها مانند شروع حالت تقسیم صفحه، شروع به ضبط اقدامات خود در صفحه یا فقط گرفتن یک عکس فوری از صفحه نمایش است. همه این کارها در نوک انگشتان شما هستند، چقدر جالب است؟ بقیه اقدامات کاملا خود توصیفی نشان می دهند.

blank

منو میانبرها و ژست های حرکتی

آنر همچنین چندین برنامه از پیش بارگذاری شده خاص خود دارد. به عنوان مثال، برنامه های موسیقی و گالری و همچنین مرورگر اختصاصی هستند. تقریبا همه آنها گزینه های جایگزین خود را در Play Store دارند اما متأسفانه، شما نمی توانید برنامه های اصلی سیستم را حذف کنید، و فقط می توانید آنها را غیرفعال کنید.

به طور کلی، رابط کاربر ی Magic 2.1 بدون نویز و به صورت نرم روی تراشه Kirin 980 کار می کند و در این باره کمترین مشکل را انتظار نداشتیم. همچنین یکی از سنگین ترین وظایف، بررسی تنظیمات سیستم عامل اندروید است، بنابراین پاکسازی باید به طور منظم انجام شود، اما دیگران از همه ویژگی ها و گزینه های موجود قدردانی می کنند.

عملکرد

آنر 20 از چیپست معروف Kirin 980 بهره می برد که تمام پرچمداران هواوی و آنر نیز از این تراشه استفاده می کنند. این یک پردازنده هشت هسته ای با دو هسته Cortex-A76 با کلاک 2.6 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 2 با کلاک 1.92 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 کوچکتر از 1.8 گیگاهرتز است. همچنین دارای یک بررسی  پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 است.

آنر 20 در حافظه داخلی و رم با آنر 20 پرو تفاوت دارد. آنر 20 ما دارای حافظه 128 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی است، در حالی که مدل پرو حافظه داخلی دو برابری و رم 8 گیگابایت دارد.

blank

در آنر 20 سیستم خنک کننده های مختلفی وجود دارد در حالی که آنر 20 پرو دارای یک ورق بر پایه گرافن نازک در بالای SoC بود تا به هدایت گرما کمک کرده و دمای هوا را برای مدت زمان طولانی یتر پایین نگه دارد، آنر 20 فاقد این فناوری است. این بدان معنی است که آنر 20 به محض افزایش درجه حرارت داخلی از سطح ایمن، ممکن است و در نهایت عملکرد را محدود می کند.

متأسفانه اگرچه ما نتوانستیم هیچ بنچمارک ساختگی را روی گوشی خود که در حال بررسی بودیم اجرا کنیم، اما ما کاملا مطمئن هستیم که نتایج آن با آنر ویو 20 تفاوتی نخواهد داشت چرا که این گوشی نیز از همان نمایشگر، چیپست و نرم افزار استفاده کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *