ترفند اپل واچ

آموزش نکات مرتبط با شارژ اپل واچ

blank

در این پست به آموزش نکات مرتبط با شارژ اپل واچ و نیز تنظیمات مرتبط با برنامه اپل واچ بر روی آیفون خواهیم پرداخت. با کوک موبایل همراه بمانید.

برنامه کاربردی Apple Watch

کاربران آیفون ها و آیپد ها می توانند با استفاده از Apple Watch app بر روی آیفون خود، فیس نمای ساعت هوشمند، تنظیمات  و اعلان ها، پیکربندی داک، نصب برنامه ها و موارد دیگر را شخصی سازی کنند. برنامه هایی که می توان آنها را بر روی ساعت هوشمند اپل نصب و استفاده کرد همگی از طریق فروشگاه برنامه  ها و یا همان App Store در دسترس تمامی کاربران دستگاه های اپل است.

  • اجرا کردن برنامه Apple Watch

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: روی آیفون خود، نماد برنامه Apple Watch را لمس کنید.
  • گام دوم: برای مشاهده تنظیمات اپل واچ، روی My Watch تپ کنید.

چنانچه بیش از یک اپل واچ جفت شده با آیفون داشته باشید، با تپ کردن بر روی عبارت My Watch، تنظیمات مربوط به Apple Watch فعال را بر روی آیفون مشاهده می کنید.

اجرا-کردن-برنامه-Apple-Watch

اجرا-کردن-برنامه-Apple-Watch

در تصویر بالا مشاهده می کنید که برنامه Apple Watch  بر روی آیفون باز شده است و بر روی صفحه My Watch قرار گرفته است. در این بخش فیس واچ ها در بخش بالایی صفحه و تنظیمات در بخش زیرین نشان داده شده است. چهار زبانه در پایین صفحه نمایش برنامه Apple Watch وجود دارد که از چپ به راست شامل برگه های My Watch برای تنظیمات Apple Watch،  گالری فیس برای مشاهده و بررسی فیس واچ های مختلف، فروشگاه برنامه برای دانلود برنامه های جذاب و جدید و در نهایت آیکون جست و جو می باشد.

شارژ کردن اپل واچ 

  • تنظیم و راه اندازی شارژر 

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: در یک محیط با هوای تمیز، کابل شارژ مغناطیسی اپل و یا داک مغناطیسی شارژ را بر روی سطح صاف قرار دهید.
  • گام دوم: آن را به آداپتور برق وصل کنید.
  • گام سوم: آداپتور را به یک پریز برق وصل کنید.
  • شروع فرآیند شارژ شدن اپل واچ

 کابل شارژ مغناطیسی اپل را در پشت ساعت اپل قرار دهید. سعی کنید که انتهای خمیده کابل شارژ مغناطیسی را بر روی بخش عقبی اپل واچ خود تنظیم کنید به صورتی که درست در جای خود قرار بگیرد.

با شروع شدن شارژ  صدای زنگ کوتاهی را می شنوید (مگر اینکه اپل واچ در حالت Silent Mode باشد) و نماد  blank  بر روی فیس واچ ظاهر خواهد شد. نماد جرقه با کم شدن میزان شارژ و توان اپل واچ به رنگ قرمز در می آید و با شارژ شدن ساعت، سبز می شود.

  • چنانچه از داک شارژ مغناطیسی برای شارژ کردن ساعت خود استفاده می کنید : اپل واچ خود را بر روی داک بخوابانید.
  • چنانچه میزان شارژ باتری  اپل واچ بسیار کم باشد: ممکن است تصویری از کابل شارژ مغناطیسی اپل را در کنار نماد باتری کم blank بر روی صفحه نمایش ببینید.
  •  نمایی از نحوه شارژ کردن اپل واچ 4
Apple-Watch-Series-4

Apple-Watch-Series-4

 تنظیم انتهای خمیده کابل شارژ مغناطیسی بر روی بخش عقبی اپل واچ

  • نمایی از نحوه شارژ کردن اپل واچ 3
Apple-Watch-Series-3

Apple-Watch-Series-3

 تنظیم انتهای خمیده کابل شارژ مغناطیسی بر روی بخش عقبی اپل واچ

blankهشدار: برای جلوگیری از صدمه دیدن حین شارژ اپل واچ، تمامی نکات ایمنی مرتبط با بررسی سلامت کابل شارژ و … را رعایت نمایید.

بررسی و پایش میزان شارژ باقی مانده

برای مشاهده شارژ باقی مانده، پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، سپس برای باز کردن مرکز کنترل، صفحه را به بالا جاروب کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از اضافه کردن آیکون شارژ به فیس واچ، میزان شارژ باقی مانده از باتری را بر روی صفحه نمایش ساعت خود مشاهده کنید.

بررسی-و-پایش-میزان-شارژ-باقی-مانده

بررسی-و-پایش-میزان-شارژ-باقی-مانده

تصویر بالا نمایی از فیس واچ است که در آن درصد شارژ باقی مانده از باتری در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش داده شده است.

 صرفه جویی در انرژی با کم شدن میزان شارژ باتری (  Save Power Mode)

شما می توانید ساعت اپل خود را در حالت Power Reserve قرار دهید تا شارژ باقیمانده باتری تا مدت طولانی تری باقی بماند. در این حالت، اپل واچ زمان را نمایش می دهد، اما دیگر قادر نخواهید بود که از برنامه های دیگر استفاده کنید.

برای این منظور می بایست دو گام زیر را طی نمایید:

  • گام اول: پایین صفحه را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید، سپس برای باز کردن مرکز کنترل صفحه را به سمت بالا سوییپ (جاروب) کنید.
  • گام دوم: بر روی درصد باتری ضربه زده و در ادامه اسلایدر Power Reserve را به سمت راست بکشانید.
صرفه-جویی-در-انرژی-با-کم-شدن-میزان-شارژ-باتری

صرفه-جویی-در-انرژی-با-کم-شدن-میزان-شارژ-باتری

در تصویر بالا می توانید صفحه نمایش Power Reserve و دکمه Done را در سمت چپ و بالای تصویر ببینید، باقیمانده باتری نیز در همین صفحه قابل مشاهده است.

blankنکته: چنانچه از دستگاه های دیگری همانند AirPods که دارای باتری هستند و با بلوتوث به ساعت متصل شده اند، استفاده می کنید، شارژ باقیمانده آنها نیز در همین صفحه نمایش داده می شود.

وقتی که میزان باقی مانده از شارژ تا 10 درصد کاهش پیدا کند، ساعت هوشمند اپل به کاربر هشدار می دهد و به او این امکان را می دهد که حالت Power Reserve را فعال کند.

صفحه-هشدار-Power-Reserve

صفحه-هشدار-Power-Reserve

در تصویر بالا می بینید که هشدار مرتبط با کم شدن شارژ ساعت اپل، شامل یک دکمه با نام Power Reserve است که با فشردن آن وارد مد و حالت مصرف کم شارژ می شوید. چنانچه شارژ اپل واچ خیلی کم شود، ساعت به صورت خودکار وارد حالت ذخیره انرژی و یا همان Power Reserve می شود. در صورتیکه اپل واچ شما، در مدت زمان بسیار کوتاهی، شارژ خود را از دست می دهد، ممکن است که باتری ساعت شما مشکل داشته باشد و نیازمند به تعویض آن باشید. در این صورت می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات اپل واچ کوک موبایل، این کار را به آسانی و در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

بازگشت به حالت مصرف شارژ عادی (Normal Mode)

ریستارت کردن اپل واچ: دکمه ساید اپل واچ را فشار داده و تا زمانی که لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش ظاهر شود، آن را نگه دارید. دقت کنید که باتری باید حداقل 10 درصد شارژ داشته باشد تا بتواند بار دیگر بارگذاری شده و سیستم عامل آن اجرا شود.

بررسی و پایش آخرین زمان شارژ شدن اپل واچ

برای این منظور لازم است که دو گام زیر را بپیمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch بر روی آی فون خود را باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه بزنید، سپس به General> Usage بروید.
بررسی-و-پایش-آخرین-زمان-شارژ-شدن-اپل-واچ

بررسی-و-پایش-آخرین-زمان-شارژ-شدن-اپل-واچ

در تصویر بالا می بینید که در صفحه Usage در برنامه Apple Watch و در قسمت پایینی صفحه نمایش می توان مقادیر مصرف پاور در حالت های آماده به کار و ذخیره انرژی را مشاهده کرد.

سوالات متداول- آموزش نکات شارژ اپل واچ

1- اگر هر شب اپل واچ را شارژ کنم کار خوبی است؟

اغلب کاربران اپل واچ خود را شب به شارژر و پریز اتاق وصل می کنند و تا صبح شارژر را جدا نمی کنند. تحت این شرایط، ساعت هوشمند بیش از حد شارژ نمی شود و باتری آن نیز آسیبی نخواهید دید. وقتی که باتری فول شارژ می شود، روند شارژ شدن نیز متوقف می گردد، سپس شروع به مصرف می کند و در صورت نیاز مجدداً باتری شارژ می شود.

2- آیا اغلب اوقات باید اپل واچ را شارژ کنم؟

اپل واچ سری 3، بسته به مصرف، باید هر شب شارژ شود. بهترین زمان برای شارژ ساعت های هوشمند، شب ها وقتی است که خوابیم و ساعت را از روی مچ دست باز می کنیم تا روزها با اپل واچ فول شارژ به سراغ کار و زندگی برویم. با شارژ کردن شب تا صبح، و استفاده از شارژر معمولی، نیز باتری اپل واچ صدمه نخواهد دید.

3- آیا می توانم با هر شارژر معمولی اپل واچ را شارژ کنم؟

اینکه اپل واچ ها با شارژرهای بی سیم شارژ نمی شوند درست نیست. اپل واچ نیز با همان استاندارد Qi که اپل در گوشی های خود استفاده می کند، شارژ می شود اما نرم افزار آن قفل شده است به طوری که فقط با شارژر اصلی Apple Watch می توانید از آن استفاده کنید.

4- از کجا بدان که اپل واچ من در حال شارژ شدن است؟

وقتی که کابل شارژر را به دیسک شارژ متصل می کنید و دیسک شارژ آهن ربایی را به پشت اپل واچ خود می چسبانید، به محض شروع شارژ، یک صدای تیک مختصر می شنوید (مگر اینکه اپل واچ در حالت سکوت باشد) و سپس علامت شارژ شدن باتری روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

5- از کجا بدانم که اپل واچ من به شارژ نیاز دارد؟

قبل از اینکه اپل واچ شما خاموش شود، به صفحه نمایش ساعت هوشمند خود نگاه کنید، علامت شارژ باتری در بالا گوشه راست آن دیده می شود، اگر این علامت قرمز باشد نشان می دهد که واچ باید شارژ شود و اگر سبز رنگ شود یعنی دستگاه در حال شارژ شدن است.

6- آیا فقط باید زمانی که اپل واچ من خاموش شد آن را شارژ کنم؟

خیر. هر وقت که مایل بودید می توانید اپل واچ خود را شارژ کنید. ولی راحت ترین و بهترین زمان شارژ کردن شب هنگام زمانی است که شما در رختخواب هستید. اپل واچ شما تا صبح فول شارژ می شود و برای استفاده روزمره آماده می شود.

7- چگونه مشکل وارد نشدن به تلگرام پس از حذف اکانت را حل کنم؟

هر پیام رسان غیر رسمی که دارید، حذف کنید و آخرین نسخه ی تلگرام اصلی را دانلود و نصب نمایید و با برنامه های فیلترشکن به تلگرام وب وارد شده و شماره خود را با کد 98+ وارد نمایید. حالا کد ارسالی شما به تلگرام وب فرستاده می شود و به راحتی کد را وارد کرده و به تلگرام خود متصل شوید.

8- طول عمر مفید باتری اپل واچ چه مدت است؟

باتری اپل واچ در صورت استفاده معمولی و محافظت آن در برابر ضربه، حرارت و آسیب های فیزیکی حدود 3 سال عمر مفید دارد و به طور قابل توجهی کار می کند، بعد از آن اگر کارایی آن کاهش پیدا کرد می توانید باتری آن را تعویض کنید.

9- چرا شارژ باتری اپل واچ من به سرعت خالی می شود؟

تک مهمترین دلیل خالی شدن باتری اپل واچ بعد از به روز رسانی iOS خرابی و مشکل فنی در باتری است. از قطع اتصال تا فرایند شارژ نامناسب، جفت نشدن اپل واچ با آیفون و خیلی دیگر می توانند دلیل خالی شدن سریع شارژ باتری شود.

10- برای اولین بار چه مدت باید اپل واچ را به شارژر متصل کنم؟

مهم نیست، وقتی اپل واچ را از فروشگاه خریداری می کنید خود دستگاه قدری شارژ دارد، آن را مصرف کنید تا شارژ آن تمام شود، و یا زمانی که احساس کردید به شارژ نیاز است فوراً آن را به شارژر متصل کنید. مهم نیست که باتری های لیتیوم یونی چند درصد شارژ داشته باشند.

مطالب مرتبط